Jõnks rahulikult sõites

Jõnks rahulikult sõites

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 59
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas Marko87 »

Mure siis järgmine, et aegajalt hakkab auto nagu jõnksutama või nagu kakkuma kui sõita linnas neljanda käiguga 50-60km/h tegu Vaz 2103. Kas võib olla käigukastis mingi jama või käigukasti padi väsinud. Või hoopis kardaanileevendis või tagadiffris. Või hoopis milleski kolmandas. Abi igati teretulnud.
Kasutaja avatar
URX67
Foorumi kasutaja
Postitusi: 141
Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
Asukoht: Viljandi
Autod: vaz 21063

Re: Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas URX67 »

Arvan et viga võib olla bensufiltris! Olen ise sellise jõnksutamise kokku puutunud! Puhastasin karpa juures filtri ja jõnksutamine kadus!
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 59
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Re: Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas Marko87 »

Kontrollin üle nii filtri kui bensiinipumba. Algatuseks siis.
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 452
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Re: Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas Edel »

Kui ühtlase kiirusega sõites mootor veab tõukeliselt ja jätab vahele, siis on kas süütesüsteemi või toitesüsteemi jama.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 59
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Re: Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas Marko87 »

Tänud. Kütusefilter on mul paigaldatud bensiinipaagi juurde bagaasnikusse ja lisaks on lastud paigaldada ka elektronsüüde. Äkitselt mõjutab see elektronsüüde midagi jah
Kasutaja avatar
vasepoiss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 63
Liitunud: 19 Juul 2015 21:19
Asukoht: Tamsalu
Autod: 21051

Re: Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas vasepoiss »

Oli endal sarnane probleem. Aitas kõigi karbussi tihendite ja membraanide vahetus (üks membraan oli nadivõitu).
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 166
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas Jass »

Marko87 kirjutas: ja lisaks on lastud paigaldada ka elektronsüüde. Äkitselt mõjutab see elektronsüüde midagi jah
Kontrolli jagaja kaant ja rootorit.
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 59
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Re: Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas Marko87 »

Jass kirjutas:
Marko87 kirjutas: ja lisaks on lastud paigaldada ka elektronsüüde. Äkitselt mõjutab see elektronsüüde midagi jah
Kontrolli jagaja kaant ja rootorit.
Kas arvad et praguline? Või mis?
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 166
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas Jass »

Mul on olnud rootoriga probleeme - kõrgepinge oli läbi löönud ja niiskete ilmadega hakkas nõksutama. Lõpus nõksutas juba nii palju, et püksid pidid jalast ära tulema :) Koju sõita sai vaid suurte pööretega, madalatel jättis vahele ja kippus lausa välja surema. Kõik oleneb ka süütesüsteemist. Kui vahetada kogu kontaktivaba jagaja, siis on probleeme vähem.
Kui jäi vana jagaja, siis selle rootor ja kaas pole arvestatud kõrgema pingega. Kõrgema pingega arvestatud kaas ja rootor on halli värvi. Ka süütemoment peab olema õige, muidu võib tekkida valesüüteid ja ülelööke. Tasub üle kontrollida ka küünlavahe, et see ei oleks liiga suur.
Olen näinud, et mõnel on 2,2mm ja kuiva ilmaga ei märkagi midagi erilist.
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 59
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Re: Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas Marko87 »

Jass kirjutas:Mul on olnud rootoriga probleeme - kõrgepinge oli läbi löönud ja niiskete ilmadega hakkas nõksutama. Lõpus nõksutas juba nii palju, et püksid pidid jalast ära tulema :) Koju sõita sai vaid suurte pööretega, madalatel jättis vahele ja kippus lausa välja surema. Kõik oleneb ka süütesüsteemist. Kui vahetada kogu kontaktivaba jagaja, siis on probleeme vähem.
Kui jäi vana jagaja, siis selle rootor ja kaas pole arvestatud kõrgema pingega. Kõrgema pingega arvestatud kaas ja rootor on halli värvi. Ka süütemoment peab olema õige, muidu võib tekkida valesüüteid ja ülelööke. Tasub üle kontrollida ka küünlavahe, et see ei oleks liiga suur.
Olen näinud, et mõnel on 2,2mm ja kuiva ilmaga ei märkagi midagi erilist.
Peale läks täiesti uus elektronsüüde ja küünlavahed ka paigas nagu peab
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 492
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Re: Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas robi »

