Kõlarite paigutus
Kõlarite paigutus
-
hHannes12334
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 124
- Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 21061
Kõlarite paigutus
Küsimus selline, et kuhu paigutada kõlarid ladas? Kaks komponent wooferit ja tweeterit. Uste külge monteerima ei taha hakata.
-
hHannes12334
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 124
- Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 21061
-
aando
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
- Asukoht: Tartu
- Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif
Sedaankere puhul on tagumine aknalaud lahendus tõesti.
Soovitan proovida paigaldada kuni 13cm kõlarid ette, tulemüüri ja uste vahelisele külgmisele alale - suunaga ülespoole siis.
Kastid on alati mõistlik ehitada, sest kõlaril võiks alati olla kõlakoda - kui mängib vabas õhus, siis sageli pole "põmm" see, mis ootad.
Soovitan proovida paigaldada kuni 13cm kõlarid ette, tulemüüri ja uste vahelisele külgmisele alale - suunaga ülespoole siis.
Kastid on alati mõistlik ehitada, sest kõlaril võiks alati olla kõlakoda - kui mängib vabas õhus, siis sageli pole "põmm" see, mis ootad.
Jõud taga, peab minema.
-
hHannes12334
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 124
- Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 21061
Nojah, seda kindlasti. Iseenesest ma praegu väga 'põmmivat' heli autosse ei taotlegi. Pigem midagi sellist, millega saab sõidu ajal rahulikult kaasa ümiseda.
Ma leidsin mingisugused 10cm 20W kompod ja 5W tweeterid. Kui need salongi etteossa sobitada?
(Üritan leida kõige lihtsamat varianti- odav, kuid piisavalt efektiivne)
Ma leidsin mingisugused 10cm 20W kompod ja 5W tweeterid. Kui need salongi etteossa sobitada?
(Üritan leida kõige lihtsamat varianti- odav, kuid piisavalt efektiivne)
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kui kompod juba olemas, pole eraldi kõrgsagedustega suurt muhvigi peale hakata.
Ei saa hästi aru, algul oli kahe vuuhvri teema, nüüd ilmusid äkki kompod välja...
Muide, need kümnesendised on ise juba parajad tviiterid, kui aus olla. Põmmivad asjad on ikka suurema diameetriga ehitatud. Kesksageduse mahamängimiseks kõlbavad ka kuidagi, aga pole päris need, mida hea kuulata oleks.
Kõlarid on mõistlik paigaldada nii, et neid kuulda oleks. Kas otse kõrvadesse-näkku (Ando soovitas) või läbi peegelduse kõrvadesse (tagumine aknalaud, aga peegeldusnurka oleks siis ka ikka mõistlik uurida).
Selliselt nagu Küti autos, tahab kõlar tiba paremat pauku saada, et end ära tõestaks. Vajaks võimendit, paljast mahamängijast ei piisa ja päris lõpuni sellise asetuse puhul ei tõesta iialgi. See lahendus on just neile, kes ei taha kuskile hakata auke puurima, vaid eelistavad autot originaalsena hoida.
Niisama laulujoru ajavad nad muidugi kõik ja igasuguse paigutuse puhul välja, aga kvaliteet lonkab sajaga.
Kui minul isiklikult oleksis need ja ainult need asjad kasutada, mis sul, Hannes, hetkel on, siis mõtleksin kahe võimaluse peale.
1. Kui plaanis tulevikus rohkem raha sinna helisüsteemi paigutada (osta veel mõned kõllid juurde, täiustada kompotti mõne(de) võimendi(te)ga, siis läheksid need kümnesendised sinna, kuhu Ando soovitas.
2. Kui mingeid tulevikuplaane pole ja muusika tuleb telefonist läbides seda ähmast võimu, mille vastu mõne päeva eest huvi tundsid, siis võtaks samuti Ando soovituse vastu.
Natuke mäsu nende suunatud kastikeste valmistamisega on, aga saad igal juhul parima tulemuse, mida neist plännudest on võimalik välja pigistada.
