1. leht 1-st

Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 20 Mai 2021 20:57
Postitas Nivakas
Sattus kätte üks seitsmekümnendate keskpaiga 21011, millel plokikaane markeeringuks 21011-100315. Ehk siis peaks see olema surveastmega 8.8, erinevalt 21011-100315-10, mille surveastmeks peaks olema 8.5. Mõte on kaas paigladada praeguse 1.6L mootorile. Kas keegi on sama asja varem läbi teinud ja kas see ka natuke võimsust juurde annab? Teoreetiliselt peaks.
20210520_163621899_iOS.jpg.jpg
20210520_163621899_iOS.jpg.jpg (520.5 KiB) Vaadatud 5192 korda

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 20 Mai 2021 22:12
Postitas SexSix
Ei tohiks olla 8,8 vaid ikka 8,5.

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 20 Mai 2021 23:37
Postitas Nivakas
Kaan markeeringuga 21011-100315-10 on surveastmega 8.5. Seda hakati tootma kuskil seitsmekümnendate teises pooles kuni klassikaliste mootorite tootmise lõpuni. See oli nö unifitseeritud kaas, mis sobis igale tootmises olnud mootorile, sõltumata töömahust.

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 21 Mai 2021 15:10
Postitas Jass
2101 oli esimene plokikaas (2101 – 1003015) põlemiskambri mahuga V1+V2= 38,4cm3; V3= V4=0 ja surveaste oli 8,8. Oli sama kui Fiat 124-l ja töötas 95 bensiiniga.
Järgmine oli sama numbriga 2101 kaas, mahuga V1+V2= 39,4cm3; V3=0,5; V4=0. Surveaste oli 8,5. Kasutas tollast enamlevinud vene bensiini 92 või 93.
Siis ilmus unifitseeritud kaas 21011-1003015-10 mida kasutati kõikidel hilisematel mootoritel surveastmetega 8,5.
2101 (1198cm3) mootoritel V1+V2=39,4cm3; V3=0,5cm3 ja V4=0

21011 mootoritel oli algselt kaas 21011-100315, kus V1+V2= 41,5cm3 ja V3=V4=0. Surveaste oli 8,8.
Unifitseeritud kaanega oli V1+V2=39,6cm3; V3=0,5 ja V4=3cm3. Surveaste oli 8,5.

2106 oli unifitseeritud kaanega surveastmega 8,5 ja V1+V2=39,6 ; V3=9,7cm3 ja V4=3cm3.

V1-Põlemiskambri maht kaanes
V2-Tihendis olev maht
V3-Plokis olev põlemiskambri maht (kolb ÜSS)
V4-Kolvis olev maht (süvend)

Olen küll kasutanud 2101 ja 2103 puhul kõige esimest 2101 plokikaant koos 95 bensiiniga. Mootor oli veidi erksam ja ka võimsam (suurem termiline kasutegur).
2106 puhul, kasutades esimest 21011 kaant, saame surveastme vähenemise ja vastupidise efekti.

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 22 Mai 2021 14:37
Postitas SexSix
Kas VAZ 21011 kolb on sile? Vist ikka süvendiga...V4 = 0. Kolvis olev maht = 0. Kuidas saab see olla siis 0?

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 22 Mai 2021 18:38
Postitas Jass
Lada plokikaaned.odt
(2.75 MiB) Allalaaditud 185 korda
Esimestel olid sileda põhjaga kolvid.
Lada plokikaaned.jpg
Lada plokikaaned.jpg (638.72 KiB) Vaadatud 5063 korda

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 24 Mai 2021 13:22
Postitas Nivakas
Jass kirjutas: 21 Mai 2021 15:10 2101 oli esimene plokikaas (2101 – 1003015) põlemiskambri mahuga V1+V2= 38,4cm3; V3= V4=0 ja surveaste oli 8,8. Oli sama kui Fiat 124-l ja töötas 95 bensiiniga.
Järgmine oli sama numbriga 2101 kaas, mahuga V1+V2= 39,4cm3; V3=0,5; V4=0. Surveaste oli 8,5. Kasutas tollast enamlevinud vene bensiini 92 või 93.
Siis ilmus unifitseeritud kaas 21011-1003015-10 mida kasutati kõikidel hilisematel mootoritel surveastmetega 8,5.
2101 (1198cm3) mootoritel V1+V2=39,4cm3; V3=0,5cm3 ja V4=0

21011 mootoritel oli algselt kaas 21011-100315, kus V1+V2= 41,5cm3 ja V3=V4=0. Surveaste oli 8,8.
Unifitseeritud kaanega oli V1+V2=39,6cm3; V3=0,5 ja V4=3cm3. Surveaste oli 8,5.

