2103, Crimson, 1974
2103, Crimson, 1974
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
2103, Crimson, 1974
Tere lugupeetud Ladaklubi pere!
Üle mitme aasta olen jälle ?iguli omanik! Varem on mul olnud 2103 '81 ja 2106 '86 mis mõlemad on ilmselt juba ümber valatud. Aga teema juurde:
Sügisel, ei tea miks, hakkasin ?iguli kuulutusi jälgima. Hing ihkas ühe ilusa ja korras 03 järele ja suht kohe jäi üks sinine auto silma. Helistasin ja leppisin kokku, et paar päeva hiljem lähen vaatama. Auto oli aastast 1974, pildi pealt väga korralik (originaalis). Siis paar päeva pabistamist, et keegi ette jõuab. Aga jõudsin Tallinnasse, auto juurde ja meel oli hea, sest masin oli tõesti originaalis ja tehniliselt heas korras. Vaid kerel olid mõned mädad kohad. Omanik 70ndates muhe härra.
Pikka mõtlemist ei olnud, sest 4500 raha polnud selle eest palju. Ikkagi terve elu ühe mehe oma olnud ja sõitnud ainult suviti. Läbisõit oli 114000 km.
Chillisin masinaga tagasi Rakverre, päike paistis, kiirust 80 km/h, ülimõnus tunne! Auto oli jube vaikne ja kõik töötas. Sügisel sai kuskil 3000 km ringis läbi sõidetud ilma, et midagi tõsisemat juhtunud oleks. Sai vahetatud ujukinõel, esitule pirnid halogeenide vastu ja paigaldatud bensiinifilter.
Nüüd nädalake tagasi ajasin masina garaazist välja, et enne pikemat sõitu kõik üle vaadata ja korda seada. Plaanis on siis Poola-Tsehhi-Saksamaa sõit, kokku kuskil 5000 km.
Pildil auto praeguse seisuga:
Üle mitme aasta olen jälle ?iguli omanik! Varem on mul olnud 2103 '81 ja 2106 '86 mis mõlemad on ilmselt juba ümber valatud. Aga teema juurde:
Sügisel, ei tea miks, hakkasin ?iguli kuulutusi jälgima. Hing ihkas ühe ilusa ja korras 03 järele ja suht kohe jäi üks sinine auto silma. Helistasin ja leppisin kokku, et paar päeva hiljem lähen vaatama. Auto oli aastast 1974, pildi pealt väga korralik (originaalis). Siis paar päeva pabistamist, et keegi ette jõuab. Aga jõudsin Tallinnasse, auto juurde ja meel oli hea, sest masin oli tõesti originaalis ja tehniliselt heas korras. Vaid kerel olid mõned mädad kohad. Omanik 70ndates muhe härra.
Pikka mõtlemist ei olnud, sest 4500 raha polnud selle eest palju. Ikkagi terve elu ühe mehe oma olnud ja sõitnud ainult suviti. Läbisõit oli 114000 km.
Chillisin masinaga tagasi Rakverre, päike paistis, kiirust 80 km/h, ülimõnus tunne! Auto oli jube vaikne ja kõik töötas. Sügisel sai kuskil 3000 km ringis läbi sõidetud ilma, et midagi tõsisemat juhtunud oleks. Sai vahetatud ujukinõel, esitule pirnid halogeenide vastu ja paigaldatud bensiinifilter.
Nüüd nädalake tagasi ajasin masina garaazist välja, et enne pikemat sõitu kõik üle vaadata ja korda seada. Plaanis on siis Poola-Tsehhi-Saksamaa sõit, kokku kuskil 5000 km.
Pildil auto praeguse seisuga:
Elagu Žiguli!
Mis siis selle ühe nädalaga tehtud on:
1. Siduri vahetus
2. Nükkvõlli, nookurite vahetus
3. Pidurivoolikute vehtus
4. Parema alumise zarniiri vahetus
5. Karpa ja süüte regull
6. esirataste kokkujooksu regull
7. Mootoriõli ja -filtri vahetus
8. Uued kaugtuled tervenisti
Pikemalt: Leidsin õnneks Rakveres mehe, kes 35 aastat ?igulle teinud, kõik spets võtmed olemas. Kolm päeva järjest olen tema juures käinud, esimene päev läks oma 10 tundi koos lõunaga.
