1. leht 1-st

2101, Nullüks, 1982

Postitatud: 20 Okt 2013 19:10
Postitas Nullüks
Tere klubilised! Hiljuti sai ka omale koju toodud punane null-üks, eesmärgiga kasvatada temast välja korralik hobiauto.
Sünniaastaks 1982, Kadaka tee salongist kilomeetreid mõõtma asunud 1983 aastal. Eksport variant, üsnagi originaalilähedane.

Kuigi 30ndatel sündinud senine ainus omanik on autot hoidnud garaazis ja teinud ka mõningaid pisemaid parendusi, siis siin-seal on mõnd roostetäppi ja mõlki ikka näha.
Üldiselt on auto siiski väga heas sõidukorras, kõik töötab nii nagu peab. Üle vaadatud ja kindlustatud.

Kuna hooaeg hakkab otsa saama, siis järgmine sõit on ilmselt garaazi talvituma.





Pilt Pilt Pilt

Administreeriv toiming

Postitatud: 20 Okt 2013 19:13
Postitas Kytt
 ! Sõnum kasutajalt: Kytt
Teema on liigutatud.

Postitatud: 21 Okt 2013 13:24
Postitas krister
Tere!

Tore auto! Tegu peaks olema kopika viimase tootmisaasta auto. Piiluks heameelega salongi, et vaadata kas spidomeeter on musta taustaga ja kas aknavändad on 011 omad.

Edu!

Postitatud: 21 Okt 2013 13:45
Postitas Kytt
See pilt peaks rahuldama Kristeri uudishimu
Pilt

Postitatud: 21 Okt 2013 20:44
Postitas Nullüks
Õige pilt. Eelmine omanik pole siiani vaevunud kuulutust maha võtma.

Selline ta seest välja näeb, hea meelega kuulan spetsialistide kommentaare, et mis on originaal ja mis aegade jooksul vahetusse läinud.

Mõned võõrkehad jäid kohe silma:
-Istmetele on külge poogitud peatoed - isenesest ilusti toon-toonis ja üsna viisaka teostusega kuid siiski selgelt omalooming.
-Tagumine klaas on soojendusega, see tähendab ka lisandunud lülitit.
-Lülitite all on mingid indikaatortuled (punane ja roheline) Nende vilkumisest järeldasin ise, et nad näitavad generaatori tööd / aku laadimispinget vmt.
-Kindlaeka alla on krutitud kasettmakk. Kõlarid mõlemal pool esiksest eespool jalaruumi seinal.
-Rooli koha pealt ma nüüd ei tea, kas seal peaks olema signaalirõngas või mitte. Kunagi ammu peres olnud 1980a mudelil veel oli.

p4.jpg-thumb.jpg

Postitatud: 21 Okt 2013 21:03
Postitas Kytt
See lisalüliti on täiesti autentne asi, eksportmasinatele tõenäoliselt Soome edasimüüja juures paigaldatud tagaklaasisoojendi jaoks just selliseid rohelisi pandigi.
Nende peatugede kohapealt olen ma kahtleval seisukohal et kas istmete kallal on mõne omaniku nobedad näpud või on see samuti eksportmasina eripära. Targemad ehk oskavad aidata, et mis aastast Põhjamaades esiistme peatoed kohustuslikuks muutusid.
Muideks ka turvavööd on lääne turu eripära, "kodumaised" masinad sõitsid poest välja tavaliste rihmadega.

Postitatud: 21 Okt 2013 21:39
Postitas Nullüks
Eksportvariant on ta kindlasti. Sain kaasa hooldusraamatu, kus on esimesel leheküljel ostutehingu info. Seal on kirjas, et eksportvariant, ostetud 6738 rutsi eest Kadaka tee 72 asunud uhke nimega asutusest "Tallinnskii spetsavtotsentr VAZ Salon-Magazin" Oluliseks on peetud ka spetsiaalse templiga lüüa sisse eestikeelne märkus "Raadiota"

Ehk siis kõik muudatused on ilmselt tehtud kodumail, kuigi esialgne eesmärk oli eksport. Või on auto tõesti korraks läänes käinud ja siis mingi imenipiga uuena ikka siia tagasi jõudnud. Et ei läinud seal kaubaks vmt.

Ilmselt ajastu eripära, kuid tänapäevases mõistes tunduvad aastaläbisõidud imeväiksed. Nt esimese aastaga kogunes 2650km, 20 000 hoolduseni jõudmiseks kulus 5a. :)

Postitatud: 24 Okt 2013 12:45
Postitas krister
Tänan! Ah et nii jõhkralt on 011 salong pealetulnud! Pakun, et enamus on originaal, k.a. rool.
Peatoed ja tagaklaasi soojendi on ilmselt Soomes või soomlastele mõeldes paigaldatud.

