Probleemid PIDURITEGA (vahetamine, õhutamine, know how'd jne.)

Probleemid PIDURITEGA (vahetamine, õhutamine, know how'd jne.)

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
u
uzz
Suletud kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Probleemid PIDURITEGA (vahetamine, õhutamine, know how'd jne.)

Postitus Postitas uzz »

Kas keegi oskab nõu anda, kuidas zhigullile taha kettad võimalikult väikse vaevaga saaks aretada?



Edit by berg: kõik piduriteemalised postitused siia! NB! enne küsimist sirvi vähe teemat, äkki leiad vastuse enne uut postitust!
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

Ungari Ladaklubi leheküljel on sellest juttu
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

ilmselt läheb sihuke asi ARKiga tiba pahuksisse ka (not street legal - no vähemalt ungaris lood sedamoodi).
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

ketaspidur

Postitus Postitas ruudi »

tänavasõidu autole vist pole mõtet neid küll aretama hakata jääd kässarist ka ilma :( Ja peale selle hakkavad nad roostetama sest esiratastest lendab sinna koguaeg igast saasta ja pidurdamisel ei kasutata neid ära piisavalt põhi pidurdusjõud langeb ju esiratastele. Aga noh samas võib kiiresti sõites päris abiks olla eriti kurvides 100km/h juures ma mõtlen. Ja kui sul on selline kodaratega valuvelg siis on vähemalt ilus vaadata neid tagakettaid :)

[Edited on 6-5-2002 by ruudi]
m
max
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 19 Dets 2008 16:30
Asukoht: pärnu
Autod: kuna tahan infot jagada.

ketaspidurid

Postitus Postitas max »

Eino....ketaspiduriga autodel ka ju käsipidur....daaa... klotsid käivad ketta sisemise trumli sees! ja roostetama ka eip hakka, kui sul ple muidugi kavatsust ilma pidurdamata ringi sõita!
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

Postitus Postitas ruudi »

no aga mõtle ise kas sa hakkaksid lada esiketastele (mis taha pannakse)trummelkäsipidurit külge aretama ... vist mitte. Lada tagapidur on ju niigi võimas see trummel on ju ilgelt suure läbimõõduga vaata millised pisikesed trumlid tänapäeva autodel taga on. Nendest lada omadest piisab küll ja jääb veel ülegi.
m
max
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 19 Dets 2008 16:30
Asukoht: pärnu
Autod: kuna tahan infot jagada.

Postitus Postitas max »

vaata, ma tahtsin öelda, et kui juba aretada, siis võib juba korralikumalt aretada, et miski lääneka tagumised kettad, millel on juba trummel kyljes! Esikettaid taha panna pole jah eriti mõtekas! Kuigi ladal on isegi normaalne varjant, et tagumised trumlid on alumiinium(dur. kui täpsem olla) ja need ei paistagi seal nii jubedad välja, kui mingil Sierral või muul läänekal, mis kipuvad roostetama ja ei sobi yldse valukaga...
Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

Postitus Postitas berg »

minu arust trumlid jäävad valuvelgeda alt suht nõmedalt näha... omast käest tean et 13 ja 14 valuvelg läheb ülinapilt peale, ühel 13 tollisel variandil tuli isegi trumlilt see rant ära treida! votnii! aga kui need mustaks värvida, siis veel on valukas enamvähem normaalne, muidu aga jääb mulje et ilukilp peal ja plekkvelg paistab alt:(
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Piduritimmimine

Postitus Postitas Siim »

Kuna on plaanis mootorit lähiajal tiba kobedamaks teha tekib kohemaid küsimus "Kuidas auto kiiremini seisma saada e. mida ette võtta piduritega?" Et tegu on 01- ga (pidurivõimendit nt pole) tehibki iseeneslik küsimus kas ja mida pidurite juures üldse paremaks muuta on võimalik. Tegelt peaks ju Sigulli pidurid päris normaalseks saama - sõidetakse ju ringradagi standartsete Lada piduritega. Nojah seal on mõistagi mõned tegurid, mis pidurimaad lühendavad - näit slickid, aga ikkagi... Uurisin kunagi sama asja kohta ka ühelt ringrajasõitjalt. Tema sõnul olevat neil pidurisüsteemis tehtud järgnevad muudatused:
- käsipidur "minema visatud"
- piduri rõhuregulaator (tagasillal) oli vahelt väljas
- Racing piduriõli (ATE Blue Racing, ca' 300eek/L
- esimesed kettad olid soontega (puhastab klotse)
- esimestele ketastele olid eest jahutustorud peale toodud.
- Parim tulemus oli tavaliste Juridi piduriklotsidega,
kulusid kiiresti (2 komplekti/1 nädalavahetus) aga pidasid
normaalselt.
Niiet, ettepanekud palun. Äkki saab 01-le isegi vaakumvõimendi piduritele panna (kuidas?). Ehk teate ka umbkaudseid uute jubinate hindu (kettad, klotsid jms).
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Kasutatud 06 vaakumvõimendi,h-50kr/tk
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Kuna endal kah just pidurite teema käsil, siis sama pood, kust vedrud ostsid on hinnad järgmised

