Lada 21053 VFTS-look :: 1990 :: janarsiniväli

Lada 21053 VFTS-look :: 1990 :: janarsiniväli

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
Kasutaja avatar
janarsinivali
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 17 Okt 2011 00:08
Asukoht: Tallinn
Autod: 053 '90
Kontakt:

Lada 21053 VFTS-look :: 1990 :: janarsiniväli

Postitus Postitas janarsinivali »

Et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest, et lapsena telekat vaadates olid kõige lahedamad autod Ritari Ässa Trans-Am ja siis see rallikas, millega Jaak Joala tegelaskuju "Teisikutes" tšempioniks tuli. Ja punkt number 2 siit nimekirjast viiski selleni, et üle 10 aasta taas ladameheks hakkasin.


ladaklubi00.jpg
ladaklubi00.jpg (80.19 KiB) Vaadatud 3390 korda
Juba 2022 sügisel, kui Rallilegend222 ürituse köögipoolega veidi kokku puutusin, tõusis see vana mõte taas päevakorda ning panin auto24 otsingusse agendi. Et kui saabub müügile mõni nullviis, siis mõtlen asja üle sügavuti järele. Eelistus oli kas valge või sinine ning 1500 mootoriga.

Kevadel, kui esilinastunud oli juba ka rallifilm ning nullviied minetanud paraku selle mõjul ka suurema hinnatingimisvõimaluse, oligi juhtumisi korraga müügis kaks sobivat varianti. Valge 1300 ja sinine 1500.

Ja mai alguses soetasingi endale sinise.
ladaklubi01.jpg
ladaklubi01.jpg (268.89 KiB) Vaadatud 3390 korda
ladaklubi02.jpg
ladaklubi02.jpg (306.59 KiB) Vaadatud 3390 korda
Paljude esimene reaktsioon on olnud seepeale, et originaalvärviga autot küll värvida ega saagida ei tohiks. Samas õnneks oli lähivaates ikkagi pea igal plekil mõni põõsakriim või parkimismõlk, mida oli ise üle võõbatud, nii et minu tegevuskava mõttes ideaalne seisukord. Roostet ei täheldanud, oli uuest saadik korras hoitud ja ainsad pudisevad kohad tuvastasin hiljem küljeliiste eemaldades. Õnneks need jäävad ikka tiiva alale, mitte karpide ette. Ja rahaliselt võttes on praktika näidanud, et odavam on kohe soetada korralikum masin, isegi kui kere läheb muutmisele. Sest kui võtta ront, siis selle kordalappimiseks läheb lihtsalt tunduvalt rohkem vahendeid kui korralikuma kerega masina eest lisaraha tuleb maksta.

Alustuseks kleepimisse. Enne veel autot lahti võttes ilmsiks tulnud rooste väljajuurimine liistude äärekinnitustest. Ja siis kleepimistöökotta.
ladaklubi03.jpg
ladaklubi03.jpg (276.25 KiB) Vaadatud 3390 korda
ladaklubi04.jpg
ladaklubi04.jpg (125.72 KiB) Vaadatud 3390 korda
ladaklubi06.jpg
ladaklubi06.jpg (241.53 KiB) Vaadatud 3390 korda
Jah, Brundza oleks pidanud ehk pool sentimeetrit madalamale jääma, aga samas kartsin, et kui need kleepsu servad liiga liistusüvendiga kokku saavad, siis võib ehk seda pori sinna liiga palju koguneda. Ühesõnaga jäi praegu nii. Lisaks jätsin tegemata tagapaneelil selle valge alumise randi, sest kuna seal need plekid on ikka veidi lainetavad igasugu äärekivide riivamisest, siis valgega karjuks see kaugele.

Pärast kokkupanekut tuli veel ukselinke reguleerida, et nad ka lukku läheksid. Ning samuti hakkasid tagatuled pärast tagasipanekut diskot tegema. Kakkusin juhtmed lahti ja ühendasin ükshaaval kokku tagasi. Veidi läks paremaks, aga põrutamist ei kannatanud. Vahetasin ühel tagatulel nii pistiku kui ka kontaktplaadi ära.

Järgmisena laiendid. Rallipood.ee tegi ja ise värvisin. Õnneks toonane stiil oligi ajalooliselt väheke robustne, sest ega ma peale oma eelmise hobiauto, Mosse, keretööde ei ole selles kuigi vilunud. Aga kui ikka tahta asju käppa saada, siis kõige humaansem on harjutada omaenda autode peal. Ühtlasi värvisin ka stangealused osad üle. Need jäid algselt mitte kleebitud, vaid auto enda värvi, mis aga ikkagi kleepsust veidi erines. Kleeps ja uus värv aga õnnestus peaaegu identsed leida. Ja kui juba värvimiseks läks, siis ka velgede värv oli kohati veidi kulunud / roostene, nii et värvisin hõbedaseks. Tean, et hallid olid levinumad, aga kuna oli ka reklaampilte hõbedaste 05 velgedega, siis valisin selle stiili. Sest noh, läigib rohkem, mis on ju äge.

