Niva ei käivitu (2003.a 21214-20)
Postitatud: 01 Apr 2017 22:06
Autoks 2003.a 21214-20 pritsung.
Probleem algas esialgu sellest et oli suuremat sorti õlileke. Selgus, et ketileevendi ribadeks, selle kinnituspoldid välja tulnud, sealt poldiavadest siis hakkas õli välja ajama. Kuna auto hiljuti soetatud siis võtsin remondi natuke suuremalt ette kui lihtsalt leevendi, sai vahetatud kett, leevendi, pinguti tald, klapikambrikaane ja selle keti ees oleva kaane tihendid, rihm, mootoriõli, tosool. Vahepeal kutsusin sõbra appi, kes teab autodest rohkem kui mina, lasin üle vaadata ka et vända ja nukkvõlli märgid on õigesti jne (ise lahti võttes ei märganud selliseid asju vaadata, algaja värk). Ladusin siis masina kokku, käima pannes starter veab, aga mootor ei luba ka mitte, ainult selline pops-pops. Keerasin 1.küünla maha, säde olemas. Lugesin Lada foorumit ja sain idee et võiks massijuhtmed ka üle kontrollida, kontakt olemas, nii kere kui mootoriga. Kütusevooliku võtsin ka korra lahti - kütet peale saab. Kõik andurid-pistikud ühendatud.
Paar "määramatust", mida küll ise ei oska probleemi allikaks pidada, aga äkki mõjutab kuidagi:
1. Väntvõlli juures oleva magnetanduri juhtmed pudedad, üks juhe purunes paigaldamise käigus, jootsin uue juhtme vahele, väga lähedal pistikule oli purunemiskoht aga joodetud sai ja kontrollisin ka testriga, kontakt on olemas.
2. Väntvõlli peal olevat ratast maha võttes (mutter oli nii tihkelt kinni et tuli igasugu imevigureid teha) juhtus paar õnnetust:
a) see kus andur samme loeb, seal nüüd üks hammas vähem, kas võib mõjutada?
b) see kütusetoru, mis mööda klapikambrikaane serva pritsesüsteemi läheb, sai muljuda (ärge üldse küsigegi kuidas), aga õhku läbi sai puhuda nii et päris kinni ei ole ja kui pritsepoolne osa lahti teha siis lahmab kütet välja nii et surve on.
Endal mõistus otsas, äkki on kellegil ideid mida veel kontrollida.
Tervitused,
Siim
Probleem algas esialgu sellest et oli suuremat sorti õlileke. Selgus, et ketileevendi ribadeks, selle kinnituspoldid välja tulnud, sealt poldiavadest siis hakkas õli välja ajama. Kuna auto hiljuti soetatud siis võtsin remondi natuke suuremalt ette kui lihtsalt leevendi, sai vahetatud kett, leevendi, pinguti tald, klapikambrikaane ja selle keti ees oleva kaane tihendid, rihm, mootoriõli, tosool. Vahepeal kutsusin sõbra appi, kes teab autodest rohkem kui mina, lasin üle vaadata ka et vända ja nukkvõlli märgid on õigesti jne (ise lahti võttes ei märganud selliseid asju vaadata, algaja värk). Ladusin siis masina kokku, käima pannes starter veab, aga mootor ei luba ka mitte, ainult selline pops-pops. Keerasin 1.küünla maha, säde olemas. Lugesin Lada foorumit ja sain idee et võiks massijuhtmed ka üle kontrollida, kontakt olemas, nii kere kui mootoriga. Kütusevooliku võtsin ka korra lahti - kütet peale saab. Kõik andurid-pistikud ühendatud.
Paar "määramatust", mida küll ise ei oska probleemi allikaks pidada, aga äkki mõjutab kuidagi:
1. Väntvõlli juures oleva magnetanduri juhtmed pudedad, üks juhe purunes paigaldamise käigus, jootsin uue juhtme vahele, väga lähedal pistikule oli purunemiskoht aga joodetud sai ja kontrollisin ka testriga, kontakt on olemas.
2. Väntvõlli peal olevat ratast maha võttes (mutter oli nii tihkelt kinni et tuli igasugu imevigureid teha) juhtus paar õnnetust:
a) see kus andur samme loeb, seal nüüd üks hammas vähem, kas võib mõjutada?
b) see kütusetoru, mis mööda klapikambrikaane serva pritsesüsteemi läheb, sai muljuda (ärge üldse küsigegi kuidas), aga õhku läbi sai puhuda nii et päris kinni ei ole ja kui pritsepoolne osa lahti teha siis lahmab kütet välja nii et surve on.
Endal mõistus otsas, äkki on kellegil ideid mida veel kontrollida.
Tervitused,
Siim