Ei saa hästi aru, algul oli kahe vuuhvri teema, nüüd ilmusid äkki kompod välja...
Muide, need kümnesendised on ise juba parajad tviiterid, kui aus olla. Põmmivad asjad on ikka suurema diameetriga ehitatud. Kesksageduse mahamängimiseks kõlbavad ka kuidagi, aga pole päris need, mida hea kuulata oleks.
Kõlarid on mõistlik paigaldada nii, et neid kuulda oleks. Kas otse kõrvadesse-näkku (Ando soovitas) või läbi peegelduse kõrvadesse (tagumine aknalaud, aga peegeldusnurka oleks siis ka ikka mõistlik uurida).
Selliselt nagu Küti autos, tahab kõlar tiba paremat pauku saada, et end ära tõestaks. Vajaks võimendit, paljast mahamängijast ei piisa ja päris lõpuni sellise asetuse puhul ei tõesta iialgi. See lahendus on just neile, kes ei taha kuskile hakata auke puurima, vaid eelistavad autot originaalsena hoida.
Niisama laulujoru ajavad nad muidugi kõik ja igasuguse paigutuse puhul välja, aga kvaliteet lonkab sajaga.
Kui minul isiklikult oleksis need ja ainult need asjad kasutada, mis sul, Hannes, hetkel on, siis mõtleksin kahe võimaluse peale.
1. Kui plaanis tulevikus rohkem raha sinna helisüsteemi paigutada (osta veel mõned kõllid juurde, täiustada kompotti mõne(de) võimendi(te)ga, siis läheksid need kümnesendised sinna, kuhu Ando soovitas.
2. Kui mingeid tulevikuplaane pole ja muusika tuleb telefonist läbides seda ähmast võimu, mille vastu mõne päeva eest huvi tundsid, siis võtaks samuti Ando soovituse vastu.
Natuke mäsu nende suunatud kastikeste valmistamisega on, aga saad igal juhul parima tulemuse, mida neist plännudest on võimalik välja pigistada.
-
hHannes12334
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 124
- Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 21061
Jah, eks see kõik ole arusaadav ja arukas, aga praegusel hetkel ei ole finantsi, et midagi uhkemat autosse paigutada. Samuti ei taha panna sinna väga mürtsuvat süsteemi, sest tõenäoliselt saab see olema üsna ajutine.
Neid vuufreid tahaks ma pigem hoida ühe teise projekti jaoks ja kuna korralikku võimu hetkel ei ole, siis pole mul neid sinna mõtet jebida.
KUI ma peaks kuskilt soetama asjalikumad variandid, siis hakkan mõtlema millegi võimsama peale, aga seniks tahaks lihtsalt veidi heli kõrvu saada.
Kas mitte pole üldiselt kõikides tänapäevastes tavaautodes sama kombinatsioon ostes sees: mingi käputäis komposi laiali jaotatud auto peale?
Neid vuufreid tahaks ma pigem hoida ühe teise projekti jaoks ja kuna korralikku võimu hetkel ei ole, siis pole mul neid sinna mõtet jebida.
KUI ma peaks kuskilt soetama asjalikumad variandid, siis hakkan mõtlema millegi võimsama peale, aga seniks tahaks lihtsalt veidi heli kõrvu saada.
Kas mitte pole üldiselt kõikides tänapäevastes tavaautodes sama kombinatsioon ostes sees: mingi käputäis komposi laiali jaotatud auto peale?
- Kytt
- Ladaklubi Juhatus
- Postitusi: 2075
- Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2x2102,21013 & Toyota
Ilma auke kuhugi puurimata/lõikamata saab kõllid panna kas kastidega istme alla või lahtiselt kuhu iganes rippuma
Kõige lihtsam lahendus on jah need mid-woofrid tagaakna lauale installida ning kõrgsageduse junnid armatuurile panna (ma saan aru, et teemaalgatajal on kasutuses just kaheribalised kompod).
