Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Raunop »

Tere! Vajan abi, ehk siin targemad oskavad nõu anda, millest alustada.
Sai autole paigaldatud kontaktivaba jagaja komplekt (jagaja, süütepool, kommutaator, küünlad). Süüde sai seadistatud stroboskoobiga ja karburaator "tunde järgi", et normaalselt käiks ja käivituks.
Sõidu ajal muidu probleeme ei tähelda, liigub umbes samamoodi nagu enne, kohati tundub isegi, et veidi paremini.

Küll aga on teatud tähelepanekud:
* Voltmeetri seier on hästi natuke madalamal, kui varasemalt. Enne oli pidevalt rohelise ala keskel oleva sälgu peal täpselt. Nüüd on pidevalt natuke alla seda sälku, kuid siiski kenasti rohelisel alal.
* Mingitel hetkedel mootori pöörded kõiguvad. Ei kõigu tihedalt üles-alla, vaid vahepeal töötab kõrgemate (normaalsete) pööretega, siis ühel hetkel hakkab madalamate pööretega töötama (nii mõnda aega), justkui mingi koormus või tarbija oleks lisandunud, kuigi auto seisab paigal kohapeal. Siis mõne hetke pärast jälle lähevad pöörded kõrgemaks tagasi.

Jagajal on küljes ka vaakumvoolik ning selle eemaldamisel ei ole mingit muutust täheldanud.
Probleem ei esine kogu aeg ja tundub, et pigem sooja mootoriga, kuid katsetan korrapärasust veel.

Muudatus tekkis küll uue jagajakomplekti paigaldusega, kuid oleks tarvis siiski aru saada, milles asi. Kas mõni olemasolevatest juppidest hakkas järsku viga näitama või on probleem uues jagajas? Kuidas see kindlaks teha?

Autoks profiilis olev 2105, 1.2L mootoriga.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Jass »

Vana kütusepump võib kuuma ilmaga jamada. Kui on paigaldatud kütusefilter, siis võiks kontrollida, et sees poleks vett ja sodi. (mõni aeg tagasi sain tanklast ca 1l vee-roostesegu ja filter ning elektriline kütusepump vajasid vahetust).

Generaatori pinget tuleks testriga mõõta tühikäigul ja suurematel pööretel ning erinevate tarbijate samaaegsel kasutamisel. Viga võib olla nii generaatoris, kui ka auto voltmeeris ja ühendustes/kontaktides.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Raunop »

Kütusepump sai iseenesest uus pandud eelmisel aastal, kütusefiltri vahetan ära ja katsun mõõta generaatori laadimispinget. Küllalt halb on viimasele ligi pääseda muidugi.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Jass »

Pinget mõõdad aku klemmidelt. Lada kütusepumbal oli kaane all sõelfilter - sinna jääb ka sodi kinni.
On olnud juhuseid, kus akul tekib ühes purgis sisemine kerge lühis, siis kasvab laadimisvool ja pinge langeb.
Tunnuseks on see, kui pikemal seismisel ei taha enam käivituda.

Tegelikult peabki voltmeeter veidi vähem näitama. Klassikalise süüte korral ulatuvad süütepooli primaarmähise vooluimpulsid 4A-ni. Elektronsüüte ja selle pooli kasutamisel 8,3A-ni.
Erinevusest tekib suurem pingelang juhtmetes ja kontaktides ning sellest ka voltmeetri väiksem näit armatuuris.

Ma oleks süüteahela jõuosa vedanud uue suurema ristlõikega juhtmega, süütereleega, kaitsmega otse akult. Juhtimine oleks tulnud vaid originaalsest juhtmestikust.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Raunop »

Kokkuvõtteks tundub, et sain praegu probleemist lahti. Kütusesegu oli liiga rikas ja see põhjustas mootori töös ebaühtlusi.
Ampermeeter näitab endiselt kergelt vähem, kui enne, seda pole jõudnud veel uurida, igapäevasõidus probleeme ei tekita (praegu) :D
Aku on kindlasti vana ja vajab varsti vahetust, võibolla ka see mängib siin rolli.
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Raunop »

Ei ole siiski kotermann kadunud. Täna tuli pikas mäkiburksi järjekorras seistes probleem tagasi. Nimelt hakkasid pöörded järjest madalamaks langema, kuniks auto ilma tooreklappi avamata üldse käia ei tahtnud.
Muuhulgas märkasin samal ajal ka seda, et mootori temperatuur keris järjest ülespoole, jõudis juba viimase neljandiku peale.

Koju sõidul läks mootori temperatuur tagasi normi ja kodus enne auto väljalülitamist kuulasin natuke, kuidas tühikäik on - pöörded taas normis ja ei kõigu. Tundub, et temperatuuri kasv võib probleemiga kuidagi seotud olla. Hetkel ei oska sellest suurt midagi arvata.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Jass »

Võta prooviks mõnest teisest tanklaketist kütust. Biolisandita kütust müüvad nüüd paljud.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Raunop »

Ma olen tankinud kogu auto omamise aja Neste 98’t ja ei ole probleemi kordagi esinenud. Ma ise kardan, et see on seotud kuumade ilmadega ja auto ei suuda ennast 30c juures kohapeal jahutada, sest okei, oletame, et kütus on kehv ja miskipärast kohapeal hakkab tühikäik aina kehvemaks jääma, kuid miks jahutuvedeliku temperatuur aina kasvab samal ajal?
Sõites oli kõik okei jälle ja kui koju jõudes auto jahtunud, siis käis ka normaalselt.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Jass »

Ma kardan, et kütuse aururõhk on timmitud madalamatele temperatuuridele. Nii kõrgeid temperatuure ja nii pikka aega on olnud harva. Kui tekib ülekuumenemine, siis tekivad kütuses aurukorgid ja mootori ebaühtlane töötamine. See on rohkem iseloomulik karburaatori ja kapotialuse kütusepumbaga autodele. Suur kogus kütust on ju eelsoojendatud võrreldes paagis asuva pumba ja pritsungiga. Lahjem segu tekitab omakorda kõrgema temperatuuri. Kohapealne jahutus ongi kehvem, osadel autodel hakkab lõpuks tööle elektriline ventilaator. Ventilaatori lüliti rakendub radikas oleva jahutusvedeliku temperatuuri järgi. Auto liikumisel on jahutus tunduvalt parem ja normaalne olukord taastub.

