Esimesed 2101-d
Postitatud: 13 Sept 2006 10:29
Siia võiks kirja panna need erinevused, mida olete märganud esimeste aastakäikude kopikatel. Enamus asju on küll foorumis siit sealt läbi jooksnud, kuid selle info võiks koguda ühte kohta kokku.
Salong
- Tahavaate peeglid. Välimine ümmargune esitiival. Sees trapetsi kujuline, mille plastmassääris helehall ja peenem. Hilisematel on välimine tahavaatepeegel ristküliku kujuline ja kuulus hoopis lisavarustusse, seesmisel on plasmassrant must ja paksem.
Pildid: ümmargune peegel ja hilisem peegel
- Armatuur on tihedate triipudega, hilisematel triipe poolevähem. Ka tundub uuem armatuuri pind "struktuursem" ja kõvem. Vana seevastu pehmem ja peenema struktuuriga. (sõnadega keeruline väljendada).
- Kellad. Hõbedase taustaga. Õli, laadimise, suunatule jne. tulukesed kitsad. Hilisematel autodel on tuled suuremad. Veelgi hiljem, tootmise lõpuaastail paigaldati 2101-le 011, musta taustaga kellad.
- 1970-71. a. autodel on salongi küttesüsteemi hoovad hõbedased, samuti on hõbedased laeall asuvate käepidemete kruvikatted.
- Hilisemate autode istmete ja ukste polstrite juures kasutatav kunstnahk materjal tundub olevat teine (paksem).
- Gaasipedaal kinnitus põrandale. Sarnast pedaali olen näinud ka 03-del.
Pildid: vana salong ja uuem salong
- Pilte kõrvutades saab veel ühe erinevuse: armatuuril olevad õhusuunajad on pisut erinevad.
- Tulede lülitid armtuuril on kandilise disainiga, hiljem muutuvad nad ümarateks.
- Laepolster on 1970-72. a. autodel hallikamat tooni, aukude vahe suurem. Juba 73. a. autol polster veidi teine.
- Suunatule ja tulede lülitite kangid roolisambal on erinevad.
- 2101 tootmise lõpu aastatel muutus tuuleklaasi pesemise süsteem, mistõttu kadus armatuurilt "kummilutt". Veel võeti 21011-lt akende kerimise vändad.
Välimus
- Tuled. Suuna-piduri, gabariidi tuledel puuduvad igasugused E-tähistused. Nad on siledad.
- Esimestel tulelementidel on pirni vari paigaldatud kolme haaraga, hiljem (juba alates 1972. a.) kinnituvad nad kahe haaraga. Vt. pilt kolme haaraga elemendist (viimane pilt). Veel üks kolme haaraga elementidega kopikas 2006. a. Haapsalu Nostalgia päevadelt: pilt
- Klaasid. Puuduvad samuti E-tähistused. Selleasemel on kirjutatud venekeelsete tähtedega BOR ja veel midagi.
- Esitiibadel olevate suunatulede all ei ole tihendeid. (Info automoto foorumist). Minu '72. a. autol olid väikesed kummirõngad, mis tõesti ei paistnud tule alt välja.
- Stanged. 1970-71 aasta masinatel võib kohata stangesid, mille puhvrid on nurgelised. Haapsalu Nostalgiapäevadel esinenud 1971. a. autol on nad juba kaarjad. Samas ei saa olla tegu "Fiat" juppidega kuna Fiat 124 on hoopis teistsugused puhvrid.
Pildid: nurgelised puhvrid ja kaarjad, lisana Fiati puhvrid
- 1970 (esimesel tootmisaastal) valmistatud ?igulidel oli tulede ja iluvõre vahel kaarjad kroomliistud. Järgmistel aastakäikudel need puudusid. Veel oli erinev ka esi embleem.
Tehnilised erinevused
- Plokikaas muutus 1975. a. Sellest ka siin foorumis juttu olnud. Vanemal surveaste kõrgem. Lisaks oli eriline tuulutustoru, mis algas õhufiltrist ja suubus plokikaane ette ketiratta juurde.
- Kojameeste kinnituse konstruktsioon on mutrita. Sama konstruktsioon veel 1974.
Muu
- Itaalia keelseid kirju võib kohata erinevatel poltidel (mootoris, plokikaanepoltidel) ja esimste suunatulede korpusel seespool.
- Esitiibadel on kapoti vibreerimise vältimiseks kummalgi pool kaks kummist "nibu".
- 1970-72 autode kerenumber on löödud tulemüürile. Alumiinium plekist "birka" asub samuti tulemüüril, mootoriruumi valgusti kõrval. Alates 72. a. tavapärases kohas.
Osad erinevused on siia kirja pandud "vanade meeste" ütlustest, kes on heldimusega esimesi kopikaid meenutanud. Seega neid ei saa puhta kullana võtta. Näiteks kapotti hoidvad nibusid olen ma hilisematel autodel samuti kohanud.