Muuseas, minu 1980.a. auto esistmete seljatugede sees olevates džuudist polstrimaterjalis on peatugede augud olemas. Seljatoe metallraamistikus ma siiski mingeid peatoe kinnitusi ei märganud. 2106 istmed on veidi teise kujuga, et sama džuudimatt sinna sisse sobiks.

Postitatud: 24 Okt 2013 13:35
Postitas Nullüks
Olen ise ka nüüd veidi googeldanud ja leidnud pilte põhimõtteliselt identsest kooslusest, kus 01s on sama 011 armatuurlaud ja rool ning mis väidetavalt on originaalseisus. Selliseid peatugesid veel kohanud ei ole. Välimuses torkas silma must peegel, mis nagu veidi võõrkeha seal kroomliistude vahel on. Selle originaalsuses ei saa muidugi ülearu kindel olla kuid sobiva leidmisel tahaks ka ise kroomitud variandi panna.

Isa kunagises 80.a mudelis oli veel armatuurlaud hõbedase liistuga ning rool signaalirõngaga, aknavändad igatahes olid juba samasugused mustast plastist. Peatugesid ei olnud ja ei mäleta ka nähtvaid auke istmekattes. Ilmselt pressis 011 end siis päris viimasel kahel aastal jõuga sisse.

Postitatud: 24 Okt 2013 14:16
Postitas krister
Istmekattes auke ei ole ka mul. Istme sees on selline pehmendus, selles on augud.

Leidsin telefonist pildi kah:
Pilt
Paremal pool on '80. a. auto iste, vasakul '71.

Välimine peegel võib olla varuosa. Mu meelest on ka hilisematel 2106 veel kroomist peeglid.

P.S. Kui soov autot "vanandada" siis ehk leian kastidest metallist aknavändad, signaali rõngaga rooli.

Postitatud: 24 Okt 2013 22:43
Postitas Nullüks
Päris huvitav, polegi seni olnud au istmete sisikonnaga tutvust teha :)

Kui nüüd n.ö. vanandamise teema juurde tulla, siis tegelikult oleks väike kiusatus ikka rõngaga rool panna - klapib minu nägemuses 01-ga paremini.

Postitatud: 26 Okt 2013 15:33
Postitas Nullüks
Veel viimane asi enne talveund tehtud - ülevaatus puhtalt läbitud :) Saateks meistri kiidusõnad tõesti korras tehnika kohta - nii head co-d ja pidureid kohtavat sellises eas autol väga harva. Igatahes mul tegi meele rõõmsaks. Olid need ju asjad mida autot ostes omal käel kontrollida ei saanud. Kuigi ülevaatuse tähtaeg oli alles detsembris, siis talviseid sõite ei ole plaanis ja nüüd on kevadel üks mure vähem.

Uurisin ka peatugesid lähemalt. Paistab et need on tõesti originaalid - leidsin nii E-märgistuse kui LADA logo



Pilt

vt

Postitatud: 05 Veebr 2014 00:37
Postitas Nullüks
Kuna auto on garaazis peidus, siis mõlgutasin photoshopis mõne minuti suvemõtteid.



Pilt

Postitatud: 03 Sept 2014 21:36
Postitas Nullüks
Esimene lahe suvi punase kopikaga hakkab lõpusirgele jõudma. Suhted olid head, kõikjal kus vaja, sai käidud. Kuna ise ei leidnud auto jaoks päris nii palju aega kui lootsin, siis vastas ta mulle mõne piinliku käivitusprobleemiga. Üldiselt aga võib rõõmuga tõdeda, et kuigi põrsas sai ostetud üsna pimedas kotis, tuli välja täista hea pill.

Nüüd on paras aeg teha järgmisi plaane. Kuigi üldiselt on kere, s.h. põhi igati kõva, oleks vaja mõned kohad kindlasti üle käia.

Rattakoopa ääred on kõik üsna räbalad - sinna randi sisse on aegade jooksul kogunenud saasta, mis on olnud roosteussile heaks väetiseks.
Kriitilise pilguga tuleks üle vaadata ka karbid - auke ei ole näha aga siit-sealt kobrutab korralikult.
Tagumistel tiibadel on kunagi kõveraks tõmmatud stangega korralikud mõlgid sisse vajutatud.
Parempoolne esiuks on üsna mõlkis.
Lisaks siin-seal väiksemaid täkkeid ja eelmise omaniku poolt pintsli ja kättejuhtunud punase värviga tehtud parandusi.

