21013, ImreR, 1986 MÜÜDUD!
21013, ImreR, 1986 MÜÜDUD!
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Eks suuremaks annab ka teha. Ma endal lasin freesiga. Õnneks oli vaja ainult 2mm. Aga no kui veel rohkem vaja on siis läheb ja pisut jamaks.
Kosei velgede sobivus tabel annab velgede sobivuse kohta päris hea ülevaate, kui tead mis sõiduki veljed sul olemas on. Rubriigi vaba teema alt kus on kasulikud lingid leiad selle tabeli üles.
Kosei velgede sobivus tabel annab velgede sobivuse kohta päris hea ülevaate, kui tead mis sõiduki veljed sul olemas on. Rubriigi vaba teema alt kus on kasulikud lingid leiad selle tabeli üles.
Teema "Käigukast ja alusvanker" all on olemas velgede tabel.
Mina lasin enda ühel masinal esimesed rummud treipingis vähe "õhemaks" treida. Taha läksid flantsid vahele ning pooltelje rant kandma ei hakanud. Praeguseks sel masinal suurema keskavaga veljed all ning tsentreerimisrõngaid ei kasuta. Ma lasin rummud ja poolteljed teha ümber 4x100 valemile. Velje valik kohe suurem ning pole vaja mingite imelike poltidega jännata
Muidugi kui paigaldada 4x98 valemisse 4x100 valemiga veljed, siis peaks kindlasti keskava õige olema või kasutama tsentreerimisrõngaid, et veljed õigesti paika saaks.
Mina lasin enda ühel masinal esimesed rummud treipingis vähe "õhemaks" treida. Taha läksid flantsid vahele ning pooltelje rant kandma ei hakanud. Praeguseks sel masinal suurema keskavaga veljed all ning tsentreerimisrõngaid ei kasuta. Ma lasin rummud ja poolteljed teha ümber 4x100 valemile. Velje valik kohe suurem ning pole vaja mingite imelike poltidega jännata
Muidugi kui paigaldada 4x98 valemisse 4x100 valemiga veljed, siis peaks kindlasti keskava õige olema või kasutama tsentreerimisrõngaid, et veljed õigesti paika saaks.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Sai siis sellised rattad kokku pandud. Natuke ehk mugavam sõita kui originaal plekudel talvekatega. Rehvid teevad muidugi auto hetkel maasturiks, 185/70 R14.
Hetkel kasutan autot igapäevaselt mõned päevad. Peab ennast ilusti üleval. Järgmine kuu vaja ülevaatusele minna. Midagi muud polegi muret kui et aknale ei tule pesuvett ja tagumised veljed olid linnasõiduga natuke liiga soojaks läinud, kuigi üles tõstes käivad rattad ilusti ringi..
Ps. Samas võib ikkagi mulle pakkumisi teha hinna suhtes, päris nii ei ole, et ma seda autot ei müü:bouncing
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Eile hakkasin lammutama:
Mõned küsimused ka: kas kast tuleb täielikult alt ära võtta, et mootor kätte saada?
Eemaldasin kardaani, radika, kõik kasti poldid on lahti ja kast juba ka liikus mootori otsas, kuid kui ma nüüd mootorit eest tirima/tõstma hakkan, kas tuleb kasti otsast ära?
Kas kellegil on pakkuda siduri silindrit klassikule. Nimelt mul see lekib ja kumm katki jne. Paras rääbakas nägi välja ühesõnaga.
Rohkemat ei oskagi hetkel midagi küsida. Kardaani tugilaagri vahetuseks vist tuleb rist lahti teha? Stopper eest ära ja tuleb välja lüüa?
Ette tänades juba asjalike vastuste eest!
Mõned küsimused ka: kas kast tuleb täielikult alt ära võtta, et mootor kätte saada?
