1. leht 1-st

Varuks veidi kütust?

Postitatud: 01 Okt 2015 22:10
Postitas Arvos
Tere,
Kuna järgmise aasta 01 veebruarist tõstab meie kallis jumaldatud valitsus jällegi kütuseaktsiisi ning arvesse võttes hetkelisi tavapärasest hulga soodsamaid kütusehindu, võiks omale veidi kütust varuda. Praegu tundub selleks olevat õige aeg. Diislikütusega pole mingit muret, seisab eluaeg. Bensiiniga, vanuses üle 10 aasta, sõitsin ja ei saanud aru midagi, et see ei sobiks kasutada. Nii pikaks perioodiks muidugi pole võimalik ette varuda kuid midagi siiski võiks. Niipalju kui võimalust on panna kusagile ja tundub mõistlik olevat. Kasvõi mingiks ajaks. Ilmselge on, et hind enam allapoole oluliselt minna ei saa kuna 55-60% tanklahinnast moodustavad maksud. Niisiis kaotada pole midagi. Kui on ainult kuhu see panna, kus hoida ja kui on vaba raha alla panna. Kasvõi mõnisada liitrit. Karta on, et hind läheb mingil ajal samale tasemele kus ta oli ning lisatud aktsiis kergitab selle veelgi kõrgemale.

Lisaks veel juurde niipalju, et jällegi pole diisliga muret, see ei kao kusagile. Kuid bensiin peaks olema kindlalt suletud kanistris või vaadis, soovitavalt metallis. Pikema aja peale muidu tekib aurustumisega kaoprotsent. Oma kogemustest tean, et paari aastaga kadus plastkankudes hoitud bensiinist 25-liitri pealt paar liitrit.

Mina igatahes võtan ja panen ära endale tunduva paraja koguse kütust kanistritesse. Mida teie arvate?

Postitatud: 02 Okt 2015 07:40
Postitas SexSix
Aastane läbisõit umbes 20 000 km. Keskmine kulu 8 l/100km. 1600 l siis. Hind tõuseb a,la 10 prossa. Kas see 160 euri on piisav võit, et otsida taara TUHANDE KUUESAJA liitri jaoks? Solberda siis sellega. Vala ime jne:D Jutt siis bensiinist. Ok suur tünn, just 1600 l jaoks olemas, püstol küljes jne. Olen 100 prossa kindel, et siis kui "tasuta on püstolist lasta" sõidad rohkem ringi ja tallad rohkem peale:D

Postitatud: 02 Okt 2015 08:16
Postitas Mel
Vaadates meie (so EL) majanduse nõrkust, aga ka teiste arenenud riikide majanduse tagasihoidlikku olukorda ning ka tärkavate riikide kiiret jahtumist, siis järgmise paari-kolme aasta jooksul on keeruline näha nafta hinna olulist tõusu. Pigem jääb see sinna 60 - 70 dollari barrelilt. Seega liitrihinna mõju võib ulatuda halvemal juhul kuni 10 sendini. Kindlasti omab mingit mõju euro-dollari kurss, kuid hetkel tundub ka selles osas tasakaal paigas olevat. Halvemal juhul võib siit tulla paari sendine lisa.
Inflatsioon jääb olematuks, seega sealt kütuse säilitamisel võitu ei tule.
Lisanduv aktsiis on ainukene kindel faktor, mis hinda tõstab.
Kui taara olemas, siis suurema koguse puhul oleks võimalik paar paagitäit nö võita. Kuid kas see tasub edasi tagasi villimist peab igaüks ise otsustama.
Alati on võimalus ka alternatiivkulule mõelda. Nt jätan kolmel õhtul perega väljas söömise ära või sõidan 2 nädalat bussiga ja ongi see paar paaki bensu olemas:)

Postitatud: 02 Okt 2015 09:34
Postitas logman
Tänane ligikaudne pilt siis. 02.10.15. ja kellaajaks oli 8:33 (Pariis).
Vaatame, kuhu maailm veebruaris '16 (näiteks) välja on jõudnud :).

