2. leht 2-st

Re: 21063 HKS 1982

Postitatud: 03 Mai 2021 15:43
Postitas Thor
Kas mingit tuntavat jõulisa on ka peale sportnuka paigaldamist?

Re: 21063 HKS 1982

Postitatud: 27 Mai 2021 22:28
Postitas HKS
Thor kirjutas: 03 Mai 2021 15:43 Kas mingit tuntavat jõulisa on ka peale sportnuka paigaldamist?
On ikka tunda jõulisa ja suurenenud kütusekulu :D
Peenhäälestust on vaja veel teha, sest nukk on pandud paika silma ja tunde järgi :D
Peale nukkvõlli paigaldamist hakkas häda ozon karburaatoritega. Vanas seades 05 karburaatoriga oli kaks varianti, kas madalalt oli jõuetu või siis teise lõõri avanemisel tõmbas hingest kinni ja summutist must väljas. Ilmselt kütust palju. :( Vahetasin düüsid väiksemate vastu, siis kadus jõud täielikult. Proovisin 07 karpaga, teine lõõr ikkagi suurem ja täpselt sama jama :? Vahetasin düüse ja mängisin ujukitasemega aga päris heaks ikka ei saanud.
Seega otsustasin minna 24/26 sport solexi peale, mis pärines rahvakrossi samara pealt. Tulemus suhteliselt hea, aga kõrgetel pööretel kohati hakkab vahele jätma ja viskab summutist musta välja :roll: Seega pean lähiajal karpa lahti võtma, ära puhastama ja kontrollima teise kambri düüsid üle.
Lada sai natuke kroomi ka juurde, plastikust ukselingid asendasin kroomitud linkidega 8-)

Re: 21063 HKS 1982

Postitatud: 01 Juun 2021 00:19
Postitas HKS
Tänavuse hooaja algul, peale talveunest äratamist, ilmnesid Ladal esimesed seismisest tingitud probleemid. Võtmest masina käima saamine oli paras loterii :lol: Aku oli juba viimased paar aastat niigi armu andnud ja see aasta ta enam ei soovinud voolu omaks võtta, seega vahetasin vanakese välja Boschi S5 vastu. Millel mahtuvust 61Ah ja käivitusvoolu Lada jaoks varuks 600A :D
Eelmise hooaja lõpus hakkas väsimusmärke näitama ka starter, igal käivitamisel hakkas aina kõvemini ulguma. Nüüd sellest aastast veab mootorit käima kõvasti väiksem ja kergem 1,3kw reduktoriga starter :)
Selleks hooajaks sai Lada endale alla ka uued jalavarjud. Tahtsin masinat natuke veel madalamaks saada, aga kuna paraku tänapäeval on madal 13 tolli rehv defitsiidi staatuses, pidin leppima Rotalla Setula E-Race rehvidega, mis on 175/60R13 mõõtudega. Seejärel kohendasin natukene veel vedrusid ja lõpptulemusega olen ise suhteliselt rahul :roll:

Re: 21063 HKS 1982

Postitatud: 04 Juun 2021 13:30
Postitas Thor
Kui peale mitmendat karpa vahetust on viga suht sama, siis mina kahtlustaks äkki mingit süütega seotud probleemi...

Re: 21063 HKS 1982

Postitatud: 01 Okt 2021 21:01
Postitas TiitR
Väga äge lugemine ja väga kenas korras masin. Soetasin omalegi just ühe 063-e, kuid sel kere ikka suht hapu, õnneks põhi tundub kõva.
Aga küsimus suuremale ringile - pilti vaadates, siis mis nõuded on meil ÜV-l selle lisa tagumise udukaga? On see vajalik või oleneb mingist aastast? Minu oma on ´85a.

Re: 21063 HKS 1982

Postitatud: 02 Okt 2021 12:06
Postitas SexSix
Kas armatuurlauas on udutule lüliti? Siis peab olema, muidu pole vaja.

Re: 21063 HKS 1982

Postitatud: 02 Okt 2021 15:31
Postitas TiitR
SexSix kirjutas: 02 Okt 2021 12:06 Kas armatuurlauas on udutule lüliti? Siis peab olema, muidu pole vaja.
Aga on see siis kindel, et selline versioon ÜV onudele sobib? Siin on ennegi igasugu seadused muutunud ja mõnel korral tuleb kasvõi nii nupp, kui latern lihtsalt lisaks paigaldada?

Re: 21063 HKS 1982

Postitatud: 02 Okt 2021 19:32
Postitas Viin
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded kirjutas:Kood 216. Tagumised udutule laternad

Nõuded: 1) 1994. a või hiljem valmistatud M, N ja O kategooria sõidukitel peab taga olema üks või kaks E-reegli nr 38 või direktiivi 77/538/EMÜ nõuetele vastavat tagumist udutule laternat ja nende paigutus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele;
Ei tohiks probleemi olla, kuid ei tea 06-te millel udutuld poleks.

Re: 21063 HKS 1982

Postitatud: 02 Okt 2021 20:42
Postitas TiitR
Selge pilt. Tundub, et aastaarv paneb siin asja paika.

