2121, Overspeed, 1985
2121, Overspeed, 1985
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Kipun juhi istmes selili langema, kui suuremat koormust seljatoele rakendan ... piilusin istme alla. Seljatoe reguleervarda kinnitusel ühe poole piid läinud. Valgel 2103-l sai kunagi keevitatud uus piide detail. Seekordki plaanisin siis nii, kuid ... Saaremaal sellist vidinat pole ja ka ei saa tellida. Egas kedagit, Tallinna minek. Apsiko's hetkel kohal polnud juhi-istme oma, kuid pakkusid üht lihtsamini paigaldatavat detaili, mille ka soetasin (pildil). Maksis teine muidugit natukse rohkem kui ootasin, kuid mujalt pole saada ja selili söiduajal kukkuda on lausa liiklusohtlik.
vidin.jpg-thumb.jpg
vidin.jpg-thumb.jpg
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Elukogemused muutuvad ...overspeed kirjutas:Kuna Niva on mul talveauto, siis täiendan teda ka talve jaoks. Kuna Saarel temaga väljas käin harva, siis otsustasin mitte Webasto kasuks vaid DEFA elektrisoojendi heaks. Akulaadijat ja taimerit ma komplekti ei soovinud, kuna elukogemus 2107-ga näitab, et ei tunne neist puudust.
Kuna mul mehhaaniline taimer (juba teine) pistiku vahel (Defa eelsoojendi jaoks) otsad andis, siis mötlesin tasapisi Upgrade-da süsteemi, kas taimeri vöi puldiga,
näiteks nii:
vöi nii:
vöi nii:
Mota aga käis külas ja tegi kingituse, mis lahendab köik probleemid:
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Söitsin ükspäev maalt linna, haagis järel, ehitusmaterjale ostma. Kui järsku, pliks, laadimistuli hakkas pölema. Söber körvalistmel pakkus kohe, et kas rihm läks puruks ja mis nüüd saab ? Muiates vastasin talle, et "rihma purunemist oleks vasta kapotti kuulda olnud" ning lülitasin tuled välja. Söita saab veel küll aku pealt, linna 20 km + linnasöit + 20 km koju tagasi.
Ehitusmaterjalide angaaris, kuniks söber kaupa peale laadis, olin ise peatpidi kapotiall. Laadimiskaitse terve, kahtlustasin regulaatorit...
... indikaator on mul autoga alati kaasas, seega: voolud regulaatorile peale tulevad, voolud välja lähevad. Juhtme otsi omavahel kokku pannes aga ei muutu miskit, ei olnud ka väikest sädet nende vahel. Järelikult miskit geneka sees, ehk harjad. Üldjuhul peaks kulunud harjad endast varem märku andma, kuid nii järsku on mul laadimine kadunud vaid 03-l, kus üks hari oma pesasse kinni olid körbenud nii, et see enam vedruga ei liikunud. Ehk seekord sama jama.
Söitsin koormaga koju tagasi aku pealt.
Ehitusmaterjalide angaaris, kuniks söber kaupa peale laadis, olin ise peatpidi kapotiall. Laadimiskaitse terve, kahtlustasin regulaatorit...
... indikaator on mul autoga alati kaasas, seega: voolud regulaatorile peale tulevad, voolud välja lähevad. Juhtme otsi omavahel kokku pannes aga ei muutu miskit, ei olnud ka väikest sädet nende vahel. Järelikult miskit geneka sees, ehk harjad. Üldjuhul peaks kulunud harjad endast varem märku andma, kuid nii järsku on mul laadimine kadunud vaid 03-l, kus üks hari oma pesasse kinni olid körbenud nii, et see enam vedruga ei liikunud. Ehk seekord sama jama.
Söitsin koormaga koju tagasi aku pealt.
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Nival on generaatori tagaküljel lisakate tolmu ja vee kaitseks. Selle harjadele ligipääs ilma genekat eemaldamata suht tüütu pimesi kompamine. Lihtsam on genekas eemaldada.