Eemaldasin kardaani, radika, kõik kasti poldid on lahti ja kast juba ka liikus mootori otsas, kuid kui ma nüüd mootorit eest tirima/tõstma hakkan, kas tuleb kasti otsast ära?
Kas kellegil on pakkuda siduri silindrit klassikule. Nimelt mul see lekib ja kumm katki jne. Paras rääbakas nägi välja ühesõnaga.
Rohkemat ei oskagi hetkel midagi küsida. Kardaani tugilaagri vahetuseks vist tuleb rist lahti teha? Stopper eest ära ja tuleb välja lüüa?
Ette tänades juba asjalike vastuste eest!
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Vahepuki poolse ristikinnituse peab vabaks saama. Teisele kardaani poolele võib rist külge jääda. Seega kahelt ristikinnituselt stopperid maha. Stopperid on suhteliselt rabedast metallist, seega suurt väänamist ei kannata. Pigistada stopperid soonest välja ja siis ettevaatlikult välja võtta.
Risti nõellaagrite kausid (nö katted) on risti välja löömisel võimalik samuti lõhki lüüa. Seega soovitan sobiva läbimõõduga (soovitavalt risti kinnitusavast napilt läbimahtuv) muhviga/toruga/padruniga vms asjaga rist välja pressida. Napilt läbimahtuv seepärast, et siis rakendub jõud kausi servadele, ei pressi kaussi puruks ja lükkab risti otse välja. Kruustangide vahel saab eduliselt hakkama. Kui üks kauss on kätte saadud, siis teise poole välja võtmine on kerge juba. Ettevaatust, et risti laagri sisemus laiali ei jookseks. Tagasi pannes samuti rist sisse pressida.
Vahepuki ees olev risti kinnitus on nuudi peal suure tõenäosusega kõvasti kinni.
Viimati oli mul ka vahepukk ise nii kõvasti kinni, et mõtekas oli kohe relakas käiku lasta.
Risti nõellaagrite kausid (nö katted) on risti välja löömisel võimalik samuti lõhki lüüa. Seega soovitan sobiva läbimõõduga (soovitavalt risti kinnitusavast napilt läbimahtuv) muhviga/toruga/padruniga vms asjaga rist välja pressida. Napilt läbimahtuv seepärast, et siis rakendub jõud kausi servadele, ei pressi kaussi puruks ja lükkab risti otse välja. Kruustangide vahel saab eduliselt hakkama. Kui üks kauss on kätte saadud, siis teise poole välja võtmine on kerge juba. Ettevaatust, et risti laagri sisemus laiali ei jookseks. Tagasi pannes samuti rist sisse pressida.
Vahepuki ees olev risti kinnitus on nuudi peal suure tõenäosusega kõvasti kinni.
Viimati oli mul ka vahepukk ise nii kõvasti kinni, et mõtekas oli kohe relakas käiku lasta.
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Uus mootor peal. Ei läinud väga lihtsalt, aga hakkama sain. Esimene päris ise vahetatud mootor. E30-ga oli sõber abiks.
Igatahes töötab ja sõidab, aga päris õige asi siiski ei ole. Saab liiga palju kütet peale või süüde vale. Kuidagi podiseb ja pole puhas hääl, jõudu pole ja tagant tilgub bensiini. Muidugi ei tea kas hakkab üldse normaalselt sõitma selle 013 karbussiga. Tegu siiski 1,6 ja 03 plokiga mootoriga. Eks kannatab süütega veel timmida ja vaatab kas saab ka düüsidega midagi muuta... Kuigi loogika justkui ütleb, et hetkel düüsid pigem liiga väikesed?
Pilt kui mootor oli peale saamas:
Igatahes töötab ja sõidab, aga päris õige asi siiski ei ole. Saab liiga palju kütet peale või süüde vale. Kuidagi podiseb ja pole puhas hääl, jõudu pole ja tagant tilgub bensiini. Muidugi ei tea kas hakkab üldse normaalselt sõitma selle 013 karbussiga. Tegu siiski 1,6 ja 03 plokiga mootoriga. Eks kannatab süütega veel timmida ja vaatab kas saab ka düüsidega midagi muuta... Kuigi loogika justkui ütleb, et hetkel düüsid pigem liiga väikesed?
