4. leht 6-st

Postitatud: 14 Dets 2007 01:17
Postitas omega
Algselt postitas: Jevgenich
Vanaema 6emehel on 03 , mootorisse kallas sisse ainult LADA 6li , mis maksab praegu ~100 eeki 5 liitrine kanku 10w-40 , ning midagi muud , 6li vahetas iga 10000 km tagant ja masin olin kasutuses nii suvel kui talvel ja nii ~30 aastat...l2bis6it ilma kap remondita on~ 290000 ja mootor siiamaani tiksub ilusti ,vanaisal oli mosse 2140 , l2bis6itu oli 340000 (!) ilma kap remondita ja 2 tihendiga 76 bensiini jaoks ....kahjuks l2ks masin Emexisse eelmisel aastal just kere t6ttu...Samuti oli alati sees LADA mineraal 6li ...niiet sellel kah pole midagi viga , ning ka ise kasutan seda ja 6lisurvegi on suur , 3000 p66rde juures 6lisurve 4 ....
Unusta ära see ?iguli õli. Sa pole näinud, millised näevad seestpoolt välja selle õliga pikalt sõitnud mootorid ? Terve mootor on seest must, ehk siis mingid õlijäägid on ladestunud mootori sisepinnale.
Normaalse lääne õliga ja seda õigel ajal vahetades, püsib vähemalt mootor seest puhtana ja kindlasti on ka mootori eluiga pikem.

Postitatud: 14 Dets 2007 01:23
Postitas Jevgenich
Olen n2inud kyll ja kyll , mitu selle peal s6itnud mootorit lahti kiskunud jne...kas Sinu meelest on siis 290 k ja 340 k ?iguli õliga mootori eluiga väike ?:rolleyes
Tahtsin lihtsalt öelda , et ei pea nii väga ka seda Siksi õli siis maha tegema,inserid siiski ju arvestasid ta Siksi mootori jaoks välja :lol
Ise kasutan oma kap remont motol kh lääne õlisid ainult(sees praegu Castrol) ...aga vanal 063 kasutan just seda Lada õli , ning pole viga midagi :bouncing

Postitatud: 15 Dets 2007 19:53
Postitas Tiit21
See ei huvita eriti kedagi vist,aga mul praegu sees kamaz-i diisliöli,väga odav ja suurtes kogustes saab osta.

Postitatud: 15 Dets 2007 20:11
Postitas Varblane
No siin teemas ikka arutatakse,et mis oleks parem õli mootorisse panna aga ma ennem kuseks sinna mootorisse kui paneks mingit diisliõli,kas tõesti pole nii palju raha,et kasvõi ziguliõli osta?:puzzled Ise ikka kasutanud välismaa õlisi nagu valvoline,mobil jne(adinolist tasuks kauge kaarega mööda vaadata,vähemalt on targemad mehed mulle nii öelnud:rolleyes

Postitatud: 15 Dets 2007 20:20
Postitas Alfist
Mina nõustun Jevgenichi jutuga mis,sest ladaõlist ikka vaja niipalju maha teha.Kuid mina isikliult soovitan ühte väga head firmat nimelt Selenia õlid on väga head kuid nende 5l hind on ka 800-900 eeku.

[Muudetud: 15-12-2007 Alfist]

Postitatud: 15 Dets 2007 20:56
Postitas olaaf
võtan järgmine nädal ühe lada õliga sõitnud mootori lahti,
siis panen siia ka pilte mis sealt seest näha on ja väntvõlli kanalitest välja tuleb..

senikaua soovitan kõigile hoida õli arvelt kokku niipalju kui kannatab, ostke lausa toiduõli - uskumatult odav liiter ning täna just praadisin kartuleid - ei jooksnud pannile kinni - kül ta käib mootoris ka.
säästumarketist peaks liitri 8 krooniga kätte saama!

kui raha veidi rohkem võib panustada industiaalõli või autooli peale - head odavad mõlemad ning saab suures koguses osta.. soojalt saab mõlemaid isegi karterisse valada

[Muudetud: 15-12-2007 olaaf]

Postitatud: 15 Dets 2007 21:10
Postitas omega
Tegelikult on üldse mõtetu seda õli vahetada. Töötab ju niisama ka see mootor, vajadusel tuleb valada ainult natuke õli peale, kui väheks on jäänud. Filtri ummistumisel on targem filter seest tühjaks teha, siis pikeneb ka mootori eluiga, sest õlisurve on nüüd suurem.