Sidur oli viimase piiri peal, eelmine omanik andis ketta, survelaagri ja kahvli kaasa. Kuna uus kahvel oli mingi koperatiivikas, siis jätsime vana, originaali sisse. Korv oli ka mitme veaga, nii et ostsin selle ka uue, Niva oma anti.
Peale õlivahetust tuli plagin mootorisse, klapikambri kaas maha, kõik paistis õigesti olevat. Kust see plagin siis tuleb. Lükkas mees siis näpu kuhugi vahele ja lausus: selge, nukkvõllil on sooned vms. sees. Võtsime nuka maha ja selgus, et enamus nukkidest kulunud ja nookurid kaussis. Tolle aja nukad pididki kehvad olema. Vanamehelt endalt ostsin peaaegu uue, tehase nuka koos järjekorda märgistatud nookuritega.
Sillaregulli tegi kah samas ära, spets riistad olid tal olemas.
Ja muidugi sai kõik muu oluline üle vaadatud ja timmitud.
1. Siduri vahetus
2. Nükkvõlli, nookurite vahetus
3. Pidurivoolikute vehtus
4. Parema alumise zarniiri vahetus
5. Karpa ja süüte regull
6. esirataste kokkujooksu regull
7. Mootoriõli ja -filtri vahetus
8. Uued kaugtuled tervenisti
Pikemalt: Leidsin õnneks Rakveres mehe, kes 35 aastat ?igulle teinud, kõik spets võtmed olemas. Kolm päeva järjest olen tema juures käinud, esimene päev läks oma 10 tundi koos lõunaga.
Sidur oli viimase piiri peal, eelmine omanik andis ketta, survelaagri ja kahvli kaasa. Kuna uus kahvel oli mingi koperatiivikas, siis jätsime vana, originaali sisse. Korv oli ka mitme veaga, nii et ostsin selle ka uue, Niva oma anti.
Peale õlivahetust tuli plagin mootorisse, klapikambri kaas maha, kõik paistis õigesti olevat. Kust see plagin siis tuleb. Lükkas mees siis näpu kuhugi vahele ja lausus: selge, nukkvõllil on sooned vms. sees. Võtsime nuka maha ja selgus, et enamus nukkidest kulunud ja nookurid kaussis. Tolle aja nukad pididki kehvad olema. Vanamehelt endalt ostsin peaaegu uue, tehase nuka koos järjekorda märgistatud nookuritega.
Sillaregulli tegi kah samas ära, spets riistad olid tal olemas.
Ja muidugi sai kõik muu oluline üle vaadatud ja timmitud.
Elagu Žiguli!
Ülevaatusel: tuvastati paremal alumises zarniiris loks, parem tagumine ratas ei pidurdanud piisavalt, ka mitte kässariga. Tagumine pidurivoolik mõraline (tegelt täitsa ok) ehk läbi ei saanud. Nüüdseks vead parandatud ja homme kordus üv'le.
Kerest: esimesed tiivad läbi kuna pole logareid all. Samuti vajab keevitamist bensupaagipõhi ja üks alumine ukseäär. Kui raha koguneb, siis tahaks suvel lasta auto üle värvida. Ise teeks muidugi eeltööd, kõik peale keevituse. Muidu kere väga heas korras.
Kerest: esimesed tiivad läbi kuna pole logareid all. Samuti vajab keevitamist bensupaagipõhi ja üks alumine ukseäär. Kui raha koguneb, siis tahaks suvel lasta auto üle värvida. Ise teeks muidugi eeltööd, kõik peale keevituse. Muidu kere väga heas korras.
Elagu Žiguli!
Tänan vastuste eest! Autot hoian ma loomulikult hästi, võimalikult originaalilähedasena, talvel sõitma ei hakka ilmselt. Varsti panen pilte juurde.
Autost veel niipalju, et 1974. aastal tõi eelmine omanik ta Leningradi turult, sõitnud oli siis paar tuhat kilomeetrit.
Originaalvärv ilma parandusteta. Suuremaid mõlke pole aga katuseraami kasutamine on veidi katust ja liiste retsinud. Mees kes nüüd remonti tegi, kiitis ka igati, et mutrid tulevad hästi lahti ning detailid on vähe kulunud.
Vaja veel teha enne reisi: termostaadi vahetus, kuna tundub et ei reguleeri enam hästi.
Käimari ja diffri õli vahetus kuna pragune õli on jube paks, külmalt ei taha käigud sisse minna ja sidurit lahti lastes tõmbab tuure alla.
Bensupaagi vahetus kuna praegune on alt peaaegu läbi roostetanud ja bensutuli ei tööta (pirn ja juhtmed on korras!).
Kõlarid tahaks taha aknale paigaldada kui jõuab. Sellised ümmargused viisakad Pioneeri kõlarid.
Ahjaa, kas tasuks karburaatori kiirenduspumba kuidagi kinni panna, et reisil küttekulu alla saada? Mida veel teha, et ökonoomsemaks saada?
Autost veel niipalju, et 1974. aastal tõi eelmine omanik ta Leningradi turult, sõitnud oli siis paar tuhat kilomeetrit.
Originaalvärv ilma parandusteta. Suuremaid mõlke pole aga katuseraami kasutamine on veidi katust ja liiste retsinud. Mees kes nüüd remonti tegi, kiitis ka igati, et mutrid tulevad hästi lahti ning detailid on vähe kulunud.
Vaja veel teha enne reisi: termostaadi vahetus, kuna tundub et ei reguleeri enam hästi.
Käimari ja diffri õli vahetus kuna pragune õli on jube paks, külmalt ei taha käigud sisse minna ja sidurit lahti lastes tõmbab tuure alla.
Bensupaagi vahetus kuna praegune on alt peaaegu läbi roostetanud ja bensutuli ei tööta (pirn ja juhtmed on korras!).
Kõlarid tahaks taha aknale paigaldada kui jõuab. Sellised ümmargused viisakad Pioneeri kõlarid.
Ahjaa, kas tasuks karburaatori kiirenduspumba kuidagi kinni panna, et reisil küttekulu alla saada? Mida veel teha, et ökonoomsemaks saada?
Elagu Žiguli!
-
kkrister
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 249
- Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
- Asukoht: Tallinn, Lilleküla
- Autod: 2101 '80
Tere!Algselt postitas: Crimson
Käimari ja diffri õli vahetus kuna pragune õli on jube paks, külmalt ei taha käigud sisse minna ja sidurit lahti lastes tõmbab tuure alla.
Bensupaagi vahetus kuna praegune on alt peaaegu läbi roostetanud ja bensutuli ei tööta (pirn ja juhtmed on korras!).
Kõlarid tahaks taha aknale paigaldada kui jõuab. Sellised ümmargused viisakad Pioneeri kõlarid.
Ahjaa, kas tasuks karburaatori kiirenduspumba kuidagi kinni panna, et reisil küttekulu alla saada? Mida veel teha, et ökonoomsemaks saada?
Ei hakka pikalt kiitma: Tore Lux!
Aga vastaks kütusekulu murele. Kiirenduspumba kallale minek on küll viimane asi mida teha! Usun, et juba õlide vahetus annab teatud efekti. Siis hakka reguleerima ja kontrollima: esisild, süüde, jagaja kontaktid, klapid. Pinguta kett.
Karburaator läbipuhuda, kontrollida ujuki taset ja liidete hermeetilisust (seda ka kollektorite juures). Kui auto jätab tühikäigul vahele, kontrollida küünlaid, juhtmeid, vajadusel asendada.
Suurem töö oleks klappide soveldamine. Kui seda 100000km sees ei ole tehtud, võivad klapid ka ebatihedad olla.
Igasugu andmeid, kui palju miski peab olema võta raamatutest. Nii saab kõige kindlamini asja ilusasti käima ja ka ökonoomseks.
Edu LUX-iga.
Lugesin uuesti teemat üle, karpa ja süüde ja sild juba reguleeritud. Palju ta siis kütet võtab? Küünlad on mis värvi? Ja kas peale nookurite ja nukkvõlli vahetust on ikka kulu kõrge?
[Muudetud: 14-4-2008 krister]
Ülevaatus sai täna hommiku läbitud. tagurataste pidurdusvõime erinevus oli napilt piirides, 27%, lubatud max. on 30%. Aga no sellel kehvemal rattal on uued klotsid, nii et peab veel sisse töötama äkki.