Klotsid:
4xesim =60EEK
4xtagum=100EEK
Silindrid:
Esim=60EEK/tk
Tagum=55EEK/tk
Esim.kettad=180EEK/tk (või185, täpselt ei mäleta)
Tagum.trumlid=~250EEK/tk
Vaakumvõimendi=(nüüd võin valetada)~130EEK
Peapump=no krt seda ei mäleta, aga peaks 100 EEK kanti jääma
Torud=15 - 50EEK/tk
Pidurivedelik DOT - 4=24EEK/0,5L
Ah tegelt küsi parem ise järgi: 051 67 516
Mina pole vähemalt Tartus odavamaid hindu leidnud, kui selles poes. Muidugi võid nädalavahetusel Raadi turule minna, seal üks vend - kes varem vähemalt - veab ise venest uusi juppe ja müüb turul. Nimi oli Vello ja tel. 051 996 996, kas see vastab või mitte ei oska öelda, sest tal pidi teine telefon ka olema, mille nr ma ei tea

Vaakumvõimendit saad igaljuhul panna, sest peapump tuleb lihtsalt võimendi külge panna, ainuke aga on see, et minu meelest kõikidel sisselaskekollektoritel pole seda vaakumventiili küljes, kuhu võimendivoolik panna, nii et tuleks kollektor ära vahetada, aga selle kohta küsi targemate käest, sest ma päris 110% ei tea vaielda.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
v
vvc
Suletud kasutaja
Postitusi: 28
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas vvc »

Mina oma krossikal näiteks viskasin just võimu välja. Teeb pedaali küll veidi kergemaks aga samas ei tunneta nii hästi pidurit teiseks võtab mootoril võimsust ära. Pigem oluline, et korralikult toimivad piduri silindrid oleksid. Ja kidlasti korralikud klotsid. Esimeste jahutamiseks võib näitek ära võtta need plekid ms on muidu vist mõeldud ketaste kaitsmiseks.
Korralik õli annab selle, et kui on palju pidurdamist suurtel kiirustel siis lähevad piduri värgid kumaks ja kehva õli kipub siis keema minema ja siis on kohe piduri süsteem õhku täis ja pidureid enam pole.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Noh tavasõidus üldjuhul ikka piduriõli keema ei aja, vene "Neeva" kahjuks räägib see, et pikapeale jäävad silindrid lihtsalt kinni, kvaliteetse õliga mitte, no vähemalt mitte nii kiiresti.

Tunnetuse ja mootorivõimsuse kohalt on muidugi point õige
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
m
max
Foorumi kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 19 Dets 2008 16:30
Asukoht: pärnu
Autod: kuna tahan infot jagada.

Postitus Postitas max »

Asja mõte oli selles, et kuidas vaz-ile saaks kerge vaevaga ketaspidurid? No ja keegi akkas seletama,(ruudi), et kässarist jääd ilma, no ja ma seletasin, et ei pruugi jääda... ja nyyd vaieldakse hoopis selle yle, kumb valuka allparemini välja näeb????

[Edited on 5-28-2002 by max]
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

Kas korralike klotside all mõeldakse nüüd Lada orikaid või mis? Kuna hind ei ole eriti kirves võiks ju mingid kiireminikuluvamad ja etemadki panna. Keegi teab, kust saada on ja palju plekib? Mess, mis sa siis pidurisüsteemis ära vahetasid kõik ja kuipalju pidurdamisvõime paranes kah?
s
Siim
Foorumi kasutaja
Postitusi: 179
Liitunud: 12 Mär 2002 09:54
Asukoht: Tartu
Autod: 1980 2101

Postitus Postitas Siim »

Ungari lehelt pätsatud:
How to set up rear brake disc
Many people say you don't need disc brake at rear axle. Well, on my cross racing Lada there are 185/70 cross tyres on 14 inch wheel rims. This is heavy enough, not to mention when the rim is full of wet mud. It is hard to lift it, anyone can imagine that it is hard to brake a wheel like that ! Besides the braking power, disc brake has an advantage of being resistable against water getting in, it does not have variable space (like brake drums and plates), it is easy to repair. This latter one is very cool at races !

