2103, olevtoom, 1979

2103, olevtoom, 1979

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
o
olevtoom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Nov 2019 11:11
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2103

2103, olevtoom, 1979

Postitus Postitas olevtoom »

Tervitus kaasfoorumlastele!

Vene ajal mul Žiguli pidamise võimalust polnud ja ega säärast kavatsust nüüd polekski tekkinud... autosid on niigi. Kuid inimene mõtleb ja jumal, keda pole olemas, juhib. Mis tähendab, et see juhtimine kukub välja nii nagu parasjagu juhtub. Ja nii olengi novembri algusest 1979. aastal valmistatud, väljast tumesinise ja seest pruuni "luksi" omanik.

Päris pull auto on. Ta on olnud enam-vähem pidevas kasutuses kõik need 40 aastat, kuigi viimastel aastatel väga vähe sõitnud. Ka üldine läbisõit on meeldiv -- 94 Mm. (Tean seda täiesti kindlalt, sest eelmisel omanikul pole mitte mingit põhjust odomeetri täiendavaid ringe varjata).

Käisin ülevaatusel ja palusin ülevaatajatel võimalikult ranged olla. See ei aidanud, auto läks ikka 0 veaga läbi.

Mis ei tähenda, et vigu ei oleks, kuid enamasti on need pisikesed elektrihädad. Kabiinivalgustus näiteks ei tööta, kell samuti, rääkimata neist punastest hoiatustuledest, mis asuvad esiuste servades ja mille üks geenius mingite värviparanduste käigus on sinise värviga üle pihustanud. Küttekraan on kinni jäänud ("loomulikult", ütles üks Žiguliga rohkem tuttav inimene), bensiiniandur ei tööta jne.

Kuid see tähendab, et ongi, millega mängida. Eks ma hakka siin targematelt igasugu asju küsima ja palun naiivsete küsimuste pärast juba ette vabandust.

Mõnede juppide vastu on mul ka huvi, kuid sellest tasub vist pigem ostu-müügi rubriigis kirjutada.
o
olevtoom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Nov 2019 11:11
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2103

Re: 2103, olevtoom, 1979

Postitus Postitas olevtoom »

Tere üle pika aja!
Žiguli on nüüd rahulikult garaažis seisnud, vaid mitmed pisikesed läbipõlenud lambid olen välja vahetanud.
Ja raadio kah. Kuivõrd originaal (A-271) eriti raadiojaamu enam kätte ei saa, lootsin, et saan sellega ühendada hiina MP3-mängija (A-271-l on isegi liinisisend külje peal olemas). Saingi, kuid siis selgus, et madalsagedustraktis on midagi õhtul, sest põhjakeeratud heli oli vaevalt kuulda. Otsustasin niisiis raadio uue vastu vahetada. Hiinast soetasin 11 euro ja 88 sendi eest säärase:

Pilt

Minu arvates sobib interjööriga päris hästi:

Pilt

... niikaua, kuni on välja lülitatud. Sisselülitamisel hakkab eritama jäledat sinist valgust:

Pilt

Ma ei salli selliseid pedemajakaid isegi tänapäevastes autodes, neljakümneaastasest „luksist” hoopis rääkimata. Tükk aega mõtlesin, mida teha; lõpuks otsustasin vaadata, mis karul kõhus on ja kes neist seal seda sinist toodab.
Raadio lahtivõtmine on üsna lihtne. Kõigepealt tuleb ära tõmmata kaks nuppu, seejärel tuleb kummaltki küljelt lahti keerata üks esipaneeli hoidev kruvi, misjärel saame esipaneeli kätte ja näeme selle tagaküljele kuue kruviga kinnitatud trükiplaati. Seal seda valgust tehaksegi.
Keeranud need 6 kruvi lahti, näeme trükiplaadi esikülge tema täies hiilguses:

Pilt

Jah, loendasite õigesti, plaadil särab kuusteist sinist valgusdioodi. Et lugu oleks lõbusam, on need pindmontaaži- (SMD-) jupid korpuses „0603”. (Kui teil parasjagu meelde ei tule, mida see tähistus ütleb, siis meenutan, et kõnealune korpus on ühtpidi 0,6 mm ja teistpidi 0,3 mm pikkune). Mõned selliste LEDide eksemplarid on järgneval pildil näha:

