K: Minuga vaieldi et 2101 plokikaan on parem kui 011 kaan.

K: Minuga vaieldi et 2101 plokikaan on parem kui 011 kaan.

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
martresc123
Foorumi kasutaja
Postitusi: 107
Liitunud: 03 Sept 2015 10:53
Asukoht: Võru
Autod: Vaz21063

K: Minuga vaieldi et 2101 plokikaan on parem kui 011 kaan.

#1

Postitus Postitas martresc123 » 04 Juul 2016 21:15

Nii asjatundjad andke mulle infot.
Ettetänades.

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2346
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

#2

Postitus Postitas SexSix » 04 Juul 2016 21:52

Surveaste 2101 kaanega suurem. Surveaste 8,8 versus 8,5.

ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1156
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2102*2;2101, FSO; Niva; Skif; Ford

#3

Postitus Postitas ando » 04 Juul 2016 23:27

Mille jaoks parem? Millise ploki otsa?
Jõud taga, peab minema.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3935
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#4

Postitus Postitas logman » 05 Juul 2016 01:44

No loogiline, et 2101 või 2103 ploki otsa. Teistele ei sobi.

Selleks 21011 markeeringuga kaas tehtigi, et saaks ka 79mm silindri diameetriga plokk töösse ehk siis masinaks uus mudel 21011 oma 1,3 liitrise mootoriga.
Kui nullkuued välja tulid, avastati, et sedasama 011 oma saab nats ringi mudida. Mudisidki, aga koos sellega nudisid alla ka surveastme. See alandatud surveastmega jäigi ainsana käiku kõigile tolle aja ketiga mootoritele. 2101 originaali tootmine lõpetati, samuti lõpetati 21011-le ja 2106-le algselt mõeldu tootmine. Ühelt poolt hoiti rahaliselt kokku, teisalt jäid autod tiba mannetumaks.
Raamatus see lugu kõik kenasti kirjas. Samuti olen isiklikult teinud siin foorumis juttu ja nagu teema autor ei viitsi minagi hakata seda vana asja otsima. Sinna said isegi kõigi kolme kaane markeeringud kenasti ülesse tähendatud.

Kasutaja avatar
viaccess
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1927
Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
Asukoht: Valga
Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
Kontakt:

#5

Postitus Postitas viaccess » 05 Juul 2016 03:46

 
logman kirjutas:No loogiline, et 2101 või 2103 ploki otsa. Teistele ei sobi.



Omavahel vahetatavad ja sobivad nii 76, 79 ja 82 plokkidele.
2101 kaan viletsama nukvõlli määrimisega. Algusaastate autodel oli selline tüüpviga et nukad lõppesid 40-50 tuhande läbimisel. Eks surveaste 8,8 oli mõeldud ka kvaliteetsema 95 bensiini jaoks, NLis oli aga AI-93 ja 21011 kaanes surveastet lihviti selle bensiini jaoks ehk 8,5ks.
Kumb parem? Ei tea, tänapäevaste õlidega ka 2101 kaantes nukvõllid tunnevad ennast hästi, ja arvestades seda et Ladast on saanud hobiauto, aastas läbisõit on olematu. Võimalik et 2101 kaanest võimalik rohkem HPsid välja võluda kaane modimata, aga seda las kommenteerivad mootori ehitajad pigem.
Jupid Venemaalt!

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2346
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

#6

Postitus Postitas SexSix » 05 Juul 2016 08:42

Algusaastate nukkvõlli kulumise teema on kinni madalatel pööretel sõidus. Nimelt Ziguli oli esimene auto NSVL mis tahtis kõrgeid pöördeid.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3935
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#7

Postitus Postitas logman » 05 Juul 2016 10:50

Nukkvõllide kiire kulumise põhjus on siin: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 1#pid83532

Ja kaante tabeli panin pännu vene lehelt.


Pilt

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2850
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#8

Postitus Postitas motamees » 05 Juul 2016 16:40

 
SexSix kirjutas:Algusaastate nukkvõlli kulumise teema on kinni madalatel pööretel sõidus...

Minu arvamine jälle selline, et õli oli alla igatsugu arvestust.
Praegu pane peale nukkvõll milline tahes, kõik kestavad. Ja praegused nukkvõllid on vanasti varuks ostetud ning uuesti liikvele läinud asjad.
Ma ei ole kõrgete pööretega sõidumees ja pole oma autodel võlle otsa saanud. Vähe sellest, klappegi pole enam vaja reguleerida. Kasutan kõigis mootorites sünteetilist õli 5w40.
Juhtub ka, et üldse ei kasuta õli, sõidan kuivalt.

martresc123
Foorumi kasutaja
Postitusi: 107
Liitunud: 03 Sept 2015 10:53
Asukoht: Võru
Autod: Vaz21063

#9

Postitus Postitas martresc123 » 29 Sept 2016 10:04

Tänud sain vastuse.

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4913
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

#10

Postitus Postitas olaaf » 29 Sept 2016 20:26

01 plokikaant tuleks kindlasti vältida 82mm silindri korral - kaanetihend jääb väga serva peale.. Jahutusakende omavaheline kaugus on väiksem kui 21011 kaantel
2101 plokikaanel pole mitte ühtegi eelist 21011 plokikaane ees - mõlemate hulgas on paremini ja halvemini väljakukkunud tooteid..
Voolavuse ja hobujõudude kohapealt on 2101 plokikaas oma väikse piirava kambriga kõige halvem, kõige parem standard kujul on 1700 mootorite pealt pärit kaas.

Portimise ja jahutuskanalite täiskeevitamise korral pole absoluutselt vahet millest teha. Enamus Sdelanno v Rosii plokikaasi kipuvad olema kehvemast materjalist ning poorsema valuga - portimisel peab sellega arvestama..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."


Mine “Mootor ja väljalase”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist