Leidsin Youtube-ist 2 huvitavat videot, kus üks mees selgitab läbi karburaatori mineva turbo süsteemi põhimõtet. Kas keegi on oma Ladale sellist süsteemi ehitanud? On see mõistlik ja kui suur peaks sellise ehitamisel olema eelarve?
Video 1: Draw Through TurboCharging (Carburetor)
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=Jtn4PyzFspc[/bbvideo]
Video 2: Blow Through TurboCharging (Carburetor)
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=q4h69sTB2Dk[/bbvideo]
Kas läbi karburaatori turbosüsteem on Ladale mõistlik?
Kas läbi karburaatori turbosüsteem on Ladale mõistlik?
- Tony_2106
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 732
- Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
- Asukoht: Tallinn, Harjumaa
- Autod: 2015 Aixam City
- Kontakt:
Kas läbi karburaatori turbosüsteem on Ladale mõistlik?
Tony_2106
2020.a. Aprilia SX Factory 2T krossikas. 6-käiku.
2015.a. Aixam City 400cc Diisel (Automaat)
2020.a. Aprilia SX Factory 2T krossikas. 6-käiku.
2015.a. Aixam City 400cc Diisel (Automaat)
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Re: Kas läbi karburaatori turbosüsteem on Ladale mõistlik?
suck trough turbosüsteemi monumentaalseks veaks võiks lugeda seda, et segusiiber paikneb enne turbot.
Käiguga pidurdades jääb kompressoriosa suure vaakumi alasse ja võib õli mootorisse tõmmata läbi tihendite..
Selleks puhuks on võimalik osadele turbodele paigaldada spetsiaalsed tihendid..
Külmkäivitus saab olema õudusunenägu, suur osa kütust tõmbab turbo labadel tilka.
Samuti soojendatakse kuumal mootoril märkimisväärselt küttesegu = suurem detonatsioonioht ja väiksem võimsus..
Eks seal on probleeme veel, kui hirmsasti tahta karpat turbotada ja kokku hoida peaks mõtlema kompressori paigaldamisele...
https://www.ladamoscow.com/product-page ... -2108-2115
Käiguga pidurdades jääb kompressoriosa suure vaakumi alasse ja võib õli mootorisse tõmmata läbi tihendite..
Selleks puhuks on võimalik osadele turbodele paigaldada spetsiaalsed tihendid..
Külmkäivitus saab olema õudusunenägu, suur osa kütust tõmbab turbo labadel tilka.
Samuti soojendatakse kuumal mootoril märkimisväärselt küttesegu = suurem detonatsioonioht ja väiksem võimsus..
Eks seal on probleeme veel, kui hirmsasti tahta karpat turbotada ja kokku hoida peaks mõtlema kompressori paigaldamisele...
https://www.ladamoscow.com/product-page ... -2108-2115
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- zerosix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 155
- Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
- Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
- Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI
Re: Kas läbi karburaatori turbosüsteem on Ladale mõistlik?
Meenub, et keegi ammu proovis siin draw/suck through süsteemi. Oli veel geomeetrilise turboga, aga seda teemat vist enam pole ja ega seal väga palju juttu polnud ka. Ilmselt lasi ikka lõpuks mahlad kokku ja teema suri välja. Igasugune õhu kompresseerimine tõstab õhu temperatuuri. Mida rohkem - seda suuremad tempid. Sellele süsteemile õhu vahejahutit paigaldada ei saa, aga õhku jahutada on vaja. Seega kui seda teed minna, siis kasutada (väga)väikest laaderõhku.
Blow through süsteemi nii mõnigi foorumlane katsetanud. Sealjuures ka mina ise. Minu katsetusi saad lugeda siit: http://ladaklubi.ee/foorum/viewtopic.php?f=15&t=5855
Renault r5 karpadega on kuuldavasti mootorid ka käima saadud: http://ladaklubi.ee/foorum/viewtopic.php?f=15&t=9176
Ehitamise mõistlikkuse piirid meil igalühel erinevad, seega seda pead endalt küsima.
Blow through süsteemi nii mõnigi foorumlane katsetanud. Sealjuures ka mina ise. Minu katsetusi saad lugeda siit: http://ladaklubi.ee/foorum/viewtopic.php?f=15&t=5855
Renault r5 karpadega on kuuldavasti mootorid ka käima saadud: http://ladaklubi.ee/foorum/viewtopic.php?f=15&t=9176
Ehitamise mõistlikkuse piirid meil igalühel erinevad, seega seda pead endalt küsima.