Re: 21063 HKS 1982

Postitatud: 02 Okt 2021 22:58
Postitas kristjan92
SexSix kirjutas: 02 Okt 2021 12:06 Kas armatuurlauas on udutule lüliti? Siis peab olema, muidu pole vaja.

Pigem on nii ,et mis auto väliselt küljes ja sellel juhul peab töötama. Näiteks tagumine klaasipuhastaja, kui see ära võtta siis ei saa selle töötamist nõuda.

Re: 21063 HKS 1982

Postitatud: 02 Okt 2021 23:11
Postitas TiitR
kristjan92 kirjutas: 02 Okt 2021 22:58
SexSix kirjutas: 02 Okt 2021 12:06 Kas armatuurlauas on udutule lüliti? Siis peab olema, muidu pole vaja.

Pigem on nii ,et mis auto väliselt küljes ja sellel juhul peab töötama. Näiteks tagumine klaasipuhastaja, kui see ära võtta siis ei saa selle töötamist nõuda.
No see on jah ammu teada juba, et ÜV-l nõutakse kõikide asjade toimimist, mis küljes juba on. Kuna oman 20a. rekaparki, siis mul nendega seal pidevalt vaidlusi, eriti kui muudavad vahepeal oma seadusi ja siis ongi põhiliseks vaidlusobjektideks lisatuled rekadel, kuid minu küsimus oli natukese teise alatooniga küsitud. Ehk lisa udukat küljes pole, lisanupu olemasolu pole veel tshekkanud, kuid jah just, kas nõutakse seda lisatuld + eraldi lüliti selle tarvis? Aga nagu RT-st lugeda võib, siis pääsen vist sellest, kuna aastaarv paneb asja paika. Mul esimene siks oli ´72a. 2101 ja sel polnud näiteks tehasest ei tagumisi turvavöid ega ka ohutulesi - ma ei tea, kuidas nende asjadega täna ÜV-l on? Vb aitab sel juhul näiteks must number?

Re: 21063 HKS 1982

Postitatud: 04 Okt 2021 15:28
Postitas Viin
kristjan92 kirjutas: 02 Okt 2021 22:58 Pigem on nii ,et mis auto väliselt küljes ja sellel juhul peab töötama. Näiteks tagumine klaasipuhastaja, kui see ära võtta siis ei saa selle töötamist nõuda.
Läheb vaikselt juba autoteemast välja (moderaator võiks teema lahku lüüa ja arutaks ,,võib ei või" mujal)...
Vaata ja imesta. Tagumise klaasipuhastaja nõue hetkel kehtivates nõuetes üldse välja jäätud. St. selle kohapealt ei saa ülevaataja üldse arvamust avaldada.

TiitR kirjutas: 02 Okt 2021 23:11 No see on jah ammu teada juba, et ÜV-l nõutakse kõikide asjade toimimist, mis küljes juba on. Kuna oman 20a. rekaparki, siis mul nendega seal pidevalt vaidlusi, eriti kui muudavad vahepeal oma seadusi ja siis ongi põhiliseks vaidlusobjektideks lisatuled rekadel, kuid minu küsimus oli natukese teise alatooniga küsitud. Ehk lisa udukat küljes pole, lisanupu olemasolu pole veel tshekkanud, kuid jah just, kas nõutakse seda lisatuld + eraldi lüliti selle tarvis? Aga nagu RT-st lugeda võib, siis pääsen vist sellest, kuna aastaarv paneb asja paika. Mul esimene siks oli ´72a. 2101 ja sel polnud näiteks tehasest ei tagumisi turvavöid ega ka ohutulesi - ma ei tea, kuidas nende asjadega täna ÜV-l on? Vb aitab sel juhul näiteks must number?
Igasugune isetegevus on Eestis suures plaanis keelatud. Kui auto väljus tehasest ilma ohutuledeta siis ta ongi ilma ohutuledeta.

Re: 21063 HKS 1982

Postitatud: 07 Okt 2021 13:10
Postitas TiitR
Viin kirjutas: 04 Okt 2021 15:28

Igasugune isetegevus on Eestis suures plaanis keelatud. Kui auto väljus tehasest ilma ohutuledeta siis ta ongi ilma ohutuledeta.
Kõik õige ja arusaadav. Aga näiteks nüüd seesama 01, mis oli suht algusaastate oma ja sel puudusid tehasest ka tagumised turvavööd. Et kas mnt võib selle hoopis 2-kohaliseks ümber modifitseerida, kuna tagaistujad pole ju turvatud? :)

Re: 21063 HKS 1982

Postitatud: 07 Okt 2021 13:27
Postitas Viin
TiitR kirjutas: 07 Okt 2021 13:10
Kõik õige ja arusaadav. Aga näiteks nüüd seesama 01, mis oli suht algusaastate oma ja sel puudusid tehasest ka tagumised turvavööd. Et kas mnt võib selle hoopis 2-kohaliseks ümber modifitseerida, kuna tagaistujad pole ju turvatud? :)
[/quote]

Vastus sama kui enne ja lisaks seda, et Transpordiamet (Endine MNT) ei modifitseeri ise midagi. Kui tehas pole paigaldanud turvavöösid ja ütleb, et see auto on viie kohaline siis nii ongi.