Logmanile nii palju, et minu "kastisüsteem" töötab ka ilma võimendita väga edukalt, kõlarid sinna sai siiski valitud lähtuvalt spetsialistide soovitusele ilma võimuta mängimist silmas pidades. SQ võistlustele muidugi sellise komplektiga ei läheks kuid heli on juhikohal istudes siiski oluliselt parem kui algselt mu 02 "pagassis" olnud kõllide puhul, lisaks peab mainima et see "kastisüsteem" trumpab üle ka mu igapäevaauto 10 kõlariga tehasesüsteemi.
Kõige lihtsam lahendus on jah need mid-woofrid tagaakna lauale installida ning kõrgsageduse junnid armatuurile panna (ma saan aru, et teemaalgatajal on kasutuses just kaheribalised kompod).
Logmanile nii palju, et minu "kastisüsteem" töötab ka ilma võimendita väga edukalt, kõlarid sinna sai siiski valitud lähtuvalt spetsialistide soovitusele ilma võimuta mängimist silmas pidades. SQ võistlustele muidugi sellise komplektiga ei läheks kuid heli on juhikohal istudes siiski oluliselt parem kui algselt mu 02 "pagassis" olnud kõllide puhul, lisaks peab mainima et see "kastisüsteem" trumpab üle ka mu igapäevaauto 10 kõlariga tehasesüsteemi.
-
hHannes12334
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 124
- Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 21061
Kuidas selline idee tundub:
Heli sealt suurepäraselt välja ei tule, aga kui natukene kallutada ja suunata üles, salongi poole, siis ehk toimib.
Helikvaliteet on niikuinii saast sellise setup'i puhul, aga kuna ei ole täiskohaga audiofiil, siis kõlbab sellisest jamast ka.
Ja suured tänud vastamise eest kah!
Heli sealt suurepäraselt välja ei tule, aga kui natukene kallutada ja suunata üles, salongi poole, siis ehk toimib.
Helikvaliteet on niikuinii saast sellise setup'i puhul, aga kuna ei ole täiskohaga audiofiil, siis kõlbab sellisest jamast ka.
Ja suured tänud vastamise eest kah!
-
hHannes12334
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 124
- Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 21061
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Täiesti nõus sinuga, Kütt. Mul ju endalgi alles samaari istmete alla arvutatud-projekteeritud-valmistatud kõllid, mis spetsiaalselt mõeldud S-30 mängitama. Just selle pärast, et nõuka ajal polnud paremaid niimoodi võtta, nagu täna seda teha saab. Kodukõlar ei vaja säärast matsu kah nagu nüüd autodesse mõeldud asjandused. Saab edukalt ilma võimendita kasutada. Ja mängivad küll. Eriti, kui on kasutada neljaoomised plännud.
Mis puudutab tehasekomplekte, siis need kipuvadki olema koostatud mingitest täiesti arusaamatutest komponentidest. Kunagi sai ühe subaru uksed lahti harutatud ja neis ilutsesid 100% pabermembraanidega kõlarid. Muidugi mõista polnud sealt ka kvaliteeti tulemas. Asendasime Signati asjadega.
Samas aasta eest istusin ühes foobia-škodas ja olin üle keskmise üllatunud kuuldes, kui hea kvaliteediga võib ühe odava auto tehasesaund olla.
Ee, see idanaabri vaimusünnitis... , pildilt. Kui vasaku jala juurde panna teine kõll ja mõlemad üles ning salongi poole suunata, saab sitast isegi saia moodi sepiku. Üksinda sõidad, üksinda kuulad - miks mitte!
Ma muide talun juba aastaid oma polo armatuuris olevaid 9cm diameetriga mingitest noneim kõlaritest tulevat jorinat. On küll olemas taga suured Signati ovaalid (võimendit pole viitsinud külge pookida), aga euroreisidel on need koos pagasniku katte ja tagumiste istmetega pakiruumi laiendamise eesmärgil välja visatud. 3000 kopikatega kilti kannatab ilma tüminanälga jäämata jutti sõita küll.
