21063 HKS 1982
21063 HKS 1982
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
21063 HKS 1982
Tervist!
Ühel ilusal suvepäeval lisandus masinaparki Lada. Auto on Nõukogude Eestist uuena ostetud 1982. aastal ning teda on õnnistatud 1300se mootoriga ja meeletu 51kw-ga. Aastast 2008 on masin olnud pereringkonnas ja Maanteeameti andmetel olen mina tal kolmas omanik. Minu kätte sattus ta 2016. aasta Augustis. Enne minu kätte jõudmist oli auto kaks aastat seisnud. Kui auto kätte sain oli seisukord üllatavalt viiskas oma vanuse kohta ja järgmisel päeval sai suverehvid alla pandud ja mõned pirnid vahetatud ning ülevaatus ilusti läbitud. Seejärel sai hakata kilomeetreid koguma. Mida rohkem autoga sõitsin ja tegelesin, seda rohkem emotsiooni ta pakkus. Talve saabudes jäi auto seisma, kuna ei taha teda soolaga tappa ja võtsin plaani kere korrastamise
Pole kõige parem pilt, aga vast ajab asja ära
Ühel ilusal suvepäeval lisandus masinaparki Lada. Auto on Nõukogude Eestist uuena ostetud 1982. aastal ning teda on õnnistatud 1300se mootoriga ja meeletu 51kw-ga. Aastast 2008 on masin olnud pereringkonnas ja Maanteeameti andmetel olen mina tal kolmas omanik. Minu kätte sattus ta 2016. aasta Augustis. Enne minu kätte jõudmist oli auto kaks aastat seisnud. Kui auto kätte sain oli seisukord üllatavalt viiskas oma vanuse kohta ja järgmisel päeval sai suverehvid alla pandud ja mõned pirnid vahetatud ning ülevaatus ilusti läbitud. Seejärel sai hakata kilomeetreid koguma. Mida rohkem autoga sõitsin ja tegelesin, seda rohkem emotsiooni ta pakkus. Talve saabudes jäi auto seisma, kuna ei taha teda soolaga tappa ja võtsin plaani kere korrastamise
Pole kõige parem pilt, aga vast ajab asja ära
- Manused
-
- received_10212042480199522.png (837.89 KiB) Vaadatud 16385 korda
Re: 21063 HKS 1982
Kui järg jõudis keretööden siis sai masin kriitilise pilguga üle vaadatud, mis tükid tuleb välja vahetada ja mis tükid puudu on. Vahetusse läks siis juhipoolne küljekarp, juhipoolne tagumine tiivaküür, juhipoolt esitiivast väike äär ja lõpuks otsustasin ka uue juhiukse kasuks. Kuna väljanägemine võiks olla originaalilähedane, siis järgmiseks said välja otsitud puudu olevad kroomliistud ja helkurid. Kroomdetailidest tulid uued karbiliistud ja tagaluugi liist, sest vanad olid kõverad ja sammuti puudu olnud tagatiiva kaar ning loomulikult hunnik erinevaid tüübleid. Tagumised külgmised helkurid läksid ka külge uued, sest vanad olid mõrades ja pleekinud. Esimesed külje suunatuled keerasin tagurpidi, sest uusi polnud hetkel võtta ja pealt oli päike oma töö teinud. Järg jõudis värvimiseni ja loomulikult värvikood oli tagant luugi pealt kadunud. Seejärel käisin Tartus värvi tuvastamas ja kui kood teada, saigi toodud kaks kilo värvi. Auto sai värvitud kuni katuseni, sest katus tundus enamvähem viisakas. Peale poleerimist selgus tõsiasi, et kunagi peab ette võtma ka katuse värvimise, kuna suuremaid kriime ei õnnestu välju poleerida. Seejärel õnnestus hakata autot kokku laduma ja mulle need plekkveljed koos kapslitega väga ei meeldinud, seega sai alla pandud ka valuveljed koos uute valuvelje poltidega. Velgeteks siis Mille Miglia "Marc" toodanguga aastast 1985. Fiati ja Lada originaalidega, mille läbimõõtuks 13" ja laiuseks 5,5". Rehvideks ees vastavalt 175/70R13 ja taga vastavalt 205/60R13
Masin valmis ning kevad käes ja saigi hakata kilomeetreid koguma
Siinkohal ka suured tänud kasutajale Ivar7, kes oli suureks abiks erinevate detailidega!
Mõni kehvem pilt ka jutu juurde:
Masin valmis ning kevad käes ja saigi hakata kilomeetreid koguma
Siinkohal ka suured tänud kasutajale Ivar7, kes oli suureks abiks erinevate detailidega!