Ja muidugi tuli enne laiendite paigaldamist tiivaääri saagida ja tagumised ka koopaga tagasi kokku keevitada. Seda kõike lasin töökojas teha. Keevitamine pole midagi, mida niisama harjutama hakata, eriti bensupaagi vahetus läheduses.
ladaklubi08.jpg
ladaklubi08.jpg (153.72 KiB) Vaadatud 3390 korda
ladaklubi09.jpg
ladaklubi09.jpg (341.42 KiB) Vaadatud 3390 korda
Ja kuna ta juba töökojas oli, siis ka mõned nikerdamist nõudvad elektritööd lasin ära teha - lisatulede ja näidikute ühendamine nimelt. Töökojas oli üks Ukrainast pärit noormees, kes oli Ladadega varem tegelenud ja kes teadis kohe, mida ta tegema hakkab. Õlinäidik vajas ju kaheharulist andurit. Lisatuled on veidi väiksemad kui vanasti rallikatel, sest nendel olid kaugutuled, aga mina panin udukad. Sest noh - siis saab päeval ka põletada. Näidikute paigutuse võtsin samuti "Teisikute" filmi sisekaadritest - ehk tahhokas ning need kolm näidikut seal all raadio kohal. Õnneks autol oligi kohe makk kindalaeka alla pandud, nii et raadiokonsool oli kõik lõikamata - sain näidikud hästi kinnitada. Sportrool on RRS, mis tundus stiili poolest piisavalt retro - kõigepealt ostad ikka odavama ja alles siis selle, mis vaja. Seda juhtus veel korra, aga sellest juba järgmiste piltide juures.
ladaklubi10.jpg
ladaklubi10.jpg (145.02 KiB) Vaadatud 3390 korda
ladaklubi11.jpg
ladaklubi11.jpg (178.34 KiB) Vaadatud 3390 korda
Nüüd laiendite neetimine. Ja siin on järgmine näide rubriigist "algul odav ja siis hea asi." Kui 25-euroste neetimistangidega oli protsess nagu jõusaal ning neljanda detailini jõudes juba piinakamber (reaalselt tõmbasin lihase ära, kui metall juba väänamisest paindes oli), siis 41-euroste tangidega meenutas see protsess pigem kergemat aeroobikat.
ladaklubi12.jpg
ladaklubi12.jpg (214.78 KiB) Vaadatud 3390 korda
Kui hakkasin juba registrile ümberehituste vormistamiseks ettevalmistusi tegema, siis RRS rooli puhul teatas isegi tehas lakooniliselt, et mingeid vastavussertifikaate neil ei ole. Nii et siis soetasin hoopis Luisi ja tuli pärast tellimist välja, et kogemata õnneliku juhusena täpselt sama mudeli, mis mul ühel 80ndate näidisfotol oli. Asendasin ka maki - CD-mängija asemel on nüüd Videotoni kassetikas, mida omal ajal pandi Ikarustesse. Kuna Ikarused sõitsid ka rahvusvahelisi liine, siis on siin nõukaaegsetele makkidele tavatult ka FM-sagedus:
ladaklubi13.jpg
ladaklubi13.jpg (119.63 KiB) Vaadatud 3390 korda
Tagaosas tegin veel veidi isetegevust. Kuna tegu pole rallikaga, vaid tänavaautoga, siis et veelgi sellist 80ndate vaibi rõhutada, siis sai tagaaken ka kapsariivi. No lihtsalt sobib ajastu vaibiga.
ladaklubi14.jpg
ladaklubi14.jpg (190.79 KiB) Vaadatud 3390 korda
ladaklubi15.jpg
ladaklubi15.jpg (173.36 KiB) Vaadatud 3390 korda
Nüüd on veel tehtud uus roostetõrje, saadud Maanteeameti tehnikaosakonnalt esialgne kooskõlastus ümberehitustele. Varsti stanged peale ning angaari ette näitama. Tegin ka ühe Tallinn-Tartu tripi ja täitsa toredalt kulgeb.

Paar tehnilist probleemi nõuab veel lahendamist. Pidurid kipuvad vahel paar viimast meetrit müristama, aga samas laagrid läbi loksutatud ja korras - vahepeal kaob ära, eks ootame. Paar päeva tagasi lõppes laadimine, eks tuleb see standardne mass-pingeregulaator-dioodid-genekas läbi käia. Ja pöörded on soojalt tühikäigul ligi 1500, sellega peab veel tegelema. On kellelgi mõni hea mõte - kui pöörded muidu ühtlased, lihtsalt liiga kõrgel, kas on mingeid lihtsaid nippe, mida enne karbussi näppimist proovida?
Vasta