Karterikaitse maha, pöhjaplekkidest parempoolne maha, juhtmed küljest (peajuhe on pikendatud poldiga korpusest väljaspool ning kergesti ligipääsetav, ergutusahela juhtmed läevad aga kaane alla ning nende jaoks on Nival pistik mootoriruumis), fiksaatormutter lahti, rihm maha ning kinnituspolt välja. Käes ta oligi.
ps Soovitan akuklemmi maha vötta ennem genekajuhtmetega tegelemist, siis on kindlam, et miskit ei säriseks
Karterikaitse maha, pöhjaplekkidest parempoolne maha, juhtmed küljest (peajuhe on pikendatud poldiga korpusest väljaspool ning kergesti ligipääsetav, ergutusahela juhtmed läevad aga kaane alla ning nende jaoks on Nival pistik mootoriruumis), fiksaatormutter lahti, rihm maha ning kinnituspolt välja. Käes ta oligi.
ps Soovitan akuklemmi maha vötta ennem genekajuhtmetega tegelemist, siis on kindlam, et miskit ei säriseks
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Harjade august multimeetriga "helistades" kahe metallvöru vahel sain aru, et ergutusahel generaatori rootoris on kuskilt katkestatud. Pidavat olema mönel juhul joode lahti, ehk saab korda.
Generaatorit lahti vöttes, et lihtsam oleks, tuleb jälgida mähiste jäämist tagumise kaane külge, rootor jääb rihmaratta poole niikuitnii.
Peale lahtivöttu uurisin ja puurisin, kuid jooted olid korras ning viga parandada ei saanud mittekuidagitmoodi.
Generaatorit lahti vöttes, et lihtsam oleks, tuleb jälgida mähiste jäämist tagumise kaane külge, rootor jääb rihmaratta poole niikuitnii.
Peale lahtivöttu uurisin ja puurisin, kuid jooted olid korras ning viga parandada ei saanud mittekuidagitmoodi.
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Varugeneraatorit mul kodus vötta pole, kuid Nivat järgmiseks päevaks vaja. Egas kedagit, läksin kruttisin roheliselt laenuks küljest ning Niva oli taas söidukorras.
Tagumist katet ma tagasi ei pannud, pole teda minu söitudel tarvis. Juhtme kinnituspoldi pikenduse aga pidin sellegipoolest panema, sest juhtmed ei ulatunud muidu külge.
013.jpg-thumb.jpg
014.jpg-thumb.jpg
Tagumist katet ma tagasi ei pannud, pole teda minu söitudel tarvis. Juhtme kinnituspoldi pikenduse aga pidin sellegipoolest panema, sest juhtmed ei ulatunud muidu külge.
013.jpg-thumb.jpg
014.jpg-thumb.jpg
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Järgmine päev sain Motalt paar vanat genekat, kolmest peaks uue omale kokku saama küll. Vöiks siis ka ju uued laagrid panna.
Üks öhtu uurisin seda laagrite vahetuse värki, kuid jäin toppama rihmaratta poolse laagri kättesaamisega. Otsakaanel on laagrisuurune ava lihtsalt, liigrit hoiab avas polditud plekid, milledel otsad olid löhki löödud. Kui löpuks kaane käde olin saand, siis laagrit enam tömmata ei osand, sest tagumine plekk ja poldid jäävad ette, ükski minul olev tömmits sinna vahele ei mahu. Eks näis.
020.jpg-thumb.jpg
021.jpg-thumb.jpg
022.jpg-thumb.jpg
023.jpg-thumb.jpg
024.jpg-thumb.jpg
025.jpg-thumb.jpg
026.jpg-thumb.jpg
027.jpg-thumb.jpg
028.jpg-thumb.jpg
Üks öhtu uurisin seda laagrite vahetuse värki, kuid jäin toppama rihmaratta poolse laagri kättesaamisega. Otsakaanel on laagrisuurune ava lihtsalt, liigrit hoiab avas polditud plekid, milledel otsad olid löhki löödud. Kui löpuks kaane käde olin saand, siis laagrit enam tömmata ei osand, sest tagumine plekk ja poldid jäävad ette, ükski minul olev tömmits sinna vahele ei mahu. Eks näis.