2106 oli unifitseeritud kaanega surveastmega 8,5 ja V1+V2=39,6 ; V3=9,7cm3 ja V4=3cm3.

V1-Põlemiskambri maht kaanes
V2-Tihendis olev maht
V3-Plokis olev põlemiskambri maht (kolb ÜSS)
V4-Kolvis olev maht (süvend)

Olen küll kasutanud 2101 ja 2103 puhul kõige esimest 2101 plokikaant koos 95 bensiiniga. Mootor oli veidi erksam ja ka võimsam (suurem termiline kasutegur).
2106 puhul, kasutades esimest 21011 kaant, saame surveastme vähenemise ja vastupidise efekti.
Suurepärane ülevaade! Aitäh, Jass!

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 24 Mai 2021 13:32
Postitas Nivakas
Seega kui vahetada kolvid süvenditeta kolbide vastu, siis peaks surveaste arvutuslikult 8.8 peale kerkima. Mul on käest läbi käinud 79mm ilma süvenditeta kolbe, omaaegne India toodang. Markeering on neil 21011-100415-22. Panin pildi ka juurde.
Kui aga kolbe mitte vahetada ja asendada plokikaas 2101-e omaga, siis peaks surveaste tõusma astmeni 9. Kuskilt vene foorumist on aga meelde jäänud, et esimesed 2101-e kaaned olid väiksemate jahutusvedeliku kanalitega ja seetõttu on oht kaane üle kuumenemiseks ja sellega kaasnevateks ebameeldivusteks.

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 24 Mai 2021 13:57
Postitas SexSix
Karp ja karbi sisu ei lähe kokku!
OTK kvaliteedi märgised India kolbidel :lol:

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 24 Mai 2021 14:02
Postitas Nivakas
Millest Sa seda järeldad? Guugelda, ja leiad India kolbide karpidelt kõikidelt OTK märgi.
Sellest, et keegi on hariliku pliiatsiga peale kirjutanud 76mm ei tähenda veel, et karbis olevad kolvid ka seda mõõtu oleksid. Tehase markeering on 21011-1004015-22, ehk siis remontmõõt +0,7mm.

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 24 Mai 2021 15:56
Postitas SexSix
Ja nüüd vaata kolvi sees olevat markeeringut...

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 24 Mai 2021 16:14
Postitas Nivakas
Olen vaadanud ja seespool on ikka tehase markeering. Mida Sa siis arvad sealt näha olevat?

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 24 Mai 2021 16:17
Postitas SexSix
Pane siis pilt tehase markeeringust :mrgreen:

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 24 Mai 2021 17:41
Postitas Jass
79,7 India kolbidel on küll süvendid. Mul on neid paar karpi alles ja ostes olid kinnised karbid.
21011 kolb 79,7 D2 ˇIndia.JPG
21011 kolb 79,7 D2 ˇIndia.JPG (75.33 KiB) Vaadatud 4945 korda
79 siledapõhjaline kolb kuni august 1976.jpg
79 siledapõhjaline kolb kuni august 1976.jpg (949.34 KiB) Vaadatud 4930 korda

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 25 Mai 2021 08:19
Postitas Nivakas
Asis selge. Järelikult on mul vanema põlvkonna kolvid.
Samas peab mainima, et väga hea raamat on Sul, Jass! Kas paneksid pildi esikaanest ja raamatu nime ka üles?

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 25 Mai 2021 10:19
Postitas Jass
Kuidas ma aitan iseennast.jpg
Kuidas ma aitan iseennast.jpg (1.31 MiB) Vaadatud 4853 korda
Raamat on jah väga põhjalik. Praktiliselt leiab vastuse igale küsimusele. Kaasas on ka suured värvilised elektriskeemid. Raamat on aastast 1980 ja maksis 24DM =12Eur, mis oli tollal terve varandus. Aga on seda väärt :)

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitatud: 13 Juun 2021 19:15
Postitas SexSix
Võtsin oma targa raamatu ja siin kirjas, et sileda põhjalise kolvi märgistus on: 21011-1004015-81 (+0,4), 21011-1004015-82 (+0,7) ja 21011-1004015-83 (+1,0).
St. 21, 22 ja 23 lõpuga on süvendiga kolvid :idea: