Nõuka aegne tuuning
Nõuka aegne tuuning
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Nõuka aegne tuuning
Minu mäletamist mööda oli kunagi siin teemaks (või äkki oli link kusagile) ladade nn tuuning mida vene ajal tehti. Ma mõtlen eelkõige välimuse "popiks" muutmist, nt moosiriiul, veerenni külge kinnituv antenn, lada kirjaga kleeps esiklaasil jne
Otsisin, aga ei leidnud sellist juttu kusagilt. Äkki keegi oskab aidata.
Otsisin, aga ei leidnud sellist juttu kusagilt. Äkki keegi oskab aidata.
Siin siis väike ülevaade seal kirjutatust.
Lada tuunides ei tohi unustada:
1. tuulekogujad esikapotil,
2. AVTOEXPORT rohelisel (või sinisel) ribal esiklasasi ülaosas, 3. maanduslint (parem kaks) auto all,
4. spoiler tagaluugi kaanel,
5. ribikardinad tagaklaasi siseküljel,
6. katuseluuk,
7. ukse alaääres kleepekas: LADA,
8. uste küljes helkuritega plastist piirajad,
9. fiiberantenn!,
10. kõlarid tagaaknal,
11. kojameeste küljes plastist (soov. roosad) tuule(misiganes)juhitjad (nimi teadmata),
12. äärakivi-alarm,
13. MB ilukilbid,
14. tagaluugi luku juures NIVA luugi konks,
15. esi- ja tagapamperid NIVALt,
16. suunatuled pamperi sees (Kanadski variant)
17. sportrooli (või siis tavalisele roolile lambanahkne kate
18. transportööri lindist porilapakad kolmnurksete helkuritega
19. lipu narmaid esiklaasile ja klaasitihendi vahele võiks toppida metallraha.
20. Tagaklaasi sisepoolel kaks punast lisa pidurituld varraste otsas
21. Punutud plasribadest tagaklaasi siseküljel päikesevari (roosa valgega) on shefim kui ribakardin siseküljel
22. Võiks olla ka plast ribakardin tagaklaasi välisküljel
23. Tagaaknale kunstmaterjalist kaks kahevärvilist(roheline,punane)patja
24. armatuur köikvöimalikke kleepekaid täis.
25. ette ärge unustage udutulesid
26. ette põrkeraua alla täies laiuses
porikumm(tänase spoileri eelkäija)
27. Ratastele tuleb panna plekist kilbid, keskelt punase täpiga, et rattapoldid ära ei kaoks
28. tagaaknale ka ventilaator
29. kärukonksu otsas peab raudselt olema kas lõhkilõigatud tennisepall,-aknoolipudel või - kummiloom
30. Tuuleklaasi küljes peab olema iminapaga märkmik koos pastakaga
31. "Keskkonsoolis" ühe kõlariga (ka samas) ühe kõlariga keeratavate "tissidega" raadio
32. Ees iluvõre küljes käib talvisel ajal mingi punasest või pruunist nahast kate
33. Katuselt ei tohi puududa katuseraam
34. kõva sõna oli ka hobuseraud iluvõrel
35. 80-ndate lõpu poole Gruusias olid moes ruudulised istmekatted
36. Käigukanginupp läbpaistev kus sees on miski 20ndate auto mudel
37. Tahavaatepeegli küljes 110 erinevat suveniiri
38. koopalaiendid!!! ja kindlasti veljed laiemaks keevitada
39. lapik ribidega sumpsi ots, kõvematel meestel oli neid kaks
40. väga hea ja kasulik asi oli pea sentimeetri laiune fooliumist isekleebitav tagaklaasi soendusriba.
41. kuljepeegel peab olema arav6etav
42. Numbri kinnitamiseks panna helkurpeaga poldid (oranz ja punane),
43. samu polte tuleb kruvida ka taga tolkneva kummiriba (maandus) külge.
