Klassiku hooldus

Klassiku hooldus

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
Vasta
o
oliver06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 04 Dets 2020 00:26
Autod: lada 21063, 03, 01

Klassiku hooldus

Postitus Postitas oliver06 »

Tervist! Kuna ei leidnud konkreetset teemat siksi hoolduse kohta siis teeks siia väikse teema. Tahaks rohkem teada lada tavalise hoolduse kohta(õlid, filtrid vb midagi muud nt keti pingutamine).
Keegi saaks äkki välja tuua hoolduse intervallid, et mis aja tagant midagi tegema peab ja mis kaasaegsemaid õlisid kasutada.
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 493
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Re: Klassiku hooldus

Postitus Postitas robi »

just kõrvalteemas on vihje
21011, margo1993, 1981

Pilt
o
oliver06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 04 Dets 2020 00:26
Autod: lada 21063, 03, 01

Re: Klassiku hooldus

Postitus Postitas oliver06 »

Raamatud raamatuteks. Tahaks siin infot saada, raamatud on vanad ja hooldused on seal nõukogude õlidega jne. Ühest sellisest raamatust lugesin välja, et mootori õli tuleks vahetada 3k tagant. Usun, et tänapäeva õlidega võiks ikka hulka kauem sõita.
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 80
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: Klassiku hooldus

Postitus Postitas Raunop »

Ma olen küll võrdlemisi algaja žiguli osas, kuid annan enda nõuanded (mida eksperdid võivad ümber lükata). Raamat võta siiski ligi, leiad sealt palju vajalikku.

Üldiselt mina olen teinud nii, et õlifiltrid ja õhufiltrid leiab tänapäevased, küllalt lihtsalt, igast autoosade veebikaubamajast (mudeli järgi). Õliks 10w-40 poolsünt, vaata mingi normaalne tootja (mobil, shell, valvoline vms), 4L kanti teda läheb. Küünlad kontrollida, rehvirõhud, bensiinifilter (vaheta külma mootori ja tühja paagiga, et lihtsam oleks).
Keti pingutamine on suht lihtne, pinguti kübarmutter lahti, väntvõllist mootorit natuke pöörata (pööra ainult juhi poole, eestvaates päripäeva), kübarmutter kinni tagasi. Mõni kord võib kett ka vahetust vajada. Kontrolli ka jahutusvedeliku, piduri ja sidurivedeliku taset.

See hooldus iga aasta kevadel enne hooaja algust ära teha ja on okei küll. See jutt siis minu kogemuse põhjal, kes ma talvel ei sõida. Talvel tuleb veel igast tegevusi juurde.

Mida oleks veel vaja periooditi teha (kui ei tea, millal tehtud või pole ammu teinud).
Käigukasti ja tagadiffri õli (80W90).
Küünlad ja küünlajuhtmed
Karburaatori hooldus/puhastus (raamat aitab)
Jagaja hooldus ja reguleerimine (raamat aitab, kontaktivaba jagaja puhul muret vähem)
Klapivahede reguleerimine
Jahutusvedeliku vahetus.
Siduri ja pidurivedeliku vahetus (dot4), kui seal mingi vana nõukaaegne mögin sees, siis vist peab ettevaatlik olema, et seda dot4'ga ei segaks aga targemad oskavad kommenteerida.

Samuti ütleb raamat ka igast sõlmede ja ühendusliideste kohta, mida tuleb määrida-sättida, seda ma kõike ette lugema ei hakka, kuid mina regulaarselt teinud pole ka. Seda suuresti, sest nõukasõlmed on mu autodel tihti väsinud olnud ja need on asendatud uutega.