Neste: Etanolin höyrynpaine sellaisenaan on alhainen 15…20 kPa (37,8°C). Etanolin vaikutus bensiinin höyrynpaineeseen on kuitenkin epälineaarinen: jo parin prosentin etanolilisäys nostaa voimakkaasti höyrynpainetta.

Butaania voidaan käyttää myös bensiinin höyrynpaineen säätöön, koska se liukenee bensiiniin.

Etanooli kui sellise aururõhk on madal 15 ... 20 kPa (37,8 ° C). Etanooli mõju bensiini aururõhule on siiski mittelineaarne: isegi paariprotsendilise etanooli lisamine suurendab oluliselt aururõhku.

Butaani saab kasutada ka bensiini aururõhu reguleerimiseks, kuna see lahustub bensiinis.
(keemistemperatuur -0,5C).

Elektronsüüde suurendab mootori võimsust ja see tekitab ka teatud temperatuuritõusu -
olenevalt süüteimpulsi energiast, kestvusest, kasvukiirusest, induktiivse ja mahtuvusliku faasi suhtest jne.
Omal ajal erinevaid süüteid ja nende impulsse uurides ning autol katsetades võis tekkida hetkeliselt
detonatsioon, ülekuumenemine või siis sai surveastet, süütenurka muutmata sõita A76 bensiiniga.

Tõenäoliselt tuleks elektronsüüte korral muuta ka eelsüütenurka, kuna põlemine on suurema süüteenergia tõttu kiirem.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Raunop »

Vaatab, kuidas olukord on, kui ilmad jahedamaks lähevad. Täna oli sama korrapärasust märgata, et kui pöörded vaikselt langema hakkasid, siis hakkas mootoritemp tasakesi kerkima. Huvitav, kas kellelgi teisel pole sama probleemi?

Võimalik, et proovin teise tankla bensiini ka.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Jass »

Võiksid eelsüütenurka vähendada 2..3 kraadi võrreldes tavalisega ja mõnes TÜV punktis karburaatori gaasianalüsaatoriga paika reguleerida. Tavaliselt maksab see teenus 5..10Eur.
Kohapeal liigset kuumenemist võib põhjustada ka liiga suur veepumba tiiviku vahe.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Raunop »

Mõtlesin ka ise, et jahutussüsteem võib vana olla, ei tea millal veepumpa ja tosooli vahetatud on.
Eelsüütenurga reguleerimist pean ilmselt remondiraamatust lugema, ei ole selle protsessiga kursis. See ei ole ju sama, mis süüte reguleerimine väntvõlli märgi järgi?
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Jass »

Ikka korpusel olevate märkide (10, 5 ja 0 kraadi) ja rihmaratta märgi järgi stroboga vaadates. Vanasti pidi 4. käiguga töösooja mootoriga 40km/h järsult gaasi vajutades kuulma paar sec klapiklõbinat – siis on OK.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
Raunop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 12 Mai 2020 18:14
Autod: VAZ 2105, Subaru Forester

Re: Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Raunop »

Vähendamine on siis see, kui keerata hilisemaks, viimase 0 märgi poole? Hetkel tundus mootori töö parim olevat 5 kraadi peal, ehk keskel või natuke peale seda.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Pöörded kõiguvad peale jagaja vahetust

Postitus Postitas Jass »

1,2 ja 1.3 Ladal oli 5...7 kraadi. 5 kraadi võiks küll sobida. Palju sõltub ka sellest, et palju seda kompressiooni on veel alles. Originaalist väiksema korral võib ka kraade rohkem olla. Eriti palju sõltub eelsüütenurk konkreetsest elektronsüütest ja süütepoolist.

Näiteks 8 silindrilise Zil-130 transistorsüütega TK-102+ pool B114 + 1 oomine eeltakisti hakkas VAZ-2106 kohe detoneerima. Ei saanud garaažist väljagi sõita :)

Kooliajal tegin Jawa-350 transistorsüüte. Süüde seati tehaseandmetel 3,5mm enne ÜSS.
Elektronsüütega läks mootor tagurpidi käima. 1...1,5mm hakkas juba looma :) Enne seda tehtud türistorsüütega jäi samaks – s.t. 3,5mm.

See esimene alumiiniumkorpuses Boschi koopia, millele panin militaarsed transid ja originaalis oli juba militaarne mikroskeem, oli parim. Järgmised olid juba ratsitud, paljud kaitsefunktsioonid puudusid. Vene kooperatiivide variante ma pigem ei kommenteeri. Ka uuemal Boshi omal puudus ülepinge kaitse ja tahhomeetri ots oli vaid tunduvalt kallimatel variantidel. Lõputransi rikke korral läks sellel alati ka mikroskeem läbi. Uuemaid Boschi kommutaatoreid ja analooge sai tookord remonditud ikka sadu. Samas vene militaarset mikroskeemi ei vahetanud mitte ühtegi. 100tk. - sai remondiks varutud ilmaaegu. Ca 8000 remonditud kommutaatorist toodi tagasi vaid 2tk. - uurides selgus, et toite polaarsus oli ära vahetatud.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Vasta