1. leht 2-st

Jama põhjaga

Postitatud: 02 Mai 2002 14:14
Postitas Lauri
Nii jama on selline et terve eelmise suve puhastasin põhja vanast roostest ja muust saastast.VÄrvisin korralikult ära ja panin peale selle vene tõrva taolise wärgi aga see osutus tõesti nii p****s et võttis niiskuse alla ja nüüd kui autot puhastasin tuli kõik see sodi tolmuimejasse:Ex ma värvin ta nyyd uuesti ära aga mis oleks hea õli või midagi sellist selle värvi peale panekuks.Palun aidake.Mail:I500@mega.ee

Postitatud: 02 Mai 2002 15:54
Postitas wax
Lõika vanad plekid välja, keevita uued asemele + KORRALIK korrosioonitõrje. Ja peab mitumitu aastat :)

Postitatud: 02 Mai 2002 18:50
Postitas mess
Korrosiooni tõrjeks kõige parem on venelaste põhjamastiks "Rubeš" (tanki pilt on peal) või "Sova" (öökulli pilt on peal) Viimast võib ka sisse panna, esimest ei soovita, haiseb liiga. 1,25 kilo maksab 50.- , 4 kilo oli ca. 125.- Tartus poes vähemalt, turul ehk odavamgi. Mõlemad on ühes hinnas. 4 kiloga teed auto vabalt ära.
Peale pannes võib vedeldada bensiiniga, siis on parem peale kanda, bens aurab hiljem välja, siis jääb selline elastne koorik. Elastne on sellepärast hea, et see ei hakka pragunema ja ei kooru maha. Sissepoole pannes või logarite alla karpidesse jms. sobib panna grafiidiga segamini, siis jääb selline mögin, mis ei tõmba kõvaks - saad hiljem põhjamatid, logarid jne. kätte.

Postitatud: 03 Mai 2002 12:49
Postitas Lauri
Selle sama tanki wärgiga tegingi.Poleks värvi all olnd olex jalad vastu maad.See on see sama mõks mis niiskuse alla võttis ja ma ei soovi uuesti riskida liiga palju vaeva selle põhjaga.A mis arvate kui korraliku värvi peale pva liim panna.See kuivab ää ja jätab värvi peale sellise norm kihi(Ma arvan nii )

Postitatud: 03 Mai 2002 13:28
Postitas Kert
To Lauri:
Kui tahad roosest lahti saada on võimalusi mitmeid üks nendest t?ink aerosool pudelis aga see eeldab ideaalselt puhast pinda (liivaprits).Praegu mis teha saad - võta see mögin maha käija roostet samuti nii palju maha kui võimalik ja lase põhjal korralikult kuivada.Siis tuleb rooste kuidagi pidama saada.Selleks on ideaalne vahend "Buvanool" (Läti või Leedu toode punases plast pudelis valge korgiga).Seda tuleb enne kasutamist kindlasti loksutada ja ostmisel jälgida et best before möödas ei oleks (aegub raibe ja siis ei toimi).Lased kuivada 24h ja siis võid ülekruntida ja möginat kasuta ikka lääne oma.Dinitrol on suht kõva tegia (ise kasutasin) ei haise ja katab hästi.Vot nii!

Postitatud: 03 Mai 2002 14:57
Postitas mess
Krt ära hirmuta!

Ma ise tegin sellega ja üks tuttav tegi ka juba ammu, tal pole küll midagi häda.

Muidugi roostest tuleb igaljuhul enne lahti saada, kui mingit tõrjet tegema hakata, muidu lihtsalt olemasolev rooste ussitab edasi. Üldjuhul soovitaks ka seest poolt teha, sest ka sealt võib niiskus sisse minna eriti talvel ja kui põhi juba nagunii hõre on, siis võib ka väljaspoolse mastiksi alla pugeda. Vanad lada mehed soovitasid kodukootud trikina panna vastu põhja vaiba või kummi alla plastmassist jalapühkimisharjad (need, mida rullis müüakse, hästi tugevad sellised) nii et harjased jäävad allapoole, siis jääb õhuvahe vahele ja niiskus saab "ära aurata."
Põhja alla PVA liimi küll ei soovitaks panna, sest see jääb kõva kui kurat, aga korrosiooni tõrjeks peab jääma selline elastne kiht, see ei hakka pragunema.
Rooste vastu võitlemiseks kasutaks sama moodust, mida eelpool soovitati.
Lisaks siledatele pindadele oleks igati tark tegu kõik õõnsused ka möginaga ära täita. Karbid, lanžeroonid jne. Päris hea on grafiiti kasutada ja pritsiga sisse lasta. AINULT TEE SEDA PÄRAST KEEVITUSTÖID, MUIDU VÕIB AUTO MAHA KA PÕLETADA.

Postitatud: 05 Mai 2002 10:29
Postitas Valdz
Kasutasin ka vist seda Buvanooli, (oli igatahes punases plastikpudelis), aga pleki roosteaukudele, võttis rooste kohe teist värvi (sinakaks). Jube hape. Aga ära värvi peale lase võib ära rikkuda.
*PVA pole ju veekindel ja pärast ei seda maha ka enam, kui vaja.

