21013, ImreR, 1986 MÜÜDUD!

21013, ImreR, 1986 MÜÜDUD!

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Suletud
i
ImreR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
Asukoht: Tallinn
Autod: BMW E91 320d 2006a.

Postitus Postitas ImreR »

No kogenud rallimehaanik seda varianti hetkel välja ei pakkunud, rääkis vaid kaane tihendist või kaanest endast. Ei saanud päris täpselt aru ka miks nii või naa. Igatahes fakt on see, et seal mingi jama on ja lahti tuleb kiskuda eniveis. Millal see juhtub ja kas üldse peale homset enam tarvidust on selgub kunagi tumedas tulevikus.
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
i
ImreR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
Asukoht: Tallinn
Autod: BMW E91 320d 2006a.

Postitus Postitas ImreR »

Mootor jäi ellu. Suitses tugevasti ja just siis kui gaas maha lasta või kohapeal tuuritada. Ehk ta imeb õli silindrisse. Kui gaas peal, siis ei suitse. Vihjab siiski kaane või tihendi probleemile. Võimalik ka kaane tikud valesti/üle pingutatud?
Ralli küll saime lõpuni, aga äksionit oli kõvasti. Teise katse poole peal kadusid pidurid täielikult. Parema poole voolik(uus) või toru andis saba. 1,5 katset siis 0 piduritega ja hiljem kolm katset ainult vasaku esimese piduriga. See ei olnud eriti mugav, vasak oli väga kergelt plokis ja kiskus muidugi meeletult võpsiku poole. Samas esimene kruus ladaga ja tuleb tunnistada, et päris fun on:cool:
Mis edasi saab ja kas suudan mootori lasta lahti võtta, näitab aeg. Igatahes esialgu proovin kohe pidurid jonksu ajada. Motol muidu nagu madalalt väga okeilt jõudu, kuid mingist pöördest jääb lahjaks. Ilmselt see 1200 originaal karpa ei toida korralikult seda 1500-st mootorit?
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Kõige lihtsam on sul üks korralik 1600 mootor ehitada, kui rohkemaks raha ei jätku.
Korraliku mootori all pean silmas põhimõtteliselt õigesti koostatud kihutamise mootorit.
Selleks et korralikult kihutada peab autol olema korralik karburaator, mis on ka õiges seades.
Sama lugu on süütesüsteemiga - elektrooniline süüde, stroboga kontrollitud ja vastavalt surveastmele võimalikult hästi seadistatud.
Klapid, juhtpuksid, klapivedrud, klapipesa geomeetria - kõigele sellele peab tähelepanu pöörama, et hea sõita oleks.

Kahjuks maksab kogu see lõbu palju raha ja veelrohkem unetuid öid.

edu!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
i
ImreR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
Asukoht: Tallinn
Autod: BMW E91 320d 2006a.

Postitus Postitas ImreR »

Asi ongi ju finantsi taga, milles muus. Teen asja hetkel lõbuks, sest kunagi kui BMW-ga sõitsin, siis suutsin ka stock autoga teistele normaalset konkurentsi pakkuda. Hetkel pole rohkemaks võimalusi, aga kätt peab ju soojas hoidma. Samas ma sain oma kaifi kätte ja mis kõige peamine, sõitsin ju kõik kilomeetrid läbi ehk et kogu rahaeest.
Ma ei usu, et keegi mõtlekski sellise Ladaga üldse peale minna. Pidurid originaalid, sillad originaalid, amordid tavalised ühesõnaga enamus sellest autost on aastast 1986. Mootor küll nüüd sai vahetatud ja ilmselt sellest täiesti piisaks kui ta oleks korras ja toide paigas. Pidurid peab saama heamaks ja veermik ka veel veidi. Muusosas ma ütlen küll, et paar kohta saab juba kõrgemale kindlasti.
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Omal peab hea sõita olema autoga - kõrged kohad pole praegust klassiarvestust silmas pidades reaalne plaan..
Soe soovitus on osaleda ladaklubi rajapäevadel - sealt saad nii infot kui ka toredas seltskonnas aega viita :)
Kuulu järgi on oktoobris ohekatku - proovi kohale tulla..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
i
ImreR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
Asukoht: Tallinn
Autod: BMW E91 320d 2006a.