44. siis tuleb veel lisada see nilbe antenn mis saab alguse esi poritiivast ja lõpeb taga ukse juures katuse kyljes klambriga
45. Vimpel peegli küljes peaks olema mingi "Rapla rajooni metsakombinaadi" või "Rahvaste spartakiaadi tsempioni" sümboolikaga.
46. Armatuuril olgu selline teekonnamõõtur,kus tuleb näpuga teekonna alguse kilometraazh ette keerata
47. 06-e ja 03-e originaal nikkeliluvõre saab asendada kooperatiivi omaga ,mis on plastmassist
48. Null ühele saab taha panna zaz-i(seebikarbi faceliftitud mudel)tagatuled
49. 08-l ja 09-l on hea kui on C-piilari küljes mustast plastikust tagaakna porisekssaamise vältijad
50. Eksportvariandil olgu tagaaknal kleepekas "Lujaa laatua- Lada".
51. Autol võiks olla turvalisuse huvides massilüliti ,tabalukuga suletav pedaalilukk ja ukse juures asuv laetule lüliti ühendatuna otse signaaliga.Halba ei teeks ka igal õhtul eemaldada autolt välispeegel,jagaja kaas, kojamehed ja aku
52. Esi külje akendele väljapoole tuule püüdjad (rohelise varjundiga hajutatud).
53. kopikal esitulede ette lendavad taldrikud soovitavalt rohelised ja täpp keskel peab läikima.
54. Kojameestele oli saada suht nilbeid ribisid, vist spoileri põhimõttega
55. Null-viitel ja seitsmetel olid tulede ees metallvõred
56. esiklaasi ülaservas soovitavalt lilla,oranz, roheline või punane sirm kirjaga Rally, Rallye, Estonia vms (neid saab kamazile ka panna, mõlemale esiklaasile
57. Istmekateteks olid mõnedel juhtudel need puust munadest massaazhieffektiga katted, mida ka tänapäeval näha on
58. Käigukangi nupu sees olid peale auto ka krabid ja lilled
59. Armatuuri keskel ventilatsiooniavadel olid lisasuunajad.
60. Esitiibadel ümmargused lisapeeglid
61. VAZ i tagaotsa sai väga efektselt üles kergitada lihtsa meetodiga-tennisepallid tagavedrudesse.Olid olemas ka spetsiaalsed kummist jurakad,mis vedru keerdude vahele topiti.
62. eraldi armatuuri alla paigaldatud õlirõhu näiturit ega ka sigaretisüütajasse topitud aku indikaatorit
63. selline plok, mis pandi mingite nippidega süütesüsteemile vahele ja siis seal plinkisid dioodid samas taktis nagu pool ja küünlad töötasid. See oli ju mootori diagnostikaks iga edasijõunud mehele hädavajalik
64. Vigriga vesipilt armatuurile. "Tallinn Puhtaks!" vms, olümpiarõngastega tagumised porilapatsid,
65. kas lillevaasi juba mainiti?plastmasslille?neoonkleeps,soovitavalt roosa ja igale poole ning läbipaistva teibiga kopikad armatuuri külge.Ärge unustage ka ?iguli RAAMATUT mis kindalaekas PIDI olema,samuti mingi ENSV teede kaart
66. Mootori tuuningust - plokikaane tihend paksemaks (või kolvipõhjad õhemaks), sai A76 bensiiniga sõita (praegu siis sobiks 80).
67. suurem peegel mis käis 2 kummipaelaga originaal peegli külge.
