Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
n
Nivakas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
Asukoht: Viljandi
Autod: Niva 2121; VAZ 21047

Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas Nivakas »

Sattus kätte üks seitsmekümnendate keskpaiga 21011, millel plokikaane markeeringuks 21011-100315. Ehk siis peaks see olema surveastmega 8.8, erinevalt 21011-100315-10, mille surveastmeks peaks olema 8.5. Mõte on kaas paigladada praeguse 1.6L mootorile. Kas keegi on sama asja varem läbi teinud ja kas see ka natuke võimsust juurde annab? Teoreetiliselt peaks.
20210520_163621899_iOS.jpg.jpg
20210520_163621899_iOS.jpg.jpg (520.5 KiB) Vaadatud 5017 korda
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas SexSix »

Ei tohiks olla 8,8 vaid ikka 8,5.
n
Nivakas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
Asukoht: Viljandi
Autod: Niva 2121; VAZ 21047

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas Nivakas »

Kaan markeeringuga 21011-100315-10 on surveastmega 8.5. Seda hakati tootma kuskil seitsmekümnendate teises pooles kuni klassikaliste mootorite tootmise lõpuni. See oli nö unifitseeritud kaas, mis sobis igale tootmises olnud mootorile, sõltumata töömahust.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas Jass »

2101 oli esimene plokikaas (2101 – 1003015) põlemiskambri mahuga V1+V2= 38,4cm3; V3= V4=0 ja surveaste oli 8,8. Oli sama kui Fiat 124-l ja töötas 95 bensiiniga.
Järgmine oli sama numbriga 2101 kaas, mahuga V1+V2= 39,4cm3; V3=0,5; V4=0. Surveaste oli 8,5. Kasutas tollast enamlevinud vene bensiini 92 või 93.
Siis ilmus unifitseeritud kaas 21011-1003015-10 mida kasutati kõikidel hilisematel mootoritel surveastmetega 8,5.
2101 (1198cm3) mootoritel V1+V2=39,4cm3; V3=0,5cm3 ja V4=0

21011 mootoritel oli algselt kaas 21011-100315, kus V1+V2= 41,5cm3 ja V3=V4=0. Surveaste oli 8,8.
Unifitseeritud kaanega oli V1+V2=39,6cm3; V3=0,5 ja V4=3cm3. Surveaste oli 8,5.

2106 oli unifitseeritud kaanega surveastmega 8,5 ja V1+V2=39,6 ; V3=9,7cm3 ja V4=3cm3.

V1-Põlemiskambri maht kaanes
V2-Tihendis olev maht
V3-Plokis olev põlemiskambri maht (kolb ÜSS)
V4-Kolvis olev maht (süvend)

Olen küll kasutanud 2101 ja 2103 puhul kõige esimest 2101 plokikaant koos 95 bensiiniga. Mootor oli veidi erksam ja ka võimsam (suurem termiline kasutegur).
2106 puhul, kasutades esimest 21011 kaant, saame surveastme vähenemise ja vastupidise efekti.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas SexSix »

Kas VAZ 21011 kolb on sile? Vist ikka süvendiga...V4 = 0. Kolvis olev maht = 0. Kuidas saab see olla siis 0?
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas Jass »

Lada plokikaaned.odt
(2.75 MiB) Allalaaditud 182 korda
Esimestel olid sileda põhjaga kolvid.
Lada plokikaaned.jpg
Lada plokikaaned.jpg (638.72 KiB) Vaadatud 4888 korda
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
n
Nivakas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
Asukoht: Viljandi
Autod: Niva 2121; VAZ 21047

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas Nivakas »

Jass kirjutas: 21 Mai 2021 15:10 2101 oli esimene plokikaas (2101 – 1003015) põlemiskambri mahuga V1+V2= 38,4cm3; V3= V4=0 ja surveaste oli 8,8. Oli sama kui Fiat 124-l ja töötas 95 bensiiniga.
Järgmine oli sama numbriga 2101 kaas, mahuga V1+V2= 39,4cm3; V3=0,5; V4=0. Surveaste oli 8,5. Kasutas tollast enamlevinud vene bensiini 92 või 93.
Siis ilmus unifitseeritud kaas 21011-1003015-10 mida kasutati kõikidel hilisematel mootoritel surveastmetega 8,5.
2101 (1198cm3) mootoritel V1+V2=39,4cm3; V3=0,5cm3 ja V4=0

21011 mootoritel oli algselt kaas 21011-100315, kus V1+V2= 41,5cm3 ja V3=V4=0. Surveaste oli 8,8.
Unifitseeritud kaanega oli V1+V2=39,6cm3; V3=0,5 ja V4=3cm3. Surveaste oli 8,5.