Postitus Postitas ImreR »

Kuna rahvarllidel käinud aastast 2007 nii kaardilugejana kui ka sõitjana, siis see seltskond seal juba nagu sõpruskond kõik. Kuna raha napib, siis valin kindlasti enne rahvaralli kui mingi muu rajapäeva. See ei tee teisi spordiüritusi kehvemaks, põhjus eelnev. Käin nii palju kui võimalik ka muidugi muudel üritustel ja eks ole näha kas sinna Ohekatkule on võimalik tulla.
See vastusaamine teistele SU klassis on tõesti unistus teiselt planeedilt. Seal ikka masinad võrdväärsed E-rühma autodele, vähemalt mootorid.
Enamjaolt ma tean, mida peaksin tegema autoga, et liidritele lähemale saada. Väga palju on sellest ka tegelikult pettust ehk keelatut. Näiteks ei tohi muuta sildade geomeetriat, aga kõik on oma esisillad kardinaalselt ringi ehitanud ja teljevahet suurendanud. Lisaks palju muid asju. Endal oleks plaan võibolla LSD alla panna, piduritega midagi ettevõtta(et nad natukenegi võtaksid) ja muidugi mootor korda saada. Selliseljuhul mulle tundub küll, et oleks sõitmine juba puhas rõõm endajaoks:)
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
r
RLV
Foorumi kasutaja
Postitusi: 106
Liitunud: 28 Nov 2009 00:05
Asukoht: Lääne-Virumaa

Postitus Postitas RLV »

Njah. Paljudel omal nahal proovitud. Enne ei tasu RR- või RS-i sõita kui kogu tehnnika sõlmed on uuendatud. Sest kui juba minnes on teada, et midagi hakkab lõppema siis, tagasi tulles võid kindel olla, et neid lõppenud asju on rohkem kui minnes. Siguli värk
i
ImreR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
Asukoht: Tallinn
Autod: BMW E91 320d 2006a.

Postitus Postitas ImreR »

No vot, aga näed mootor pidas vastu, mis oli ainuke ehkupeal olev asi. Kui pidureid silmas pidasid, siis vaata uuesti mu teksti. Just vahetasin kõik vollad ja asjad välja, mis mineku peal olid. Ise kahtlustan vooliku paigaldamise viga. Eks originaal süsteem ei kannata ka niipalju vatti(eel ajaloolised ju).
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

siguli esisilla pidurivoolikuid annab valesti kinnitada küll-ennegi selle nahka katkestatud.
Mis siis oli vooliku või toru viga?
kui voolik siis kust ja mismoodi katki?

Seoses võistlustega ongi nii et vahel on tahe suurem kui ressursid ja siis lähedki ehku peale välja, vahest joppab teinekord saab peris suure tagasilöögi...
seega peab vahest oma tunded maha suruma ja etapi vahele jätma aga saad masina tööle ja testitud järgmiseks korraks ja kindlam sõita.

edu igal juhul!
Festina lente!
v
vallo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 19 Sept 2011 13:54

Postitus Postitas vallo »

Voolik jäi vedru vahele ?
Vähemalt meil oli täiesti originaalne esisild, ei pea midagi seal ehitama :)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Piisab sellest, kui vahetada voolik valet pidi (toru pool enne kinni) ja siis keerata paine sisse voolikule..
Minul käis kunagi velje siseäärde vooliku puruks.

Täiesti originaalse esisilla ja piduritega on aastaid sõidetud.
Korralik sillastend on väga oluline - kui sellepealt kokku hoida ei tule kunagi tulemust!
Enamus silla mehi teevad ladale kõik üle jala, kaldeid ja järeljookse ei viitsita seada - keeruline on ju valida õiged seibid jne. Ladal peaks silda kindlasti tegema koormatuna!

Viimane kord isegi raplas nüüd polnud tunda, et originaal pidurid viletsad oleks.
Klots on väga tähtis - vene sitt klots kipub klaasistuma ja siis ainult vilistab/karjub ja pidama ei saa.

Ladal on väga head pidurid ja rahvarallis pole ju absoluutselt kiiruseid, eriti standard mootoriga :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
r
RLV
Foorumi kasutaja
Postitusi: 106
Liitunud: 28 Nov 2009 00:05
Asukoht: Lääne-Virumaa

Postitus Postitas RLV »

Pigem on seal ettejooks saavutatud nipitades, nagu oleks etteviidud sillatala, aga peale vaadates ei saa arugi. Pidurites mis seal vaakumvõimendis toimub, paljudel otse. Veljega võid rööbet muuta palju jaksad.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Esisillas veljega rööbet kõvasti muutes, läheb juhitavus väga emaseks - ratas hakkab pööramisel edasi tagasi trajektooril liikuma MIS EI OLE HEA.

Rahvaralli tasemel vaakumvõimendi ärakaotamisel ma mingit mõtet küll ei näe?

Ungaris olid isegi päris käredatel ralliautodel osadel võimud peal.. See on nagu väikse ringi kinnipanek ja termostaadi ärakaotamine - üks tegi kuskil ja nüüd kõik nagu lollid teevad järgi.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1464
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

mõni soovitab ka nahaalselt valesti;)
aga jah, voolikud tuleb õigesti paigutada siksil nagu olaaf ütles.

Laipaik sõitis terve elu originaal piduri süsteemiga, klotse mis olid ei tea muidugi, kuid ega siingi väga suurt valikut pole:)

Esisillas ei soovitaks üldse flantse kasutada rööpe suurendamiseks, see käänik on seal niigi nagu mänguasi.
Festina lente!
Kasutaja avatar
Stern
Foorumi kasutaja
Postitusi: 154
Liitunud: 28 Mai 2011 16:59
Asukoht: Läänemaa
Autod: Nii palju mossesi ja sikse et lugemine sassis

Postitus Postitas Stern »

pilt by Egon Tinno, aga kus madaldus jäi? :D:D

Pilt
i
ImreR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
Asukoht: Tallinn
Autod: BMW E91 320d 2006a.

Postitus Postitas ImreR »

Tänks Stern, hea pilt. Madaldust pole ka maas veeredes sellel autol :P
Kuulge mehed, ma pole eile sündinud ja ka rahvarallit ei sõida eilsest. Minge oma "mul on kõik originaal" jutuga kuupeale. Ma kordan, sõitsin originaal BMW-ga 2wd-s klassis enamjaolt esikümnesse(kui ise ei eksinud). Seal samuti tehtud autod. Kuid originaal siksiga ei saa enam mitte kuidagi isegi puhta sõiduga 3 km katsel lähemale kui 30 sekki liidritele. Olete kindlad, et autod on võrdsed? Ok mul on paus ka pikk olnud, rehvid olid päris nutused ja aastast 2002-2004, aga ikkagi. Kuulsin siin, et meestel on üle tehtud 1700 mingid lääne Niva plokid, ehk et 2,0 liitristeks tehtud? Palju neil jõudu on, umbes sama palju kui e30 325-l? Lisaks veel avastati 6 käigulisi kaste? Mehed olgem nüüd ikka ilusti, kas see on rahvasport? Mul on isiklikult sellest peaaegu ükskõik, sest isegi kui panna minu autosse liider meeskond, siis ma ka ilmselt vastu ei saaks neile, aga asi on põhimõttes. Miks need kõvad rahajõmmid siis e-rühma ei pauguta?
Esisillas pidasingi silmas seda nö. ette viimist. See on ka ju keelatud ja tegelikult on ka seibide lisamine keelatud, sest kordan: geomeetriat ei tohi ju muuta, kas mul on õigus? Isegi flants muudab geomeetriat... aga need vist keelatud otseselt ei ole. Mul on esisillas ainult vahetatud rooliotsad ja varras ning amordid, isegi õõtsapuksid on aastast 86 ilmselt. Ma oleksin rahul piduritega ja ma ei plaanigi neid muuta kuidagi kardinaalselt. Plaanis on need pidurdama saada. Sest hetkel ju pole üldse pidureid:lol
Ma võisingi paigaldada valesti, aga mehaanikult kuulsin et ta oli minu poole ka üle teinud. Ilmselt siiski sellest august lõi mul midagi seal puruks. Kas homme või hiljemalt kolmapäeva õhtuks olen targem. Hetkel veel pole rattadki alt ära käinud.

PS. Sillastendi poolepealt ei ole mul vajadust kokku hoida. Mul on sild väga hästi reguleeritud. Muraka juures hea sõber ja endine töökaaslane(olin ka kunagi Prorehvis tööl, küll mitte Pärnu mnt.-l). Lihtsalt mul on lihtlabaselt sild reguleeritud, ei ole kasutatud mingeid seibe või muud jama.
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
Kasutaja avatar
Stern
Foorumi kasutaja
Postitusi: 154
Liitunud: 28 Mai 2011 16:59
Asukoht: Läänemaa
Autod: Nii palju mossesi ja sikse et lugemine sassis

Postitus Postitas Stern »

Minul kui mossemehel, on ammu SU klassis tükk tegu et konkurentsi pakkuda. Hetkel ju liidritel peal Chevy- Niva plokid. Need peaks juba stockis 1.8 liitrised olema, mis puuritakse veelgi suuremaks. Aga nagu näha, kui sa oled SU grupis fb-s, siis tahame reeglid lõpuks paika panna et asi selgem oleks ja ka mosuga võimalus sõita:)
v
vallo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 8
Liitunud: 19 Sept 2011 13:54

Postitus Postitas vallo »

Lisa bilsud, lukk sisse ja uus kruusarehv, endiselt on tegu nö. originaal siksiga, aga vahe esimestega väheneb koheselt 30sec pealt 10 sec peale.

Edit: ok 30 sec vahe 3 km peale on overkill, kõige karmim vahe oli sul 21 sec esimesel katsel Aavaga, kelle auto ilmselt erineb Väga tugevalt "originaalist" :) ja peale seda ilma piduriteta aegasid ei saa väga arvestada enam ju.
Aga ma ei tahagi väita et täiesti originaaliga esimese 3 sekka sõita saab, originaal amordiga üldse sõita juba paras julgustükk :D
i
ImreR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
Asukoht: Tallinn
Autod: BMW E91 320d 2006a.

Postitus Postitas ImreR »

Kui aus olla, siis olen ise ka parajalt auahne ja sain päris kurjaks(enda peale) kui aegasi ja kohta nägin. Hiljem rahunedes vaatasin, et pidurite nahka läks peaaegu klassi 5 koht, mis oleks mulle juba rahuldust pakkunud. Ehk et eks ma natuke liiga kriitiline olin.
Tõesti Vallo ma isegi mäletan BMW-ga sõites, et peale Bilsude alla keeramist sain ikka tublid mitumitu kohta kõrgemale, ehk et see aitaks päris tublisti kaasa. Muidugi LSD ka, aga sellega ma tegelikult sõita ei osanud. Võibolla kopika all oleks asjal rohkem jumet. Peaksin kõvasti harjutama:D
Ma tegelikult kellegi peale vihane polegi, ikka pigem iseenda peale. Peaksin suutma kätega rohkem ära teha kui rahaga... kuigi see on keeruline. Eks ma tasa ja targu sõidan, tark ei torma:P

Edit. Te ei kujuta ette kui pehme oli maandumine sellise maasturi ja orikate Sachs amortidega:lol ja ma ei pane midagi pahaks neile...
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Seibidega pannakse paika kalle - ja need on päris tehase asjad - sillaregulli pole keegi ära keelanud. Samuti pole keegi ära keelanud ühegi reegliga panna alumised õõtsad pikematele korralikele poltidele (paksud seibid õõtsa ja tala vahele) ja ongi kalle käes ja järeljooks olemas.
Keelatud on ikkagi esisilla katkilõikamine ja ringi keevitamine (samas tugevdamine on lubatud materjali lisamise teel..)
Palju sul viimane kord kallet ja kokkujooksu/järeljooksu pandi - muraka boxis peaks ju väga kiireks saama auto.

21213 / 2130 blokki ei saa mitte kuidagi ära keelata, tegu ju tehase mootoriga sisuliselt, samuti sinna blokki 2130 väntvõlli paigaldamist.
Tegu on sisuliselt tehase 1,8 mootoriga - ja kenasti saab 2wdA klassis sõita..
Kõik need 2L 2,1L jne mootorid on rohkem legendi tasemel - ehitada saab, kuid kestvus nigel ja hind suur..

Rääkigu kõik need originaalimehed mida tahavad, kuid kui korra hästi ettevalmistatud masinaga sõita on saanud ei taha originaali unes ka näha enam..
Originaalmasinaga ei ole nauditav mööda kruusa ja eriti asfaldit kihutada - saab küll ja võib isegi enam vähem tulemuse saada kuid vaeva peab hirmsasti nägema.

Motorsport ilma rahata kõrgeid kohti ei too kahjuks ja mida rohkem on klassipiiranguid seda rohkem hakkab rahakott mängima..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Suletud