Lada roolilõtk

Lada roolilõtk

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Lada roolilõtk

Postitus Postitas Raunop »

Juba kasutasin otsingut ka ja uurisin tuttavatelt, kuid ühest vastust ei ole leidnud.

Kui suur on normaalne roolilõtk Ladal? Minu näite puhul siis 2105. Vahetasin roolikarbi ja lõtk läks väiksemaks, kuid ei kadunud ja on minu meelest ikkagi liiga suur.
Katsusin rooli liigutamisel roolihoovastikku jälgida ja seal liikumist ei toimu rooli liigutamise peale. Kas on ikkagi uus roolikarp ka pekkis, peab ka uut roolikarpi peale keerama või see ongi normaalne?

Tegin enda omast klipi ka. See liikumine on siis vaba käik enne kui rool pöörama hakkab.
https://www.youtube.com/watch?v=RGyOlQypzJI
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Lada roolilõtk

Postitus Postitas logman »

Mingid allikad lubavad rooli lõtkuks 5 kraadi.
Aga sinu videos on see silmnähtavalt liiga suur.
Enne karbis asuva teo hambumise reguleerimise alustamist kontrolli lisaks hoobade lõtkudele kindlasti üle ka roolivarda ja -karbi vaheline nuutühendus.
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: Lada roolilõtk

Postitus Postitas Raunop »

logman kirjutas:Enne karbis asuva teo hambumise reguleerimise alustamist kontrolli lisaks hoobade lõtkudele kindlasti üle ka roolivarda ja -karbi vaheline nuutühendus.
Vabandust rumalate küsimuste eest aga see on siis karbi ja rooli vaheline detail? Midagi sellist nagu roolikarp > nuut > roolivarras > rool.
Kuidas seda kõige parem kontrollida oleks?

Mingi selline detail?:
https://www.lada.shop/en/2103-3401092-10.html
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Lada roolilõtk

Postitus Postitas logman »

Tema ise. Sel saatanal kipuvad nuudid ära kuluma, kui poldid kunagi pingutamata jäetud. Sinna otstesse on tehases pistetud kangemad, mustad poldid. Neid kannatab kõvemini keerata, kui tavalisi 8,8 polte. Meie standartite põhjal peaks alates 10.2 sobima. Olen kopikal kunagi selle otsaga vaeva näinud. Tollel on rooli ja karbi vahel pikk võll, mis kinnitub ilma kardaanita otse karbi võlli otsa. 8.8 poldiga ei saanudki pidama, polt läks pooleks enne kui kammitsa kinni pigistas.
Siin on mingisugused ligikaudsed pingutusmomendid vastavalt poltidele märgitud tugevustele - http://www.nael.ee/static/files/890.Pin ... tidele.pdf
Neid njuutonmeetreid ei pea ülitäpselt järgima, nagu lehe päiseski kirjas. Tirisin lagedale saamaks aru, mis on mis ja et poltidel on erinevus üsna suur.
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: Lada roolilõtk

Postitus Postitas Raunop »

Et teemal tulemus oleks, siis märgin siia ka ära, mis lahendus oli.

Võtsin roolisamba katted eest ja sealt alt olid kõik komponendid kenasti näha - mitte üheski polnud lõtku sees.
Loogilise järeldusena jäi ainult roolikarp, kuid see oli täiesti uus ja ei tohiks probleemne olla.
Igaks juhuks proovisin karpi peale keerata ja läks umbes pool pööret enne, kui kruvi liikumine üldse raskemaks muutus ja kokkuvõttes pidin peaaegu terve pöörde peale keerama, et paras oleks. Rool ei jäänud raskem kui enne, kuid lõtk on ainult umbes 1cm, siis juba hakkavad rattad pöörama.

Seega tuli välja, et ka täiesti uut roolikarpi peab peale keerama, ei tea, kas peabki nii olema või mitte. Igatahes probleem lahendatud.
Vasta