SexSix kirjutas:Ok. Kingitus Numbrirauad on olnud ühesugused. Vaielge vastu.
VAZ 21011, hugovaher, 1976
VAZ 21011, hugovaher, 1976
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Re: VAZ 21011, hugovaher, 1976
Nii palju kui ma netis neid silte olen uurinud, tundub mulle, et selle ajastu ja sellise kujundusega siltidel on tõesti samasugused numbrid (ühed piklikumad, teised madalamad jne). Neid õigeid numbriraudu leida on vist aga üsna keeruline ettevõtmine.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2502
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Re: VAZ 21011, hugovaher, 1976
Mastiksiga. Musta mastiksiga.
Virgutusvõimlemine
Pärast talveund esimene tiir. Kõik töötas. Ometi hakkab juhipoolne lähituli põlema viivitusega. Huvitav küll, miks.
Selleks aastaks on tööd palju ees- uste tihendid vahetada, uksed reguleerida. Siis pagassiluugi lukk vahetada. Karterikaitse tuleks maha võtta ja roostest, saastast, vanast värvist puhtaks teha ja uuesti värvida. Vanad veljed ootavad sama saatust. Sillad- esimene ja tagumine ja muidugi pidurid. Kõik iseenesest toimib, aga tahaks uuendada.
Nokitsemist jagub, aga kui ei jaguks, siis poleks mõtet ka autot pidada.
Siin paar pilti tänaõhtusest tiirutamisest:
Ja paar pilti uuest kodust:
Selleks aastaks on tööd palju ees- uste tihendid vahetada, uksed reguleerida. Siis pagassiluugi lukk vahetada. Karterikaitse tuleks maha võtta ja roostest, saastast, vanast värvist puhtaks teha ja uuesti värvida. Vanad veljed ootavad sama saatust. Sillad- esimene ja tagumine ja muidugi pidurid. Kõik iseenesest toimib, aga tahaks uuendada.
Nokitsemist jagub, aga kui ei jaguks, siis poleks mõtet ka autot pidada.
Siin paar pilti tänaõhtusest tiirutamisest:
Ja paar pilti uuest kodust:
Karterikaitse, stabikavarras
Täna jõudsin siis lõpuks garaazhi, et lahti monteerida karterikaitse ja stabikavarda. Plaanis on need puhtaks teha ja uuesti üle värvida. Stabikavarda uued keskmised kinnitused koos kummipuksidega on mul juba ammu olemas ja ka otsaklambrid (siinkohal jälle tervitused Lääne-Virumaale) ootavad paigaldamist. Kaassõitja poolt otsaklambrit lahti võttes murdus loomulikult üks polt ära, õnneks nõnda, et klamber lahti tuli, aga mida ma selle pooliku poldiga edasi teen, seda pean veel mõtlema. Töö juurde kuulus ka vähemalt kümnel korral kanalist üles ronimine ja õige 13 padruni otsimine koos pea ära löömisega madala kanali lae vastu, aga noh... kes ütles, et see asi kerge peaks olema.
Põhja alt keerasin lahti ka teise kaitsepleki, mis oli aga kummalisel põhjusel kellegi poolt varem keskelt pooleks saetud. Nojah, igast asju juhtub. Mõtlengi nüüd, et poolikut asja uuesti üle värvima vist ei hakka, tuleb uus (või kasutatud vana, aga terve) leida. Niiet kui kellelgi on pakkuda, siis mul läheks tarvis küll.
Autoalune saab peagi välja nägema veidi uuem, sest plaanis on vahetada või korrastada kogu alusvanker. Alustan esisillast. Esisilla tala, õõtsad, zharniirid, roolivardad, -otsad jms ootavad kõik kastis oma aega. Siis peaks kettad, piduriplekid, torud jms ka töösse minema. Käändteljed pean veel muretsema.