Pilt kui mootor oli peale saamas:
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Täna sain kõik toimima. Keegi oli jaga peal 4-nda ja 3-nda silindri juhtmed ringi tõstnud. Ma ei pööranud algul sellele tähelepanu. Nüüd käib ilusti.
Oleks nüüd vaja ülevaatus teha ja siis peaksin otsima kuskilt kellegi, kes paneks süüte õigeks ja segud paika ning vajadusel soovitaks, mis düüse kasutada.... käte meri?
Jõudu tundub sellel mootoril tõesti olevat veidi rohkem kui tavalisel 1,3 liitrisel:)
Oleks nüüd vaja ülevaatus teha ja siis peaksin otsima kuskilt kellegi, kes paneks süüte õigeks ja segud paika ning vajadusel soovitaks, mis düüse kasutada.... käte meri?
Jõudu tundub sellel mootoril tõesti olevat veidi rohkem kui tavalisel 1,3 liitrisel:)
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Kuna laupäeval on rahvakas jälle, millest oleks plaan osavõtta, siis otsin kedagi kes oskaks, tahaks, saaks jne. vahetada klapisääretihendid ära ja ühe esimese pidurivooliku(teisega sain ise hakkama) ning ilusti pidurid ära õhutada. Lisaks kui võimalus siis samas kohe süüde paika keerata ja segud ka.
Kui on foorumis kedagi, kellel sellised võimalused olemas ning soov väikese tasueest mind aidata, siis palun andke märku. ASJAGA ON TÕESTI KIIRE!!!
Endal pole kahjuks hetkel piisavalt aega, et oma väheste oskustega jõuaks neid asju kõiki ära teha.
Kui on foorumis kedagi, kellel sellised võimalused olemas ning soov väikese tasueest mind aidata, siis palun andke märku. ASJAGA ON TÕESTI KIIRE!!!
Endal pole kahjuks hetkel piisavalt aega, et oma väheste oskustega jõuaks neid asju kõiki ära teha.
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Esimese asjana üllatas see, et tehtud mootor ja klapisääre tihendid nagu originaalid veel, väga kõvad ja väga räbalad. Seejärel ilmnes tõsiasi, et teises silindris on mingi leke, kas tihend või kaas ise. Töötab ja liigub normaalselt, küünal ka peaaegu ok, aga surve on korralik mootoris. Samas jahutus vedelik on ok ja jahutuses survet ei ole. Lisaks oli keti pinguti tikkpoldid väljaveninud, kaanes ka mingid tikud korralikult üle venitatud. Kui nüüd ellu jääb mnootor, siis peab ta lahti kiskuma ja siis ehk saab veel asja isegi.
Iseenesest on mootoril jõudu normaalselt ja liigub hästi, aga jah muresi palju.
Iseenesest on mootoril jõudu normaalselt ja liigub hästi, aga jah muresi palju.
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...
-
iImreR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 27 Sept 2012 23:27
- Asukoht: Tallinn
- Autod: BMW E91 320d 2006a.
Ega ma täpselt ei teagi, aga kui õli korgi maha keerata, siis sealt tossab ja lõõb ikka tugevat tuult välja. Natuke oleks ok, aga seda ilmselt liiast. Tihendid ka leemendavad. Mulle ütles mehaanik, et teisest silindrist jookseb õhk kohinal välja. Ta vahetas klapisääre tihendeid kuidagi suruõhuga. Teised silindrid tihedad. Pole olnud kahjuks rohkem aega süveneda, oli plaanis surved esimese asjana üle mõõta...
Hakkab vaikselt šigulli usku minema...