Mõni kehvem pilt ka jutu juurde:
- Manused
-
- 54089.jpg (104.72 KiB) Vaadatud 16130 korda
-
- 23945.jpg (94.17 KiB) Vaadatud 16130 korda
-
- 22498.jpg (93.86 KiB) Vaadatud 16130 korda
Re: 21063 HKS 1982
Hooaeg lõppes sügisel ja ennem talvekorterisse paigutamist sai masin ilusti puhtaks pestud. Seejärel algasid ettevalmistused järgmiseks hooajaks Alguses oli plaan ainult mootori osaga tegeleda, aga kui juba tegemiseks läks siis las minna Alustuseks sai maha võetud vana 1300ne mootor, mis klõbises. Suvel vahetasin ketitalla ja ketileevendi, seejärel reguleerisin klapid kaliibriga ja lõpuks keevitasin ketipingutile ka punkti juurde, aga klõbin jäi ikka alles. Aga kuna mootor oli plaanis niikuinii välja vahetada, siis ei hakanud enam klappe indikaatoriga reguleerima, vaid järgmiseks hooajaks saab endale koha kapoti all "uus" mootor Kapotialune sai sammuti põhjaliku puhastuse.
- Manused
-
- IMG_20180103_210919.jpg (559.97 KiB) Vaadatud 15880 korda
-
- IMG_20180103_210940.jpg (104.78 KiB) Vaadatud 15880 korda
-
- IMG_20180104_002636.jpg (116.7 KiB) Vaadatud 15880 korda
-
- IMG_20180129_190007.jpg (610.85 KiB) Vaadatud 15880 korda
-
- IMG_20180211_154238.jpg (614.62 KiB) Vaadatud 15880 korda
Re: 21063 HKS 1982
Järgmisena võtsin esisilla pulkadeks ja detailid said liivapritsitud ja värvitud. Kokku läheb esisild loomulikult kõikide uute "lääne" osadega Sarniirid ja õõtsapuksid siis Lemförderid ja amordid Sachsi gaasikad, sest eesmärk on ka masina sõiduomadusi parandada. Raja peale selle masinaga ei plaani minna, seega topelt stabikaid, Bilteini B6-si jms ei hakka külge kruvima Kuna mootor läheb peale teine siis oli päevakorras ka käiguosa, kas jätta 4ne kast või minna 5se kasti peale või siis mängida reduktori ülekannetega Loomulikult arvamusi ja ettepanekuid oli erinevaid, aga otsustasin siiski jätta algavaks hooajaks vana 4se käigukasti.
- Manused
-
- IMG_20180211_153718.jpg (113.61 KiB) Vaadatud 15676 korda
-
- IMG_20180126_200041.jpg (122.78 KiB) Vaadatud 15676 korda
-
- IMG_20180127_001219.jpg (112.46 KiB) Vaadatud 15676 korda
-
eEdel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 453
- Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
- Asukoht: Lehola
- Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
- Kontakt:
Re: 21063 HKS 1982
Kui tahad müra vähemaks saada, siis 5-käigukast on igal juhul etem kui tagasillas reduktorit vahetada. Viimase vahetus eriti suurt vahet ei anna, kui tahad 4,1 vahetada 3,9 vastu.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
Re: 21063 HKS 1982
Jah, ta võiks vaiksem olla küll, aga Lada kohiseb ja müriseb niikuinii Järgmine hooaeg võiks 5se kasti peale minna küll, aga otsustasin see hooaeg siiski 4se kasti kasuks, kuna ei aja madalat kütusekulu taga vaid pigem võiks liikuda vähe kobedamini Ja muidugi mul ei ole kokkupuudet olnud 5se kastiga klassikuga, seega pole proovinud ei oska tahta kaEdel kirjutas:Kui tahad müra vähemaks saada, siis 5-käigukast on igal juhul etem kui tagasillas reduktorit vahetada. Viimase vahetus eriti suurt vahet ei anna, kui tahad 4,1 vahetada 3,9 vastu.
