DIY Shortshifter
DIY Shortshifter
- Raig0
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 144
- Liitunud: 19 Aug 2011 12:12
- Asukoht: Kagu-Eesti
- Autod: ВАЗ 2103, ВАЗ 21033, ВАЗ 21061
DIY Shortshifter
Sai siis võetud käigukang kasti küljest lahti. Tagasi kokku pannes on kõik käigud, peale tagurpidi käigu, olemas. Kas kellelgi on mingit joonist/pilti pakkuda, mis jupid ja vedrud seal peavad olema ja kuidas korrektselt kokku käib?
Lisaks oleks vaja teada, kuidas eemaldada see, et tagurpidi käiku sisse pannes ei peaks kangi alla suruma?
Tänud ette.
Lisaks oleks vaja teada, kuidas eemaldada see, et tagurpidi käiku sisse pannes ei peaks kangi alla suruma?
Tänud ette.
Viimati muutis Raig0, 08 Sept 2019 15:48, muudetud 1 kord kokku.
- Raig0
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 144
- Liitunud: 19 Aug 2011 12:12
- Asukoht: Kagu-Eesti
- Autod: ВАЗ 2103, ВАЗ 21033, ВАЗ 21061
Re: Mure: tagurpidi käik, käigukang
Korras. Kuna tegin shortshifteri ehk munakust alla keevitasin 24mm jupi vahele ja tegin 24mm flantsi ka. Aga oli vaja neid stoppereid ka vastavalt pikendada. Sellega korras.
-
kkpaas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 4
- Liitunud: 06 Nov 2019 20:25
- Autod: Lada 2106 86', Lada 2105 84', Audi A4 B7
Re: Mure: tagurpidi käik, käigukang
Räägi lähemalt kuidas ja mida, pildimaterjal oleks ka hea. Mingi rakise vahel lõikasid pooleks lihtsalt munaka alt ja keevitasid jupi juurde? Millest ja kuidas flants tehtud? ja mis stoppereid või asju pikendama pidi? ja kuidas nüüd käiku vahetada on, hea? palju lühemaks käik läks 24mm pikendamisega?Raig0 kirjutas:Korras. Kuna tegin shortshifteri ehk munakust alla keevitasin 24mm jupi vahele ja tegin 24mm flantsi ka. Aga oli vaja neid stoppereid ka vastavalt pikendada. Sellega korras.
Tagurdpidikäigu alla vajutuse kaotamiseks vaja seda metall ääre vähemaks lõigata ilmselt, kuhu peale alla vajutades kang toetab, mul üks lahtine kast laua peal, seest poolt hea vaadata. Ei mäleta kas too küljest ka käib sealt ilma kasti lahti võtmata.
- Raig0
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 144
- Liitunud: 19 Aug 2011 12:12
- Asukoht: Kagu-Eesti
- Autod: ВАЗ 2103, ВАЗ 21033, ВАЗ 21061
Re: Mure: tagurpidi käik, käigukang
Nii. Alustuseks lõikasin selle munaku alt hoova pooleks. Mina lõikasin sinise joone juurest, aga õigem oleks lõigata punase joone juurest, sest minul kadusid kõik need piirajad ära ja pidin uued tegema. Tagurpidi käiku pannes läks hoob muidu paigast ära ja ilma uuesti lahti võtmata õigesti paika ei saanud.
Flantsid lasin lõigata isal plasmas. Kuna hoob oli kastist välja niikuinii võetud, andsin ühe pleki kaasa, mille järgi lõigati mulle flantsid. 1 flants oli 12mm, keevitasin 2tk kokku ja sain 24mm.
Selle paksuse järgi lõikasin ka hoovale jupi ning keevitasin enamvähem sirgelt kokku tagasi. Kahjuks valmis hoovast pilti pole. Palju käik lühemaks läks, ei oska öelda. See asi sai üldse kätte võetud, et tahtsin käiguvahetamise endale mugavamaks teha ning tõin ka kangi endale lähemale.
Flantsid lasin lõigata isal plasmas. Kuna hoob oli kastist välja niikuinii võetud, andsin ühe pleki kaasa, mille järgi lõigati mulle flantsid. 1 flants oli 12mm, keevitasin 2tk kokku ja sain 24mm.
Selle paksuse järgi lõikasin ka hoovale jupi ning keevitasin enamvähem sirgelt kokku tagasi. Kahjuks valmis hoovast pilti pole. Palju käik lühemaks läks, ei oska öelda. See asi sai üldse kätte võetud, et tahtsin käiguvahetamise endale mugavamaks teha ning tõin ka kangi endale lähemale.
