Starter ei lülitu tööle

Starter ei lülitu tööle

Audio, elektrisüsteem, turva
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Starter ei lülitu tööle

Postitus Postitas veiko »

Ei tee mitte klõpsugi kui võti käivitamisasendisse keerata. Vaatasin, et mööda punast juhet starterini vool läheb. Juba varem oli mõnikord nii, et mootorit käivitama hakates ei võtnud starterit taha, mingit klõpsu ei teinud, siis süüde korra välja keerata ja siis läks (mõnikord ka mitme proovimisega). Kiskusin korra starteri maha, tahtsin tõmbereleed vaadata aga tundus, et seda ei saagi nii lihtsalt lahti. Nimelt selle klemmi küljest, mille külge punane voolujuhe läheb, läheb juhe tõmberelee sisse (võin ka eksida, ei pruugi olla selle klemmi küljes, kus see punane juhe on),ja see on kinni joodetud, kui vägisi tõmmata, siis tõmbaks juhtme või midagi muud katki. Momendil jootekolbi ei ole ja ei saanud lahti joota. Aga muidu võiks arvata, et tõmberelee on omadega kutu (näiteks mähis läbi) või võib olla ka mingi väiksem viga?

Edit: kohendasin veidi pealkirja.
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Kui starter maas oli,kas proovisid ka siis?
Viga võib ka süütelukus olla,tagumises kontaktplaadis.
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Selles mõttes nagu süütelukus ei saa olla, et tõmberelee külge minevas juhtmes on vool olemas kui võti käivitamisasendisse keerata. Algul kahlustasin ka süütelukku, kuid proovisn ka süütelukust otse juhtmetega panna (juhe kust vool süütelukku tuli ja punane kokku), ikka sama lugu. Kui starter maas oli, siis ei proovinud.
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Selge,siis kolb kätte ja juhe tõmberelee küljest lahti,muide Raunexis Pae tänaval maksis relee 170.-
See pragu ei tohiks miskit lugeda,on küll kolme poldiga kinni.
Ma naabrimehele tõin,tal õnnestus ka relee läbi kõrvetada.
P.S.Ärme muudame foorumit jututoaks:D
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Üritan homme jah lahti saada, tegelikult jäi veel mainimata, et relee korpusest oli ühe kinnituspoldi juurest väike tükk lahti, paistis nagu enne prao moodi ja võimalik et maha võttes läks selle nurgaga veel kuhugi vastu, igatahes veidi katki ja ühte polti ei saagi päris hästi pingutada enam. Võimalik muidugi, et selle asja poolest töötaks ta ka edasi , 2 polti ikkagi terved (oli vist 3 kokku).
a
arvejomm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 01 Dets 2005 08:34
Asukoht: Kilulinn->Lelle->Rakvere
Autod: Traktor tüüpi Mondeo

Postitus Postitas arvejomm »

Ürita starteri pealt otse käivitada. saad kohe teada kus viga peitub. Vaja selleks on ainult lühikest juhtmejuppi.
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Mismoodi see käib, tõmberelee peal need 2 klemmi kokku?
Uurisin veidi elektriskeemi (http://www.ladaklubi.ee/cms/content/art ... d/2106.jpg ), kas on ikka nii, et selle punase juhtme kaudu peab käivitamishetkel tõbmereleesse "+" (12 V) minema? Selles mõttes, et üks pluss läheb teise klemmi külge juba otse akujuhtme küljest. Kahjuks ma seda starteri ehitust ei tunne.:P
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Tõmberelees toimubki kontaktplaadi kaudu + voolu ühendamine.Pilt
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Nüüd siis veidi tänasest katsetamisest. Muretsesin uue tõmberelee. Kui tõmberelee on starterist eraldatud (tõmberelee ühe klemmi alt starterisse minev juhe lahti ühendatud) ja tõmbereleesse vool sisse lasta (selle klemmi peale, kust süüteluku kaudu vool tuleb), siis tõmbab ilusti. Kui ilma tõmbereleeta lihtsalt otse akujuhe tõmberelee klemmi peale panna (klemm, mille alt tõmbereleest juhe starterisse läheb), siis hakkab starter tööle küll. Kui aga panen kõik juhtmed nii nagu peaksid olema ja siis tõmbereleele voolu peale annan, siis ei toimu mitte midagi, välja arvatud väike sädelus klemmi ja akujuhtme vahel (panin akujuhtme käsitsi sinna vastu). Milles siis asi, tõmberelee eraldi olles töötab, starter ilma releeta ka töötab, aga koos ei tee klõpsugi.:kuri
Lisa: äkki panin midagi hoopis valesti. Selline tunne, et otse akult tulevat juhet ei pannud ma mitte sellele klemmile, mille alt üks juhe startreisse läheb, vaid teise alla (vaata mu eelmises postituses olevalt lingilt elektriskeemi, seal näitab nagu et peaks olema selle klemmi küljes, kust starterisse juhe läheb). Aga nagu proovisin korra niimoodi, siis ju jääks starter koguaeg tööle kuna "plussi" saab akujuhtmelt ja "miinuse" korpusest. No ei tea, mõtted jooksevad päris segi juba.:P
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Vahepeal arvasin, et starteri sees midagi mäda. Tegin lahti , puhastasin harjad, harjade pesad jms ära igaks juhuks, aga midagi silmaga märgatavat kahtlast ei näinud. Mõtlesin, et peaks vist laskma starteri kusagil ära kontrollida (elektriliselt mõõta), aga kuna ikkagi otse starterijuhtmele voolu andes starter hakkab tööle, siis peaks starter iseenesest ju korras olema. Ei oska momendil midagi ette võtta.:sein
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Tõmberelees on tegelikult 2 mähist. Tugevam tõmbemähis saab + süütelukust läbi selle punase juhtme ja - starteri HARJADE kaudu. Nõrgem hoidemähis saab + samast kohast, - aga starteri kerest. Kui nüüd starterisse mineva juhtme lahti ühendasid siis võis mingi valemiga tõepoolest hoidemähis ka tõmmata, kuigi ta peaks suht uimane olema.
Tee selline katse: Ühenda tõmbereleest starterisse minev jäme juhe lahti ja pane selle tõmberelee klemmi külge -. Teine tõmberelee jäme ots(see millele käib akust tulev juhe) jäta lahti. Kui nüüd väiksele klemmile + annad, siis peab tõmbemähis korraliku plaksuga kokku tõmbama. Kui seda ei juhtu siis on tõmbemähis vigane. Kui aga tõmbemähis korras siis viga kehvas ühenduses harjade ja kollektori vahel.