Pilt

See piklik asi on hambatikk, muide.
Selle avastuse järel ma pakkusin muidugi Elfafoorumis tööd – siniste valgusdioodide vahetamist roheliste vastu. Nad kõik pugesid vist laudade alla, sest vastuseks sain täieliku eetrivaikuse.
Aga sinist ma ikka ei tahtnud. Võtsin siis ühel päeval end kokku ja proovisin, kas mul õnnestub säärane vahetamine ära teha.
Üldiselt sarnanes töö vene riistade parandamise põhimetoodikale – traadi, tati ja *** matiga. Kui esimesse kategooriasse kanda jootetina, siis seda kulus, kuid üsna vähe. Teist läks rohkem. Ma olin kõige rohkem hädas esiteks LEDi õigele kohale (ja õigetpidi, see sinder juhib elektrit ainult ühtpidi ju) paigutamisega ja teiseks selle õigel kohal kinnihoidmisega.
Kui teie sellist vahetamist tegema hakkate, siis ärge jumala pärast aevastage.
Jupi õigele kohale saamiseks pintsette kasutada ei saanud (need, mis mul olid, jätsid mulje, nagu tahaksin greiferkopaga kohvitassi tõsta). Lõpuks proovisin seda plastiliinisarnast möksi, millega pabereid ajutiselt seina külge riputatakse. Seda hästi vähe hambatiku otsa pannud, sain dioodi kätte küll, ja enamasti ka õigele kohale.
Ainult ta ei tahtnud seal püsida. Selle vastu, avastasin, aitas paigalduskoha kokkumökerdamine kampoli piirituslahusega, mis niikuinii on elektroonikale üks hea asi. Niipalju siis II kategooriast e. tatist.
Kolmanda kategooria materjali kulus see-eest hästi palju – esimese LEDi sain kohale 4 tundi pärast töö alustamist :P. Kuid õnneks see on taastuv loodusvara.
Järgmisel päeval sain juba kolm dioodi paika:

Pilt

(pilt on tehtud Samsungi tahvliga, mis fotokaks ei sobi, aga mul polnud enam jaksu midagi paremat otsida).
Ja kuivõrd on teada, et harjutamine teeb meistriks, eriti kõva harjutamine ehk isegi tsehhijuhatajaks, siis ei läinudki väga palju aega, kui roheline valgus oli sinise täiesti välja tõrjunud:

Pilt

Autos näeb aparaat nüüd selline välja (ja ekraan tegelikkuses ei ole nii sinine kui pildil paistab):

Pilt

Kuivõrd originaalraadio mängis läbi üheainsa valjuhääldi, tuli seegi millegagi asendada. Osta.ee-st sain umbes 11 euro eest (koos saatekuluga) paari miskile Philipsi muusikakeskusele kuulunud kõlareid, mille peamine pluss seisis nende lapikuses – mahtusid kenasti esiistmete alla:

Pilt

Mingit audiofiili paradiisi neist muidugi loota pole, kuid see polnudki eesmärk.
Raadio toidab nelja kõlarit, kuid tagumised jätsin esialgu ära. Juhtmed vedasin küll pakiruumi valmis.

Nii lihtne siis ongi Žigulisse raadio paigaldamine ;)
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: 2103, olevtoom, 1979

Postitus Postitas logman »

Igaühele oma.
Kui kunagi peaksid ümber mõtlema ja enese jaoks juhuslikult A-271 ikkagi põhjalikult väärtustama, siis soovitan kontakteeruda selle inimesega - https://www.youtube.com/channel/UCfyY8r ... A/featured
Ehitab sinna kesta sisse täpselt selle, mida ise küsid. Stereo kaasaegsetele sagedustele, bluetooth, aux .... - pole küsimust, teeb. Ja teeb nii, et välimus ei hävi.

Olen kolme isiklikku tähtsust omava aparaadiga tema juures käinud ja rahule jäänud. Raha, tõsi, oskab ta küsida. Ja mitte vähe. Aga minu jaoks on väga oluline kvaliteet ja selle ma ka sain.
Üks mu patsient Georgi laual - https://youtu.be/4Ky7BVyfEek
o
olevtoom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Nov 2019 11:11
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2103

Re: 2103, olevtoom, 1979

Postitus Postitas olevtoom »

Logman, igati nõus. Eriti sellega, et Jedem das Seine.
Tartus on kah vähemalt üks mees, kes Sinu kirjeldatud tööd teeb. A' ma spetsiaalselt ei tahtnud kellegi sellise poole pöörduda. Märksa lõbusam oli ise pisut kätt proovida. Kunagi sai ühe sõbra abiga 56. aasta Cadillaci raadiosse tänapäevane sisu ehitatud...
Pealegi ma ei arva, et A-271 mingi eriline disainiime oleks.
Kasutaja avatar
URX67
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
Asukoht: Viljandi
Autod: vaz 21061

Re: 2103, olevtoom, 1979

Postitus Postitas URX67 »

Logman kas tegija kontaktid on saladus? Kui võimalik siis kirjuta privase. Ette tänades.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: 2103, olevtoom, 1979

Postitus Postitas logman »

Kõik võimalused, kuidas Georgit leida, on kirjas tema poolt postitatud videote all.
Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Re: 2103, olevtoom, 1979

Postitus Postitas robi »

Päris äge raadio valitud ja disaini poolest sobitub tõesti ju tuhatoosi plastkroom triipudega.

Kas selle LED-ide vahetamise asemel ei oleks saanud kasutada kollast läbilaskvat plastikut/kile? Sinine LED + kollane kile peaks kokku andma rohelise taustavärvi.