Karteripõhi on ka mõlgiga. Lõuna-Eesti kruusateid tean omast käest (auto Otepää kandist). Teede hööveldamisel tõmmatakse kõige suuremad kivid välja ja rataste alt lendavad nagu kahurikuulid vastu põhja.
Mis põhja üldiselt puudutab, siis see on siiski väga hästi säilinud. Ülevaatusemehed on seda mulle kahel järjestikusel aastal alati uuesti kinnitanud. Seda on rõõm kuulda. Hea teada, et pedaale tallates pole ohtu, et jalg läbi põhja läheb või neiu kõrvalistmel ühel hetkel istmega maantee päikesekuuma asfalti kündma hakkab. Ohutus ennekõike.
Mõned pildid hetkeseisust.
Järgmisel pildil paistab alumise kollase pläraka juures vasakul murdnunud poldi ots. Olgu ta neetud, ja kogu tema sugu! Ja nüüd siis ka häbiposti seatud.
Kätte sain!
Põhja alt keerasin lahti ka teise kaitsepleki, mis oli aga kummalisel põhjusel kellegi poolt varem keskelt pooleks saetud. Nojah, igast asju juhtub. Mõtlengi nüüd, et poolikut asja uuesti üle värvima vist ei hakka, tuleb uus (või kasutatud vana, aga terve) leida. Niiet kui kellelgi on pakkuda, siis mul läheks tarvis küll.
Autoalune saab peagi välja nägema veidi uuem, sest plaanis on vahetada või korrastada kogu alusvanker. Alustan esisillast. Esisilla tala, õõtsad, zharniirid, roolivardad, -otsad jms ootavad kõik kastis oma aega. Siis peaks kettad, piduriplekid, torud jms ka töösse minema. Käändteljed pean veel muretsema.
Karteripõhi on ka mõlgiga. Lõuna-Eesti kruusateid tean omast käest (auto Otepää kandist). Teede hööveldamisel tõmmatakse kõige suuremad kivid välja ja rataste alt lendavad nagu kahurikuulid vastu põhja.
Mis põhja üldiselt puudutab, siis see on siiski väga hästi säilinud. Ülevaatusemehed on seda mulle kahel järjestikusel aastal alati uuesti kinnitanud. Seda on rõõm kuulda. Hea teada, et pedaale tallates pole ohtu, et jalg läbi põhja läheb või neiu kõrvalistmel ühel hetkel istmega maantee päikesekuuma asfalti kündma hakkab. Ohutus ennekõike.
Mõned pildid hetkeseisust.
Järgmisel pildil paistab alumise kollase pläraka juures vasakul murdnunud poldi ots. Olgu ta neetud, ja kogu tema sugu! Ja nüüd siis ka häbiposti seatud.
Kätte sain!
-
aando
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
- Asukoht: Tartu
- Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif
Re: VAZ 21011, hugovaher, 1976
Plekk lõigatakse pooleks, et karterikaitset eemaldamata saaks näiteks geneka kätte.
Kena masin, edu nokitsemisel.
Kena masin, edu nokitsemisel.
Jõud taga, peab minema.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2502
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Re: VAZ 21011, hugovaher, 1976
Pead suuremalt ette võtma. Mootor rippu ja esisild tervenisti alt ära. Uus sillatala, uued õõtshargid (murdunud polt õõtshargi küljes ju) jne.
Re: VAZ 21011, hugovaher, 1976
Aitäh!
ando kirjutas:Plekk lõigatakse pooleks, et karterikaitset eemaldamata saaks näiteks geneka kätte.
Kena masin, edu nokitsemisel.
Re: VAZ 21011, hugovaher, 1976
Jah, ei ole ilmselt pääsu. Kuigi, ma vaatasin, et sel poolel, kus mul alumine polt ära murdus oli ülemine polt selline, mis ära käis. St see polt, mis läbi õõtsa läheb, ei olnudki seal kinni. Mul on kahtlus, et kunagi on ilmselt ülemine ka ära murdunud ja siis asendatud ära käiva poldina, muidu on nad ju õõtsa küljes kinni. Aga tagasi algusesse- mul oli kuri plaan see esisild ette võtta ja nüüd on põhjus olemas.