Postitatud: 15 Dets 2007 21:11
Postitas reiner
Algselt postitas: olaaf
võtan järgmine nädal ühe lada õliga sõitnud mootori lahti,
siis panen siia ka pilte mis sealt seest näha on ja väntvõlli kanalitest välja tuleb.
Ma just umbes 2 nädalat tagasi võtsin ühe siguli õliga sõitnud mootori laiali. See ole täiesti kreisi milline see mootor seest välja nägi. Nii sitast mootorit pole mina varem kohanud..
Siiamaani olen kõik mootori detailid bensuga puhtaks saanud - detail bensukaussi, natuke mingi harjaga üle ja korras. Aga selle mootori detailid lihtsalt ei mõelnudki puhtaks minna

Postitatud: 15 Dets 2007 21:20
Postitas omega
Algselt postitas: reiner
- detail bensukaussi, natuke mingi harjaga üle ja korras. Aga selle mootori detailid lihtsalt ei mõelnudki puhtaks minna
Atsetooniga vast ikka saab.

Postitatud: 15 Dets 2007 21:30
Postitas Alfist
Aga siin räägite,et olete ziguliõli kasutanud mootorid lahti kiskunud,kuid kas te olete välismaa õli kasutanud mootorid ka lahti kiskunud?Olete näinud milline on lääne õli kasutanud mootor seest,kui ei siis ärge rääkige,et ziguliõli kasutanud mootor seest sitt on kui te ei teagi milline lääne õli kasutanud mootor seest välja näeb.Mul üks tuttav remondimees rääkis,et ta võttis lahti Valvoline MaxLife sünteetilist õli kasutanud mootori ja tema ütles,et see ei näinud targem välja kui ziguliõli kasutanud mootor.

[Muudetud: 15-12-2007 Alfist]

Postitatud: 15 Dets 2007 22:08
Postitas olaaf
Algselt postitas: Alfist
Aga siin räägite,et olete ziguliõli kasutanud mootorid lahti kiskunud,kuid kas te olete välismaa õli kasutanud mootorid ka lahti kiskunud?Olete näinud milline on lääne õli kasutanud mootor seest,kui ei siis ärge rääkige,et ziguliõli kasutanud mootor seest sitt on kui te ei teagi milline lääne õli kasutanud mootor seest välja näeb.Mul üks tuttav remondimees rääkis,et ta võttis lahti Valvoline MaxLife sünteetilist õli kasutanud mootori ja tema ütles,et see ei näinud targem välja kui ziguliõli kasutanud mootor.

[Muudetud: 15-12-2007 Alfist]
jah olen võtnud lahti sünteetilist õli kasutanud mootori ning see polnud nii sitane,
pigem on asi selles, et mootori mingil eluperioodil kasutada sitta õli ning mootorit mitte pesta = pasane mootor

valvoline õlisid olen ise ka kasutanud,
esimene 2105 sõitis Valvoline Durablend mineraaliga ringi,
kui nukkvõlli vahetama hakkasin mingit hullu mustust sees polnud..
auto endine omanik rääkis, et oli kuskilt autobaasist miskit saksa õli saanud vene ajal kõvasti maha kirjutada ning sõitis sellega

Postitatud: 16 Dets 2007 13:02
Postitas Tiit21
Üldiselt ma olen 100% kindel,et see lada mis ma ostsin söitis enne minu kätte jöudmist täissünk castrol öliga.Jajaa,nöukogude ajal söitsid köik ladad täissünt ölidega,keegi ei kallanud sinna kamaz-i öli sisse.Addinol ja castrol olid poes ilgelt kuum kaup ja lada ölid seisid ja kogusid tolmu. :P

Postitatud: 16 Dets 2007 16:31
Postitas amfiibinimene
Algselt postitas: Tiit21
Üldiselt ma olen 100% kindel,et see lada mis ma ostsin söitis enne minu kätte jöudmist täissünk castrol öliga.Jajaa,nöukogude ajal söitsid köik ladad täissünt ölidega,keegi ei kallanud sinna kamaz-i öli sisse.Addinol ja castrol olid poes ilgelt kuum kaup ja lada ölid seisid ja kogusid tolmu. :P
milleks sellist jama siin ajada? kui raha ei ole või ei huvita auto mootori pikem eluiga siis tõesti kasvõi kusege sinna karterisse aga miks propageerida sellist jama? See mis oli 20 aastat tagasi hea õli ei ole seda kindlasti tänapäeval ja kui kasutada tänapäevasemat õli mõjub see ka mootorile paremini. Enamusel vaz õliga sõitnud masinatel on kapremont olnud ees juba enne 150000km samas aga soomes sõidetakse sama mootoriga ilma remondita 300000 - erinevus kasutatavas õlis.

