Kuna käed sügelesid, otsustasin kontaktivaba jagaja ikkagi ise peale pusida.
Enim tekitas muret süüte ja muu mootori töötamise küsimus, kuna pole ei süüdet, karburaatorit ega üldse ühtegi asja kunagi sättinud, mis hõlmaks mootori töö reguleerimist. Olaafil paraku olid kiired ajad ja nii ei jäänud muud üle, kui otsast peale hakata.
Jubinad valmis installeerimiseks. Pildil ei ole stroboskoopi, mille samuti ostma pidin, et süüdet kontrollida peale paigaldust.
- unnamed (12).jpg (648.37 KiB) Vaadatud 6580 korda
Vanad küünlad küljest ära. Tegu on eelmisel aastal paigaldatud NGK küünaldega. Kas see ongi okei, et isolaatori juurest selline helebeež on?
- unnamed (13).jpg (439.41 KiB) Vaadatud 6580 korda
Nüüd läheb põnevamaks. Enne jagaja maha võtmist on vaja märgid paika saada või vähemalt nii mulle kõikvõimas internet õpetas.
Selleks tõstsin tagumise vasaku ratta üles (vana hea nõuka tungiga), panin sisse 4nda käigu ja keerasin ratast, kuniks rihmaratta juures märgid paika lähevad. Rihmaratta märk peab 2 ja 3nda märgi vahele jääma mootori korpusel. Tegin märgid veel oranži küünelakiga üle, et hiljem paremini näha oleks.
- unnamed (15).jpg (462.82 KiB) Vaadatud 6580 korda
- unnamed (14).jpg (326.82 KiB) Vaadatud 6580 korda
Märkisin jagaja rootori asendi, et uus samapidi panna. Ühtlasi oli vana jagaja seest veidi roostes, kes teab, kaua see veel kestnud oleks.
- unnamed (16).jpg (484.33 KiB) Vaadatud 6580 korda
- unnamed (17).jpg (442.86 KiB) Vaadatud 6580 korda
Siis ei jäänud muud üle, kui uued pudinad külge kruvida.
- unnamed (18).jpg (408.81 KiB) Vaadatud 6580 korda
- unnamed (19).jpg (462.76 KiB) Vaadatud 6580 korda
- unnamed (20).jpg (493.16 KiB) Vaadatud 6580 korda
Auto käivitus, mootori töö oli alguses ebaühtlane, seega keerasin jagajat ja jälgisin strobot, et rihmaratta märk jääks pidevalt mootori 2 ja 3nda märgi vahele, keerasin jagaja kinni. Mootori töö oli siiski veidi ebaühtlane ja pöörded madalad, kuigi ma polnud midagi muud muutnud. Alguses olin nõutu, siis otsustasin foorumist leitud info järgi karburaatorit sättida.
Keerasin suuremat kruvi välja, kuniks pöörded hakkasid tõusma, mootor hakkas juba paremini käima. Siis reguleerisin igaks juhuks veel jagajat, sest rihmaratta märk oli ikkagi natuke liiga palju ainult teise märgi juures mootori kaanel, sai veel natuke paremaks.
Lõpuks keerasin ka veidi segu kruvi välja ja tundub, et sai päris ühtlaseks.
Sõites ja eriti maanteel on tunda, et minekut on rohkem, küll aga jääb üks veider anomaalia. Nimelt läks laadimine natuke "lahjemaks", enne oli voltmeetril seier täpselt selle triibu peal, mis rohelise ala keskel on, nüüd natukene alla selle, eriti kui tuled peal on. Pikemalt sõites läheb natuke paremaks, kuid nii, nagu enne, ta ei ole.
Milles asi võiks olla? See ju pole reaalne, et uus süütekomplekt nõuab rohkem voolu ja mu laadimistaristu ei suuda nii palju mahla toota?
- unnamed (21).jpg (492.33 KiB) Vaadatud 6580 korda