Mis puudutab tehasekomplekte, siis need kipuvadki olema koostatud mingitest täiesti arusaamatutest komponentidest. Kunagi sai ühe subaru uksed lahti harutatud ja neis ilutsesid 100% pabermembraanidega kõlarid. Muidugi mõista polnud sealt ka kvaliteeti tulemas. Asendasime Signati asjadega.
Samas aasta eest istusin ühes foobia-škodas ja olin üle keskmise üllatunud kuuldes, kui hea kvaliteediga võib ühe odava auto tehasesaund olla.
Ee, see idanaabri vaimusünnitis... , pildilt. Kui vasaku jala juurde panna teine kõll ja mõlemad üles ning salongi poole suunata, saab sitast isegi saia moodi sepiku. Üksinda sõidad, üksinda kuulad - miks mitte!
Ma muide talun juba aastaid oma polo armatuuris olevaid 9cm diameetriga mingitest noneim kõlaritest tulevat jorinat. On küll olemas taga suured Signati ovaalid (võimendit pole viitsinud külge pookida), aga euroreisidel on need koos pagasniku katte ja tagumiste istmetega pakiruumi laiendamise eesmärgil välja visatud. 3000 kopikatega kilti kannatab ilma tüminanälga jäämata jutti sõita küll.
-
hHannes12334
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 124
- Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 21061
- martinhobemagi
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 67
- Liitunud: 15 Okt 2013 19:02
- Asukoht: Pärnu
-
hHannes12334
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 124
- Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 21061
Re: Kõlarite paigutus
Ärataks selle surnud teema korraks ellu. Kõik kohad on juba läbi loetud, kuid ehk keegi jagab (värskeid) pilte, kuidas autos kõlarite paigutus tehtud on. Punasele 05'le vaja mingi heli salongi tekitada. Raadio vist saab juba (nuppudega retrokaid olen otsinud), paneel on olemas, juhtmed vedada iisi, kuid kõlarite valmislahendusi pole pea üldse.
Võib ka soovitada, kuskohast näiteks sobivaid kõlarikaste saab (peale isetegemise).
Võib ka soovitada, kuskohast näiteks sobivaid kõlarikaste saab (peale isetegemise).
-
oolevtoom
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 30
- Liitunud: 04 Nov 2019 11:11
- Asukoht: Tartu
- Autod: VAZ 2103
Re: Kõlarite paigutus
Mina leidsin, et Žiguli müratasemest lähtuvalt ei maksa helikvaliteediga üle pingutada ja lahendasin asja nii:
viewtopic.php?f=15&t=14733
Usutavasti leidub miskeid istme alla mahtuvaid kõlareid ikka veel.
viewtopic.php?f=15&t=14733
Usutavasti leidub miskeid istme alla mahtuvaid kõlareid ikka veel.
- TiitR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 101
- Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
- Asukoht: Tartumaa
- Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; 2005 Škoda Octavia 2.0tdi DSG
Re: Kõlarite paigutus
Mul on eelmise poolt lisatud mingid kõlarid ette jalgade juurde (külje papi külge), kuid mina neid sinna ei taha ja seega jäävad üle.Raunop kirjutas: ↑11 Mai 2022 17:55 Ärataks selle surnud teema korraks ellu. Kõik kohad on juba läbi loetud, kuid ehk keegi jagab (värskeid) pilte, kuidas autos kõlarite paigutus tehtud on. Punasele 05'le vaja mingi heli salongi tekitada. Raadio vist saab juba (nuppudega retrokaid olen otsinud), paneel on olemas, juhtmed vedada iisi, kuid kõlarite valmislahendusi pole pea üldse.
Võib ka soovitada, kuskohast näiteks sobivaid kõlarikaste saab (peale isetegemise).