Otsin kogenud inimest (või töökoda) kuhu tasuks sellise auto ja eelpool mainitud vigadega minna. Kuna üldiselt on auto kõva, originaalvärv läigib ja lõhn on õige :) ,siis parema meelega ei hakkaks toimivat kooslust paljaks rookima, teeks keretöid esialgu komplektse auto küljes. Siin kulukski asjatundja nõu ära - mis plekid vajavad vahetust ehk siis otsimist, mida saab siluda ja mida veel teha, et seni veel korralikud plekid kaua vastu peaks.

Postitatud: 03 Sept 2014 22:28
Postitas zajetz
 
Nullüks kirjutas:Päris huvitav, polegi seni olnud au istmete sisikonnaga tutvust teha :)

Kui nüüd n.ö. vanandamise teema juurde tulla, siis tegelikult oleks väike kiusatus ikka rõngaga rool panna - klapib minu nägemuses 01-ga paremini.

Minu 82.a 2101 omab rõngaga rooli. Rohkem praegu ei mäleta. Pole ammu piilumas käinud teist.

Postitatud: 02 Aug 2015 22:35
Postitas Nullüks
Suvi on toonud hulganisti mõnusaid sõite, kuid ühest probleemist pole samas ikka jagu saanud - endiselt on juhtumeid, kus sooja mootoriga starteriga käima ei vea, lükkamine-tõmbamine on siis seni õnneks mootori ikka podisema ajanud ja peagi saab hoo sisse ka. Süüde on üle vaadatud, reguleeritud ja osaliselt ka välja vahetatud (süütepool, jagaja) ning sai paremaks küll. Käivitumise probleem peitub vist siiski karburaatoris. Sai teda puhastatud, kuid probleem püsib - ilmselt vaja ikka vähemalt remondikomplekti ulatuses hakata juppe vahetama ja katsetama. Mingi arvamus on, et äkki nõelklapp ei toimi nii kui peab. Teen ise alles karburaatori hingeeluga tutvust, varem pole seda agregaati pidanud näppima.

Igaks juhuks targematele küsimus et kas Daaz 2105-20 on ikka sobiv jupp, äkki õpetan siga lendama... Kusagil tabelis tundus, et 2101 mootori peale peaks vist ikka sobima ja üsna tõenäoline, et on seal ka algusest peale olnud. Kõik voolikud klapivad ka kokku.

Postitatud: 20 Aug 2015 10:55
Postitas Nullüks

Re: 2101, Nullüks, 1982

Postitatud: 31 Aug 2017 00:07
Postitas Nullüks
Ikka liigub :) Pole foorumisse pikka aega postitanud aga seda võib lugeda ka positiivseks märgiks, et auto on endiselt olemas ja liikleme ilma suuremate tõrgeteta.

Olen püüdnud autoga lihtsalt heaperemehelikult ümber käia ja aegamööda mõned silma riivanud või 01-le mitteomased detailid õigete ja ilusatega asendada. Keretöid pole ette raatsinud võtta, samas näppu veel kusagilt läbi pole ka lükanud. Läbi aastate on kummitanud teatud hetkedel sooja mootoriga mitte käivitumine, kuid veale jälile pole veel saanudki. Viimane soovitus oli bensiinipumpa vahetada, saab ära proovitud. Ega tegelikult mujalt enam viga ei oska ise otsida ka. Karpa ja kogu süütesüsteem on mitu korda üle käidud.

Hiljuti sai huvi pärast lõpuks ka tippkiirust proovitud, jäi tehase andmetele vaid mõne pügalaga alla. Ehk siis originaalseades mootor on ka veel piisavalt reibas. 4-käiguline kast muidugi säärast maanteesõitu ülearu ei soosi, õnneks ei ole sinna ka väga tihti asja. Ilusa ilmaga tööl käia või pühapäeval lastele lõbusõitu teha on aga endiselt mõnus.

Re: 2101, Nullüks, 1982

Postitatud: 31 Aug 2017 11:56
Postitas Vaalo
Nullüks kirjutas:...ja aegamööda mõned silma riivanud või 01-le mitteomased detailid õigete ja ilusatega asendada.
Selles suhtes on whitewall'id kuidagi kahe silma vahele jäänud?

Re: 2101, Nullüks, 1982

Postitatud: 31 Aug 2017 13:20
Postitas Nullüks
Ei, whitewallid on selle pärast all, et mulle meeldivad. Nii lihtne see ongi :) Kuna ma praegu mustade numbrite poole ei võimle, siis ei aja ka 100% originaalsust taga. Kui see tuju peaks kunagi tulema, siis kindlas kohas ootab oma aega ka jooks algupäraseid diagonaalrehve. Seniks on oluline, et tuju lihtsalt hea püsiks.

ENSV teede atlasele tegin ka suvel update´i ;) Nii, et "probleemseid kohti" ajastutruuduses võib teisigi leida.