Pilt

Postitatud: 02 Okt 2015 09:46
Postitas humparts
Meil koolis õpetati, et kütus säilitab oma õiged omadused aind 2 kuud.
Ehk siis uuematele autodele ei soovita mina küll ürgvana kütet sisse valada.
Lisaks diiselautol on ju talvine ja suvine kütus eraldi.
Mina ei näe sellel varumisel küll mingit mõtet.

Postitatud: 02 Okt 2015 10:47
Postitas Ronn
 
humparts kirjutas:Meil koolis õpetati, et kütus säilitab oma õiged omadused aind 2 kuud.
Tervitused Hr. Naamsile ka siit poolt ;) .. meile õpetati ka et ei ole kütus, vaid mootorikütus... sa vist puudusid sel päeval.

Mootorikütust varuda pole mõtet kuna jah kütus säilib siiski leotud kuud. Seoses oma tööga olen näinud väga palju aiatehnikat mis kevadel käivituda ei taha... paljudel juhtudel on süüdi vananenud mootoribensiin. Vana välja, uus asemele ja kõik toimib.

Postitatud: 02 Okt 2015 11:48
Postitas humparts
Ei puudund ma miskit .. ja olen ka selle vea teind, et ütlesin diisel, mitte diiselkütus :)

Postitatud: 02 Okt 2015 23:12
Postitas Arvos
 
humparts kirjutas:Ei puudund ma miskit .. ja olen ka selle vea teind, et ütlesin diisel, mitte diiselkütus :)
Ning kohe järgmisse ämbrisse:D Õige asja nimetus on siiski diislikütus.

Postitatud: 03 Okt 2015 19:21
Postitas Raxo
 
Arvos kirjutas: 
humparts kirjutas:Ei puudund ma miskit .. ja olen ka selle vea teind, et ütlesin diisel, mitte diiselkütus :)
Ning kohe järgmisse ämbrisse:D Õige asja nimetus on siiski diislikütus.
Just-just...diislikütus ja diiselmootor.

Kilukalurite ja autude kallal jällegi ei näri tähte :D

Postitatud: 03 Okt 2015 21:00
Postitas Veiko_
Tegelikult on ka suvine ja talvine bensiin, lihtsalt seda ei tähistata tanklates niimoodi.:cool:

Postitatud: 03 Okt 2015 22:52
Postitas Arvos
 
Veiko_ kirjutas:Tegelikult on ka suvine ja talvine bensiin, lihtsalt seda ei tähistata tanklates niimoodi.:cool:
Õigus. Talvine bensiin aurustub paremeni. Oli juhus kus kasutusel mitte olev auto jäi maja ette sees suvine bensiin ja korraga läks temperatuur -20 peale. Oli toda millegipärast vaja just siis. Käia palju tahad, käima ei saa. Lubab pidevalt nii, et kohe-kohe läheb. Ei saanudki käima, vedasime garaazi sooja. Järgmisel päeval läks hoobile käima.
Tanklates jagatakse talvist ja suvist bensiini/diislikütust aastaaegade järgi, kuupäevaliselt.
Mis aga muruniidukitesse puutub, siis ei vanane bensiin midagi nii kiiresti. Kui on kahetaktiline aparaat, siis aurustub bensiin karburaatorist seismise ajal. Bensiinis olev õli aga ei kao kusagile, jääb karbussi ja seepärast masin töötada ei tahagi.

Postitatud: 04 Okt 2015 00:02
Postitas Veiko_
Jah, ning samas talvine on veidi väiksema tihedusega ja seetõttu kulub seda bensiini veidi rohkem. ;) See on küll muidugi väike erinevus, umbes nagu 95 võrdlemisel 98-ga, 98 on veidi veelgi suurema tihedusega.
Lisaksin veel, et pikaajalisel seismisel näiteks muruniiduki karburaatoris, kipub ladestuma vaik (pärast valge pulbrina näha), mis kipub karburaatori kanaleid ja düüse ummistama. Usun seda juttu, et 98 on selles suhtes parem ja kasutan isegi seda nii muruniidukis, trimmeris, mootorsaes kui ka loomulikult autos. ;) Teoreetiliselt võiks 98-t veidike vähem kuluda (see vahe pole küll väga hästi mõõdetav, umbes samas suurusjärgus nagu u. 3,5-4% hinnavahe), kuid praktikas võib ka rohkem kuluda, sest eriti madalamatel pööretel on rohkem jõudu ja parem minek ning kui reaalselt seda veidi suuremat võimsust kasutatakse, siis suurem võimsus tähendab ka suuremat kütusekulu.