SexSix kirjutas:Pead suuremalt ette võtma. Mootor rippu ja esisild tervenisti alt ära. Uus sillatala, uued õõtshargid (murdunud polt õõtshargi küljes ju) jne.
Veelkord sellest sildist kapoti all
Mulle ei ole andnud rahu see ära kulunud silt kapoti all. Ühest küljest on see silt originaal ja ta võiks sinna kapoti alla sellisena ka jääda. Aga noh... ei saanud teisiti, pidin ikka proovima.
Olin üritanud leida alternatiive, aga probleeme oli uue sildi materjali sarnasusega (liiga paks, liiga läikiv) ja trüki (kujunduse) kattuvusega ja -tehnikaga. Mis aga kõige raskem oli- leida samasuguseid stantse numbrite jaoks (need piklikud numbrid).
Niisiis, olin siin talve minekul jälle alguses tagasi ja otsustasin kasutada viimast õlekõrt.
Saatsin õige mitmesse trükifirmasse kirja, kus avaldasin soovi taastada vana silt. Mõte oli see, et kuna silt oli mul sile (pisut kõverust, kuid mitte oluliselt) ja numbri stantse ei leia, siis võiks proovida samale plaadile uus trükk teha.
Mitmed keeldusid. Mitmed ei vastanud. Aga üks Tartu piiril tegutsev firma pakkus, et ta teeb proovi. Kaotada ei olnud mul midagi, kui ebaõnnestub, siis lihtsalt uuesti puhtaks ja jääbki nii. Töö võeti ette põhjalikult- minu sildil oli selleks ajaks üksnes aimatav tekst. Selle põhjal taastati kirjad ja raamid (joonistati uuesti) ja trükiti samale plaadile uus tekst.
Tulemus suurepärane! Serico spetsialistid teavad, mida nad teevad! Kiitus! Töö on oma hinda väärt ja kuna tegu on eriteenusega (restaureerimine), siis on see ka paraku kallim, kui uus silt Venemaalt või Valgevenest (kah proovitud). Kui on soov värskendada vana silti (mis sirge), siis see variant on täiesti toimiv ja julgen neid mehi soovitada.
Pilt ka.
Olin üritanud leida alternatiive, aga probleeme oli uue sildi materjali sarnasusega (liiga paks, liiga läikiv) ja trüki (kujunduse) kattuvusega ja -tehnikaga. Mis aga kõige raskem oli- leida samasuguseid stantse numbrite jaoks (need piklikud numbrid).
Niisiis, olin siin talve minekul jälle alguses tagasi ja otsustasin kasutada viimast õlekõrt.
Saatsin õige mitmesse trükifirmasse kirja, kus avaldasin soovi taastada vana silt. Mõte oli see, et kuna silt oli mul sile (pisut kõverust, kuid mitte oluliselt) ja numbri stantse ei leia, siis võiks proovida samale plaadile uus trükk teha.
Mitmed keeldusid. Mitmed ei vastanud. Aga üks Tartu piiril tegutsev firma pakkus, et ta teeb proovi. Kaotada ei olnud mul midagi, kui ebaõnnestub, siis lihtsalt uuesti puhtaks ja jääbki nii. Töö võeti ette põhjalikult- minu sildil oli selleks ajaks üksnes aimatav tekst. Selle põhjal taastati kirjad ja raamid (joonistati uuesti) ja trükiti samale plaadile uus tekst.
Tulemus suurepärane! Serico spetsialistid teavad, mida nad teevad! Kiitus! Töö on oma hinda väärt ja kuna tegu on eriteenusega (restaureerimine), siis on see ka paraku kallim, kui uus silt Venemaalt või Valgevenest (kah proovitud). Kui on soov värskendada vana silti (mis sirge), siis see variant on täiesti toimiv ja julgen neid mehi soovitada.