Re: 21063 HKS 1982
Esisilla tala ja õõtsad said alla pandud, seejärel oli aeg mootori korrastamiseks. Mootoriks siis 1600cc, millel plokist 1mm maha võetud, kolvidel klapisüvendid sees ja peal tugevdusribidega CCCR plokikaas, millele äkki õnnestub lähitulevikus vähe kangem nukk peale panna Mootoriplokk sai puhastatud ja uuesti värvitud ning kõik tihendid ja kuluosad said vahetatud. Mootori otsustasin istutada Niva patjade peale ja seejärel sai mootor aiste vahele tõstetud
- Manused
-
- IMG_20180213_194427.jpg (72.13 KiB) Vaadatud 14983 korda
-
- IMG_20180218_144942.jpg (87.05 KiB) Vaadatud 14983 korda
-
- IMG_20180418_182711.jpg (580.64 KiB) Vaadatud 14983 korda
-
- IMG_20180420_114733.jpg (131.13 KiB) Vaadatud 14983 korda
-
- IMG_20180420_114844.jpg (638.28 KiB) Vaadatud 14983 korda
Re: 21063 HKS 1982
Järgmiseks oli päevakorras klapikambrikaan. Mõtlesin pikalt, kas värvida või siis leida mingi muu lahendus. Harjasin kaane haljaks ja väljanägemine jäi väga super, seega otsustasin jätta harjatud kaane ja peale läks pulberlakk Seejärel oli aeg viimased asjad kokku panna. Karburaator sai puhastatud ja sisse läksid 1600cc uued düüsid, sidur läks sisse Luk`i oma, uued pidurikettad koos Ferodo klotsidega, ette Lesjöforsi Niva vedrud koos Sachsi gaasiamortidega ning loomulikult uued kütuse ja vaakumvoolikud
- Manused
-
- IMG_20180426_202053.jpg (65.34 KiB) Vaadatud 14719 korda
-
- IMG_20180426_210130.jpg (73.4 KiB) Vaadatud 14719 korda
-
- IMG_20180502_224856.jpg (101.79 KiB) Vaadatud 14719 korda
-
- IMG_20180515_130532.jpg (477.65 KiB) Vaadatud 14719 korda
-
- IMG_20180510_185508.jpg (124.4 KiB) Vaadatud 14719 korda
- URX67
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
- Asukoht: Viljandi
- Autod: vaz 21061
Re: 21063 HKS 1982
Värvisin ka täna klappilambrikaane see kord pulbervärvi alla!
Re: 21063 HKS 1982
Pulbervärviga on väga hea majandada, ahjust võtad ja nii kui maha jahtub võid peale keerataURX67 kirjutas:Värvisin ka täna klappilambrikaane see kord pulbervärvi alla!
Re: 21063 HKS 1982
Niva vedrudelt võtsin maha 1,5 keerdu, aga kui masin kokku sai siis selgus tõsiasi, et oleks võinud piirduda ka 1 keeruga Esmamulje "värske" mootoriga on igati positiivne, tahab vähe sättimist ja reguleerimist ning võibki hooaeg alata
- Manused
-
- IMG_20180515_152105.jpg (114.8 KiB) Vaadatud 14532 korda
-
- IMG_20180515_185124.jpg (96.99 KiB) Vaadatud 14532 korda
-
- IMG_20180515_201052.jpg (580.77 KiB) Vaadatud 14532 korda
-
- IMG_20180518_174551.jpg (655.72 KiB) Vaadatud 14532 korda
-
- IMG_20180518_174606.jpg (730.8 KiB) Vaadatud 14532 korda
- URX67
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
- Asukoht: Viljandi
- Autod: vaz 21061
Re: 21063 HKS 1982
Seda küll et kui jahtub saab kohe külge kruvida! Teine pluss on et ei lähe kunagi värv jooksma! Ise juba paar aastat pulbervärviga tegelenud!
Re: 21063 HKS 1982
Tagumistotsa tiba allapoole siis oleks hea.
Pulbervärvi saab jooksma lasta, tilkuma, kraatrid sisse. Kõike saab kui piisavalt LOLL olla
Pulbervärvi saab jooksma lasta, tilkuma, kraatrid sisse. Kõike saab kui piisavalt LOLL olla
Tilkuritel mitte tülitada...
- URX67
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 142
- Liitunud: 19 Juun 2017 20:47
- Asukoht: Viljandi
- Autod: vaz 21061
Re: 21063 HKS 1982
Seda kindlasti kui üle küpsetada!
Re: 21063 HKS 1982
TäpseltMarek504 kirjutas:Tagumistotsa tiba allapoole siis oleks hea.
Pulbervärvi saab jooksma lasta, tilkuma, kraatrid sisse. Kõike saab kui piisavalt LOLL olla
Tagumise otsaga juba tegelen. Väga madalaks ei saa lasta, kuna velgedel ET13 ja tagumised rehvid 205 laiad
-
bBumer323
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 3
- Liitunud: 05 Nov 2011 15:35
- Asukoht: Tallinn/Saaremaa/Pärnu
- Autod: Bmw 740il, Mercedes-Benz w124 250d, Mercedes-Benz w123 ce280, Vaz 21063, Seat Ibiza Cupra, Honda Prelude 3.gen X2, vOLVO v40, JNE
Re: 21063 HKS 1982
Tahaks mainida, et väga maitsekalt lähenetud autole. Väga kena minu meelest.