Lada tuunides ei tohi unustada:
1. tuulekogujad esikapotil,
2. AVTOEXPORT rohelisel (või sinisel) ribal esiklasasi ülaosas, 3. maanduslint (parem kaks) auto all,
4. spoiler tagaluugi kaanel,
5. ribikardinad tagaklaasi siseküljel,
6. katuseluuk,
7. ukse alaääres kleepekas: LADA,
8. uste küljes helkuritega plastist piirajad,
9. fiiberantenn!,
10. kõlarid tagaaknal,
11. kojameeste küljes plastist (soov. roosad) tuule(misiganes)juhitjad (nimi teadmata),
12. äärakivi-alarm,
13. MB ilukilbid,
14. tagaluugi luku juures NIVA luugi konks,
15. esi- ja tagapamperid NIVALt,
16. suunatuled pamperi sees (Kanadski variant)
17. sportrooli (või siis tavalisele roolile lambanahkne kate
18. transportööri lindist porilapakad kolmnurksete helkuritega
19. lipu narmaid esiklaasile ja klaasitihendi vahele võiks toppida metallraha.
20. Tagaklaasi sisepoolel kaks punast lisa pidurituld varraste otsas
21. Punutud plasribadest tagaklaasi siseküljel päikesevari (roosa valgega) on shefim kui ribakardin siseküljel
22. Võiks olla ka plast ribakardin tagaklaasi välisküljel
23. Tagaaknale kunstmaterjalist kaks kahevärvilist(roheline,punane)patja
24. armatuur köikvöimalikke kleepekaid täis.
25. ette ärge unustage udutulesid
26. ette põrkeraua alla täies laiuses
porikumm(tänase spoileri eelkäija)
27. Ratastele tuleb panna plekist kilbid, keskelt punase täpiga, et rattapoldid ära ei kaoks
28. tagaaknale ka ventilaator
29. kärukonksu otsas peab raudselt olema kas lõhkilõigatud tennisepall,-aknoolipudel või - kummiloom
30. Tuuleklaasi küljes peab olema iminapaga märkmik koos pastakaga
31. "Keskkonsoolis" ühe kõlariga (ka samas) ühe kõlariga keeratavate "tissidega" raadio
32. Ees iluvõre küljes käib talvisel ajal mingi punasest või pruunist nahast kate
33. Katuselt ei tohi puududa katuseraam
34. kõva sõna oli ka hobuseraud iluvõrel
35. 80-ndate lõpu poole Gruusias olid moes ruudulised istmekatted
36. Käigukanginupp läbpaistev kus sees on miski 20ndate auto mudel
37. Tahavaatepeegli küljes 110 erinevat suveniiri
38. koopalaiendid!!! ja kindlasti veljed laiemaks keevitada
39. lapik ribidega sumpsi ots, kõvematel meestel oli neid kaks
40. väga hea ja kasulik asi oli pea sentimeetri laiune fooliumist isekleebitav tagaklaasi soendusriba.
41. kuljepeegel peab olema arav6etav
42. Numbri kinnitamiseks panna helkurpeaga poldid (oranz ja punane),
43. samu polte tuleb kruvida ka taga tolkneva kummiriba (maandus) külge.
44. siis tuleb veel lisada see nilbe antenn mis saab alguse esi poritiivast ja lõpeb taga ukse juures katuse kyljes klambriga
45. Vimpel peegli küljes peaks olema mingi "Rapla rajooni metsakombinaadi" või "Rahvaste spartakiaadi tsempioni" sümboolikaga.
46. Armatuuril olgu selline teekonnamõõtur,kus tuleb näpuga teekonna alguse kilometraazh ette keerata
47. 06-e ja 03-e originaal nikkeliluvõre saab asendada kooperatiivi omaga ,mis on plastmassist
48. Null ühele saab taha panna zaz-i(seebikarbi faceliftitud mudel)tagatuled
49. 08-l ja 09-l on hea kui on C-piilari küljes mustast plastikust tagaakna porisekssaamise vältijad
50. Eksportvariandil olgu tagaaknal kleepekas "Lujaa laatua- Lada".
51. Autol võiks olla turvalisuse huvides massilüliti ,tabalukuga suletav pedaalilukk ja ukse juures asuv laetule lüliti ühendatuna otse signaaliga.Halba ei teeks ka igal õhtul eemaldada autolt välispeegel,jagaja kaas, kojamehed ja aku
52. Esi külje akendele väljapoole tuule püüdjad (rohelise varjundiga hajutatud).
53. kopikal esitulede ette lendavad taldrikud soovitavalt rohelised ja täpp keskel peab läikima.