[Muudetud: 16.12.2007 amfiibinimene]

Postitatud: 16 Dets 2007 17:01
Postitas VAZ
Mina kasutasin sellel aastal ning kasutan ka edaspidi oma 06e mootoris Valvoline Turbo mootoriõli. Tegemist mineraalõliga, mis peaks olema väga hea kvaliteediga. Hind on ka täitsa normaalne - 4 liitrine kanister maksab 200 krooni, ehk 50 kr/liiter. Täpsemalt saab sellest õlist lugeda SIIT.
Ja mingit kamazi või lada originaal õli never ei valaks mootorisse.
Vanaisa oli nõukogude ajal kellegi kaudu saanud välismaa õli ning nõuka aja lõppedes valas mootorisse 15W40 Shelli mineraalõli. Samas eks igaüks valab tõesti seda, mida ise heaks arvab oma auto mootorisse.

Postitatud: 16 Dets 2007 17:04
Postitas viaccess
Ühel tuttaval kaugel vene ajal oli ka Kamazi õli sees (muidugi muu põhjusel kui tänapäeastel tegelastel) ja suure külmaga ükskord andis käivitamisel natuke rohkem gaasi ja õlipumba nuutidele võis öelda nägemist!
Soovitus: Kasutage häid õlisid, tänapäeval valik väga suur. Ise sõidan Ladaga Havoline mineraaliga, lääne autodel kasutasin Castroli poolsündi.

Postitatud: 17 Dets 2007 14:50
Postitas rizto05
Enda Ladas kasutan Statoili täissünteetilist õli. Viskoossus on 5W40. Ei aja kuskilt välja:).

Postitatud: 17 Dets 2007 19:58
Postitas Tiit21
Siit Lada foorumist on palju körva taha panna,tuleb välja et kusi on paremate määrdeomadustega kui kamaz-i diisliöli.Siinkohal tänud viaccess-ele hoiatuse eest,mis ölipumbaga vöib külmal ajal juhtuda.

Postitatud: 17 Dets 2007 21:11
Postitas motamees
Algselt postitas: Tiit21
Siit Lada foorumist on palju körva taha panna,tuleb välja et kusi on paremate määrdeomadustega kui kamaz-i diisliöli. ...
...Ja vanavanaema mehe kasutatud õli on ka parem Mobilist.;)
Tegelikult on Kamazi õli bensiinimootorile kahjulik. Diiselõli pidi olema mittetöötemperatuuril kristalliline. See kristall aga toimib mootoris nagu liivatera. Bensiinimootoris ei saavuta õli nii suurt temperatuuri, kui vajalik tema normaalseks tegevuseks. Iseasi diiselmootoris, kus kuumused on suuremad.
Eelnev fakt on vene ajal tõestamist leidnud. Kuse kohta pole ma seda kuulnud. :puzzled Äkki keegi teeb katsetusi. Karterituulutusega peab siis midagi ette võtma. :regan

Lugesin eile Za ruljom'ist, kuidas 30 000km läbimisel oli nukkvõll kulumus 1,23mm. Moditi siis seda õlitamise auku väheke ja kiideti, et nüüd kulub palju vähem. 20 000km peale ainult 0,09mm. Tänapäeva mõistes on selline nukkvõll läbi. Tegelikult oli asi ikkagi ziguli (loe: viletsas) õlis. Loodame, et tänapäevane ziguli õli on natuke kvaliteetsem.
(nr 9 1983)



[Muudetud: 17-12-2007 motamees]

Postitatud: 18 Dets 2007 09:04
Postitas kenu
Siin tehakse veidi liiga Ziguli õlile. Omal ajal oli ta ikkagi küllatki innovaatiline asi ja suur samm edasi mootoriõlides -- räägitakse, et teda võib mõningate lisandite pärast pidada isegi psudopoolsünteetiliseks. Kunagi sai lahti kistud 82. a 05, mis veidi üle 100 000 km sõitnud ainult Ziguli õliga. Surverõngastel prakt kulumist märgata polnud, kui sai võrreldud uute rõngastega ja lukuvahet mõõdetud.
Ziguli õli häda on see, et tal pole pesemisomadusi, mootor oli seest ikka väga sitane. Mootor kulub Ziguli õliga siis kiiresti, kui teha nn standardne õlivahetus -- ilma läbipesuta, sest sitt jääb kõik ringlema ja situb ka uue õli kohe ära.

Samas jah, praegu on saadaval suht odavad poolsünt Lääne õlid, siis pole ju mõtet enam Ziguli õliga jamada -- mootor töötab paremini ja kulub vähem.

Postitatud: 18 Dets 2007 11:41
Postitas Mel
Muide 110 seeria mootoritele anti garantiiks 250 000 kilomeetrit tingimusel, et kasutatakse Valvoline õlisid.