Re: 21063 HKS 1982
TänudBumer323 kirjutas:Tahaks mainida, et väga maitsekalt lähenetud autole. Väga kena minu meelest.
Re: 21063 HKS 1982
Aasta kiirelt mööda läinud ja pole kaua aega foorumisse sattunud. Eelmiseks hooajaks oli eesmärk masina sillaosa heaks saada ja nautida muretuid kilomeetreid. Esimene ots valmis, jõudis järg sabani. Taha said alla Sachsi gaasiamordid ja vedrudeks valisin 02 vedrud. Nullkahe vedrudega jäi saba väga kõrgele ja vedrudest võtsin maha 1,75 tiiru ja siis jäi masin soliidselt istuma. Üksiti ladusin alla ka uued kangemad tagasillavardad. Suvi algas ja masin mõõtis kilomeetreid magusalt
- Manused
-
- IMG_20180523_182143.jpg (637.42 KiB) Vaadatud 11905 korda
-
- IMG_20180521_192401.jpg (83.58 KiB) Vaadatud 11905 korda
-
- IMG_20180618_193438.jpg (89.92 KiB) Vaadatud 11905 korda
-
- P_20181104_151935_vHDR_On.jpg (453.22 KiB) Vaadatud 11905 korda
-
- P_20181104_152347_vHDR_On.jpg (439.85 KiB) Vaadatud 11905 korda
Re: 21063 HKS 1982
Suvel sai käidud mitmetel üritustel. Hooaeg algas Pajusi vanatehnikapäevaga, hooaja keskel mõned paremad retro üritused ja kohalike Lada kaaslastega "avasta eestimaad" üritused ning lõppes Haapsalus nostalgiapäevadega. Hooaja lõpuks oli masin ära mõõtnud muretud 7500km
- Manused
-
- IMG_E1575.jpg (586.41 KiB) Vaadatud 11814 korda
-
- IMG_2356.jpg (761.13 KiB) Vaadatud 11814 korda
-
- IMG_2358.jpg (180.79 KiB) Vaadatud 11814 korda
-
- IMG_20180616_130024.jpg (703.73 KiB) Vaadatud 11814 korda
-
- P_20180908_123008_vHDR_On.jpg (466.07 KiB) Vaadatud 11814 korda
Re: 21063 HKS 1982
Vahepeal pikalt aega mööda läinud, seega on omajagu asju muutunud seoses Ladaga.
2019 hooaaja lõpus loobusin 4se käigukastiga ringi vuramisest ja otsustasin ikkagi 5se kasti alla panna. 5se kastiga tuli maanteel pööre 500rpm madalamale ja saab juba enamvähem kaasreisijaga suhelda
Kütusekulu vähenes sammuti natuke, aga et liiga ökonoomseks ei läheks vahetasin nukkvõlli Estonets+ vastu, millel tõus 11,2/9,9 ja faas 289/268 ja loomulikult läks nukkvõlli otsa ka reguleeritav nukaratas. Üksiti uuendasin süütesüsteem, läksin üle elektronsüütele ja vahetasin ka süüteküünlad värskete NGKde vastu.
2019 hooaaja lõpus loobusin 4se käigukastiga ringi vuramisest ja otsustasin ikkagi 5se kasti alla panna. 5se kastiga tuli maanteel pööre 500rpm madalamale ja saab juba enamvähem kaasreisijaga suhelda
Kütusekulu vähenes sammuti natuke, aga et liiga ökonoomseks ei läheks vahetasin nukkvõlli Estonets+ vastu, millel tõus 11,2/9,9 ja faas 289/268 ja loomulikult läks nukkvõlli otsa ka reguleeritav nukaratas. Üksiti uuendasin süütesüsteem, läksin üle elektronsüütele ja vahetasin ka süüteküünlad värskete NGKde vastu.
- Manused
-
- P_20181101_190455.jpg (193.31 KiB) Vaadatud 6597 korda
-
- P_20190212_175122.jpg (243.17 KiB) Vaadatud 6597 korda
-
- P_20190212_182226.jpg (361.2 KiB) Vaadatud 6597 korda
-
- P_20190415_115958.jpg (171.9 KiB) Vaadatud 6597 korda
Viimati muutis HKS, 26 Mai 2021 21:50, muudetud 1 kord kokku.