54. Kojameestele oli saada suht nilbeid ribisid, vist spoileri põhimõttega
55. Null-viitel ja seitsmetel olid tulede ees metallvõred
56. esiklaasi ülaservas soovitavalt lilla,oranz, roheline või punane sirm kirjaga Rally, Rallye, Estonia vms (neid saab kamazile ka panna, mõlemale esiklaasile
57. Istmekateteks olid mõnedel juhtudel need puust munadest massaazhieffektiga katted, mida ka tänapäeval näha on
58. Käigukangi nupu sees olid peale auto ka krabid ja lilled
59. Armatuuri keskel ventilatsiooniavadel olid lisasuunajad.
60. Esitiibadel ümmargused lisapeeglid
61. VAZ i tagaotsa sai väga efektselt üles kergitada lihtsa meetodiga-tennisepallid tagavedrudesse.Olid olemas ka spetsiaalsed kummist jurakad,mis vedru keerdude vahele topiti.
62. eraldi armatuuri alla paigaldatud õlirõhu näiturit ega ka sigaretisüütajasse topitud aku indikaatorit
63. selline plok, mis pandi mingite nippidega süütesüsteemile vahele ja siis seal plinkisid dioodid samas taktis nagu pool ja küünlad töötasid. See oli ju mootori diagnostikaks iga edasijõunud mehele hädavajalik
64. Vigriga vesipilt armatuurile. "Tallinn Puhtaks!" vms, olümpiarõngastega tagumised porilapatsid,
65. kas lillevaasi juba mainiti?plastmasslille?neoonkleeps,soovitavalt roosa ja igale poole ning läbipaistva teibiga kopikad armatuuri külge.Ärge unustage ka ?iguli RAAMATUT mis kindalaekas PIDI olema,samuti mingi ENSV teede kaart
66. Mootori tuuningust - plokikaane tihend paksemaks (või kolvipõhjad õhemaks), sai A76 bensiiniga sõita (praegu siis sobiks 80).
67. suurem peegel mis käis 2 kummipaelaga originaal peegli külge.
Roolin nii kuis jaksan
ohoo! mul osa "tõelise" ziguli tuuningust tehtud juba - "tuulekogujad esikapotil", "Tagaklaasi sisepoolel kaks punast lisa pidurituld varraste otsas", "Armatuuril olgu selline teekonnamõõtur,kus tuleb näpuga teekonna alguse kilometraazh ette keerata" (see küll 06 nagunii olemas), "Autol võiks olla turvalisuse huvides massilüliti", "?iguli RAAMATUT mis kindalaekas PIDI olema,samuti mingi ENSV teede kaart".
Eks jõudumööda tuunin edasi - silmas pidades et autol säilitan originaalkonditsiooni, kärukonksu mul ka pole...
Täpsustused nimekirjale:
p. 9 mainitud fiiberantenn ongi see p. 44 toodud nilbe antenn.
välja on jäänud kohustuslik lisand "karterikaitse".
Eks jõudumööda tuunin edasi - silmas pidades et autol säilitan originaalkonditsiooni, kärukonksu mul ka pole...
Täpsustused nimekirjale:
p. 9 mainitud fiiberantenn ongi see p. 44 toodud nilbe antenn.
välja on jäänud kohustuslik lisand "karterikaitse".
-
ttrim
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 133
- Liitunud: 16 Apr 2004 06:56
- Asukoht: kose
- Autod: vaz 2106 sl
- Kontakt:
minu 06 el on siiani tagumised kolmnurkaknad teibiga tuunitud .. ma ise nii harjunud sellega et mõtlesin juba selle koleda teibi sealt kõrvaldada ja toonkilega uuesti tehaAlgselt postitas: Taux3
olen näinud kunagi ka kopikal sinise isoleerpaelaga triibutatud tagumisi kolmnurk küljeaknaid "ribikardina effekt" ja 08-al tagatulesi "ruudustikuks" teibitud/isoleeritud
90-date alguses oli ka minu auto ajastule kohaselt tuunitud:D: esitiiva ääres (pooles kapotis umbes) äravõetavad plastpeeglid, ilukilbid, mis mu auto teemas veel nähagi on, kleepse armatuuril oli umbes miljon, millest tänaseks on alles vaid üks, kleeps oli ka juhiukse tahavaatepeeglil, mingi koera nägu oli seal, loomulikult ka pooleteistmeetrine fiiberantenn ehk õngeritv, mis klambriga katuserenni külge kinnitus, salongis veel SUUR äravõetav tahavaatepeegel (siiani alles, kasulik asi:)) ja tuulekogujad kapotil. Punktides on mainimata jäänud veel üks detail, mis mu autol ka küljes olid: plastribid autoküljel, 05-l olid need süvendis ukse allääres, jooksid need esitiiva servast tagumise stangeni välja. Tagaluugi serv ja tulede ümbrus oli rõhutatud tumepunase teibiga (a'la kroomliistud 03-l ja 06-l), esituledel oli pleksiklaasist kivikaitsed, karter oli kenasti silmatorkavalt kollane:) Esiustel pleksist tuulesuunajad (siiani alles), kärukonksul "Merevaigu" pudelist konksukuuli kate. Kui suudate kõige seda ette kujutada koos väikese kompressori ja vene odavast plastist värvipüstoliga tehtud värviparandustega saategi ühe pildikese tolleaegsest tuuningust:D
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
-
mmartvl
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 238
- Liitunud: 15 Dets 2005 16:41
- Asukoht: Karinu küla;Rakvere
- Autod: Vaz 21051,Gaz 21R vw golf 2,Kawasaki ninja
mul kah selline käigukangi nupp olemas
mul seal sees krabi
keegi oma vene tuunig juppitest lahti tahab saada siis pöörduge minu poole ;)olemas on ka Tuuning pedaalikatted nagu allahi pildid
kuid kahjuks rohkem pole ni et kui kellegil üle liia midagi siis võtke ühendust
mul seal sees krabi
keegi oma vene tuunig juppitest lahti tahab saada siis pöörduge minu poole ;)olemas on ka Tuuning pedaalikatted nagu allahi pildid
kuid kahjuks rohkem pole ni et kui kellegil üle liia midagi siis võtke ühendust
üks õige Ladafänn ehitab ka külmaga oma autot
-
vvaz2101
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 61
- Liitunud: 24 Mai 2010 21:31
- Asukoht: pärnu
- Autod: sest mul on endal ka lada.
- Kontakt:
63. selline plok, mis pandi mingite nippidega süütesüsteemile vahele ja siis seal plinkisid dioodid samas taktis nagu pool ja küünlad töötasid. See oli ju mootori diagnostikaks iga edasijõunud mehele hädavajalik
enda autol olemas ja fukab ka
rääkimatta pedaali katetest ,millest siin eelnevalt juttu oli
enda autol olemas ja fukab ka
rääkimatta pedaali katetest ,millest siin eelnevalt juttu oli
-
vvaz2101
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 61
- Liitunud: 24 Mai 2010 21:31
- Asukoht: pärnu
- Autod: sest mul on endal ka lada.
- Kontakt:
see näitab millised pütid sl töötavad ,ja kui mõni pütt kaob tagant ära mingil põhjusel ,siis lõpetab seal teatud tuli vilkumise ja siis näed ,mis pütt tagant ära on..
minujaoks küll suht mõtetu asi kuna ei ole raske aru saada ,et pütt on tagant ära ja järgi kontrollida mis pütt aga kui ta juba peal on siis las olla
minujaoks küll suht mõtetu asi kuna ei ole raske aru saada ,et pütt on tagant ära ja järgi kontrollida mis pütt aga kui ta juba peal on siis las olla