Pilt ka.
Viimati muutis hugovaher, 01 Juun 2018 15:03, muudetud 1 kord kokku.
Karterikaitse, põhjaplekk ja stabikavarras käes
Nüüd vist võib hakata lammutama ja siis jälle kokku panema.
Viimased jupid puhastusest ja värvimisest koos uute pukside ja klambritega.
Viimased jupid puhastusest ja värvimisest koos uute pukside ja klambritega.
- Zetec
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 128
- Liitunud: 30 Mär 2007 21:32
- Asukoht: Tartu
- Autod: Ziguliidest 75a 2101, 85a 2106
Re: VAZ 21011, hugovaher, 1976
Müts maha väga põhjaliku pisiasjadele keskendumise eest.
Ja rõõm on see, et antud isend liigub ringi Tartu kandis, äkki kunagi hämaramal ajal trehvab, ise niiväga pisi asjadele rõhku pole pannud seega minu isend oleks väga trööstitu antud sinise ees. Või äkki just tekitaks motivatsiooni paremuse poole liikuda.
Ja rõõm on see, et antud isend liigub ringi Tartu kandis, äkki kunagi hämaramal ajal trehvab, ise niiväga pisi asjadele rõhku pole pannud seega minu isend oleks väga trööstitu antud sinise ees. Või äkki just tekitaks motivatsiooni paremuse poole liikuda.
-
vVaalo
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 140
- Liitunud: 01 Nov 2007 16:24
- Asukoht: Tallinn
- Autod: vaz 2101, vaz 21033
Re: VAZ 21011, hugovaher, 1976
Tere! Kuidas kavatsed stabika eesmiste pukside klambripooled omavahel kinnitada? Tehases teatavasti komplekteeritakse stabikas koos puksidega, need klambrid on poldiavade kohalt kokku valtsitud/stantsitud ja kummipuks on nende vahel suht suure pinge all. Poldi-mutriga kokkuvedamine ei pruugi õnnestuda...
Re: VAZ 21011, hugovaher, 1976
Tänan. Võibolla keskendun teinekord liiga palju pisiasjadele ja suuremad tööd jäävad seetõttu unarusse Kui uue esisilla alla saan, siis hakkan õhtuti linna peal ka tiirutama. Ehk trehvab.
Zetec kirjutas:Müts maha väga põhjaliku pisiasjadele keskendumise eest.
Ja rõõm on see, et antud isend liigub ringi Tartu kandis, äkki kunagi hämaramal ajal trehvab, ise niiväga pisi asjadele rõhku pole pannud seega minu isend oleks väga trööstitu antud sinise ees. Või äkki just tekitaks motivatsiooni paremuse poole liikuda.
Re: VAZ 21011, hugovaher, 1976
See on hea küsimus. Ma pole nii kaugele veel jõudnud. Ma vajan päris kindlasti ka lisajõude abiks, hetkel panustan nende kogemustele ja teadmistele. Aga see töö peaks olema teostatav. Sõber Virumaalt mainis, et rassimist oli, aga hakkama sai.
Vaalo kirjutas:Tere! Kuidas kavatsed stabika eesmiste pukside klambripooled omavahel kinnitada? Tehases teatavasti komplekteeritakse stabikas koos puksidega, need klambrid on poldiavade kohalt kokku valtsitud/stantsitud ja kummipuks on nende vahel suht suure pinge all. Poldi-mutriga kokkuvedamine ei pruugi õnnestuda...
Tänased tööd
Hüppasin korraks garaazhist läbi ja vahetasin kähku ära pagasiluugi luku ja vastuse (oli veidi nokitsemist, et luuk jälle lukku käiks), tagatule tihendi (vana oli juba liiga kokku tõmmanud, teise tule oma vahetan lähipäevil ka ära) ja kruvisin maha paisupaagi, et see ära puhastada ja uus plastvoolik külge panna. Sai tehtud.