Samarale teine mootor peale?
Samarale teine mootor peale?
Samarale teine mootor peale?
Tere,
Kuna Samara mootori forseerimine tasemele, kus ta oleks konkurentsivõimeline tänapäeva liikuritega tundub üsna ulmelisena, siis küsiks nõu.
Kui keeruline on peale aretada Samarale näiteks Opeli 2.0 110kw (olen näinud, et klassikutele neid peale pannakse) või siis mõni 2.0 Golfi mootor?
PS! Ise olen autodest rumal, laseks selle mõnel asjalikul mehel ära teha. Tahaks teada lihtsalt, kui raske, mahukas ja kulukas see ettevõtmine oleks.
Kuna Samara mootori forseerimine tasemele, kus ta oleks konkurentsivõimeline tänapäeva liikuritega tundub üsna ulmelisena, siis küsiks nõu.
Kui keeruline on peale aretada Samarale näiteks Opeli 2.0 110kw (olen näinud, et klassikutele neid peale pannakse) või siis mõni 2.0 Golfi mootor?
PS! Ise olen autodest rumal, laseks selle mõnel asjalikul mehel ära teha. Tahaks teada lihtsalt, kui raske, mahukas ja kulukas see ettevõtmine oleks.
-
nn6ps
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 50
- Liitunud: 08 Juul 2019 20:14
- Asukoht: Tartumaa
- Autod: VAZ 2106
Re: Samarale teine mootor peale?
Lihtne see töö olema ei saa ja töö mahtu ette aimata on suhteliselt keeruline, juhul kui Sa ei tee midagi mida juba tehtud on(venemaa avarustes kindlasti midagi sellist tehtud, tuleb vaid otsida).
Kui mootorit valid, siis ma ise otsustaks pigem mõõtude(et mootor vastu roolihoovastiku jms ei hakkaks käima ja kapotialla mahuks) ja kinnituskohtade järgi. Vaevalt, et mõne muu tootja oma 1:1 vahele istub, aga kui kinnitused enamvähem kattuvad jääb ära kere tugevndamine uute kinnituskohtade jaoks jms.
Lisaks on sul vaja "kustom" pooltelgi suure tõenäosusega, mis pole odav lõbu. Eks see vajalike asjade loetelu on jooksev ja ette ennustada ei suuda.
Lõpuks kui käima ja sõitma saab soovitan ka juba suuremaid pidureid - puht ohutuse mõttes:)
Kui mootorit valid, siis ma ise otsustaks pigem mõõtude(et mootor vastu roolihoovastiku jms ei hakkaks käima ja kapotialla mahuks) ja kinnituskohtade järgi. Vaevalt, et mõne muu tootja oma 1:1 vahele istub, aga kui kinnitused enamvähem kattuvad jääb ära kere tugevndamine uute kinnituskohtade jaoks jms.
Lisaks on sul vaja "kustom" pooltelgi suure tõenäosusega, mis pole odav lõbu. Eks see vajalike asjade loetelu on jooksev ja ette ennustada ei suuda.
Lõpuks kui käima ja sõitma saab soovitan ka juba suuremaid pidureid - puht ohutuse mõttes:)
-
pPriidic
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 614
- Liitunud: 14 Mär 2002 00:25
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Samara Baltic
Re: Samarale teine mootor peale?
Kõigepealt küsiks mille jaoks mootorit/autot vaja on? Tänavale, rallile, põllule või midagi muud?
Eelarve suurus?
Ka Samara suudab liikuda
https://www.youtube.com/watch?v=kNEBz7ocF2Q
Eelarve suurus?
Ka Samara suudab liikuda
https://www.youtube.com/watch?v=kNEBz7ocF2Q
9x mõtle, 1x postita!!!
Re: Samarale teine mootor peale?
Eesmärk on sõita rahvakrossi ja sprinte jah. Tundub, et motovahetus on mõttetu, ennem oleks mõtekas autot vahetada, sest töömaht ja rahakulu on liiga suur.
Aga millest alustada. 1.5 51kw stock mootor praktiliselt, peal aind suurem karpa. Ootan nõuandeid. Rahalist piiri ei sea hetkel, aga loomulikult ei ole plaanis 10k matta sinna alla.
Aga millest alustada. 1.5 51kw stock mootor praktiliselt, peal aind suurem karpa. Ootan nõuandeid. Rahalist piiri ei sea hetkel, aga loomulikult ei ole plaanis 10k matta sinna alla.
- kristjan92
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 836
- Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
- Asukoht: Tamsalu
- Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'
Re: Samarale teine mootor peale?
Osta tingimustele vastav auto...ilmselt kõikse soodsam lahendus. Kui eksin siis parandage mind.
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
Re: Samarale teine mootor peale?
Esmalt osta väga korralikud rehvid ja käi pidurid üle. Siis trenni-trenni-trenni ja näed ise ka, kuidas ilma tehnikasse raha matmata muutud kiiremaks.Travexter kirjutas:Eesmärk on sõita rahvakrossi ja sprinte jah. Tundub, et motovahetus on mõttetu, ennem oleks mõtekas autot vahetada, sest töömaht ja rahakulu on liiga suur.
Aga millest alustada. 1.5 51kw stock mootor praktiliselt, peal aind suurem karpa. Ootan nõuandeid. Rahalist piiri ei sea hetkel, aga loomulikult ei ole plaanis 10k matta sinna alla.
Ja lõpuks, kui reaalsed võimed autost üle on, vaata mingi uuema lääne auto poole.
Kui just mingit sügavat kiindumust Samarasse pole...
Re: Samarale teine mootor peale?
