Nõuka aegne tuuning

Nõuka aegne tuuning

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Ehk käis siit juba ka läbi, aga kopikalistel tuleb ees radiaatori võre ja kaitserauad värvida mustaks. Veel parem, kui saaks Niva radiaatori võre!
Tagant tuleb peenikesed ja ilmetud tuled asendada ZAZ968M tulede, või 05-07 tuledega.

Muuseas, kes soovib malli võtta, siis võib Tallinnas Kadriorus sellise tuuninuga helesinist kopikat täitsa näha.
------
Kuigi läheb ehk taas kordamiseks, aga tuuningust veel.

70-ndatest pärit kopikas võiks välja näha selline (kirjeldan mälu järgi paari konkreetse auto põhjal):

- Taga akna peal või istmetel T/K "Kooperaator" kunstnahast padjad (2tk.)
- Tagumisele aknale tuli panna kardinad, mis meenutas värvilisest traadist tehtud punutist.
- Istmekatted peavad kindlasti olema, kui on soov ka suvel päikesepaistelise ilmaga sõita. Istmekatted isetehtud, kultuurimaja vanadest velvet kardinatest.
- Käigukangi nupp vahetada, variandid: merevaigust nupp või nupp, kus sees pisike vanaaegne auto või roos.
- Tahavaate peeglile riputada vimpel, mis kajastab hiljutisi sündmusi (näit. Noorsoo suvespartakiaad Leedu 1975, Märjamaa EPT, Noorte suvepäevad Kassari 1973, vms)
- Roolile tuli peale panna kate. Valida võib kunstnahast katte või punutisest katte vahel, mis materjalina meenutab kokteilijoomise kõrsi.
- Käigukangi ümber peab asetama pruunist eboniidist riiulikese, kuhu saab sokutada igasuguseid pisikesi vidinaid.
- Makk. Kui Nõuka ajal oligi spets automakke olemas, siis poes neid küll ei olnud. Seega tuli kasutada tavalist makki, valida võib markide "Parus", "Vesna" jms. vahel. Üks makk, mille marki ei suuda ma momendil kuidagi meenutada, istus otsapidi täpselt käigukangi ümber olevale "riiuli" sinna vahesse, mis jääb peaaegu armatuurlaua alla. Selliselt paigaltatud jäi ta täpselt soojendusmootori ette, moodustades omaette "konsooli." Maki installeerimise tegi lihtsaks veel asjaolu, et need töötasid enamasti 12V pealt. Ahjaa - makk oli muidugi monofooniline..
- Velgedele tuleb kroomitud kilpide alla panna metallist võrud, mis kokkuvõttes meenutavad kodarvelgi.
- Taha summuti otsa käis üks julla, mis väliselt meenutas filtrit.
- Auto alla, taha tuleb asetada spetsiaalne kummiriba maanduseks, sellega väheneb staatilisest elektrist tingitud ebamugavused. Kummiribale võib asetada pisikesi punaseid helkureid, kummuriba lohiseb siis mööda maad ja maandab. Muuseas, veoautodel kasutati selleks otstarbeks lehmaketti.
- Auto ustele tuli servadesse paigutada plastmassist kaitsed, mis olid erinevat värvi nii 5-6 cm pikad ja paar cm laiad. Nende mõte on selles, et kui parklas või mujal kitsa kohapeal, teed ukse lahti, siis ei lähe ukse serv vastu kõrval parkiva autot, vaid plastmass liistuke kaitses nii oma autot kui ka kõrvalolevat autot kriimustuste eest.
- Riiklike registreerimisnumbrite tavalised poldid tuleb asendada pisikeste - 1 cm läbimõõduga punaste helkuritega. Taha kolm tükki, ette kaks.
- Auto lisavarustusse kuulus: raadio, võtmega antenn, porilapakad, mingil ajal ka välimine tahavaate peegel.

