Esiveoliste poolteljeotsa vahetus.

Esiveoliste poolteljeotsa vahetus.

Teemad, mis puudutavad uuemaid esiveolisi Ladasid - 08/09; 110/111/112 ja teised.
j
jinx
Suletud kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Esiveoliste poolteljeotsa vahetus.

Postitus Postitas jinx »

Kuidas käib 08, 09, 110. Pooltelje otsa vahetus? Ratta poolne ots siis.

[Muudetud: 18-1-2007 logman]
h
hullmaks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
Asukoht: Tallinn, mustamäe
Autod: vaz2105
Kontakt:

Postitus Postitas hullmaks »

kui võimalik, võtad pooltelje maha, kinnitad kruustangide vahele, võtad lahti ja lükkad eemale kaitsekummi, pühid ära määrde. Siis näed või ei näe seal stopperrõngast, kui näed, siis eemaldad selle ja tulebki püsikiirusliigend lahti. Kui ei näe, siis järelikult on ta võlli otsas ehk siis sinu haardeulatusest väljas. nüüd pead anuma kõiki pühakuid ja jumalikke jõude ja hõõruma oma õnneamulette et see samune stopperrõngas seal sees enamvähem sümeetriliselt paikneks. kui see tehtud, siis annad läbi pronksjunni või vaskjunni või puuklotsi haamriga obaduse liigendile ja ta peaks otsast ära tulema. Kui ei tule siis loksuta liigendit, muuda tema asendit kruustangide vahel ja proovi uuesti.. Hirmsa jõuga tagumine on mõttetu sest nii võid vaid stopperseibi kõveraks lüüa ja saad liigendi maha vaid rellakaga lõigates.
-
j
jinx
Suletud kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas jinx »

Kas see pooltelje mahavõtmine on ikka vajalik? Praeguse seisuga sain vana poolteljeotsa küljest lahti. Ainuke probleem praegu on see, et ei ole seda vastust nuutide pealt maha saanud.
h
hullmaks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
Asukoht: Tallinn, mustamäe
Autod: vaz2105
Kontakt:

Postitus Postitas hullmaks »

on ka ilma mahavõtmata neid vahetatud. Mugavam ja saab selgema pildi asjast kui kogu tükk laua peal lihtsalt. Mida selle vastuse all silmas pead? Kas liigendi keskmist osa? seda hoiabki paigal stopperrõngas kui õieti aru sain
-
j
jinx
Suletud kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas jinx »

Sain vana poolteljeotsa keskmise otsa nuutide pealt maha. Praegu aga ei õnnestu mul kuidagi seda võlli sinna uue pooltelje otsa nuutidele saada. Kas kuidagi peab rooli keerama vms.? pooltelje otsa liigendi mingisse asendisse jätma. Või seda ei saagi ilma amordi küljest lahti laskmata paika?
j
jinx
Suletud kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas jinx »

Pooltelg vahetatud. :lol

sarniiri lasin lahti ja siis oli kõik ülilihtne.
:D
h
hullmaks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
Asukoht: Tallinn, mustamäe
Autod: vaz2105
Kontakt:

Postitus Postitas hullmaks »

jah, sharniir tuleb tavaliselt lahti päästa et kätte saada, sul lagunes mahavõtmisel liigend lajali juba jah?
-
j
jinx
Suletud kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas jinx »

Algselt postitas: hullmaks
jah, sharniir tuleb tavaliselt lahti päästa et kätte saada, sul lagunes mahavõtmisel liigend lajali juba jah?
Ilma sharniiri lahti laskmata ei olnud mingit võimalust võlli paika panna. Muidugi nüüd tuleb sharniirid ka ära vahetada, olid teised juba päris pehmed aga eks läbisõitu ka juba päris palju 100 000Km ja päris palju sõitu kruusal ja linna kuumaastikul.
j
jinx
Suletud kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas jinx »

Vahetasin seekord pooltelje kaitsva kummi ära ja seekord võttis kogu operatsioon aega maksimaalselt 2 tundi.

Töö käik.

Suur mutter lahti. Sharniir alt lahti. Pooltelg välja. Käigukasti poolse otsa tõmbasin käigukastist välja. (õli voolas välja) Pooltelje otsa sain kätte kui panin ta kruustangide vahele ja siis lasin tuttval seda tõmmata ja ise andisn haamriga läbi laua sinna ühe paugu. Pesin vana määrde välja. Uus sisse. Pooltelg kokku. Ja siis juba kokku panemise vaev. :lol:D
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Teemas juba piisavalt hästi kirjeldatud, kuidas seda vahetada. Omalt poolt lisan vaid pildid mõningate kommentaaridega.
Tervet pooltelge ei ole vaja välja võtta. Jääb ära õliga limamine.
Kõigepealt, kuni ratas maas, keerata lahti keskmutter (30mm võti)Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Peale sharniiri lahtilaskmist (soovitan mitte koonuse kallale minna, vaid eemaldada 2 polti) tõmmake amordi püstik eemale ja fikseerige.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Vana koti lõikate noaga maha ja keerate nurga alla. Lüüa tuleb selle sisemise nuki vastu. Sealt on "napsakas" kõige magusam ja mõjub otse vajalikku kohta.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Muidugi, nagu Hullmaks juba ütles, tuleb kasutada mingit pehmemat materjali vasara vahele. Siis ei ole ka hirmu mööda lüüa.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Nagu näha on eelmine koti vahetaja (kotimees) kasutanud valesid võtteid. Õnneks mitte hävitavalt.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Uut määret pannes ei ole vaja kogu kotti täita. Määre tuleb pressida (tuubist/kotist, kuskohast iganes) Nuudi august sisse. Vahepeal näpuga aidates. Nuuti otsa lüües pigistab nuut ise määrde kuulide vahele ja sealt ka natuke välja.
Kotti võlli peale ajades tuleks koti auk väheke sama määrdega kokku teha.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Poes oli pakkuda kahte sori kotte. Ühe hind 30 eek (lahtine kott- ja kõik). 70eek eest sai kaasa ka klambrid ja määrdetopsi. Ka koti materjal oli hoopis usaldusväärsema väljanägemisega.
Poeklambrite jaoks oleks vaja spetsrakist, millega neid pingutatakse. Asja ajab ka samahästi ära järgmine rakis.

Tööga valmis saades ärge unustage keskmutrit splintida (lüüaks veidi mõlki vastava koha pealt).Pilt
C
j
jinx
Suletud kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas jinx »

Nüüd ei tohiks enam kellelgi nende töödega probleeme tekkida. Tõesti väga ülevaatlik juhend. Kusjuures ise kasutasin neid plastmassist klambreid kus üks ots läbi teise otsa pannakse ja siis kokku tõmmatakse.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

need plastikklambrid külma kardavad :(
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Algselt postitas: olaaf
need plastikklambrid külma kardavad :(
Musta värvi on vastupidavamad ilmastikule
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Kui jutt juba klambritele läks ,siis olgu siinkohal teadmiseks ,et plastikklambreid võib kasutada küll kui masin ikka enamjaoltkuiva ilmaga sõiduks mõeldud.
Asi selles ,et "ribulid" ei vea kummi niipalju koomale ,et näiteks metsas mõnd suuremat lompi läbides ja eriti sinna kinni jäädes (juhtub!) vett ning pori kummi vahelt sisse ei imbu.
Natu nadi peale sopa mahapesemist assi otsi puhastama hakata ja uurida ,et kas nüüd jäid puhtaks või mitte....
Vasta