Nüüd on suur tükk nimega "mootorivahetus" tehtud, kapoti all käib 1600 mootor.
Pilte on paraku pigem vähevõitu, sest töö ajal on olnud väga vähe mahti pildistada, kuid midagi ikka.
Algas siis sellest, et uuel mootoril tuli vahetada ära hunnik pudinaid.
* Väntvõlli tihendid ees ja taga
* Esi ja tagakaane tihend
* Õlivanni tihend
* Klapikambrikaane tihend
* Õlifilter
* Kütusepump
* Veepump (1600 mootori pumba koja külge)
* Mootori padjad (niva omad)
* Uus sidurisüsteem koos ketta, silindrite ja üldse kõigi juppidega.
* El. süüde ja küünlad
Genekas sai samuti 1200 mootori küljest, kuna olid erinevad. 1600 mootori klapikambrikaane alt avanes kena pilt.
- unnamed.jpg (825.33 KiB) Vaadatud 4409 korda
- unnamed (1).jpg (923.03 KiB) Vaadatud 4409 korda
Kahjuks unustasin teha 1200 kaanest pilti, kuid see oli ülipuhas, läikis ja oli puhta, kollaka õlikihi all. Ehitusse läheb samuti 1200 plokikaas, kuna näeb palju ilusam välja. Õlivannist tuli välja hunnik metallitükke, mis kunagi olid olnud ilmselt ketitallad, ka küljes olnud olid väga kulunud ja seetõttu sai veerenni poest kiirelt uued toodud.
Mootor koos, läks vana maha tõstmiseks. Loomulikult esines erinevaid probleeme kinni olevate poltidega ja ühe mootoripadjaga, mis lahti ei tahtnud tulla ilma relaka abita. Nendest ei hakka pikemalt kirjutama, muidu ei jõua seda eepost kunagi valmis siin.
- unnamed (3).jpg (514.94 KiB) Vaadatud 4409 korda
Uus perspektiiv salongi. Rooste ja miski, mis näeb välja nagu sammal.
- unnamed (2).jpg (622.64 KiB) Vaadatud 4409 korda
Uus mootor küljes, mahlad sees, paneks käima. Peaaegu jõudsin juba süüdet anda, kui kellelegi tuli meelde, et "õli panime sisse?" - ei pannud. Valasime õli ka mootorisse ja tuld! Omajagu sai käiata ja aku surnud. Panime teise aku ja lõpuks läks suitsupahvakuga käima, käis muidugi kehvasti, karpa ja süüde paigast ära, kuid lisaks sellele käriseb valjult. Lühikese uurimise peale tundub, et hääl tuleb mootorist. Ülemine kaas maha, ketitallalt pealmine pool minema sõitnud, sellelt samalt uuelt, mis veerenni poest sai samal päeval ostetud. Õnneks sai see välja urgitsetud ja 1200 mootori oma pandud, mis oli heas korras. Kett siiski lõtv, mitu pingutit olemas, ükski ei pinguta ära, kett veninud. Ajutise lahendusena sai pingutile tükk otsa keevitatud, kuid ketikomplekt läheb ka kõik vahetusse.
Järgmine häda, veepumba kojal tagumine toruühendus lekib. Niipea, kui mutrivõtmega sai mutri kallale mindud, murdus kogu polt veepumba kojal ära.
Vana veepump vaja maha monteerida 1200 mootorilt ja 1600'ga ära vahetada, kogu jahutusvedelik välja lasta, jälle mingi pool tundi tööd.
Kuna selleks ajaks oli kell juba 2 öösel läbi ja auto käis, siis sõitsin koju, et muude probleemidega hiljem edasi tegeleda.
Muid probleeme jagub - genekas ei lae ja radikas lekib.
- unnamed (4).jpg (464.3 KiB) Vaadatud 4409 korda
Kuna ma olen Ladade osas ikkagi suht amatöör, siis mul läks umbes 3 tundi, et välja mõelda, miks genekas ei lae. Lugesin kodus olnud paberkirjandust, googeldasin, kaevasin seda foorumit ja lõpuks tekkis kahtlus, mis viga võib olla. Terane silm ütleb pildilt kohe ära, milles viga.
- unnamed (5).jpg (547.17 KiB) Vaadatud 4409 korda
Peale ergutusjuhtme ühendamist õigesse pessa hakkas ka genekas tööle. Uus aku sai ka peale.
Lekkiv radikas sai samuti küljest kruvitud ja keevitaja juurde viidud. Lekkis õnneks alumine punn, mida keegi oli juba kunagi punktkeevitanud (üsna rõvedalt). Uus paik sai kenam.
- unnamed (6).jpg (651.46 KiB) Vaadatud 4409 korda
Viimase asjana vahetasin kaasa tulnud karpa, 1200 mootori karpa vastu, kuna samasugused nagunii aga 1600 karpa oli kõver ja mootor käis veidi ebaühtlaselt ka peale süüte ja karpa paikatimmimist.
Sügisel:
* Tagapidurid parandada, üks lekib, ilmselt oleks hea mõlemal pool kogu mehhanism vahetada.
* Käigukasti padi vahetada, vana oli lõtv aga jäi külge, sest uut polnud.
* Oktoobri lõpus garaaži ära.
Edasi:
* Uus mootorikett
* Mootori plokikaas tuunimisse, uus nukkvõll
* Kergem hooratas
* El. vent
* Sportkarpa
* Gaasihoovastik trossi peale, et see karpa juures olev jubedus ära kaotada.
* Keretööd ja värvimine