Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
-
nNivakas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 117
- Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Niva 2121; VAZ 21047
Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Sattus kätte üks seitsmekümnendate keskpaiga 21011, millel plokikaane markeeringuks 21011-100315. Ehk siis peaks see olema surveastmega 8.8, erinevalt 21011-100315-10, mille surveastmeks peaks olema 8.5. Mõte on kaas paigladada praeguse 1.6L mootorile. Kas keegi on sama asja varem läbi teinud ja kas see ka natuke võimsust juurde annab? Teoreetiliselt peaks.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2502
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Ei tohiks olla 8,8 vaid ikka 8,5.
-
nNivakas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 117
- Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Niva 2121; VAZ 21047
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Kaan markeeringuga 21011-100315-10 on surveastmega 8.5. Seda hakati tootma kuskil seitsmekümnendate teises pooles kuni klassikaliste mootorite tootmise lõpuni. See oli nö unifitseeritud kaas, mis sobis igale tootmises olnud mootorile, sõltumata töömahust.
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
2101 oli esimene plokikaas (2101 – 1003015) põlemiskambri mahuga V1+V2= 38,4cm3; V3= V4=0 ja surveaste oli 8,8. Oli sama kui Fiat 124-l ja töötas 95 bensiiniga.
Järgmine oli sama numbriga 2101 kaas, mahuga V1+V2= 39,4cm3; V3=0,5; V4=0. Surveaste oli 8,5. Kasutas tollast enamlevinud vene bensiini 92 või 93.
Siis ilmus unifitseeritud kaas 21011-1003015-10 mida kasutati kõikidel hilisematel mootoritel surveastmetega 8,5.
2101 (1198cm3) mootoritel V1+V2=39,4cm3; V3=0,5cm3 ja V4=0
21011 mootoritel oli algselt kaas 21011-100315, kus V1+V2= 41,5cm3 ja V3=V4=0. Surveaste oli 8,8.
Unifitseeritud kaanega oli V1+V2=39,6cm3; V3=0,5 ja V4=3cm3. Surveaste oli 8,5.
2106 oli unifitseeritud kaanega surveastmega 8,5 ja V1+V2=39,6 ; V3=9,7cm3 ja V4=3cm3.
V1-Põlemiskambri maht kaanes
V2-Tihendis olev maht
V3-Plokis olev põlemiskambri maht (kolb ÜSS)
V4-Kolvis olev maht (süvend)
Olen küll kasutanud 2101 ja 2103 puhul kõige esimest 2101 plokikaant koos 95 bensiiniga. Mootor oli veidi erksam ja ka võimsam (suurem termiline kasutegur).
2106 puhul, kasutades esimest 21011 kaant, saame surveastme vähenemise ja vastupidise efekti.
Järgmine oli sama numbriga 2101 kaas, mahuga V1+V2= 39,4cm3; V3=0,5; V4=0. Surveaste oli 8,5. Kasutas tollast enamlevinud vene bensiini 92 või 93.
Siis ilmus unifitseeritud kaas 21011-1003015-10 mida kasutati kõikidel hilisematel mootoritel surveastmetega 8,5.
2101 (1198cm3) mootoritel V1+V2=39,4cm3; V3=0,5cm3 ja V4=0
21011 mootoritel oli algselt kaas 21011-100315, kus V1+V2= 41,5cm3 ja V3=V4=0. Surveaste oli 8,8.
Unifitseeritud kaanega oli V1+V2=39,6cm3; V3=0,5 ja V4=3cm3. Surveaste oli 8,5.
2106 oli unifitseeritud kaanega surveastmega 8,5 ja V1+V2=39,6 ; V3=9,7cm3 ja V4=3cm3.
V1-Põlemiskambri maht kaanes
V2-Tihendis olev maht
V3-Plokis olev põlemiskambri maht (kolb ÜSS)
V4-Kolvis olev maht (süvend)
Olen küll kasutanud 2101 ja 2103 puhul kõige esimest 2101 plokikaant koos 95 bensiiniga. Mootor oli veidi erksam ja ka võimsam (suurem termiline kasutegur).
2106 puhul, kasutades esimest 21011 kaant, saame surveastme vähenemise ja vastupidise efekti.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2502
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Kas VAZ 21011 kolb on sile? Vist ikka süvendiga...V4 = 0. Kolvis olev maht = 0. Kuidas saab see olla siis 0?
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Esimestel olid sileda põhjaga kolvid.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
-
nNivakas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 117
- Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Niva 2121; VAZ 21047
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Suurepärane ülevaade! Aitäh, Jass!Jass kirjutas: ↑21 Mai 2021 15:10 2101 oli esimene plokikaas (2101 – 1003015) põlemiskambri mahuga V1+V2= 38,4cm3; V3= V4=0 ja surveaste oli 8,8. Oli sama kui Fiat 124-l ja töötas 95 bensiiniga.
Järgmine oli sama numbriga 2101 kaas, mahuga V1+V2= 39,4cm3; V3=0,5; V4=0. Surveaste oli 8,5. Kasutas tollast enamlevinud vene bensiini 92 või 93.