020.jpg-thumb.jpg
021.jpg-thumb.jpg
022.jpg-thumb.jpg
023.jpg-thumb.jpg
024.jpg-thumb.jpg
025.jpg-thumb.jpg
026.jpg-thumb.jpg
027.jpg-thumb.jpg
028.jpg-thumb.jpg
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Teise otsa laager oli völlil suht kövasti kinni. Seepärast kartsingi alumiiniumist tömmata, lisaks ei teadnud pleki tugevust, kartsin et ka see annab järgi. Kena on ju lammutada esimest korda, kui maas 2 varuks ootabmotamees kirjutas:Tõmmitsaga (hüdropressiga) oleks pidanud suruma rootori välja otsakaanest. Siis alles asud laagri kallale. Ainult üks kord oli võll laagri sees nii kinni, et ka alumiiniumkorpus andis järgi. Ülejäänud sajad korrad on tervena välja saanud.
Palja laagri saad kätte "rihmaseibi" rakisega.
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Ajad ja asjaolud muutuvad, Niva on müüa: 700€.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid216578
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... #pid216578
Arrogance diminishes wisdom.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Re: 2121, Overspeed, 1985
Viimane ports puid oli siiani metsas. Mõtlesin, et toon ära, just paras masinatäis. Metsas aga avastasin veel ühe järgitud puukese. No ei hakka ju mõne jupi pärast uuesti minema. Punnisin siis keik pääle. Kunde istmetäis on see ülearune. Kapote pääl olen kogu aeg vedanud. Küljeaknast näeb välja küll.
C
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Re: 2121, Overspeed, 1985
Talv, lumi, ei viitsi enam poolt pöldu ka lumest puhtaks puhuda, tekkis plaan, tuua haagis pöllalt hoonele lähemale, kui haagist vaja peaks olema:
Aga kuidas see kätte saada ilma lund koristamata tunde? Niva !
Vana hea Hiba kuuris ...
... mis ka paksu lumega ümbritsetud:
Aga kuidas see kätte saada ilma lund koristamata tunde? Niva !
Vana hea Hiba kuuris ...
... mis ka paksu lumega ümbritsetud:
Viimati muutis overspeed, 14 Veebr 2021 19:52, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Re: 2121, Overspeed, 1985
Kunagi sai ju ketid muretsetud, mis niisama seisavad.
Tegelt aastaid hiljem ostsin sama koodiga veel ühe sellise komplekti, kuid miskipärast olid ketid sees suurmad ja Nivale ei sobind, seega köigi nelja ratta jaoks mul kette pole. Lepime siis vaid esi-sillaga:
Väljasöiduga kuurist absoluutselt probleeme polnud:
Tegelt aastaid hiljem ostsin sama koodiga veel ühe sellise komplekti, kuid miskipärast olid ketid sees suurmad ja Nivale ei sobind, seega köigi nelja ratta jaoks mul kette pole. Lepime siis vaid esi-sillaga:
Väljasöiduga kuurist absoluutselt probleeme polnud:
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Re: 2121, Overspeed, 1985
Päris "lumme kusta" söit see polnud, kuid kinnijäämismuresid ka mitte. Kui enam ühte suunda ei liikunud, siis alati teises suunas sai ikka.
Keeruline natukse oli cm täpsusega haagise konksu alla saamine, lumes pullerdades ei tulnd see mitte 1 cm haaval välja:
Keeruline natukse oli cm täpsusega haagise konksu alla saamine, lumes pullerdades ei tulnd see mitte 1 cm haaval välja:
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Re: 2121, Overspeed, 1985
Haagise uus koht sai muidugit lumest puhtaks puhutud:
Ja sinnasöit erilisi takistusi ei valmistanud, möned korrad tuli veits tagurdada hoo vötuks, kuid muidu köik kenasti läks:
Ja sinnasöit erilisi takistusi ei valmistanud, möned korrad tuli veits tagurdada hoo vötuks, kuid muidu köik kenasti läks:
Arrogance diminishes wisdom.