Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
v
Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 222
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 2109 (снегурочка) ja Vaz 2106 (Vazmjorka)

Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas Vazmjorka »

Mure taas selline, et saab sõita paarkümmend kilomeetrit ja mootor korralikult soe ja timmin tühikäiku. Saan pöörded kõik parajaks ja tundub nagu hea aga peale regullimist sõita siis kuskile ristmikule jõudes sidurile vajutades tühikäiku taas pole ja sureb ristmikul välja. Siis saab jälle regullida neid kruvikesi ja asi taas hea. Ristmikul jälle sama probleem. Jube mannetu iga kord ristmikul tõmmata toores peale et saaks autod mööda lasta ja siis ise liikuma. Mis selle probleemiks olla võib? Vahetanud magnetklappe aga viga ikka sama.

Lisaks veel sõites paned teise käigu või kolmanda siis lased siduri lahti ja auto hakkab jubedalt jõnksutama nagu ei saaks kütet piisavalt. Aitab kui vajutad sidurile ja libistad siis või surud gaasi põhja ja teeb paar jõnksu ja hakkab taas liikuma normaalselt. Võinsiis käiku vahetades tuleb pöörded väga kõrgele ajada ja siis vahetada käik ja siis ei tee jõnksusid. Tahaks sellist rahulikku sõidustiili ka ikka nautida mitte autol koguaeg tuure üles ajada.
Karpaga olnud probleeme juba pikalt. Igasugu asju vahetatud ja regullitud aga probleemid on jäävad. Pole just eriline spets ka karpadega aga miskit ikka ja raamatud/foorumid ka abiks olnud.
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U
k
kuuekopkane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 31
Liitunud: 27 Dets 2019 14:20
Autod: 06vaz

Re: Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas kuuekopkane »

Viitab väga minu masina veale , jagaja oli pooleldi lühises, tee omale teene, osta kontaktivaba peale ja mured on murtud. 90% karburaatori probleemidest on seotud süütesüsteemiga... :D
v
Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 222
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 2109 (снегурочка) ja Vaz 2106 (Vazmjorka)

Re: Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas Vazmjorka »

kuuekopkane kirjutas: 06 Juul 2021 08:19 Viitab väga minu masina veale , jagaja oli pooleldi lühises, tee omale teene, osta kontaktivaba peale ja mured on murtud. 90% karburaatori probleemidest on seotud süütesüsteemiga... :D
Kontaktivaba jagaja tellitud juba mõni nädal tagasi, see nädal ehk peaks kätte saama, eks siis ole nähi mis muutub.
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas Raunop »

Millal karpat viimati hooldati koos tihendite vahetamisega? Mulle tundub pigem karburaatori, kui süüte probleem.
v
Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 222
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 2109 (снегурочка) ja Vaz 2106 (Vazmjorka)

Re: Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas Vazmjorka »

Raunop kirjutas: 06 Juul 2021 13:57 Millal karpat viimati hooldati koos tihendite vahetamisega? Mulle tundub pigem karburaatori, kui süüte probleem.
Karpat hooldatud mõni nädal tagasi, uued tihendid, düüsid ja muu kõik vahetatav ja kõik regullitud. Mured on jäävad ja saanud karbussis juppe vahetada mitmeid kordi aga muutust pole.
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas Raunop »

Siis on tõesti nii, et pane uus jagaja peale, kui sellega mured ei kao, siis vb karburaator väsinud. Samas, kui toorega käib, siis ei näe, kuidas süütes saab asi olla. Süüde on ju süütepool, jagaja, juhtmed ja küünlad. Kui nüüd üks neist vingerpussi mängib, siis peaks probleeme keset sõitu ka olema. Süütemoment on muidu õige? Mootorikett pingul?

Bensiinipumpa ja kütusefiltrit kontrolli ka.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas logman »

Tühikäigudüüsi olukorra kontrolliksin ikkagi esimese asjana üle.
v
Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 222
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 2109 (снегурочка) ja Vaz 2106 (Vazmjorka)

Re: Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas Vazmjorka »

Hetkeseis on natukene paranenud. Loodetavasti on viga ikka süütesüsteemis. Täna keerasin jagaja mutri lahti natuke ja panin käima, keerasin nõksu ühele poole ja teisele poole. Ühe kohapeal hakkas nagu ilusti käima, jätsin selle koha peale ja susisin tühikäigu paika. Sai õhtu jooksul natuke sõita ja tundub et asi on parem. Sidurit vajutades ei lange pöörded nulli ega sure välja vaid hoiab piisavaid pöördeid. Nii nagu sai tühikäiku regullida. Korraks nagu tundus ainult, et ühtlaselt sõites teeb õrnalt jõnkse. Aga eks homme kui hommikul tööle sõidan siis saab täpsemalt aru sellest.

Lisaks küsiks milline see tühikäigu düüs täpsemalt on?

Vastan ka sellele küsimusele, et kütusepump on täitsa uus peale pandud sest kuumadega nöökis ja ka filter on paar päeva tagasi vahetatud.
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas logman »

IMG_20210707_073615.jpg
IMG_20210707_073615.jpg (143.77 KiB) Vaadatud 4456 korda
m
margo1993
Foorumi kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 04 Apr 2021 23:03
Autod: vaz21011

Re: Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas margo1993 »

Mul oli maru sarnane viga kuu tagasi. Panin uue kütsi pumba ja hakkas jaurama. Löpuks uurides selgus et karburaatori nöelklapp ei pea uuele pumbale vastu ja uputas karburaatori üle peale väikest söitu.