Lõpetuseks, et kui kellelgi mõned nimetatud detailid kuskil vedelevad, siis võib mulle vabalt ps saata.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Delfist:
Kalev (sünd. 1979): Pimp My Ride ehk tuuning Zigulile

90-date algusest mäletan selgelt naabrimehe ägedat Zigulli ? kirsipunane Super Lux 06.
See oli alles üle valla relv. Igal sajal juhul oli see parem kui esimesed Datsunid ja Ford ?Sirjed?.

Omanik oli ise ka eri äge moetuus ? väljaveninud dressid, valge sokk, lakkkingad ning nahatükkidest kokku õmmeldud nahktagi.

Zigullil oli tagumine aken ise toonitud ? joodiga ning kuidagi elektriga tumedaks tehtud.

Tagaakent kaunistas ka ribiline võre mis oli mingi garaazi koperatiivi toodang.

Esiklaasi kaunistas ülaservas rohelise toonkile riba kirjadega Boch ning süüteküünla pilt.

Kojameestel olid kolmeribilised tuulesuunajad. Esispoiler oli ka Made In Meiemaa ? epoksüülvaigu ja marli produkt.

Väljast kaunistas Ziksi plekist ilukilbid, millel punased täpid keskkohal. Kindel jubin oli ka auto tagumise osa all lohisev kummist staatilise elektri maandamise riba. Riba küljes oli 4 pisikest helkurit.

Esikapotilt pagasnikuni oli painutatud ca 2m fiiberantenn.
Sisemusse paigaldati vana Saabi istmed, mis kaetud leopardimustrilise pehme istmekattega.

Tahavaatepeegli külge oli aretatud suurem panoraampeegel, mille küljes rippusid sinised karvased täringud.

Originaal käigukangi nupu asemel ilutses merevaigu immitatsioon, milles oli mingi surnud maipõrnikas.

Igal juhul oli see iga külapoisi unelmate masin. Arutasime koos, et kui suureks saame siis teeme omale sama laheda pilli.

Aga nagu arvata võib, selleks ajaks oli maailm kapitaalselt muutunud.


Aga ma tean inimesi, kes arvavad, et sigulli tuunida on ka praegu lahe:rolleyes
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Selline nägi välja klaasi soendus vene ajal. Seal sees on tavaline takistustraat. Võimsuseks märgitud 65w. Lada tagaaknal oli see luksusese, zapika esiaknal aga lausa eluliselt vajalik.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Tihti nägi ka tagaaknal (vahel ka esiaknal) lihtsalt ventilaatorit. Sageli olid need PAZ bussi esiakna ventikad.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Selline oli juba päris sheff asi.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Pagasnikust võis leida ka sellise asja. See "kohver" laotub laiali neljast osast. Vaat kui hea on siis auto all remonti teha. Sel ajal ju ainult remondi peale mõeldi. Igal masinal oli kaasas hunnik võtmeid ja tagavraosi. See läks nüüd tuuningust väheke välja, siiski mahub ajastusse.Pilt
C
Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 875
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85

Postitus Postitas arvi100 »

Veel tolleaegset tuuningustaffi,nimelt roos käigukangi nupu
sees.Hambapuuriga tehti roosi ja lehtede kuju ning pärast
süstlaga suruti värv sisse.Enne igasuguseid arvuteid " 3D
graafika " missugune.Parempoolne nupp oli pikki aastaid
minu "quick shifter".Kiiret käiguvahetust soodustas lühemaks
tehtud 2103`me kroomitud käigukang tavalise musta asemel.

Pilt


Pilt
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 875
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85

Postitus Postitas arvi100 »

Algselt postitas: doris
20. Tagaklaasi sisepoolel kaks punast lisa pidurituld varraste otsas
...ja välja näevad nad niimoodi.Maksid 3 rbl. 80 kop.

Pilt

Rikkamad poisid said lubada 12 rbl. maksvat komplekti STOP.

Pilt
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Lisaksin siis arvi100 piltidele täienduse...;)
Nii näevad need tuled paigaldatuna minu 21011-l.

[Muudetud: 20-6-2008 Indy]Pilt
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Käigukang võis ka selline välja nähaPilt
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

...ja ukselukustusnupp samas stiilis,samal autol siis selline ...Pilt
z
Zidist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 37
Liitunud: 18 Juun 2008 17:39
Asukoht: Haabneeme, Harjumaa
Autod: Vaz 21063

Postitus Postitas Zidist »

Oleksin neist merevaigumoodi käigukanginuppudest huvitatud, olgu roosid, krabid, kärbsed või skorpionid seal sees. Ega selline võtmehoidja ka paha ei teeks.

Hetkel tuuningust olemas: konks, katuseraam, kõlarid tagaaknal, reisi kilometraa?i jebenn, nahkkate roolil.
Liskaks on olemas veel tulekaitsed, need metallist kuid tundub et neid ei saa külge panna, kapotile jäävad vist ette. Muidu paneks kindlasti külge. Veel on plastikumoodi materjalist tulekaitsed kuid neid küll ei pane elusees külge :rolleyes

Edit: Need pedaalikatted ei jäta ka külmaks ehk siis olen ka neist huvitatud.

[Muudetud: 20-6-2008 Zidist]
v
vussvillem
Foorumi kasutaja
Postitusi: 151
Liitunud: 23 Mai 2008 00:03
Asukoht: valga
Autod: 2107 1,5. 2105 1,8. Omega A c20ne

Postitus Postitas vussvillem »

mul oli ka merevaigust nupp,see vanaaegse auto mudeliga .Ükskord kui veidike rallitasin ja esimeselt teise tõmbasin,läks nupp keskelt pooleks ja terava äärega lõikas peopesa nagu klaasikulluga lõhki:P
muidu päris seff asi oli;)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

No ärge nüüd selle merevaiguga üle ka pingutage.
Rohkem ikka plastikuga oli vist tegemist ;).
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Mina va loll, kui võtsin kunagi 05-e tarbeks ühest lammutusele minevast kuuekast kroomkäigukangi, millel too nupp kenasti olemas, aga siis... Lõikasin selle puruks, et ikka kole tundus. Nüüd on nupp muidu küll alles, aga ilma alumise keermeosata, ei saa enam kasutada. Kahju, praegu tahaks omagi autosse sellist.
Krt, kui 15 olin, siis tundus malli hea mõte ikka see nõme läbipaistev nupp minema visata ja delta kolb käigukangi otsa panna:rolleyes. Oh jah.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
h
hautz
Postitusi: 2276
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Uut auku ei kannata puurida keermestada?
Mul oli ka selline.Kroomitud auto oli sees:spin,aga pooleks läks:puzzled
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
v
Varblane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 217
Liitunud: 12 Nov 2007 23:06
Asukoht: Tallinn,Nõmme
Autod: 2103

Postitus Postitas Varblane »

Mul ka selline täitsa olemas vana autoga aint autol tagavara ratta juurest väike kild väljas:kuriKle GTA ega sa seda juhuslikult delta kolvi vasta vahetada ei taha või keegi teine vb?Hädasti oleks vaja:D
z
Zidist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 37
Liitunud: 18 Juun 2008 17:39
Asukoht: Haabneeme, Harjumaa
Autod: Vaz 21063

Postitus Postitas Zidist »

Ilmselt on kerge leida seda merevaigu imitatsiooniga käigukanginuppu Balti Jaama turult ja Tagadi Restauraatorite päevalt
j
jukii
Foorumi kasutaja
Postitusi: 368
Liitunud: 05 Nov 2006 22:39
Asukoht: viljandi
Autod: 2101, 2107

Postitus Postitas jukii »

see kolvi süsteem on päris hea mõte. näita mõnda pilti gta.
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Jõud taga, peab minema.
Vasta