You need two front wheel shafts. These must be dismantled to its elements. Since I started off with used parts, I needed a 15-kg hammer, a torch welder and a 2.5m torque arm to disassemble it! :-)
Rear axle has to be totally disassembled too. Shafts will remain the original ones, but they will have to be modified at a turner's shop - to accomodate the discs.
Now you need the piece which can hold the front brake assembly safely. This part's centre has to be cut out in a rectangular shape, to fit it onto the rear axle. After getting it right, it must be welded on the axle. Of course before welding it was bolted on, and centered with the axle and shaft. Now I got the same setup as at front.
The brake assembly is better to have a place closer to the chassis to have a larger torque when braking. It can even be welded on. Take care: if you have double rear cross-stabilizer rod, it won't have enouh place. In this case you can turn the brakepads' holder rods into opposite direction, this may help, but only if it is in perfect angle.
The copper (brass?) brake pipe can be directly plugged into the brake cylinders, you don't need the flexible pipes as at front brakes.
In racing circumstances, the rear shafts may have a little twist, this may cause the brake pads not to align correctly. 'Cause of this I needed to push the brake pedal very hard, and brake "was over" at the end. Now I applied a larger master brake cylinder. This is perfect, but I still need to push it hard.
Few people are fraid about it brakes "too good" and blocks rear wheels. This is not the case! Even if I put the whole brake power to the rear (via special balancer set up in the cockpit) it don't block the rear wheels. The car's steering became much better since the front wheels won't block.


! Remember that this modification is not street-legal, and you can apply it only on racecars, when the race's rules enable it !
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 847
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Originaale ikka, mõte lihtsalt selles, et kui ainult 1mm katteid veel järel on, siis pole normaalsed. Põhimõtteliselt kindlasti leiaks kuskilt mingid sobivas mõõdus sportkatted, mida klotside peale panna, aga ma ei usu et eriti palju juurde annab, kui ketastesse sooned või augud sisse teha (parem puhastus ja jahutus) Taha samuti kettad panna ja lisajahutusõhk suunata, siis peaks piisavalt ringrada olema, aga ma ei saa aru mida sa linnatänaval sellega peale hakkad. Tänaval kulgemiseks on korras originaalsüsteem kah täitsa norm minu arust vähemalt, võimendigi on rohkem maitse asi, kui oled harjunud õrna puudutusega, siis ehmatab loomulikult ära, et tallad nii et jube, aga ei pidurda - vähe tallad. Tee proovi, pane asfaldil plokki, saad aru kui kõvasti peab vajutama. Mul oli kah algul harjumatu, kui ühekorra proovisin nimelt plokki panna asfaldil - kusjuures pidurid polnud päris korras - ei saanudki plokki aga masin seisis nigu kännu taga. Muidugi pärast võimendiga autosse istud, siis paned kogu aeg loha.

Minu omal on nüüd tasapisi terve süsteem uus. Praegu on asi töös veel, vaja tagumised silindrid ja klotsid ära vahetada ning ära õhutada. Võimendit ei hakka panema, mul niigi raske jalg:D seepärast ei oska öelda palju paranes, ega ta ikka paremaks minna saa, kui tehasest uuena välja tulnud. Vanadest klotsidest on kindlasti tõhusam.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
w
wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

Postitus Postitas wax »

- Racing piduriõli (ATE Blue Racing, ca' 300eek/L
......................................................

Kas see kummitihendeid ära ei söö?
r
ruudi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 134
Liitunud: 14 Mär 2002 15:50
Asukoht: Viljandi
Autod: Lada05

pidur

Postitus Postitas ruudi »

mul on ka piduritega jama kui linnasõidus 100 km/h ...140 km/h pealt mingi kolm neli korda kiirus maha pidurdada (teate ju isegi ristmikud ettejäävad autod ja muud värgid) siis enam peale seda ei võta pidurid nii hästi kas see tähandab et kuumevad üle või ? Äkki peakski siis proovimise pärast ketastesse augud puurima mul niikuinii vanad kettad aga kas on kindel et aitab ? Aga tegelt peaks sigulli esipidurid ikka päris head olema need on ju ikkagi kahe kolviga mitut lääne autot te teate millel oleks kaks kolbi enamasti on sportautod need. Kui pidurdusjõudu juurde vaja on siis tuleb vist suuremad kettad panna mis aga tähendab suuremaid velgi. Ja et kiiremini seisma jääda on pidamist vaja juurde siis on abiks laiemad rehvid eriti ees.

[Edited on 29-5-2002 by ruudi]
p
pppp
Suletud kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas pppp »

Mõne tagaveo-Fiati ketastega sild on ehk bolt-on-lahendus?
Sellele siin on näiteks celica tagasild pandud (kettaid küll kahjuks pole, aga selle eest LSD):
http://members.madasafish.com/~beardmor ... s/lada.htm

sry, kui Sinu meelest OT jutt on...

[Edited on 30-5-2002 by pppp]
Vasta