-
kkpaas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 4
- Liitunud: 06 Nov 2019 20:25
- Autod: Lada 2106 86', Lada 2105 84', Audi A4 B7
Re: Mure: tagurpidi käik, käigukang
Tänud info eest
Kui sa nkn kangi tahapoole tõid, siis polekski pidanud seda munaku pikendamist ette võtma, oleksid saanud ilmselt lihtsalt pikendusvarda kinnituspunkti kõrgust sarniirist mõõtes muuta, kõrgem punkt = lühem vahetus.
Kuidas tagurdpidi käigu lülituse lahendad?
Kui sa nkn kangi tahapoole tõid, siis polekski pidanud seda munaku pikendamist ette võtma, oleksid saanud ilmselt lihtsalt pikendusvarda kinnituspunkti kõrgust sarniirist mõõtes muuta, kõrgem punkt = lühem vahetus.
Kuidas tagurdpidi käigu lülituse lahendad?
- Raig0
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 144
- Liitunud: 19 Aug 2011 12:12
- Asukoht: Kagu-Eesti
- Autod: ВАЗ 2103, ВАЗ 21033, ВАЗ 21061
Re: Mure: tagurpidi käik, käigukang
Poole shortshifteri tegemise peal plaanid muutusid lihtsalt, selle saigi nii tehtud.kpaas kirjutas:Tänud info eest
Kui sa nkn kangi tahapoole tõid, siis polekski pidanud seda munaku pikendamist ette võtma, oleksid saanud ilmselt lihtsalt pikendusvarda kinnituspunkti kõrgust sarniirist mõõtes muuta, kõrgem punkt = lühem vahetus.
Kuidas tagurdpidi käigu lülituse lahendad?
Tagurpidi käik käib ilma alla surumata sisse. Modifitseerisin neid piirajaid niimoodi, et saab kangi piisavalt paremale lükata ja siis alla õigesseasendisse, aga et kastis olevast mehhaanika vahemikust välja ei läheks.
-
kkpaas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 4
- Liitunud: 06 Nov 2019 20:25
- Autod: Lada 2106 86', Lada 2105 84', Audi A4 B7
Re: DIY Shortshifter
Kirjutan oma kogemustest ka siis.
Esmalt sai tehtud 20mm kõrgune flants veetorust ja suvalistest juppidest mis kodust leitud. Siis kang rakise vahele, pooleks, avad sisse puuritud, tikk sisse, pärast jupp metalli ka vahele mida ei pildistanud ja keevitasin täis. Pooleks lõikasin teema autori soovitatud kohast, kuigi tegelikult oleks pidanud ikkagi teisest kohast lõikama, nagu hiljem jamades selgus Kangi kasti sobitades selgus, et 1-2 käik on oma kohapeal, 3-4 on keskel mitte paremal ääres, ja tagurdpidi käigu jaoks sõitis kang ikka väga kaugele, niiet sai kastis putru segada. Tuli teha uued 3-4 ja R piirajad katse eksitus meetodil ehk peale keevitatud. Samuti keerasin originaal tikud kastist välja ja panin pikkade poltidega asja kokku. NB: vajalik ka üks ekstra tihend kuna kompotti lisandub ekstra jupp-flants. Lõpuks sai pandud asi autos olevasse kasti ning uus veidi pikem ja teise nurga all kang tehtud. "topelt püstine kässar" on hüdrakas.
Kokkuvõte: Originaal kangiga oli 1-2 käigu vahe umbes 10cm mõõdetuna käigukangi nupu tsentrist, 20-21mm flantsiga ning pikendusega on 1-2 käigu vaheline käik umbes 7cm, mõõdud nii suhteliselt enamvähem, originaal käib isegi rohkem vb. Esimese proovisõidu olen ära teinud, tundub palju tihedam asi kui originaal lopendus, aga vajab veidi harjumist harjunud ikka pikkasid liigutusi tegema sellega.
NB! Jube hea oleks ennem katsetada põrandal mõne teise kasti küljes nagu mina tegin. Siis teiseks, kui tahad selle niimoodi ära vahetada, et autos olevat kasti maha ei võta on vaja kindlat kätt ja külma närvi millele kaaseb hulk sõnavara, sest kangi alumise ava küljes olev vedru on luupainaja. Põrandal oleval kastil esimest korda proovides tuli vedru lahti ja kukkus kasti sisse, kadudes õli sisse ja kadudes kaugemale, õnneks oli mul kast põhimõtteliselt tühi õlist ja ma sain seda põrandal kallutada. Kruvikeerajaga sai vedru peale-maha, kui vedru kastis oleva poldi tagant ära tuleb siis selle tagasipanek kasti lahti võtmata on väga S*TT, aga tehtav.
