1. leht 2-st

mootori mahavõtt

Postitatud: 29 Mär 2003 10:10
Postitas killercop
äkki annax keegi juhiseid kuidas tulex 01-l mootor maha võtta (järjekorras) koos käigukastiga ja ilma

Postitatud: 29 Mär 2003 20:35
Postitas 2107
Jahutusvedelik välja, juhtmed, torud,voolikud lahti, siis püksid kollektori küljest ja lõpuks mootoripadjad ja käigukast lahti.Kui koos käigukastiga, siis lisaks käigukang maha, kardaan lahti, põhja küljest vahetala ja kindlasti spidomeetritross ja tagurpidikäigutule juhtmed käigukasti küljest lahti.Radiaator on ka soovitav eest ära võtta.Siis tõstad patjade pealt lahti ja nii ta tulebki.

Postitatud: 29 Mär 2003 20:50
Postitas ussloom
kui mootor koos kastiga ära võtta siis tuleb blokikaas enne maha kakkuda

ise yritasin koos blokikaanega seda 03'l teha ja ei õnnestunud

ja radikas ka kindlasti ära võtta sest radikas suht õrn asi, kogemata trossi otsas mootor sinna toxu paneb siis on nadi..

Postitatud: 29 Mär 2003 22:23
Postitas Ardi Soovik
Käigukastita.Kapott,radikas(soovitavalt lõdvikud 3-st kohast koos termostaadiga) ja starter võtta küljest.Vabastada püksid,soojendusradika lõdvikud,juhtmed,lahti keerata mootiripadi alt ja ülevalt,käigukasti poldid(4tk) porikaitse pleki 4 polti.Tõsta mootorit ja eemaldada mootoripadjad.Toesta käigukasti ja tõmba mootor otsast.Seejärel tõsta mootor üles ja käes ta sul ongi.
Käigukastiga võtmisel eemalda käigukang,kardaan,spidomeetritross,tag.käigu tule juhtmed,vabasta käigukasti padja kronstein,soovitavalt eemalda käigukasti küljest ka padi ise,vabasta siduri töösilinder ja massijuhe.Seejärel tõsta mootor välja.
Keskmiselt läheb käigukastiga mootori mahavõtmisel aega 20% enam.Nt. 3kesi saab mootori kastita maha ca 1 tunniga kastiga 1 ja 10min.

Postitatud: 30 Mär 2003 09:51
Postitas ussloom
ja see on siis eeldusel et kõik tööriistad on olemas sh tõstuk või kanal ning delfer

Postitatud: 31 Mär 2003 16:52
Postitas killercop
varsti peangi maha võtma hakkama,kuid kanalit pole, loodan ilma selleta hakkama saada, mingi vints ikka on olemas...maha võtan selle pärast, et kolvirõngad vaja vahetada ja käigukastil vaja mingi tihend vahetada (õli jooxeb välja)...kui mootor maas mis olexid põhilised asjad mis peax üle kontrollima (midagi käigukasti, siduri või mootori juures)

Postitatud: 31 Mär 2003 20:08
Postitas 2107
Kolvirõngaste vahetamise ja käigukasti tihendi pärast ei ole küll mõtet mootorit maha võtta.Võta käigukast maha siis saad ka siduri juurde.Sel juhul peaks muidugi kanal ikka olema.

Postitatud: 02 Apr 2003 15:31
Postitas killercop
kuidas sa kolvirõngaid vahetad kui mootor maas pole???

Postitatud: 02 Apr 2003 16:04
Postitas sigle
Võtad plokikaane pealt ära, mootoripadjad lahti, alt karterikaas ära(õli muidugi enne välja;)), keerad kepsud lahti ja hakkad kolbe väljalükkama, lihtne, mis

Postitatud: 03 Apr 2003 13:28
Postitas killercop
aga kas madal kompressioon on kindlalt tingitud ikka kolvirõngaste kulumisest, palju kuskil kogu komplekt kolvirõngaid 1,3 sele mootorile maxavad??

Postitatud: 03 Apr 2003 15:14
Postitas 2107
Kompressiooni puudus võib olla tingitud ka ploki kulumisest, katkisest ja kulunud kolvist (kolbidest), ebatihedatest klappidest, katkisest plokikaanest või tihendist jne.

Postitatud: 03 Apr 2003 16:13
Postitas killercop
kõige mõttekam olex siis praegu plokikaan maha rebida ja järgi vaadata. aga kuidas seda üldse maha võtta, tean et kõige pealt tuleb see plekist värk ära keerata ja mis edasi, kas plokikaant maha võttes lähevad tõukurid ka paigast ära, ja on plokikaant tagasi raske sättida vä??

Postitatud: 03 Apr 2003 16:35
Postitas sigle
Tegelt ära hakka sellega üksi jamama, kindlasti on sealkandis ka mõni külasepp, kes on nõus õlle eest kõrval istuma ja õpetama.

Postitatud: 03 Apr 2003 17:25
Postitas killercop
tegelt pole!

Postitatud: 04 Apr 2003 13:13
Postitas 2107
Kõigepealt peaks ikka silindrite surved ära mõõtma.Võib-olla on asi ikka klappides ja kisud ilmaasjata kolvid välja.Ja see ainult rõngaste vahetamine minu kogemuse järele ei aita, asi võib isegi hullemaks minna , kuna uus ümmargune rõngas ei sobi kulunud ovaalsesse silindrisse.Siis ikka vaja plokk puurida ja uued kolvid ka.Mis teised arvavad?

Postitatud: 04 Apr 2003 21:26
Postitas killercop
tegelt on mõõdetud kyll ühel on 4baari järmisel 3, järgmisel 2 ja neljandal peaaegu polnudki midagi!!

Postitatud: 04 Apr 2003 21:29
Postitas 2107
No siis sa küll ainult rõngavahetusega ei pääse. Jõudu tööle!

Postitatud: 07 Apr 2003 12:45
Postitas killercop
mis siis veel viga võib olla

Postitatud: 07 Apr 2003 13:58
Postitas olaaf
kuidagi liiga madal..
tavaliselt kui 6-ni langeb siis mootor enam omal jõul ei käivitu+õlikulu 100km 1l või rohkem.
Kas mootor läks kähku väga halvaks või pigistasid tõesti vaese nii tühjaks :puzzled.

Ma pakun, et enne vaata plokikaane tihend ja klapid üle kui edasi lammutad..

PS! Mis õliga sõidetud ja palju läbisõitu??

soovitus

Postitatud: 07 Apr 2003 18:19
Postitas asjamees
kõige paremini saad sa nii teada kas asi on klapides või kolvi rõngastes. mõõdad ära silindris surve ja kallad silindrisse õli ning mõõdad uuesti kui näidud samaks jäävad on viga klapides kui näidud tõusevad siis on viga kolvi rõngastes. Aga parem kui sa mootori maha kisud ja kõik üks haaval üle vaatad(klapid,klapipesad kolvid,silindrid,põhimõtselt kõik)Siis saab ikka masinale korralikult piitsa anda