Ja veel: Tõmberelee üks ülesanne ongi need 2 suurt klemmi omavahel ühendada ja elekter starteri mootorisse juhtida.
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Tänan hea nõuande eest.:) Proovisin niimoodi ära, tõmberelee töötas. Järelikult asi siis starteri sisemuses ikka. Eile kiskusin starteri täiesti lahti küll ja puhastasin veidi (harjasid, kollektorit...). Sel juhul on ka võimalik, et starteris mingi mähis läbi või on asi siiski puhtalt harjade ja kollektori vahelises ühenduses. Ja kuidas seletada seda, et kui otse starterijuhtmele vool peale anda, siis starter töötab?:puzzled Tõsi küll, ma pole kindel kas ta just täie võimsusega töötab (kas mootorit ringi jõuaks ajada), pole olnud juhust korralikku starterit niimoodi lahtiselt proovida ja mootori küljes olles ei saa hästi seda teha, sest üsna halvasti ligipääsetav koht, ei taha selle "+" juhtmega eriti seal poolpimesi sorkida.:D No muidugi nii saaks ka, et panen enne juhtme külge ja pärast lihtsalt teise otsa akuklemmi vastu, esialgu selle mõtte peale ei tulnud. Kui seda just vaja on ja see midagi selgitada aitaks, siis võin ju nii proovida ka.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Algselt postitas: Veiko
Sel juhul on ka võimalik, et starteris mingi mähis läbi või on asi siiski puhtalt harjade ja kollektori vahelises ühenduses.
starteris on 4 harja. 2 + ja 2 kere küljes. Tõmberelee - tulebki kerest läbi harja rootorisse ja sealt läbi mähise + harja kaudu releesse. Teoreetiline võimalus ju on et kui rootori mähises mingis keerus katkestus sees ja siis starter just selle kohapeale seisma tahab jääda...
Algselt postitas: Veiko
Ja kuidas seletada seda, et kui otse starterijuhtmele vool peale anda, siis starter töötab?

Vaata veelkord mu eelmist postitus. Loe viimast lauset
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Algselt postitas: tiit
Algselt postitas: Veiko
Ja kuidas seletada seda, et kui otse starterijuhtmele vool peale anda, siis starter töötab?

Vaata veelkord mu eelmist postitus. Loe viimast lauset
No ka mõtlen seda, et kui rootori mähises mingi jama on või harjad kontakti ei anna, kuidas siis starteri mootor mul tööle hakkab kui sinna otse vool peale anda?:puzzled
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

võimalik et suurema vooluga "hüppab" elekter paremini üle. Kuigi see peaks nagu rohkem pingest sõltuma. Ilmselt siis ikkagi tõmbemähises mingi katkestus, ei teagi täpselt kas ladal see mähise ots joodetud või kruvi all?. Igaljuhul pead sa tõmberelee lahti võtma et näha mis toimub.
Edit: sry sul see ju toimis:sein
aga eks need kahtlased ühendused ongi sellised et vahest on ja vahest mitte;)
Aga siis proovi nii et testriga mõõda pinget aku + klemmi ja starterisse mineva juhtme vahel. Kui 12V siis mähises katkestus. Kui mingi väike pinge siis viga mootori sees (tõenäoliselt harjad). Kui tõmberelee kokku tõmbab siis muidugi 0V
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Nii, aku + klemmi ja starterisse mineva juhtme vahel (tõmberelee on üldse küljest ära pragu) 12,99 V (sama nagu akul), seega siis mähises katkestus?:yllatunud
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Said valesti aru. Pane tõmberelee ikka starteri külge. aku - ühenda starteri keresse ja siis korda katset
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Sain jah valesti aru.:P OK, üritan homme katsetada (lükkub vist isegi hilisõhtu/öö peale)
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Siis õpetavad teised. Mina jälle teisipäeval
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Nojah, ega enam väga kiiret polegi, hakkasin mõtlema, et kuna homme-ülehomme pole kusagile asjatundja juurde ka viia ja kui isegi oleks, poleks kindel, et sellest starterist kohe asja saab ning uut starterit poleks samuti kusagilt saada, samas aga oleks vaja, et auto sõidukõlbulik oleks, nõnda otsustasingi täna muretseda uue starteri ja see nüüd peal ongi.Pilt See muidugi ei tähenda, et ei võiks selle eelmise tagavaraks korda saada või esialgu vähemalt täpse vea teada.
Algselt postitas: Indy
Viga võib ka süütelukus olla,tagumises kontaktplaadis.
Nagu juba selgunud on, et viga selles ei olnud, aga siiski võtsin süüteluku lahti ja oli näha, et need starteri käivitamisel kasutatavaid kontaktid olid väga kulunud, ime et üldse voolu veel edasi annavad.:o Igatahes ostsin uue kontaktplaadi ära (või kuidas seda kogu kupatust nende kontaktidega nimetatakse), kõigest 35 kr maksis.Pilt
Vasta