Postitatud: 16 Mai 2002 15:40
Postitas Lauri
Jah eks korrosiooniga ole jama alati.Igatahes sain põhja korda(seest poolt)Väljast pole veel hädagi.Puhastasin ära ja tõmbasin hammerite peale lasen jaanipäevani kuivada siis kui kool läbi ja aega rohkem möllan edasi

Postitatud: 23 Mai 2002 14:37
Postitas Rocky
Selle Läti buvanoli kohta veel niipalju, et pind tee igaljuhul alt puhtaks!(rooste maha metallini välja!) ka veega niisutamine ja teise tiiru peale tõmbamine teeb ainult head!

Postitatud: 27 Mai 2003 14:40
Postitas 2107
Nüüd on Eesti oma firmal PROFIX olemas sellised asjad nagu roostemuundur ja roostemuundur-krunt.Plastpudel 15-20 EEK. Seda esimest on ka vaja veega niisutada.Hiljem võib mõlemat värvida või katta millegagi nagu soovi on.Plussiks on see,et roostet pole vaja täielikult eemaldada.

Postitatud: 01 Nov 2003 02:24
Postitas miq
kas selle buvanooli pealekandmine käib nii nagu värvilgi, et kuhugi teise anumasse ja siis pintsliga ve?

Postitatud: 01 Nov 2003 15:53
Postitas motamees
Just nimelt pinsliga on hea panna. Siis hõõrub see kenasti rooste vahele.
Kasutasin enda auto juures seda eesti kollast roostemuundurit. Minu arusaamist mööda toimib see võrreldes buvanooliga väga viletsalt. Ei saa nagu aru et ta seal hästi toimetaks. Võibolla on tegu nostalgiaga või harjumusega. Olen koguaeg Buvanooli kasutanud.
Need pudelid mis ma eesti oma ostsin lasin lihtsalt igalepoole küljekarpidesse pritsiga sisse. Ju ta midagi ikka head teeb. Seal ma ei näe kuidas ta toimetab ja lihtsalt usun kirja mis pudeli peal.
Kõik ülejäänud kohad mis silma alla jäid tõmbasin üle Buvanoliga.
Kas kellegil,on andmeid kus seda veel müüa on. Saaremaal enam pole. See mida kasutasin sain sõbra käest.

Postitatud: 01 Nov 2003 21:29
Postitas trioxide16
to motamees: seda buvanooli ei tehtagi enam vot nii. nüüd tulebki kasutada seda eesti oma mis maksab mingi 20 eeki. vist oli as flora oma kui ma ei eksi. a kui raha on siis teised roostemuundurid seal kõrval maksavad 100-200 ja nad ei ole üldse suured, pigem nagu supperatakki liimituub.:kuri:D endal kasutasin ja oli asja küll järgmine päev oli ilusti näha kuidas tsingikiht peale oli tõmmanud. siis veel niiske lapiga üle ja ongi korras

Postitatud: 02 Nov 2003 01:51
Postitas miq
äkki keegi seletaks lollile, miks buvanooliga töödeldud kohad peab pärast vee või niiske lapiga üle käima?

Postitatud: 02 Nov 2003 13:06
Postitas motamees
See vajalik selleks et pealepandav muundur täielikult ära reageeriks. Seal ka soovitav pärast paar päeva oodata enne kui kate (värv) peale läheb.
Muidu tekib selleine asi et kobrutab värvi ülesse.

Postitatud: 03 Nov 2003 12:15
Postitas berg
aga kas see teeb head, kui buvanoli veega hiljem üle käia? ohoh mul garaaziz seisab üks pudel buvanoli:D see asi hakkab hinda minema ma vaatan :lol:lol:lol nagu ladad isegi! Tehke oma pakkumised:P:sein

Postitatud: 03 Nov 2003 13:28
Postitas motamees
See veega ülekäimine on hädavajalik. Seal õpetuse peal kirjas milliste vaheaegadega niisutada. Oli isegi kaks korda.
Palu isa tõlgib pudeli pealt õpetuse ära. See venekeelne.

Postitatud: 30 Dets 2003 04:14
Postitas overspeed
Korrosiooni vasta vöitlemise kohta on üks hea raamat kirjutatud:

Autor: Rein Metsik
Pealkiri: "Autode korrosioon ja selle tõrje"
Väljastaja: Tallinn "Valgus" 1989

Kui keegi hakkab oma autole ka sellist kapitaalremonti tegeme, nagu me motamehega omi autodele teeme, siis ennem korrosioonitörje pääle panekut soovitame soojalt selle läbi lugeda (vaid 92 lk.)
Saada on seda raamatut raamatukogudest, sealt laenutas selle ka motamees.

Postitatud: 30 Dets 2003 22:41
Postitas motamees
Seal raamatus üks üllatav fakt mis mulle vähemalt uudis.
MOVILi ei tohi panna paksult. Seda hea lahjendada bensiiniga. Peale peab jääma õhuke kiht, mis ära kuivab. Kui on näiteks küljekarbis nii palju pandud ,et ära ei kuiva siis isegi kahjulik.
Tuleb ka välja, et puhas õli ei olegi kõige parem roostetõrje. Inhibiitorid on need ,mis palju aitavad.

Postitatud: 30 Dets 2003 22:50
Postitas PuZuP
Esialgne postitaja motamees
Inhibiitorid on need ,mis palju aitavad.

Mis loomad need on ? :yllatunud