Pilt
o
olevtoom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Nov 2019 11:11
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2103

Re: 2103, olevtoom, 1979

Postitus Postitas olevtoom »

Kilet proovisin. Oleksin pidanud proovimata jãtma, siis ma poleks märganud, et ei oska oma füüsikateadmisi praktikas rakendada :P
Sihuke värvuste liitmine töötab enam-vähem pideva spektri korral, aga valgusdiood raibe ajab ju praktiliselt ühtainust sagedust välja.
Mistõttu raadio katmisel kollase kilega sain nõrgema, kuid ikka sinise valguse.
o
olevtoom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Nov 2019 11:11
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2103

Re: 2103, olevtoom, 1979

Postitus Postitas olevtoom »

Lõpuks sain spidomeetri ära kontrollitud. Selgub, et vahemikus 30 kuni 100 km/h valetab üsna konstantselt 7-8 km/h juurde. Mis tähendab, et kui linnas 60 ja maanteel 100 hoida, siis õiendama ei tulda.
Kas teil on oma autode spidomeetritega teistsuguseid kogemusi?
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2103, olevtoom, 1979

Postitus Postitas martin13 »

Minu sigullil valetab ka kümnega
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Re: 2103, olevtoom, 1979

Postitus Postitas Edel »

Vähe suurema läbimõõduga rattad alla panna, siis viga väheneb. 175/70R13 on ka minul umbes 8km/h rohkem, võimalik ka, et suurematel üle 100 kiirustel veelgi rohkem. Ja odo näit maantee km postide järgi võttes iga kilomeetriga 50 meetrit rohkem. See tähendab, et teel 95km läbimisel tuleb odo näiduks 100km.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2074
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102,21013 & Toyota

Re: 2103, olevtoom, 1979

Postitus Postitas Kytt »

Eks see olene väga palju kasti ja silla ülekannetest ning rehvimõõdust. Mul näiteks valetab legaalsetel kiirustel ca 20kmh, kiirusel 130 näitab spidokas aga juba 160kmh.
Lada spido pole täppismõõteriist, seega mõistlik oleks omale selgeks teha kui paljuga konkreetne näidik puusse paneb
Kasutaja avatar
Olx
Foorumi kasutaja
Postitusi: 19
Liitunud: 17 Veebr 2020 17:51
Asukoht: Muuga
Autod: 21023

Re: 2103, olevtoom, 1979

Postitus Postitas Olx »

Mul valetab samuti reaalse kiirusega 85+kmh sõites spido 15kmh. Aeglasemal kiirusel valetab vähem.
o
olevtoom
Foorumi kasutaja
Postitusi: 29
Liitunud: 04 Nov 2019 11:11
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 2103

Re: 2103, olevtoom, 1979

Postitus Postitas olevtoom »

Tere taas,

aasta möödas nigu niuhti ja Žiguli ülevaatuselt taas muretult läbi saanud. Tagasi vaadates imestan, et tegelikult sai teda üksjagu remonditud:

1) vahetatud komplektne sidur (sest vana hakkas kõvema gaasivajutamise peale libisema),
2) vahetatud kardaanvõll (sest vana vibreeris ja uus oli riiulilt võtta),
3) vahetatud kütuseandur (ja avastatud, et vanal oli ainult üks rebenenud juhe vaja kokku joota),
4) vahetatud kõik esisilla- ja rooliliigendid (enne seda tuli rooli kahe käega kiskuda),
5) vahetatud eesmised amortisaatorid (sest üks oli täiesti kinni, sõida nagu madalakslastud bemmiga),
6) paigaldatud tänapäevane raadio (vt. ülalpool),
7) kabiinivalgustitesse ja uste hoiatustuledesse pandud leedlambid (esimestesse soojad valged, nii et mingit sinist sära ei ole, aga valgustavad originaalsetest hundisilmadest tublisti paremini),
8) vahetatud aku alus (läbi mädanenud nagu neil sageli),
9) vahetatud kütteseadme kraan,
10) "soojenduskotikese" ja jalgpumba asemele paigaldatud elektripumbaga pesuripaak (sest vastav lüliti oli roolisambal täitsa olemas),
11) ... ehk midagi veel, mis kohe meelde ei tule.

Raadiost rääkides: avastasin, et aku tühjeneb umbes 10 päevaga niivõrd, et auto enam käia ei lähe. Nüüd jõudsin lõpuks "tühijooksuvoolu" mõõtmiseni. Seda oli 78 mA ehk ebameeldivalt palju. Ööpäevas imetakse akust ligi 2 Ah... Kuid ilmselt pean ka uue aku soetama, sest kümne päevaga peaks pool elektrit ikka veel alles jääma. Eks pikematel pausidel võtan aku miinusjuhtme lahti...
See jutt oli nüüd hoiatuseks, et kui uue raadio soetate, mõõtke selle tühijooksu- (standby) vool igaks juhuks ära.

Kuid sõita on päris lõbus, eriti linnas, kus paljud juhid ei oska 03 dünaamikat õigesti hinnata ;)
Vasta