Enne paari aastat ma polnud autol peale pirnide ise mitte midagi vahetanud. Kui käed nõustud mustaks tegema, foorumi ja raamatu appi võtad, siis tuleb see tarkus kõik üsna kiirelt. Tegelt on siks mega lihtne pill. Veendu, et olemas oleks põhikomplekt tööriistu, kruvikad, mutrivõtmed, padrunvõtmed.
o
oliver06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 04 Dets 2020 00:26
Autod: lada 21063, 03, 01

Re: Klassiku hooldus

Postitus Postitas oliver06 »

Jap tänud. Ise ma tahn just teada neid õlisid mida kasutada mis sa ilusti välja tõid aga tahaks ka täpsemat intervalli. Ise muidu ka suht lambist teinud hooldust nn enne hooaega see 10-40 poolsünt peaks olema suht universaalnr sellessuhtes, et saab ka talvel sõita. Ise ma suvel kasutan 15-40 poolsünti ja olen ka paksemaid proovinud.
Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi kasutaja
Postitusi: 84
Liitunud: 30 Sept 2021 18:10
Asukoht: Tartumaa
Autod: 1985 VAZ 21063; 2009 BMW X5 xDrive 30d; 2012 VW Passat 2.0tdi DSG; Suzuki Kingquad LT-A700x

Re: Klassiku hooldus

Postitus Postitas TiitR »

Väga palju sõltub sellest, kas kasutusala on aastaringne või hobiautona kevad-suvi. Mina olen enda jaoks arvanud nii, et kuna zigull on nii lihtne auto ja sinna ei lähe mingeid udupeeneid lisavedelikke või muid hooldusjuppe, siis vahetaks näiteks igal kevadel mootoriõli+filter. Kuna olenematta läbisõidust, peaks seda tegema vähemalt korra aastas või siis teatud kilometraaži tagant (minu puhul tegu hobikaga ja LS pole argument). Muid vedelikke vahetaks vast igal 2a. tagant (jahutus, tagasild, käigukast, kuigi see ka rohkem maitseasi vist), samuti küünlad ja bensu filtri.

Aga nagu ikka, siis see on minu subjektiivne arvamus, mida järgin ja see pole kivisse raiutud.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3985
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Klassiku hooldus

Postitus Postitas logman »

Raunop kirjutas: 29 Mär 2022 22:28
Siduri ja pidurivedeliku vahetus (dot4), kui seal mingi vana nõukaaegne mögin sees, siis vist peab ettevaatlik olema, et seda dot4'ga ei segaks aga targemad oskavad kommenteerida.
Nõukaaegse ködi kättesaamine pole teab mis keerukas tegevus, sest sellise auto kasutusele võtmisega kaasneb kindlasti ka vigade detekteerimine. Võin surmkindlalt väita, et neil rosudel on üks või mitu silindrit kinni roostetanud. Seega peale läbipesu ja remonti, vigaste voolikute-torude-silindrite-tihendite-tolmukatete vahetust läheb ju sisse nii ehk naa kaasaegne DOT-4, mida on mõistlik koos mootori jahutusvedelikuga vähemalt kord kolme aasta tagant uuendada.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 197
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Klassiku hooldus

Postitus Postitas Jass »

Alustada tuleks muidugi auto kordategemisest.
Eespool olnud eestikeelse raamatu viide oli väga hea – lk.22 on väga põhjalikult juttu hooldusest ja reguleerimisest.
Alates lk.23 on tabeli kujul loetletud tööde nimetused ja mitme km tagant tuleks neid teha.
Raamatu lõpuosas olevad õlid, määrded ja vedelikud tuleks asendada kaasaegsetega.
Netis on saadaval ka venekeelseid hooldusjuhendeid, millised hõlmavad lisaks uuemaid Ladasid ja uuemat autokeemiat.
o
oliver06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 04 Dets 2020 00:26
Autod: lada 21063, 03, 01

Re: Klassiku hooldus

Postitus Postitas oliver06 »

Ma ei räägi siin auto parandamisest. Tahtsin lihtsalt teada mis aja tagant tuleb mingit hooldust teha. Jah näiteks hobiauto puhul kevadisest õlivahetusest näiteks piisab aga tahaks teada ka mis kilomeetrite tagant tuleks tänapäevast õli vahetada.
Kasutaja avatar
student
Foorumi kasutaja
Postitusi: 66
Liitunud: 24 Sept 2014 21:10
Asukoht: Tartu
Autod: jaapanlased

Re: Klassiku hooldus

Postitus Postitas student »

10 000 km oleks lagi meie laiuskraadil
I Mosse 408E (topelttuledega, ootab paremaid aegu, -müüdud) II Mosse 408, -emex. Lada 21063- leidis oma puu,-Emex. Ülejäänud jaapanlased. Teen ka vaikselt naha ja polsterdustöid. PS või mail romm.koma@gmail.com
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 197
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Klassiku hooldus