Minu kasutuses olnud '77. a. autol oli enamus muudatusi toimunud. Erinevaid pilte võrreldes tundub, et "moderniseerimine" algas kuskil 1974. a.
[Muudetud: 5-11-2008 krister]
Salong
- Tahavaate peeglid. Välimine ümmargune esitiival. Sees trapetsi kujuline, mille plastmassääris helehall ja peenem. Hilisematel on välimine tahavaatepeegel ristküliku kujuline ja kuulus hoopis lisavarustusse, seesmisel on plasmassrant must ja paksem.
Pildid: ümmargune peegel ja hilisem peegel
- Armatuur on tihedate triipudega, hilisematel triipe poolevähem. Ka tundub uuem armatuuri pind "struktuursem" ja kõvem. Vana seevastu pehmem ja peenema struktuuriga. (sõnadega keeruline väljendada).
- Kellad. Hõbedase taustaga. Õli, laadimise, suunatule jne. tulukesed kitsad. Hilisematel autodel on tuled suuremad. Veelgi hiljem, tootmise lõpuaastail paigaldati 2101-le 011, musta taustaga kellad.
- 1970-71. a. autodel on salongi küttesüsteemi hoovad hõbedased, samuti on hõbedased laeall asuvate käepidemete kruvikatted.
- Hilisemate autode istmete ja ukste polstrite juures kasutatav kunstnahk materjal tundub olevat teine (paksem).
- Gaasipedaal kinnitus põrandale. Sarnast pedaali olen näinud ka 03-del.
Pildid: vana salong ja uuem salong
- Pilte kõrvutades saab veel ühe erinevuse: armatuuril olevad õhusuunajad on pisut erinevad.
- Tulede lülitid armtuuril on kandilise disainiga, hiljem muutuvad nad ümarateks.
- Laepolster on 1970-72. a. autodel hallikamat tooni, aukude vahe suurem. Juba 73. a. autol polster veidi teine.
- Suunatule ja tulede lülitite kangid roolisambal on erinevad.
- 2101 tootmise lõpu aastatel muutus tuuleklaasi pesemise süsteem, mistõttu kadus armatuurilt "kummilutt". Veel võeti 21011-lt akende kerimise vändad.
Välimus
- Tuled. Suuna-piduri, gabariidi tuledel puuduvad igasugused E-tähistused. Nad on siledad.
- Esimestel tulelementidel on pirni vari paigaldatud kolme haaraga, hiljem (juba alates 1972. a.) kinnituvad nad kahe haaraga. Vt. pilt kolme haaraga elemendist (viimane pilt). Veel üks kolme haaraga elementidega kopikas 2006. a. Haapsalu Nostalgia päevadelt: pilt
- Klaasid. Puuduvad samuti E-tähistused. Selleasemel on kirjutatud venekeelsete tähtedega BOR ja veel midagi.
- Esitiibadel olevate suunatulede all ei ole tihendeid. (Info automoto foorumist). Minu '72. a. autol olid väikesed kummirõngad, mis tõesti ei paistnud tule alt välja.
- Stanged. 1970-71 aasta masinatel võib kohata stangesid, mille puhvrid on nurgelised. Haapsalu Nostalgiapäevadel esinenud 1971. a. autol on nad juba kaarjad. Samas ei saa olla tegu "Fiat" juppidega kuna Fiat 124 on hoopis teistsugused puhvrid.
Pildid: nurgelised puhvrid ja kaarjad, lisana Fiati puhvrid
- 1970 (esimesel tootmisaastal) valmistatud ?igulidel oli tulede ja iluvõre vahel kaarjad kroomliistud. Järgmistel aastakäikudel need puudusid. Veel oli erinev ka esi embleem.
Tehnilised erinevused
- Plokikaas muutus 1975. a. Sellest ka siin foorumis juttu olnud. Vanemal surveaste kõrgem. Lisaks oli eriline tuulutustoru, mis algas õhufiltrist ja suubus plokikaane ette ketiratta juurde.
- Kojameeste kinnituse konstruktsioon on mutrita. Sama konstruktsioon veel 1974.
Muu
- Itaalia keelseid kirju võib kohata erinevatel poltidel (mootoris, plokikaanepoltidel) ja esimste suunatulede korpusel seespool.
- Esitiibadel on kapoti vibreerimise vältimiseks kummalgi pool kaks kummist "nibu".
- 1970-72 autode kerenumber on löödud tulemüürile. Alumiinium plekist "birka" asub samuti tulemüüril, mootoriruumi valgusti kõrval. Alates 72. a. tavapärases kohas.
Osad erinevused on siia kirja pandud "vanade meeste" ütlustest, kes on heldimusega esimesi kopikaid meenutanud. Seega neid ei saa puhta kullana võtta. Näiteks kapotti hoidvad nibusid olen ma hilisematel autodel samuti kohanud.
Minu kasutuses olnud '77. a. autol oli enamus muudatusi toimunud. Erinevaid pilte võrreldes tundub, et "moderniseerimine" algas kuskil 1974. a.
[Muudetud: 5-11-2008 krister]