Vahetatud sai õhufilter. Veel enne sõitu vahetan termostaadi ja ülekannete õlid. Käisin seal Rakveres venelaste poes ja Tad17 ei olnudki saada, oli mingi analoog millel euro kvaliteedi märk peal. Samas ikka venelaste toodang ja kiri oli peal, et Tad17 analoog, siiski veidi vedelam. Ma tahan ikka tatti saada sest tagusild natuke teeb häält teatud hetkedel.
Vahetatud sai õhufilter. Veel enne sõitu vahetan termostaadi ja ülekannete õlid. Käisin seal Rakveres venelaste poes ja Tad17 ei olnudki saada, oli mingi analoog millel euro kvaliteedi märk peal. Samas ikka venelaste toodang ja kiri oli peal, et Tad17 analoog, siiski veidi vedelam. Ma tahan ikka tatti saada sest tagusild natuke teeb häält teatud hetkedel.
Elagu Žiguli!
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2502
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Tagasilla hääl!
Kui pikk sõit ees tee kindlasti selgeks ega pooltelje laagrid kulunud pole!Tegelikult oleks pidanud ülevatusel seda tehtama!!!
Omal olnud kaks juhust kui laager otsad annab (sai Venemaa vahet aastaga 120000 läbi ka aetud).Siis jama kui palju!
Omal olnud kaks juhust kui laager otsad annab (sai Venemaa vahet aastaga 120000 läbi ka aetud).Siis jama kui palju!
- siksaator
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 631
- Liitunud: 18 Aug 2007 21:05
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VW Golf III
Nojah, mul võttis maanteel keskmiselt 7.2l:P<----- seda muidugi düüside vahetusega. Aga tõmme ja kiirendus on paigas. Kui huvi võin düüside suurused öelda:P:DAlgselt postitas: Crimson
tänks VAZ!
praegu tundub, et bensukulu maanteel on 8,5l/100km kanti, keskmiselt koormatud autoga.
Aga muidu masin on kohe väga kena:P:P:P:P:P:P
Algselt postitas: siksaator
Nojah, mul võttis maanteel keskmiselt 7.2l:P<----- seda muidugi düüside vahetusega. Aga tõmme ja kiirendus on paigas. Kui huvi võin düüside suurused öelda:P:D
Aga muidu masin on kohe väga kena:P:P:P:P:P:P
Huvitaks küll düüside teema aga kas tulemuseks on lahjem küttesegu või mis trikiga see meetod töötab?
Elagu Žiguli!
Reisilt tagasi!
Marsruudiks oli Tallinn - Läti - Leedu - Poola - Saksamaa ja tagasi. Kokku sõitsime siis kahe nädala jooksul veidi üle 6000 kilomeetri ning ?iguli pidas kogu selle aja end eeskujulikult üleval. Mitte midagi pole kurta vaid kumm läks tühjaks Poola kiirteel, see sai aga ülikiirelt ära vahetatud ja edasi. Muide kummid on vene radiaalid aastast 1980.
Kohe esimesel päeval tehti tuju s***ks. Kuna teatud kiirusel tuli hull vibratsioon sisse autosse, siis hüppasime Pärnus ühest töökojast läbi, nii hoopealt. Vaadati kardaan üle, lokse polnud. Vaadati siis, et rattad ilmselt tasakaalust väjas. Tasakaalustati need ära kuid ühte päris tasakaalu ei saanud (seeama mis kiirteel otsad andis hiljem). Läksin siis arvet maksma ja kuulen äkki ?igulli mõirgamist. Nimelt olin lolli peaga võtmed ette jätnud ja üks kummimees hakkas mu autot välja ajama töökojast. Tagurdas teisele sõitvale autole sisse, mõlemal masinal tagumised paremad tiivad tiba mõlkis :S kutsusime keerulise olukorra pärast politsei, minu kindlustuse kaela läks asi kuid kummimehega saime kokkuleppele ning ta andis sula. Kõige hullem on aga see, et 500 krooni maksma läinud remont ei andnud tulemusi, vibra ikka sees. Kadus alles siis kui see kahtlane kumm lõpuks katkes. See selleks!