Postitus Postitas Jass »

Netiavarustest VAZ 2101-2107 õlivahetuse kohta:

1. По регламенту производителя, сервисные замены моторного масла на ВАЗ 2101 проводятся через 8000-10000 километров пробега или с интервалом 1 год. Но некоторые владельцы автомобилей считают этот интервал немного завышенным, рекомендуя при этом его сократить с учетом условий эксплуатации.
В качестве смазывающей жидкости рекомендуется использовать полусинтетику с вязкостью 10W-40. Наибольшую популярность у владельцев модели, получили следующие моторные масла:
• Shell Helix HX7 10W-40
• Total Quartz 7000 10W-40
2. Когда нужно менять масло?
1) Если масло в двигателе приобрело черный цвет.
2) А так же если автомобиль проехал уже в пределах 10.00-15.000 тыс.км.

Ise kasutasin VAZ 2106 (1,6l) puhul vahetusvälba määramiseks õlimanomeetrit ja jälgisin õli mustusastet.
Kui suvel sooja mootoriga 90-ga sõites oli õlirõhk alla 3bar või õli oli väga must, siis vahetasingi. Olenevalt sõidutingimustest ja õlist oli vahetusvälp 7tkm...15tkm.

Ma ei tegelenud ka 1 -aastase õlivahetusega. Kui vahetusaeg läks üle aasta, siis vahetasin ikkagi õlirõhu järgi. Tollastel õlidel tekkis sade pigem kanistris hoidmisel, mitte mootori töötamisel. Õli hapendumine polnud ka probleemiks, kuna võrdlustes sai mõõdetud õli pH-d laboratoorse mõõtjaga.
Ja õli peab ikka mustuma – vastasel korral on pesemisomadused kehvad. 300 000 km läbimisel ei märganud erilist ploki ülaosa kulumist ja kõik vända saaled olid originaalid.

Hiljem Lancia 1,6 DOHC sõites oli ka erinevate lääne õlidel samadel tingimustel sama km (7tkm...15tkm). Sellel autol oli lisaks õlirõhu mõõtjale ka õlitemperatuuri mõõtja, mis lihtsustas õlide võrdlust.
o
oliver06
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 04 Dets 2020 00:26
Autod: lada 21063, 03, 01

Re: Klassiku hooldus

Postitus Postitas oliver06 »

Tänud. Lasin vene teksti translatest ka läbi:
1. Tootja eeskirjade kohaselt tehakse VAZ 2101 mootoriõli hooldusvahetusi 8000-10000 kilomeetri järel või 1-aastase intervalliga. Kuid mõned autoomanikud peavad seda intervalli pisut liiga suureks, soovitades samal ajal seda töötingimusi arvesse võttes vähendada.
Määrdeainena on soovitatav kasutada poolsünteetilisi materjale viskoossusega 10W-40. Mudeliomanike seas said suurima populaarsuse järgmised mootoriõlid:
• Shell Helix HX7 10W-40
• Total Quartz 7000 10W-40
2. Millal tuleks õli vahetada?
1) Kui mootoriõli on muutunud mustaks.
2) Ja ka siis, kui auto on juba läbinud 10.00-15.000 tuhat km.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 197
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Klassiku hooldus

Postitus Postitas Jass »

Ma olen püüdnud igale oma autole lisada sellised tähtsad mõõtjad nagu õlirõhk ja voltmeeter.

Näiteks Fiat Punto 1,2 - kuna ma pole suitsumees, siis tegin tuhatoosi asemele paneeli, kuhu panin Lada õlirõhu „kella” ja voltmeetri. Viimane on täppismõõteriist ja tuntud kvaliteediga 30V piirkonnaga lennuki „kell”. 14,2V puhul on hea vaadata, et osuti oleks ca keskel ja laadimine OK. Samas saan hinnata aku korrasolekut käivitamisel.

Õlirõhu anduriks oli samuti Lada oma ja treisin vahetüki vaba õlipumba keermekorgi asemele. Sigaretisüütaja jäi alles vajadusel voolu võtmiseks.
Manused
Kellad.JPG
Kellad.JPG (287.42 KiB) Vaadatud 928 korda
Vasta