Kohapeal tiksus kenasti aga kohe kui söitma läksid ja kilomeetri läbitud said hakkas turtsuma tühikäigul ja suri välja. Aru sain löpuks nii, et vötsin öhufiltrikorpuse maha ja vaatsin karpa sisse töötava mootoriga. Ja kohe oli näha kuidas karpa öhuvötu avadest hakkas vaikselt kütus paistma.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas Jass »

90% karburaatori probleemidest on seotud süütesüsteemiga...

Karburaatori puhul see nii ei ole. Karburaator on ikka eraldi süsteem. Aga pritsungi puhul küll, kuna mõlemaid juhib rahvakeeli „aju”.

Pumba vahetusel tuleks üle kontrollida ka kütuserõhk. Uue pumba vedru on tugevam kui vanal ja rõhk tuleks õigeks seada pumba all olevate eri paksusega tihenditega.
Õige rõhk on 0,25bar (0,22bar...0,3bar). Rõhku mõõdetakse 4000p/min juures.
See on ka õige, et tuleks kontrollida ka nõelkapi pidamist ja kütusenivood karburaatoris.

Auto24 foorumi teemas - Millises tanklaketis tangid?
Oli selle aasta mais jutuks:
Piiritust võib-olla mitte, aga butaani ikka panevad ja rõõmsatel ostjatel on pepu ikka lohus :-) Edit: butaani segatakse bensiini sisse ja see on maailmas väga levinud tegevus.

Butaani lisatakse sõltuvalt aastaajast 5...10...15%?. Butaani liiter on PALJU odavam kui bensiini liiter, seetõttu tuleb segatud kütus kätte odavam. Aga butaan tõstab väljuva kütuse auru rõhku (RVP) ja see number on seadusega normeeritud (suurem ei tohi olla kui ette antud) - talvel saab lisada rohkem, suvel vähem.
Ei ole vandenõu, fakt on :-) Küsimus ongi selles, et tangid bensiini, aga saad "kütust" :-)
Esimene leht mis mul otsingust välja kargas: http://technicsglobal.com/en/butane-blending.html

Kui see on nii, siis tekib väga kuumade ilmadega kütuse aururõhu probleeme ja esineb karburaatori ebaharilikku käitumist. Tavaliselt segatakse suvel ca 5% ja talvel kuni 15%. Eks talvel kulu ka kütust rohkem, eriti meil :)

Ma olin ka vanasti LPG fänn. Olen ringi teinud 3 mootorit vedelgaasile – propaan/butaan.
Reklaamitud sama kütusekulu kui bensiiniga muidugi ei olnud (kehtib ju kütuseenergia seadus). Kui tahad head minekut, siis kulub vedelgaasi 25...30% rohkem. Lahjema segu korral põletab väljalaskeklapid päris ruttu ära ja kompressioon langeb. Isegi rikkama seguga ei pea klapid kaua vastu. Tehases toodetud gaasikütust kasutatavatel autodel on erimaterjalidest ja eritöötlusega väljalaskeklapid. Kuid ega ka need spetsiaalsed klapid ole igavesed. Lisaks märkasin, et mootori detailides tekkis korrosioon. Autogaas pole ju sellise puhtusastmega kui balloonides majapidamisgaas propaan/butaan.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas Raunop »

Kui Tallinnas oled, siis võin aidata süütemomenti kontrollida, mul on "püstol" olemas. Ekspert ma muidugi pole ja pigem tuginen remondiraamatutest õpitud infole.

Muus osas tundub väga pigem kütusesüsteemi probleem, kui pump ja filter korras, siis karburaator või selle seadistus. Mis kütusega sõidad?
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas Jass »

Ühel tuttaval tekkis kuumade päevadega sarnane probleem. Sõidust tulles ja pärast mõningast aega seismist ei tahtnud auto enam käivituda. Auto nõksutas sõites ja ei arendanud täit võimsust. Seevastu töötas suurepäraselt õhtul, kui ilm oli jahedam.

Kui kütuse aururõhk on millegipärast liiga kõrge, siis tekivadki sellised probleemid. Ka butaani kasutamisel kütuses võib tekitada sellise olukorra. Eriti tundlikud on selles suhtes karburaatoriga ja kapotialuse kütusepumbaga autod.

https://en.wikipedia.org/wiki/Vapor_lock
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
v
Vazmjorka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 222
Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
Autod: Lada Samara 2109 (снегурочка) ja Vaz 2106 (Vazmjorka)

Re: Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas Vazmjorka »

Niisiis, sain kätte kontaktivaba jagaja komplekti. Võtsin vana süsteemi küljest ära ja uued asemele. Uus jagaja peal ja juhtmed ühendatud, saabus tõehetk.keerasin võtit ja auto läks matsust käima, siis natuke keerasin jagajat ja sättusin ta enamvähem õigele kohale.
Nüüdseks on kadunud sellised mured nagu jõnksutamine ja ka tühikäik on olemas. Ühesõnaga viga oli siiski süütesüsteemis.
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103 ;)
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Tühikäigu probleem ja jõnksutamine

Postitus Postitas Jass »

Elektronsüüte eelis ongi selles, et süüteenergia on kordades suurem kui klassikalisel, olles vähem sõltuv pingest ja pööretest.
Lisaks saab mängida ka impulsside parameetritega – kasvukiirus, ajaline kestvus jne.
Seetõttu süütab elektronsüüde palju laiemas piirides kütus/õhk oleva küttesegu, sealhulgas ka lahjema.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Vasta