21063 1300SL, Tony_2106, 1990

21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2035
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Toyota

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Kytt »

Vaata auto mootor üle. Suht piin oli su taga sõita, salong oli konstantselt õlipõlemislõhna täis :lol:
m
Matteb
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Veebr 2013 23:36
Asukoht: Tallinn
Autod: 21063

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Matteb »

kust antud tiiba soetasid?
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 702
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Tony_2106 »

Kytt kirjutas:Vaata auto mootor üle. Suht piin oli su taga sõita, salong oli konstantselt õlipõlemislõhna täis :lol:
oih :( äkki mul siis on kolvirõngad läbi, kui õli põletab :)
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 702
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Tony_2106 »

Matteb kirjutas:kust antud tiiba soetasid?
Antud tiib sai soetatud Facebooki kaudu:



Aga http://www.rallipood.ee müüb ka neid tiibasid nüüd.
Viimati muutis Tony_2106, 22 Juun 2018 02:02, muudetud 1 kord kokku.
v
Vaalo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 138
Liitunud: 01 Nov 2007 16:24
Asukoht: Tallinn
Autod: vaz 2101, vaz 21033

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Vaalo »

Tony_2106 kirjutas:
Kytt kirjutas:Vaata auto mootor üle. Suht piin oli su taga sõita, salong oli konstantselt õlipõlemislõhna täis :lol:
oih :( äkki mul siis on kolvirõngad läbi, kui õli põletab :)
Küünlaid vaadates panustaks pigem klapisääretihenditele.
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 702
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Tony_2106 »

Vaalo kirjutas: Küünlaid vaadates panustaks pigem klapisääretihenditele.
Selge, pean uurima, kes kus teeb ja palju kõik kokku maksab. Kuna ma ise autoremondi-lukksepp pole, siis lasen selle töö ära teha. Kõike muud võin auto juures teha, kuid mootorit ma ei näpi, kuna kardan midagi vussi keerata.

Siis tuleb arvatavasti ka vahetada: blokikaanetihend, klapikambrikaane tihend
ning samuti ka reguleerida ilusti klapid ära.
v
Vaalo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 138
Liitunud: 01 Nov 2007 16:24
Asukoht: Tallinn
Autod: vaz 2101, vaz 21033

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Vaalo »

Klapisääretihendite vahetus ei ole väga keeruline töö. Maha tuleb võtta nukkvõll, ning vajalik on eritööriist klapivedrude kokkusurumiseks. Samas see tööriist leidub tõenäoliselt igas teises garaažis. Plokikaant ei pea maha võtma, seega pole selle tihendit vaja. Iseasi kui just mingeid üllatusi ei ilmne.
Kasutaja avatar
Lemz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 49
Liitunud: 29 Juun 2017 22:27
Asukoht: Tallinn
Autod: 21063

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Lemz »

Millise vahva meetodiga on võimalik küünalt vaadates eristada kas õli satud klapisäärest või kolvirõngast põlemiskambrisse ?
"Tsäguli"21063 käre 1300 kuubikut
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 702
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Tony_2106 »

Lemz kirjutas:Millise vahva meetodiga on võimalik küünalt vaadates eristada kas õli satud klapisäärest või kolvirõngast põlemiskambrisse ?
Küünalde keermeosa on õline ja ka küünla otsad mustad (loodan, et õige eeldus, kui vaadata küünalt silindrist nr.3).

Pilt
Kasutaja avatar
Lemz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 49
Liitunud: 29 Juun 2017 22:27
Asukoht: Tallinn
Autod: 21063

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Lemz »

Ja tähendab see siis mida, rõngas või klapisäär?
"Tsäguli"21063 käre 1300 kuubikut
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 702
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Tony_2106 »

Lemz kirjutas:Ja tähendab see siis mida, rõngas või klapisäär?
Ma pole mehaanik, kuid siin juba mainiti, et klapisääretihend. On ka teine varjant, kuidas teha kindlaks, kas kolvirõngad või klapisääretihend. Kui gaasi maha lastes või käiku vahetades pahvaka sinist viskab, kuid karteris ülerõhku pole (tuulutustoru lahtivõtmisel sealt suitsu välja ei aja), siis võid loota, et klapisääretihendid.

Aga muidu, spetsiifilise küsimuste rajaga võid suunduda järgnevasse teemade rägastikku, mis asub Mootor ja väljalase alateemas - http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewforum.php?f=16 . Seal võib olla su küsimustele vastuseid.
v
Vaalo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 138
Liitunud: 01 Nov 2007 16:24
Asukoht: Tallinn
Autod: vaz 2101, vaz 21033

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Vaalo »

Lemz kirjutas:Ja tähendab see siis mida, rõngas või klapisäär?
Vanakooli teadmamehed räägivad, et õline küünlakeere viitab klapisäärele; mina kirjutasin ka "pigem", mitte ei väitnud midagi 100% kindlusega. Aga kui nii väga tahad, võid ju alati mõlemad vahetada.
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 702
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Tony_2106 »

Paar päeva tagasi, süttis keskkonsoolis pidurite märguande tuli. Kuna teadsin, et vedelikku on, siis eeldasin, et viga peab olema anduris. Keerasin siis anumal korgi maha ja mida ma näen - valge osa, mis pildil on noolega kujutatud, hulbib anumas, kui andur, koos korgiga eemaldatud sai. :o Mis seal ikka katsin anuma kilega kinni, liimisin kahest komponendist koosneva liimiga selle valge olluse anduri külge tagasi. Seda muidugi ajutiselt.