Rehvides, pidurites ja oskustes ei maksa kahelda. Pidurisüsteem kõik uus, rehvid on need mis kõigil all ja autoroolis pole ka esimest korda. Puht reaalselt ei saa sõita 50kw'ga 100-150kw vastu ja sellepärast ongi vaja kaasa aidata või siis pakun tehniliselt korras Samarat kellegile. Äsja vahetatud enamus kuluosi, kulutatud ca 2k€. Sees Torsen, 4.7 ülekanne, suurte lõõridega Solex karpa, treitud hooratas, tutikas hüdrokässar, uus rool, uus pleksiring ja mingi puur kah.
Re: Samarale teine mootor peale?
Kui selline auto juba olemas, siis võimsuslisa tuleks programmeeritava pritse ja 16V kaane peale üle minnes.Travexter kirjutas:Rehvides, pidurites ja oskustes ei maksa kahelda. Pidurisüsteem kõik uus, rehvid on need mis kõigil all ja autoroolis pole ka esimest korda. Puht reaalselt ei saa sõita 50kw'ga 100-150kw vastu ja sellepärast ongi vaja kaasa aidata või siis pakun tehniliselt korras Samarat kellegile. Äsja vahetatud enamus kuluosi, kulutatud ca 2k€. Sees Torsen, 4.7 ülekanne, suurte lõõridega Solex karpa, treitud hooratas, tutikas hüdrokässar, uus rool, uus pleksiring ja mingi puur kah.
Või proovid Venest leida vajalikud osad, et C20XE aiste vahele paigaldada.
-
nn6ps
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 50
- Liitunud: 08 Juul 2019 20:14
- Asukoht: Tartumaa
- Autod: VAZ 2106
Re: Samarale teine mootor peale?
Kunas viimati mootor lahti käis? Jutud räägivad, et kui klapid ära teha tuleb 5-10hp juurde/tagasi. Kolvid, rõngad jms ülekäia. Ploki lõikamine(kõrgem surveaste) teeb tuntava vahe. Nagu ka mainiti siis 16klappi kaas vaadata, vabam väljalasse, sisselaske portimine, kerge mootori sisu, pritse (muidugi aju mis ka süüdet juhiks on kallivõitu). Ühesõnaga annab arendada mootorit ikka, pakun puusalt, et ise tehes tuleb välja käia ca 1000euri kanti koos ploki lõikamise ja silindrite hoonimisega.Travexter kirjutas:Aga millest alustada. 1.5 51kw stock mootor praktiliselt, peal aind suurem karpa. Ootan nõuandeid. Rahalist piiri ei sea hetkel, aga loomulikult ei ole plaanis 10k matta sinna alla.
Kuidas auto kerega on lood? 150kw vastu saaks küll, kaalu-jõu suhe peab sarnane olema, st et kerelt asjad vahetada kergemate vastu.
Re: Samarale teine mootor peale?
Selge, mingid ideed siit sain juba. Kere originaal, v.a pleksiring. Plastikdetaile olen Lätist ka juba uurinud, kuid esmalt alustaks ikkagi mootoriga.n6ps kirjutas:Kunas viimati mootor lahti käis? Jutud räägivad, et kui klapid ära teha tuleb 5-10hp juurde/tagasi. Kolvid, rõngad jms ülekäia. Ploki lõikamine(kõrgem surveaste) teeb tuntava vahe. Nagu ka mainiti siis 16klappi kaas vaadata, vabam väljalasse, sisselaske portimine, kerge mootori sisu, pritse (muidugi aju mis ka süüdet juhiks on kallivõitu). Ühesõnaga annab arendada mootorit ikka, pakun puusalt, et ise tehes tuleb välja käia ca 1000euri kanti koos ploki lõikamise ja silindrite hoonimisega.Travexter kirjutas:Aga millest alustada. 1.5 51kw stock mootor praktiliselt, peal aind suurem karpa. Ootan nõuandeid. Rahalist piiri ei sea hetkel, aga loomulikult ei ole plaanis 10k matta sinna alla.
Kuidas auto kerega on lood? 150kw vastu saaks küll, kaalu-jõu suhe peab sarnane olema, st et kerelt asjad vahetada kergemate vastu.
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Samarale teine mootor peale?
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
-
mMargusR
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 244
- Liitunud: 20 Apr 2010 21:17
- Asukoht: Rakvere
- Autod: Subaru Forester 2009
Re: Samarale teine mootor peale?
Kui tsipa mõelda,siis on võimalik üksühele vahele tõsta 16v mootor.Stock kasti sisu vahetada Venest tellitud rida7 vastu(mis ei tähenda järjestiklülitust).Saab ülekannete nö.kukkumise vahed suht okeiks.Dünaamika paraneb kordades.
Vene raud on lollikindel iga ilmaga.
Re: Samarale teine mootor peale?
Mul tekkis mõttesse 118kw 1.6 vtec 1995-2000 Honda Civicu pealt. Koos käigukastiga see (koos esisillaga) Samarale istutada.
Kuna väntvõll käib ringi teist pidi kui "tavalisel" mootoril siis Samara kasti otsa teda panna ei saa.
Peaks olema üpris töökindel ning nobe mootor.
Sisselase ja väljalase vähe vabamaks teha ja peaks kiirematele masinatele tuule alla tegema küll.
Kuna väntvõll käib ringi teist pidi kui "tavalisel" mootoril siis Samara kasti otsa teda panna ei saa.
Peaks olema üpris töökindel ning nobe mootor.
Sisselase ja väljalase vähe vabamaks teha ja peaks kiirematele masinatele tuule alla tegema küll.
Üks test on väärt rohkem kui 1000 ideed.