Järgmise teeks teismoodi: Seda sellessuhtes, et lõikaks ikkagist kangi sealt poolekt kust lõikas teema algataja, aga siis tõstaks lihtsalt munaka flantsi all oleva 3-4 ja R käikusi piirava flantsi alla poole uut flantsi. Minu loogika ütleb, et siis peaks originaal piirajad kõik omal kohal olema, mitte ei pea uusi piirajaid leiutama.
Esmalt sai tehtud 20mm kõrgune flants veetorust ja suvalistest juppidest mis kodust leitud. Siis kang rakise vahele, pooleks, avad sisse puuritud, tikk sisse, pärast jupp metalli ka vahele mida ei pildistanud ja keevitasin täis. Pooleks lõikasin teema autori soovitatud kohast, kuigi tegelikult oleks pidanud ikkagi teisest kohast lõikama, nagu hiljem jamades selgus Kangi kasti sobitades selgus, et 1-2 käik on oma kohapeal, 3-4 on keskel mitte paremal ääres, ja tagurdpidi käigu jaoks sõitis kang ikka väga kaugele, niiet sai kastis putru segada. Tuli teha uued 3-4 ja R piirajad katse eksitus meetodil ehk peale keevitatud. Samuti keerasin originaal tikud kastist välja ja panin pikkade poltidega asja kokku. NB: vajalik ka üks ekstra tihend kuna kompotti lisandub ekstra jupp-flants. Lõpuks sai pandud asi autos olevasse kasti ning uus veidi pikem ja teise nurga all kang tehtud. "topelt püstine kässar" on hüdrakas.
Kokkuvõte: Originaal kangiga oli 1-2 käigu vahe umbes 10cm mõõdetuna käigukangi nupu tsentrist, 20-21mm flantsiga ning pikendusega on 1-2 käigu vaheline käik umbes 7cm, mõõdud nii suhteliselt enamvähem, originaal käib isegi rohkem vb. Esimese proovisõidu olen ära teinud, tundub palju tihedam asi kui originaal lopendus, aga vajab veidi harjumist harjunud ikka pikkasid liigutusi tegema sellega.
NB! Jube hea oleks ennem katsetada põrandal mõne teise kasti küljes nagu mina tegin. Siis teiseks, kui tahad selle niimoodi ära vahetada, et autos olevat kasti maha ei võta on vaja kindlat kätt ja külma närvi millele kaaseb hulk sõnavara, sest kangi alumise ava küljes olev vedru on luupainaja. Põrandal oleval kastil esimest korda proovides tuli vedru lahti ja kukkus kasti sisse, kadudes õli sisse ja kadudes kaugemale, õnneks oli mul kast põhimõtteliselt tühi õlist ja ma sain seda põrandal kallutada. Kruvikeerajaga sai vedru peale-maha, kui vedru kastis oleva poldi tagant ära tuleb siis selle tagasipanek kasti lahti võtmata on väga S*TT, aga tehtav.
Järgmise teeks teismoodi: Seda sellessuhtes, et lõikaks ikkagist kangi sealt poolekt kust lõikas teema algataja, aga siis tõstaks lihtsalt munaka flantsi all oleva 3-4 ja R käikusi piirava flantsi alla poole uut flantsi. Minu loogika ütleb, et siis peaks originaal piirajad kõik omal kohal olema, mitte ei pea uusi piirajaid leiutama.
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Re: DIY Shortshifter
Kuna Lada käigukang (ka rool) on normaalse istumisasendi jaoks valel kohal siis kõige mõistlikum on paigaldada uus käigukang õigele kohale ja selle varrel kinnituspunkti muutes kangi käigupikkust muuta. Siin teemas ka pilt.
-
kkpaas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 4
- Liitunud: 06 Nov 2019 20:25
- Autod: Lada 2106 86', Lada 2105 84', Audi A4 B7
Re: DIY Shortshifter
Seda küll, aga siis vaja hakata tagurdpidi käigu jaoks mingit süsteemi mõtlema. Ma tahtsin, et too jääks originaal lahendus. Samuti oleks siis vaja väge tihkeid liigendeid, uniballi peale alumine osa teha nt, ühenduskohad samuti, muidu jääb loksuma.Viin kirjutas:Kuna Lada käigukang (ka rool) on normaalse istumisasendi jaoks valel kohal siis kõige mõistlikum on paigaldada uus käigukang õigele kohale ja selle varrel kinnituspunkti muutes kangi käigupikkust muuta. Siin teemas ka pilt.