Aega jäi enne väljasõitu nii napiks, et muusika ja 220v inverteri paigaldamine toimus kuskil Leedus alles, sõidupealt. 220v oli selleks vaja, et läpakat toita mis koos gps'iga oli meile teejuhiks. Samuti laadisime fotoka ja moblade akusid. Inverter ise oli üks vana UPS, millelt aku välja võetud ning auto akuga ühendatud.
Sinna minnes olime kolmekesi aga tagasi tulime neljakesi. Siis oli ?igull ikka täiesti täis. Pagass läks kerge survega kinni ja salongis oli ka veel kõikvõimalikud kohad tavaari täis (istme alused, jalgade esised, kardaanitunneli kohal oli lausa mägi, siiski vaateväli oli vaba). Ühesõnaga täiskoorem. rsk aga vedas ära ja ilma probleemideta, isegi möödasõite tuli ette. Huvitav, et praegu liigub apparaat veel paremini (erksamini) kui enne minekut.
Mingi hetk kirjutan veel muljeid ja pildid tulevad ka kindlasti.
Crimson
Marsruudiks oli Tallinn - Läti - Leedu - Poola - Saksamaa ja tagasi. Kokku sõitsime siis kahe nädala jooksul veidi üle 6000 kilomeetri ning ?iguli pidas kogu selle aja end eeskujulikult üleval. Mitte midagi pole kurta vaid kumm läks tühjaks Poola kiirteel, see sai aga ülikiirelt ära vahetatud ja edasi. Muide kummid on vene radiaalid aastast 1980.
Kohe esimesel päeval tehti tuju s***ks. Kuna teatud kiirusel tuli hull vibratsioon sisse autosse, siis hüppasime Pärnus ühest töökojast läbi, nii hoopealt. Vaadati kardaan üle, lokse polnud. Vaadati siis, et rattad ilmselt tasakaalust väjas. Tasakaalustati need ära kuid ühte päris tasakaalu ei saanud (seeama mis kiirteel otsad andis hiljem). Läksin siis arvet maksma ja kuulen äkki ?igulli mõirgamist. Nimelt olin lolli peaga võtmed ette jätnud ja üks kummimees hakkas mu autot välja ajama töökojast. Tagurdas teisele sõitvale autole sisse, mõlemal masinal tagumised paremad tiivad tiba mõlkis :S kutsusime keerulise olukorra pärast politsei, minu kindlustuse kaela läks asi kuid kummimehega saime kokkuleppele ning ta andis sula. Kõige hullem on aga see, et 500 krooni maksma läinud remont ei andnud tulemusi, vibra ikka sees. Kadus alles siis kui see kahtlane kumm lõpuks katkes. See selleks!
Aega jäi enne väljasõitu nii napiks, et muusika ja 220v inverteri paigaldamine toimus kuskil Leedus alles, sõidupealt. 220v oli selleks vaja, et läpakat toita mis koos gps'iga oli meile teejuhiks. Samuti laadisime fotoka ja moblade akusid. Inverter ise oli üks vana UPS, millelt aku välja võetud ning auto akuga ühendatud.
Sinna minnes olime kolmekesi aga tagasi tulime neljakesi. Siis oli ?igull ikka täiesti täis. Pagass läks kerge survega kinni ja salongis oli ka veel kõikvõimalikud kohad tavaari täis (istme alused, jalgade esised, kardaanitunneli kohal oli lausa mägi, siiski vaateväli oli vaba). Ühesõnaga täiskoorem. rsk aga vedas ära ja ilma probleemideta, isegi möödasõite tuli ette. Huvitav, et praegu liigub apparaat veel paremini (erksamini) kui enne minekut.
Mingi hetk kirjutan veel muljeid ja pildid tulevad ka kindlasti.
Crimson
Elagu Žiguli!
autol on tegelikult päris palju roostet tekkinud kuigi talvel ei sõitnud. Päris korralikuks kere kapremondiks pole praegu vahendeid ega aega kuid mõtlesin vähemalt esmaabi anda talle. Et laseks rooste mingi kettaga maha, töötleks happega, krundiks ja laseks mingi spray-värvi peale. Küssa aga millist ketast kasutada? Rellaka otsa mingi traatketas aga milline ta välja näeb, mis sobiks värvi eemaldamiseks?
Crimson
Crimson
Elagu Žiguli!