Pilt

Täna ostsin uue anduri (6€) ning vahetasin ajutise lahenduse välja uue detaili vastu. Ajutist lahendust eemaldades nägin, et vaikselt oli pidurivedelik hakanud mekkima seda liimi ehk siis oli tekkimas keemiline reaktsioon pidurivedeliku ning liimi vahel.
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 702
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Tony_2106 »

Niisiis, vahepeal sai koostatud ka "pisike" nimekiri. Asjadest mis vajavad masinal tegemist, enne Laitse Rallipargis toimuvat Youngtimer Camp 2018 üritust. Kuna töögraafik, mis juuliks koostati on suhteliselt vinge, siis pean põhimõtteliselt peale tööd, kui on n.ö. vaba päev, hakkama auto kallal tööd tegema, selle asemel, et minna koju magama :kuri . Aga nimekiri järgnev:

Tegemist vajavad tööd:

01 - Pidurid üle vaadata, õhutada + klotsid kontrollida.
02 - Siduri töösilinder reguleerida või siduri silindrid õhutada.
03 - Roolikarp reguleerida.

Tööd, mis jäävad puhkuse ajaks:

01 - Ülemised šarniirid vahetada (võib-olla).
02 - Alumised šarniirid vahetada (võib-olla).
03 - Esimesed vedrud vahetada Niva vedrude vastu.
04 - Uued armeeritud pidurivoolikud paigaldada (võib-olla).
05 - Klapisääretihendid vahetada koos klapikambri kaanetihendiga.
06 - Elektronsüüte komplekt paigaldada (esialgu jääb tegemata).
07 - Ülemised ja alumised õõtsad vahetada (vanad on väsinud).
08 - Esimesed pidurikettad üle vaadata ja vajadusel vahetada.
09 - Madaldusriba esimesele spoilerile valmistada/paigaldada (võibolla).
10 - Sillastend esisillale (taas).

Siiamaani tehtud tööd:

01 - Veepump vahetatud koos tihendi ja rihmaga.
02 - Mootoribloki küljes olev jahutussüsteemi lõdvikute kolmik vahetatud.
03 - Süütepool vahetatud (paigaldatud NGK toodang).
04 - Originaal leegitoru vahetatud roostevaba vastu koos tihendiga.
05 - Esimene spoiler paigaldatud
06 - Madala profiiliga tagatiib paigaldatud.
07 - Akuklemmid vahetatud.
08 - Tagasilla stabilisaator paigaldatud.
09 - Uued süütejuhtmed (silikonist kattega) vanade järgi vastavale pikkusele lõigatud ning paigaldatud.
10 - Esimesel topelt-stabilisaatoril puksid vahetatud (punased polyetaan)
11 - Esimene topelt-stabilisaator paigaldatud.
12 - Vasakul alumise ja ülemise õõtsa puksid vahetatud (punased poly.).
13 - Paremal alumise ja ülemise õõtsa puksid vahetatud (punased poly.).
14 - Tagasilla vardad vahetatud - 5tk.
15 - Tagasilla stabilisaator korralikult paigaldatud.
16 - Sillastend tehtud (esi- ja tagasild reguleeritud).
17 - Esimestel amortisaatoritel puksid vahetatud (punane poly.).
18 - Tagumistel amortisaatoritel puksid vahetatud (punane poly.).
19 - Uued jahutussüsteemi lõdvikud paigaldatud + klambrid vahetatud (silikonist 5mm).
20 - Kaasreisija poolne peegel kõvemini fikseerida.
21 - Esiklaasile päikse vastane toonriba üles serva paigaldada.
22 - Esimene spoiler krunditud, värvitud (Valge LAD.215 koodiga värv) ja lakitud.
Viimati muutis Tony_2106, 23 Juul 2018 21:46, muudetud 10 korda kokku.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2361
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas SexSix »

Siksi tagaistmel magad :lol:
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 702
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Tony_2106 »

SexSix kirjutas:Siksi tagaistmel magad :lol:
Tuleb nii välja, et peab teoreetiliselt ööbida, või siis päev veeta nii auto (teise kallima) all kui ka salongis :D Iseasi, kas see ka praktikas kajastub või ei, seda näitab aeg. Tagaiste on suhteliselt mugav ja pehme tõesti mu masinal, isegi naised on seda väitnud.
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1064
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Grand c-max

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas zajetz »

Miks sa soovid paigaldada armeeringuga pidurivoolikud. Pane see raha parem kuskile mujale, nt mootorisse. Hea kui sa üldse erinevust märkaksid ja see nagunii puhas võidusõidu teema.
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 702
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Tony_2106 »

Täna sain kätte "pisikese" paki. Kiirelt kohale jõudnud paki eest tänan ma kasutajat VäikeMägilane.

Pakis olid järgnevad detailid:

1. Polyetaanpuksid (punased) - Esiamortidele, tagumistele amortidele (8tk), Topelt
esisilla stabikale (6tk) + esimesed õõtsad
2. Jahutussüsteemi lõdvikute komplekt 2105 Silikonist 5mm
3. Tagasillavardad Samara puksidel.
4. Süütejuhtmete komplekt - silikoon voolikud
5. Klapisääretihendite komplekt Victor-Reinz/Cortec

Süüteküünlajuhtmed pean veidi lühemaks tegema, vastavalt silindri süüteküünla asukohale. Klapisääretihendeid vist vahetada ei jõua. Kõik muu läheb küll vahetamisele.

Paar pilti ka:

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis Tony_2106, 05 Juul 2018 17:23, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 702
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Tony_2106 »

Nüüd pisike klõps ka uutest süütejuhtmetest, mis nüüdseks auto mootoriruumis ning on tehtud vanade järgi vastavale pikkusele:

Pilt
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 702
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Postitus Postitas Tony_2106 »

Täna saabus ka topelt stabilisaator kohale :)

Pilt
Vasta