Postitatud: 04 Okt 2015 12:05
Postitas olaaf
Mille arvelt tuleb lisavõimsus madalamatel pööretel kasutades kõrgema oktaanarvuga kütust??

Postitatud: 05 Okt 2015 07:16
Postitas Veiko_
Ei oska öelda, võibolla on see väike lisavõimsus kõikidel pööretel, aga kõige paremini on endal tunda madalamatel.:puzzled

Postitatud: 12 Apr 2016 11:46
Postitas SexSix

Postitatud: 12 Apr 2016 21:54
Postitas Arvos
„Laekumised ületasid veebruraris nii eelmise aasta kui ka jaanuari laekumise taset. Kui tavapäraselt on kogumine toiminud detsembris ning realiseerimisega alustatakse jaanuaris, siis sellel aastal nihkus see kuu võrra edasi. Sellest tulenevalt on eelmise aasta veebruari laekumise tase eriti madal ja selle aasta oma erakordselt kõrge,“ selgitas ta.

Veidi puusse jutt. Rekad, mis läbi Läti-Leedu sõidavad, tankivad juba sealset kütust. Hind juba 10 senti odavam siinsetest pakkujatest. Käibemaksu saab küll kolme kuu pärast tagasi aga hinnavõit on seda väärt. Siin saab kuu pärast. Kogumisega on siin vähem tegemist, hoopis ahnus ajas tarbijad naabrite juurde ning nüüd jääb saamata ka see mis enne tuli.
Aga eks varumine mõjus ka ikkagi:D

Postitatud: 13 Apr 2016 20:01
Postitas viaccess
Läti Valkas posti hinnaks diisel 0.89, kliendikaardiga saab kuni 5 sendi alla. Lõbus vaadata kuidas Eesti autode rivi tangivad ära, siis ALKO1000 kauplusest pakiruumi õllesid täis laadivad... Valga elab Läti maksusüsteemi järgi :D

Postitatud: 13 Apr 2016 21:20
Postitas Arvos
 
viaccess kirjutas:Läti Valkas posti hinnaks diisel 0.89, kliendikaardiga saab kuni 5 sendi alla. Lõbus vaadata kuidas Eesti autode rivi tangivad ära, siis ALKO1000 kauplusest pakiruumi õllesid täis laadivad... Valga elab Läti maksusüsteemi järgi :D
Ja see 5 senti on tavakliendile kes käib sõidukaga tankimas. Suurklient kes võtab rekadele, saab koguste pealt alla 10-12 senti. Andku meie naljahambad aga minna, varsti on vesi ahjus.

Postitatud: 14 Apr 2016 10:06
Postitas SexSix
 
Arvos kirjutas: 
viaccess kirjutas:Läti Valkas posti hinnaks diisel 0.89, kliendikaardiga saab kuni 5 sendi alla. Lõbus vaadata kuidas Eesti autode rivi tangivad ära, siis ALKO1000 kauplusest pakiruumi õllesid täis laadivad... Valga elab Läti maksusüsteemi järgi :D
Ja see 5 senti on tavakliendile kes käib sõidukaga tankimas. Suurklient kes võtab rekadele, saab koguste pealt alla 10-12 senti. Andku meie naljahambad aga minna, varsti on vesi ahjus.
Meie omad käisid juba Lätis, et tõstke makse...

Postitatud: 24 Apr 2016 16:35
Postitas Arvos
 
viaccess kirjutas:Läti Valkas posti hinnaks diisel 0.89, kliendikaardiga saab kuni 5 sendi alla. Lõbus vaadata kuidas Eesti autode rivi tangivad ära, siis ALKO1000 kauplusest pakiruumi õllesid täis laadivad... Valga elab Läti maksusüsteemi järgi :D
Sain ka täna seda rõõmu tunda. Üks auto oli sealt ära tuua ning loomulikult mäe otsa tankima. Meie Olerexist oli niipalju kasu, et sai rehvi pumbata.