Bürokraatia, konstruktsioonide ja kere muudatused, TÜV....

Bürokraatia, konstruktsioonide ja kere muudatused, TÜV....

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Vasta
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Bürokraatia, konstruktsioonide ja kere muudatused, TÜV....

Postitus Postitas logman »

Päris tihti küsitakse foorumis, et mis ütlevad TÜV- või ARK'i tegelased ühe või teise muudatuse kohta, mida kavatsetakse auto juures läbi viia nii, et seesama masin jääks tänavalegaalseks. Olgu see siis mootori vahetus, mingite konstruktsioonide ümberehitus või kasvõi nendesamade VFTS-tüüpi laiendite paigaldus oma ladale.
Keegi pole sündinud tark, informatsiooni kättesaadavus sõltub suuresti küsija enese tegutsemistahtest ja aktiivsusest.
Üks võimalus on minna ise kohapeale ja uurida just sealt, kus peaksid olema taoliste küsimustega igapäevaselt tegutsevad tädid-onud. Aga kas sealtki alati vastust saadakse, sest neid punkte, alajaotusi ja primme on ikka tohutul hulgal ning ei tea nemadki alati kõiki nüansse ja konkse, liiati kui pidevalt kõik seadustik muutub.
Tasub ehk ennem natuke "luuret" teha ja kui siis midagi segaseks jääb, küsida bürootöölistelt lisa.

Üks link alustuseks siinkohal:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13312367
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Teel liikleva mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundi kontrollimise eeskiri.

Postitus Postitas logman »

Sõiduki kontrollimisel avastatud ohtlikeks vigadeks (kontrollkaardil OV) loetakse järgmisi rikkeid või puudusi:
1) sõiduki registreerimismärk on mitteloetav või halvasti kinnitatud;
2) laterna tule valgus ei ole nõutava värvusega;
3) laternate arv või paigutus ei vasta nõuetele või laterna tuli on valesti reguleeritud;
4) laterna hajutiklaasil on mõrade kogumik;
5) udu- või päevatuledena kasutatakse selleks mitte ettenähtud laternaid;
6) juhtimisseadmete vabakäik või lõtk on lubatust suuremad;
7) pidurisüsteem lekib või pihkub;
8) pidurisüsteemi on omavoliliselt muudetud;
9) seisupidur ei toimi või selle hoob ei lukustu pidurdusasendis;
10) rehvi turvisemustri jääksügavus on nõutavast väiksem;
11) ühe telje rehvid on erineva mustritüübiga;
12) sõidukil kasutatakse mitte ettenähtud rehve;
13) heitgaaside väljalaskesüsteem lekib;
14) heitgaasid tungivad kabiini/sõitjateruumi;
15) heitgaaside väljalaskesüsteemi ehitust on omavoliliselt muudetud;
16) heitgaasides on mootori püsival töörežiimil nähtavat musta suitsu;
17) müra ületab valmistaja või keskkonnaministri poolt lubatud piirnormi;
18) puudub nõutav tahavaatepeegel;
19) ühissõidukil puudub ohukolmnurk, tulekustuti, tõkisking või esmaabivahendite komplekt;
20) klaaside läbipaistvus on lubatust väiksem;
21) tuuleklaasil on liikluse jälgimist raskendav kahjustus või mõrade kogumik;
22) puudub nõutav allasõidutõke;
23) ühissõidukil puuduvad nõutavad juhised ohu korral tegutsemiseks;
24) ühissõidukil puuduvad nõutavad abivahendid varuväljapääsude avamiseks;
25) jahutussüsteem lekib;
26) kiiruspiirik ei toimi või on valesti reguleeritud;
27) sõidumeerikul puuduvad nõutavad plommid või kontrollimise kleebis, kontrollimise tähtaeg on möödas.

Sõiduki kontrollimisel avastatud eriti ohtlikeks vigadeks (kontrollkaardil EOV) loetakse järgmisi rikkeid või puudusi:
1) sõiduki identifitseerimisnumber (VIN-kood, TIN-kood, tehasetähis) andmesildil, kerel või šassiil ei vasta registreerimistunnistuses märgitule;
2) pimeda ajal ei põle vasak lähituli või tagumised ääretuled ja tagumiste ääretulede asemel ei ole võimalik kinnitada sõidukile tagant nähtavale kohale ohukolmnurka;
3) juhtrataste pööramine on takistatud või juhtimisseade kiilub kinni;
4) juhtimisseadmed on kõverdunud või remonditud keevitamisega;
5) juhtimisseadmed on purunenud;
6) sõidupiduriga ei ole võimalik sõidukit peatada;
7) rehvil esineb koordi läbivaid vigastusi või turvise eraldumist koordist;
8) velg on purunenud, pragudega või kinnitusavad on ohtlikult kulunud;
9) velje kinnituspolt või –mutter on lahti või puudub;
10) toitesüsteemi või kütusepaakide ehitust on omavoliliselt muudetud;
11) puudub nõutav turvavöö;
12) puudub nõutav amortisaator;
13) sõidukil kasutatakse mitte ettenähtud alarmsõiduki värviskeemi, vilkurit või vahelduva tonaalsusega helisignaali;
14) šassii, raam või selle kinnitused on ohtlikult murdunud või deformeerunud;
15) haakeseade on deformeerunud või on haakeseadmes lubatust suurem lõtk;
16) sõiduki antitiib, tuuletamm, tuulesuunajad jms lisandid on ohtlikud või paigaldatud ohtlikult;
17) ühissõiduki väljapääsude kasutamine on takistatud;
18) toitesüsteem lekib.

*Sõiduki kontrollimisel õlisüsteemi lekke avastamisel on kontrollijal õigus, lähtudes lekke ohtlikkusest, lugeda see ohtlikuks või eriti ohtlikuks veaks.

https://www.riigiteataja.ee/akt/13275786
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Millal esitada sõiduk ülevaatusele?

Postitus Postitas logman »

Esmalt tehke kindlaks sõiduki registreerimisnumbri viimane number.
Seejärel leiate Teie sõiduki tehnoülevaatusele esitamise tähtaja siit:

I rida = Registreerimisnumbri viimane number
II rida = Kohustuslik ülevaatuse aeg
III rida = Soovituslik ülevaatuse aeg


1
märts
detsember - veebruar
...................................
2
aprill
jaanuar - märts
...................................
3
mai
veebruar - aprill
...................................
4
juuni
märts - mai
...................................
5
juuli
aprill - juuni
...................................
6
august
mai - juuli
...................................
7
september
juuni - august
...................................
8
oktoober
juuli - september
...................................
9
november
august - oktoober
...................................
0
detsember
september - november
...................................

Juhime Teie tähelepanu siinkohal asjaolule, et sõiduki registreerimistunnistuse lahtrisse "järgmine ülevaatus" on kantud viimane tähtaeg milleni autot võib kasutada. Selleks, et vältida asjatut aja- ja närvikulu ülevaatuse tegemisel selle viimase lubatud kuu viimastel päevadel, kus kõik ülevaatuspunktid on ülekoormatud, soovitame Teil tulla ülevaatusele kas kuu keskel või veelgi parem, kuni 3 kuud enne seda viimast tähtaega. Kui tulete varem, saate piisava ajavaru oma auto korrastamiseks, juhul kui avastame sõidukil rikked, millised vajavad parandamist.
http://www.abctehno.ee/?id=23&lang=est
Vasta