2106 oli unifitseeritud kaanega surveastmega 8,5 ja V1+V2=39,6 ; V3=9,7cm3 ja V4=3cm3.

V1-Põlemiskambri maht kaanes
V2-Tihendis olev maht
V3-Plokis olev põlemiskambri maht (kolb ÜSS)
V4-Kolvis olev maht (süvend)

Olen küll kasutanud 2101 ja 2103 puhul kõige esimest 2101 plokikaant koos 95 bensiiniga. Mootor oli veidi erksam ja ka võimsam (suurem termiline kasutegur).
2106 puhul, kasutades esimest 21011 kaant, saame surveastme vähenemise ja vastupidise efekti.
Suurepärane ülevaade! Aitäh, Jass!
n
Nivakas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
Asukoht: Viljandi
Autod: Niva 2121; VAZ 21047

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas Nivakas »

Seega kui vahetada kolvid süvenditeta kolbide vastu, siis peaks surveaste arvutuslikult 8.8 peale kerkima. Mul on käest läbi käinud 79mm ilma süvenditeta kolbe, omaaegne India toodang. Markeering on neil 21011-100415-22. Panin pildi ka juurde.
Kui aga kolbe mitte vahetada ja asendada plokikaas 2101-e omaga, siis peaks surveaste tõusma astmeni 9. Kuskilt vene foorumist on aga meelde jäänud, et esimesed 2101-e kaaned olid väiksemate jahutusvedeliku kanalitega ja seetõttu on oht kaane üle kuumenemiseks ja sellega kaasnevateks ebameeldivusteks.
Manused
20210523_190731031_iOS.jpg
20210523_190731031_iOS.jpg (389.6 KiB) Vaadatud 4809 korda
20210523_190804070_iOS.jpg
20210523_190804070_iOS.jpg (409.96 KiB) Vaadatud 4809 korda
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas SexSix »

Karp ja karbi sisu ei lähe kokku!
OTK kvaliteedi märgised India kolbidel :lol:
n
Nivakas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
Asukoht: Viljandi
Autod: Niva 2121; VAZ 21047

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas Nivakas »

Millest Sa seda järeldad? Guugelda, ja leiad India kolbide karpidelt kõikidelt OTK märgi.
Sellest, et keegi on hariliku pliiatsiga peale kirjutanud 76mm ei tähenda veel, et karbis olevad kolvid ka seda mõõtu oleksid. Tehase markeering on 21011-1004015-22, ehk siis remontmõõt +0,7mm.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas SexSix »

Ja nüüd vaata kolvi sees olevat markeeringut...
n
Nivakas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
Asukoht: Viljandi
Autod: Niva 2121; VAZ 21047

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas Nivakas »

Olen vaadanud ja seespool on ikka tehase markeering. Mida Sa siis arvad sealt näha olevat?
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas SexSix »

Pane siis pilt tehase markeeringust :mrgreen:
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas Jass »

79,7 India kolbidel on küll süvendid. Mul on neid paar karpi alles ja ostes olid kinnised karbid.
21011 kolb 79,7 D2 ˇIndia.JPG
21011 kolb 79,7 D2 ˇIndia.JPG (75.33 KiB) Vaadatud 4770 korda
79 siledapõhjaline kolb kuni august 1976.jpg
79 siledapõhjaline kolb kuni august 1976.jpg (949.34 KiB) Vaadatud 4755 korda
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
n
Nivakas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 02 Nov 2014 11:28
Asukoht: Viljandi
Autod: Niva 2121; VAZ 21047

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas Nivakas »

Asis selge. Järelikult on mul vanema põlvkonna kolvid.
Samas peab mainima, et väga hea raamat on Sul, Jass! Kas paneksid pildi esikaanest ja raamatu nime ka üles?
Viimati muutis Nivakas, 26 Mai 2021 10:26, muudetud 1 kord kokku.
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas Jass »

Kuidas ma aitan iseennast.jpg
Kuidas ma aitan iseennast.jpg (1.31 MiB) Vaadatud 4678 korda
Raamat on jah väga põhjalik. Praktiliselt leiab vastuse igale küsimusele. Kaasas on ka suured värvilised elektriskeemid. Raamat on aastast 1980 ja maksis 24DM =12Eur, mis oli tollal terve varandus. Aga on seda väärt :)
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Plokikaas 21011-100315 1.6L mootorile

Postitus Postitas SexSix »

Võtsin oma targa raamatu ja siin kirjas, et sileda põhjalise kolvi märgistus on: 21011-1004015-81 (+0,4), 21011-1004015-82 (+0,7) ja 21011-1004015-83 (+1,0).
St. 21, 22 ja 23 lõpuga on süvendiga kolvid :idea:
Vasta