Klappide paisumisvahe kontrollimine ja reguleerimine
Klappide paisumisvahe kontrollimine ja reguleerimine
- viaccess
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1927
- Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
- Asukoht: Valga
- Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
- Kontakt:
Klappide paisumisvahe kontrollimine ja reguleerimine
Esmalt eemaldame õhupuhasti, selleks keerame ära õhupuhasti kaane 3 kinnitusmutrit, eemaldame kaas koos filterelemendiga, võtame lahti õhupuhasti korpuse küljest karteri tuulutussüsteemi ja sooja õhu juurdevoolu voolikud. Igaks juhuks paneme kaltsuga kinni karburaatori sissevooluavad, et sinna juhuslikult ei satuks mõni mutter jne... Keerame ära õhupuhasti kinnitusmutrid, eemaldame plaat ja õhupuhasti ise.
Jupid Venemaalt!
- viaccess
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1927
- Liitunud: 19 Apr 2003 20:01
- Asukoht: Valga
- Autod: 2101, Izh Jupiter 5, Vis 23464
- Kontakt:
Selles asendis kontrollida 8 ja 6 klapi, nii sisse- kui ka väljalaskeklappide paisumisvahe peab olema jahtunud mootoril 0,15 mm. Paisumisvahet kontrollitakse laia (25mm) lehtkaliibriga mis peab väikese jõuga minema nookuri ja nukkvõlli vahele.
Kui paisumisvahe ei vasta nõutavale siis reguleerida seda järgmiselt:
-Hoides 13mm võtmega nookuri reguleerpolti, vabastada vastumutter 17mm mutrivõtmega
-Asetada nookuri ja nuki vahele lehtkaliiber, ning reguleerpolti sisse ja välja keerates, seada nookuri selline asend et lehtkaliiber tuleb nookuri ja nuki vahelt välja kerge tõmbega.
Reguleerime ülejäänud klapid selles järjekorras:
Alustame 6 ja 8 klapist
pöörame väntvõlli 180 kraadi ja reguleerime 4 ja 7 klapp
veel 180 siis 1 ja 3 klapp
veel 180 siis 5 ja 2 klapp
Kui klapid ilusti reguleeritud paneme klapikamrikaas tagasi (soovitan vahetada ka tihend) ühendame kõik hoovad ja trossid, võtame kaltsud karburaatorist välja, paigaldame õhufilter, ja võib nautida kuidas mootor tiksub nagu uus
EDU KÕIGILE!
P.S. Kasutatud kirjandus: U. Soodla K.Vainola Sõiduauto ZIGULI ja oma praktika...
Kui paisumisvahe ei vasta nõutavale siis reguleerida seda järgmiselt:
-Hoides 13mm võtmega nookuri reguleerpolti, vabastada vastumutter 17mm mutrivõtmega
-Asetada nookuri ja nuki vahele lehtkaliiber, ning reguleerpolti sisse ja välja keerates, seada nookuri selline asend et lehtkaliiber tuleb nookuri ja nuki vahelt välja kerge tõmbega.
Reguleerime ülejäänud klapid selles järjekorras:
Alustame 6 ja 8 klapist
pöörame väntvõlli 180 kraadi ja reguleerime 4 ja 7 klapp
veel 180 siis 1 ja 3 klapp
veel 180 siis 5 ja 2 klapp
Kui klapid ilusti reguleeritud paneme klapikamrikaas tagasi (soovitan vahetada ka tihend) ühendame kõik hoovad ja trossid, võtame kaltsud karburaatorist välja, paigaldame õhufilter, ja võib nautida kuidas mootor tiksub nagu uus
EDU KÕIGILE!
P.S. Kasutatud kirjandus: U. Soodla K.Vainola Sõiduauto ZIGULI ja oma praktika...
Jupid Venemaalt!
-
kkenu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 195
- Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
- Asukoht: Valga
- Autod: 05
- Kontakt:
Lisaks võiks veel kommentaarida, et kui mootor palju sõitnud ja kulunud, siis lehtkaliibriga vahesid täpselt paika ei saa. Vene ajal tehti spetsrakised (on ehk kellegi olemas?), millesse sai indikaatorkella vastu nookurit kinnitada ja siis selle järgi vahed täpselt paika seada.
Oluline pole mitte niivõrd see, et vahe oleks täpselt 0.15, vaid, et vahed oleksid täpselt ühesuurused -- mootor töötab stabiilsemalt.
Oluline pole mitte niivõrd see, et vahe oleks täpselt 0.15, vaid, et vahed oleksid täpselt ühesuurused -- mootor töötab stabiilsemalt.
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Oluline on jälgida, et klapivahe ei oleks alla 0,15 mm, pigem jätta vahe pisut suurem, klõbin ei ole mootorile ohtlik. Mootori töö kohapealt ei ole olulist vahet kas klapivahe on 0,15 või 0,2.Algselt postitas: kenu
Oluline pole mitte niivõrd see, et vahe oleks täpselt 0.15, vaid, et vahed oleksid täpselt ühesuurused -- mootor töötab stabiilsemalt.
Oma kogemuste järgi, mis paari mootori tegemise juures on nähtud: parem on teha kitsaste lehtkaliibritega, mitte nende kogu nuki laiustega. Nukki ja nookurisse võivad kuluda kerged sooned, mistõttu laia kaliibriga kuidagi neid vahesid paika ei saa. Omal kaliibrid lausa kääridega lihtsalt kitsamaks lõigatud, 1,5cm laiused otsast.
Muidugi sellise nuki nagu Via kopikal võiks vist juba ära vahetada mitte enam reguleerida:lol
Muidugi sellise nuki nagu Via kopikal võiks vist juba ära vahetada mitte enam reguleerida:lol
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
-
iIndy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 659
- Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
- Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
- Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
- Kontakt:
Klappide reguleerimisseade
aga mis see metallist asi on seda ma ei tea(seadet pole ise veel kasutanud)
-
iIlmar
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 11
- Liitunud: 14 Jaan 2007 19:08
- Asukoht: Viimsi
- Autod: 21061, Audi A6 1,8t 110 Kw 2003
Tere!
Kas keegi oleks nõus abistama selle tegevuse juures?
Päris ise ei julge kohe mootori kallale asuda, kui tahan, et see hiljem ka töötaks:P Küll aga tahaks, et keegi nati juhendaks selle tegevuse juures. Ise asun Tallinnas. Mootor on 1500
Ilmar
ilmar.uudemets@mooblimontaaz.ee
Kas keegi oleks nõus abistama selle tegevuse juures?
Päris ise ei julge kohe mootori kallale asuda, kui tahan, et see hiljem ka töötaks:P Küll aga tahaks, et keegi nati juhendaks selle tegevuse juures. Ise asun Tallinnas. Mootor on 1500
Ilmar
ilmar.uudemets@mooblimontaaz.ee
- Marek
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 76
- Liitunud: 26 Mär 2005 19:25
- Asukoht: Tallinn/Haabersti
- Autod: MB 300E w124 89a & UAZ 469, MB Sprinter,
- Kontakt:
igaks juhuks panen lingi et seal kirjas mis juhtub kui midagi valesti läheb.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 691&page=2
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 691&page=2
-
hhelitehnik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 38
- Liitunud: 25 Aug 2008 09:27
- Asukoht: Rakvere
- Autod: Ladamees olen
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Ikka, silindreid hakatakse lugema eest. Seega 8. klapp on kõige viimane ja 6. vastavalt 2 klappi eespool.
Mul on aga küsimus, kas 1,7sel mootoril on ka klappide käsitsi reguleerimine vajalik? Täpsemalt tegemist 2003. aasta Niva mitmepunkti pritsega mootoriga. Kuskilt olen lugenud/kuulnud, et klapiajam teistsugune (hüdrauliline??). See manuaalihakatis, mis autoga kaasas räägib igasugu reguleerimistes, aga klappidest pole sõnagi.
Samas vanemal 1,7 mootoril käib asi ikka nagu muiste - käsitsi.
Mul on aga küsimus, kas 1,7sel mootoril on ka klappide käsitsi reguleerimine vajalik? Täpsemalt tegemist 2003. aasta Niva mitmepunkti pritsega mootoriga. Kuskilt olen lugenud/kuulnud, et klapiajam teistsugune (hüdrauliline??). See manuaalihakatis, mis autoga kaasas räägib igasugu reguleerimistes, aga klappidest pole sõnagi.
Samas vanemal 1,7 mootoril käib asi ikka nagu muiste - käsitsi.