Minu Volgal oli sama jama. Kirendused, tühikäik ja suuremal koormusel sõit korras aga ühtlane madal koormus (50 kmh, 4. käik, gaasipedaal vaid veidi vajutatud) hakkas masin ebameeldivalt nõksutama. Kõike sai kontrollitud ja vahetatud, kuni lõpuks aitas 1. kambri kütusedüüsi suurendamine. Lambdaanduriga pole veel testinud, seega siinkirjutatu on oletus: arvatavasti jäi tänapäevane kütus (tangin küll juba aastaid vaid 98 oktaanarvuga bensiini) nõukaajal konstrueeritud (sellele konkreetsele) karburaatorile lahjaks (düüside mõõte ei saa ka päris neile löödud numbrite alusel usaldada). Igatahes sai minu autol probleem lahendatud, kui sain veidi suurema kütusedüüsi sisse. Düüside mõõtmiseks ostsin metallpuurid mõõtude sammuga 0,05 mm ja võrdlesin netist leitud tabeliga (ava suurus vs kütuse läbilaskvus).

Muidugi enne seda sai kõik muu kontrollitud, reguleeritud ja tihendatud, et klapid oleksid õige vahega, süüde ja süütekorrektorid töökorras, lisaõhku kuskilt ei saaks, karburaatori pooled sirged jmt.
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 59
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Re: Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas Marko87 »

robi kirjutas:Minu Volgal oli sama jama. Kirendused, tühikäik ja suuremal koormusel sõit korras aga ühtlane madal koormus (50 kmh, 4. käik, gaasipedaal vaid veidi vajutatud) hakkas masin ebameeldivalt nõksutama. Kõike sai kontrollitud ja vahetatud, kuni lõpuks aitas 1. kambri kütusedüüsi suurendamine. Lambdaanduriga pole veel testinud, seega siinkirjutatu on oletus: arvatavasti jäi tänapäevane kütus (tangin küll juba aastaid vaid 98 oktaanarvuga bensiini) nõukaajal konstrueeritud (sellele konkreetsele) karburaatorile lahjaks (düüside mõõte ei saa ka päris neile löödud numbrite alusel usaldada). Igatahes sai minu autol probleem lahendatud, kui sain veidi suurema kütusedüüsi sisse. Düüside mõõtmiseks ostsin metallpuurid mõõtude sammuga 0,05 mm ja võrdlesin netist leitud tabeliga (ava suurus vs kütuse läbilaskvus).

Muidugi enne seda sai kõik muu kontrollitud, reguleeritud ja tihendatud, et klapid oleksid õige vahega, süüde ja süütekorrektorid töökorras, lisaõhku kuskilt ei saaks, karburaatori pooled sirged jmt.
Mul aegajalt on nii ka muidugi olnud, et kui kiirendada, siis poob samuti kinni korraks. Kiirenduspumba tihendi vahetasin ära, aga ei muutunud midagi. Äkki probleem siis kütusepumba või toitesüsteemiga jah. Klappe reguleerinud ma pole ja karpa puhastasin enamvähem ära.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 166
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas Jass »

VAZ-2103 oli peal vana hea Weber. Kas karburaator jäi samaks ja kust võtab uus kontaktivaba jagaja vaakumi?
m
Marko87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 59
Liitunud: 04 Nov 2017 19:44

Re: Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas Marko87 »

Sattusin täna auto alla ja jäi silma et kui kardaani käigukasti poolt keerata proovid siis see loksub. Käik oli sees. Andis mingi mõned kraadid nii vasakule kui paremale loksutada. Äkki võib ka see seda jõnksutamist põhjustada?
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 492
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Re: Jõnks rahulikult sõites

Postitus Postitas robi »

ei
Vasta