1. leht 1-st

21083, indrek56, 2001

Postitatud: 30 Juul 2015 09:55
Postitas indrek56
Kunagi kui veel väike olin, ostis sovhoosis keegi omale sputniku. kuidas see võimalik oli, ei tea. igatahes olid meil kõigil tatikatel karbid laiali ja koolist tulles sai kodutee ikka nii sätitud et sellest mööda sai kõndida. kes siis ei unistanud et saaks endalegi kunagi sellise. Nüüd 30 aastat hiljem on unistus täitunud. Jah unistused saavad teoks :P

Igatahes käis sõber mulle pikka aega juba pinda, et vaja rallispordi harrastusega tegelema hakata, ikkagi vanusele ja füüsisele nagu kohasem. Käisime tema sputnikuga siis haapsalus sprindil ära ja suvel sai siis endale ka üks juurde.
500€ eest sai aga nii hea eksemplar, et kuidagi ei raatsi seda lammutama ja ümber ehitama hakata. Remondimehel näen, kuidas käed sügelevad rellaka ja lõiketangide järele, aga siiani olen ikka pidurit peale hoidnud. Samas ei takistanud see Misso krossirajal võistlemas käia. Roostet esineb nagu ikka, muidu aga korralik. Ehk siis ka tehase konfis pilliga kannatab rahvaspordiüritustel vajutada. Kohti ei saa aga elamust küll.

Uudne kogemus on ka see, kuidas LADAga sõites üritavad kaasliiklejad meeleheitlikult mööda sõita, ehki sõidan sama kiiresti kui oma teise autoga. Sellega liigeldes sellist paanikat ümber ei toimu. Kas kellelgi veel selliseid tähelepanekuid?


Pilt

MNT andmed:
Esmane registreerimine: 09.11.2001
Kategooria: sõiduauto
Kere nimetus: luukpära
Kere värvus: tumeroheline
Mootor: 1499 cm 3
Mootori võimsus: 56 kW
Kütus: bensiin kat.
Käigukast: manuaal
Veoskeem: esivedu

Auto ajalugu tundub olevat: 2001 (kas eesti lada esindus siis veel tartus tegutses? numbrimärgi alus viitab nagu oleks) ostetud ja selle aasta kevadel sama isiku poolt kampaania korras uue auto soetuseks ära antud.

mooditud (24.05.16):
* jäigad mootoripadjad
* mootori põhjakaitse
* kiirkinnititega EAL RS nõuetele vastav tulekustuti
* b6 amordiring
* jäigemad -30mm vedrud
* sportrool
* LSD torsen 8kg
* konkreetsem käigukangi kardaan
* Strutbar ees (koos mootori kinnitusega) ja taga
* start/süüte lülitid
* lisa kaugtuled
* aknapesu muudetud (tagumine eemaldatud)

Postitatud: 30 Juul 2015 11:20
Postitas france2
Sa vaata mis siis juhtub, kui 110 alas kellegist vaz.iga mööda sõidad :D

Postitatud: 31 Aug 2015 13:31
Postitas indrek56
Nagu "Stig" Georg Orr Võrumaa Suvekarika viimasel etapilt selle autoga näitas, on tavalise tänavaautoga võimalik "tehtud" masinate seas autokrossi rajal täiest adekvaatne tulemus välja sõita. Põhiliselt piirab kiirust ainult juhiistme ja rooli vaheline tihend :)
Olgu siinkohal ausalt loetletud hetkel tehtud tuuningud: mootoripadjad, peetud esimesed bilsud ja sportrool.

Pilt

Postitatud: 20 Okt 2015 08:46
Postitas indrek56
Auto jätkab oma väärikat vananemist. Siin pildil järelkasv pärast parklates ohukoonuste vahel manööverdamist Laitses päris oludes rajaääri uurimas:

Pilt

Postitatud: 01 Veebr 2016 23:36
Postitas indrek56
Noored on ka sel hooajal vallisõidu tehnikale truuks jäänud. Sel nädalal peaks ka torsen lukk sisse saama, ehk läheb midagi veidi paremaks:


Pilt

Postitatud: 17 Apr 2016 21:11
Postitas indrek56
Nagu veidi aega tagasi koos järglasega Tartumaal Tigasel kogesime, peab vägagi paika siin foorumis välja öeldud mõte, et mis iganes tüüpi diffrilukk on parem kui mitte-lukk. Meil siis 8kg torsen.

Pilt

Postitatud: 09 Aug 2016 21:58
Postitas indrek56
Kõik Tartu inimesed võivad nüüd rahulikumalt öösel magada, sest ohtliku veaga auto puudused saavad kõrvaldatud.

Ohtlik viga:
Pilt

Nõukogude inseneride poolt tugevus- ja turvaarvutatud ja välja töötatud eurokorrektne lahendus:
Pilt

Aga mitte liiga rahulikult ei pea magama, sest originaalpolditamise tulemusena on ühe tagumise poldipesa keere juba kahjustatud. Aga ülevaatusel ei koti see kedagi ja auto on jälle liikluskõlbulik.

Tegelikult tahtsin küsida. Kui nüüd probleemi kõrvalda hakata, ühtlasi vaja tagapidurite tasakaal paremaks saada (TÜVs piiripeal), siis kas peaks juba enne valmis panema uued trummlid klotsid vms?

Postitatud: 12 Jaan 2017 13:02
Postitas indrek56
Mõningased vahepealsed muutused:
Kevadel sai väsinud originaalamortidele asenduseks peale kruvitud (ise teemat põhjalikult valdamata) teiste soovitusel Bilstein B6. Vedrud jäid samaks, st tehasest originaalid. Muidugi oligi asi parem, kuid jäi mulje nagu teekski kogu töö nüüd amort ära. Alguse osa on nagu tühjem ja siis põmm - tuleb amordi töö pauguga vastu. Tundus, et saaks olla veel parem. Tundus, kuna numbreid mul siia käia pole.

Nüüd hiljaaegu sai alla visatud ka -30mm veidi jäigemad vedrud lootuses, et need teevad amortidega veidi paremat koostööd ja saab autot madalamaks. Koostöö tundubki palju parem aga autot madalamaks ei saanud. Vedrud alt ära võetuna on tõesti 30mm erinevad, kui ilmselt vajuvad vanad rohkem raskuse all läbi kui uued ning reaalne kõrgus jäi pmst samaks. Niiet kes veel plaanib vedrude abil madalamaks minna, siis -50mm vedrude allapanek pole mingi liialdus.

Pilt

Postitatud: 13 Jaan 2017 11:44
Postitas olaaf
Need vene "sport" vedrud vajuvad suht ruttu ära :(

Postitatud: 17 Jaan 2017 16:42
Postitas indrek56
Selle auto ja kasutaja suhted on sedapuhku nüüd lõppenud. Kindlasti oskab uus omanik seda autot sihtotstarbelisuse mõttes palju paremini kasutada kui mina ja seega peaks mõnel rahvaspordi üritusel ja tänaval see ikka veel edasi kulgema.