Siis ilmus unifitseeritud kaas 21011-1003015-10 mida kasutati kõikidel hilisematel mootoritel surveastmetega 8,5.
2101 (1198cm3) mootoritel V1+V2=39,4cm3; V3=0,5cm3 ja V4=0
21011 mootoritel oli algselt kaas 21011-100315, kus V1+V2= 41,5cm3 ja V3=V4=0. Surveaste oli 8,8.
Unifitseeritud kaanega oli V1+V2=39,6cm3; V3=0,5 ja V4=3cm3. Surveaste oli 8,5.
2106 oli unifitseeritud kaanega surveastmega 8,5 ja V1+V2=39,6 ; V3=9,7cm3 ja V4=3cm3.
V1-Põlemiskambri maht kaanes
V2-Tihendis olev maht
V3-Plokis olev põlemiskambri maht (kolb ÜSS)
V4-Kolvis olev maht (süvend)
Olen küll kasutanud 2101 ja 2103 puhul kõige esimest 2101 plokikaant koos 95 bensiiniga. Mootor oli veidi erksam ja ka võimsam (suurem termiline kasutegur).
2106 puhul, kasutades esimest 21011 kaant, saame surveastme vähenemise ja vastupidise efekti.
-
nNivakas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 117
- Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Niva 2121; VAZ 21047
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Seega kui vahetada kolvid süvenditeta kolbide vastu, siis peaks surveaste arvutuslikult 8.8 peale kerkima. Mul on käest läbi käinud 79mm ilma süvenditeta kolbe, omaaegne India toodang. Markeering on neil 21011-100415-22. Panin pildi ka juurde.
Kui aga kolbe mitte vahetada ja asendada plokikaas 2101-e omaga, siis peaks surveaste tõusma astmeni 9. Kuskilt vene foorumist on aga meelde jäänud, et esimesed 2101-e kaaned olid väiksemate jahutusvedeliku kanalitega ja seetõttu on oht kaane üle kuumenemiseks ja sellega kaasnevateks ebameeldivusteks.
Kui aga kolbe mitte vahetada ja asendada plokikaas 2101-e omaga, siis peaks surveaste tõusma astmeni 9. Kuskilt vene foorumist on aga meelde jäänud, et esimesed 2101-e kaaned olid väiksemate jahutusvedeliku kanalitega ja seetõttu on oht kaane üle kuumenemiseks ja sellega kaasnevateks ebameeldivusteks.
- Manused
-
- 20210523_190731031_iOS.jpg (389.6 KiB) Vaadatud 5322 korda
-
- 20210523_190804070_iOS.jpg (409.96 KiB) Vaadatud 5322 korda
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2502
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Karp ja karbi sisu ei lähe kokku!
OTK kvaliteedi märgised India kolbidel
OTK kvaliteedi märgised India kolbidel
-
nNivakas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 117
- Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Niva 2121; VAZ 21047
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Millest Sa seda järeldad? Guugelda, ja leiad India kolbide karpidelt kõikidelt OTK märgi.
Sellest, et keegi on hariliku pliiatsiga peale kirjutanud 76mm ei tähenda veel, et karbis olevad kolvid ka seda mõõtu oleksid. Tehase markeering on 21011-1004015-22, ehk siis remontmõõt +0,7mm.
Sellest, et keegi on hariliku pliiatsiga peale kirjutanud 76mm ei tähenda veel, et karbis olevad kolvid ka seda mõõtu oleksid. Tehase markeering on 21011-1004015-22, ehk siis remontmõõt +0,7mm.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2502
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Ja nüüd vaata kolvi sees olevat markeeringut...
-
nNivakas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 117
- Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Niva 2121; VAZ 21047
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Olen vaadanud ja seespool on ikka tehase markeering. Mida Sa siis arvad sealt näha olevat?
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2502
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Pane siis pilt tehase markeeringust
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
79,7 India kolbidel on küll süvendid. Mul on neid paar karpi alles ja ostes olid kinnised karbid.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
-
nNivakas
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 117
- Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Niva 2121; VAZ 21047
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Asis selge. Järelikult on mul vanema põlvkonna kolvid.
Samas peab mainima, et väga hea raamat on Sul, Jass! Kas paneksid pildi esikaanest ja raamatu nime ka üles?
Samas peab mainima, et väga hea raamat on Sul, Jass! Kas paneksid pildi esikaanest ja raamatu nime ka üles?
Viimati muutis Nivakas, 26 Mai 2021 10:26, muudetud 1 kord kokku.
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Raamat on jah väga põhjalik. Praktiliselt leiab vastuse igale küsimusele. Kaasas on ka suured värvilised elektriskeemid. Raamat on aastast 1980 ja maksis 24DM =12Eur, mis oli tollal terve varandus. Aga on seda väärt
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2502
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile
Võtsin oma targa raamatu ja siin kirjas, et sileda põhjalise kolvi märgistus on: 21011-1004015-81 (+0,4), 21011-1004015-82 (+0,7) ja 21011-1004015-83 (+1,0).
St. 21, 22 ja 23 lõpuga on süvendiga kolvid
St. 21, 22 ja 23 lõpuga on süvendiga kolvid