Palun abi erinevate probleemide lahendamisel

Palun abi erinevate probleemide lahendamisel

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
b
Buliwyf87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 10 Juul 2018 13:14

Palun abi erinevate probleemide lahendamisel

Postitus Postitas Buliwyf87 »

Õhtust!

Minu kätte on sattunud üks vanem sõiduk, mis tehnilise poole pealt lahendatud enamjaolt 2101 juppidega. Proovin hetkel kuskilt otsast silmaga nähtavaid vigu lahendama hakata ja olen jõudnud mitme küsimuseni, mida eelneva kogemuseta vene tehnikaga kohe lahendada ei oska (ei tahaks lihtsalt lolli peaga laiali lõhkuma ka hakata).

1. Võtsin tagapidurid pulkadeks ja vahetasin kõik jupid ära. Nüüd on selline häda, et ühele poole uus trummel lihtsalt peale ei mahu. Vana trummel läheb vabalt peale. Proovisin ka teise poole uut trumlit ja see läks peale. Kas on reaalne, et trummel ongi liiga väikse läbimõõduga? Midagi muud seal ju valesti olla ei saa kui teised trumlid sobivad. Annab selle trumliga kodugaraažis midagi teha, et läbimõõt jonksu saada või keerab asja totaalselt peesse ja tuleks uue trumliga katsetada?

EDIT: Sobrasin natuke kastides ja leidsin Soodla ja Vainola "Žiguli" raamatu. Proovin neid pidurite ekstsentrikuid regullida vastavalt konkreetsele trumlile, äkki saab käima.

2. Kardaani ühenduskoha vahelt tilgub õli välja. Päris täpselt ei saagi aru, kas selle osa vahelt, mis poltidega kinni on või tagantpoolt. Kas seal tasuks proovida neid polte-mutreid pingutada või peaks seal tihend olema või laseb hoopis sealt poltühenduse ja tagadifri vahelt läbi?

3. Sidurikorpusesse on mingil põhjusel auk saetud. Oskab keegi arvata, miks seda tehtud on? Kas nii üldse kannataks ringi sõita või tuleks seal midagi ette võtta? Seal korpuse peal on õlitilgad ka, aga ei saa aru, kas need on tulnud korpuse seest või käigukasti tihendi vahelt ja sinna tee leidnud.

Olen igasuguse arvamuse eest tänulik!

PS Kas keegi oskab soovitada, milline on kõige parem raamat, kust 2101 remontimise kohta teadmisi hankida?
Manused
Untitled.jpg
Untitled.jpg (400.03 KiB) Vaadatud 6633 korda
20220122_161635_resized.jpg
20220122_161635_resized.jpg (656.12 KiB) Vaadatud 6633 korda
20220122_161358_resized.jpg
20220122_161358_resized.jpg (512.37 KiB) Vaadatud 6633 korda
Viimati muutis Buliwyf87, 24 Jaan 2022 20:03, muudetud 1 kord kokku.
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 502
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Re: Palun abi erinevate porobleemide lahendamisel

Postitus Postitas Walter »

Kardaani "leke" pese puhtaks, ja vaata peale sõitmist uuesti. Siduri koja juurest vaja tuvastada kumb õli on kas k.kast või mootor. Siis vastav simmer vahetada.

Mis põnev masin sellest ehitatud on?
MännikuLaiali.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Palun abi erinevate porobleemide lahendamisel

Postitus Postitas SexSix »

Esiteks, kas tagapidurid on reguleeritavad eksentrikuga või isereguleeruvad?

Kas mõlemad õlid on sama lõhnaga e kibeda lõhnaga. Siis lekib k.kast.

Need väikesed lekked. Enne ülevaatuspunkti pühid lapiga ära. Ära sega mehanismidel töötada.
b
Buliwyf87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 10 Juul 2018 13:14

Re: Palun abi erinevate probleemide lahendamisel

Postitus Postitas Buliwyf87 »

Tänud vastamast!

Tegemist on ühe ennesõjaaegse Saksa päritolu masinaga, välimuselt meenutab originaali, aga tehnika on kõik vene oma ja käsitööd on palju tehtud. Altpoolt vaadates nimetaks autot isegi omavalmistatuks...

Üritan homme tuvastada, kumb õli seal lekib ja pesen kardaani puhtaks, siis saab edasi mõelda.

Pidurist tegin enne vahetust pilti. Mulle tundub, et mingid ekstsentrikmutrid seal täitsa olemas. Žiguli raamatus on õpetus olemas, kuidas neid klotse regullida - proovin selle järgi talitada. Kas enne reguleerimist on vaja pidurid õhutada või pole oluline?
Manused
20220115_162455_resized.jpg
20220115_162455_resized.jpg (755.7 KiB) Vaadatud 6614 korda
Viimati muutis Buliwyf87, 24 Jaan 2022 20:03, muudetud 1 kord kokku.
b
Buliwyf87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 10 Juul 2018 13:14

Re: Palun abi erinevate porobleemide lahendamisel

Postitus Postitas Buliwyf87 »

Nii, piduritrumliga on selline lugu, et mõõtsin küll joonlauaga, aga sisemõõt oli sellel trumlil mis peale ei lähe (ka siis kui reguleerkruvid maha keerata) ~249,5mm. Teine trummel, mis peale läks oli ~250,5. Proovin mingi suurema nihkkaliibri leida ja väga täpselt ära mõõta. Olen aru saanud, et alla 250mm on tegu tehase praagiga?

Õlilekete kohad nühkisin puhtaks, eks paari päeva jooksul saab ehk mingeid järeldusi teha. Siduri ja käigukasti juures oli igal pool üks ja sama õli laiali. Vahetan käigukasti vanni tihendi ära ja siis vaatab edasi.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Palun abi erinevate porobleemide lahendamisel

Postitus Postitas Jass »

Ma olen kohanud erinevaid piduriklotse. Osa on originaalse paksusega katetega, osa on kulunud trumli jaoks ja veidi paksemad.
Antud juhul tuleks kasutada poolkulunud katetega klotse. Trumli kulumise käigus saab hiljem üle minna õige paksusega katetega klotsidele.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Palun abi erinevate porobleemide lahendamisel

Postitus Postitas logman »

See pool milli erinevust diameetris pole tegelikult ju mingi ülisuur ero näitaja. Sigulli pole teab mis ajast enam näppinud, aga trummelpiduritel on muidu levinud standard, et pääle koostamist jääb kõikide timmimisvõimaluste nullasendi juures klotside ja trumli vahele tublid mitu mm vaba ruumi.
Igal juhul vaataks ma üle ka kõik teised detailid, et klotside toetuspinnad ja igasugused vastuspesad oleksid samuti puhtad ning joonlauda metalli juures mõõtmisel ei kasutaks.
b
Buliwyf87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 10 Juul 2018 13:14

Re: Palun abi erinevate probleemide lahendamisel

Postitus Postitas Buliwyf87 »

Mõõtsin nihikuga üle - 249,35mm. Eks kisun selle ühe poole siis veel igaks petteks lahti ja vaatan üle, aga tegelikult oleks see ju natuke imelik, et klotsid on erinevad. Kui poest osta või tellida pole poolt sõnagi mingi kulumisastme kohta.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Palun abi erinevate probleemide lahendamisel

Postitus Postitas logman »

Eks uuri neid juppe.
Vanasti tehti igasuguseid asju piduritega ja olen ise ka teinud.
Seda latti näiteks, mis üleval klotside vahel on, armastati pikemaks keevitada ja samasugust pealesulatamise tehnikat kasutati käsipiduri hoova juures (see, mille külge tross käib). Niimoodi sai klotse tublisti trumlile lähemale tuua ja pidureid efektiivsemaks muuta, kui trummel ülearu kulunud oli.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Palun abi erinevate probleemide lahendamisel

Postitus Postitas Jass »

Oсновные размеры стандартного чугунного тормозного барабана  ВАЗ 2101-2107
(vanem variant)
1. внутренний диаметр — 250 мм;
2. максимально допустимый диаметр с учётом расточки — 252.2 мм
Uuema variandi puhul, max lubatud - 251mm.

Vanasti remonditi - trummel treiti üle ja poleeriti, nüüd ostetakse uus ning 251 jõuab varem kätte :)
Tollal liikus igasuguseid varuosi – tehaste ja kooperatiivide toodangut. Nüüd on terve maailm erinevaid kooperatiive täis ja kvaliteet on seinast seina :)

Sama ka plokikaane tihenditega – vanasti määriti enne paigaldust grafiitmäärdega kokku, et kinni ei põleks ja saaks korduvalt kasutada. Nüüd ostetakse uus ja paigaldatakse kuivalt.

Eespool juba kirjutati, et on vaja üle kontrollida ekstsentrikute asend või isereguleeriva silindri korral pressida kolvid algasendisse (olenevalt pidurisüsteemist). Kui see ei aita, siis tuleks paigaldada veidi kulunud katetega klotsid. Ei hakka ju kohe treipingis uut trumlit õigesse mõõtu ajama :)
Jõudu!
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
b
Buliwyf87
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 10 Juul 2018 13:14

Re: Palun abi erinevate probleemide lahendamisel

Postitus Postitas Buliwyf87 »

Väike uuendus:
Tänud heade mõtete eest. Lahendasin selle asja siiski natuke teisest otsast - võtsin trumli, läksin poodi, jalutasime lattu, mõõtsin mõned trumlid nihikuga üle ja valisin kõige suurema (ca 250,4mm). See läks ideaalselt täpselt peale. Nüüd vaja veel ekstsentrikud paika regullida ja kässar pingutada.
Õlileketega on nii, et käigukastist ja siduris korpuse vahelt pole peale eelmist puhastamist midagi tulnud (pingutasin polte ka peale).
Kardaani vahelt ühest poldiaugust hakkas ikka välja pressima, keerasin seda veel nii palju peale kui jõudsin. Kas kardaani otste vahel (mis poltidega kinni on tõmmatud) peab üldse originaalis mingi tihend olema või ei?
Järgmine töö on nüüd lehtvedrude pukside vahetus, kindlasti on suur jama need lahti saada. Tundub, et lehtvedrud on mingi mosse küljest võetud, ei teagi, kas 2140 või vanem. Poest anti mingid puksid proovimiseks. Kõigepealt tuleb see kupatus muidugi lahti saada - esimene kiire katsetus head ei tõotanud.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Palun abi erinevate probleemide lahendamisel

Postitus Postitas logman »

Kardaani flantside vahele ei käi migisugust tihendit.
Õli lekke võimaliku põhjustaja leiad sellelt pildilt - https://www.avtoall.ru/catalog/vaz-3/le ... ncial-134/
Vasta