Et auto pärs kompostiunnikuks ei kõduneks otsustasin käed taskust välja võtta ja pjatjorka taas tööde nimekirja lisada.
Kõigepealt minujaoks kõige võõram ja esialgu ka kõige mustem töö st. mootor.
Vedasin kuurialla ajajooksul tekkinud kaks 2103 tähisega mootorit tuppa, et nende hingeeludega lähemalt tutvust teha. Idee on selline mootor kokku saada, mis ostukeskuste parklatesse loike maha ei jätaks, liialt õli ei rüüpaks ja pakuks muretuid kilomeetreid.
Suuremaid võimsusnäitajaid teadlikult taga ei hakka ajama. Originaalilähedus nagu selle auto puhul ikka pole oluline. Võiks ju ka puurimise, vändalihvi jm peale mõelda, kui keegi suudab mõne inimese kontakti jagada, kus selle töö eest minu auto mitmekordset turuväärtust ei küsiks.
Kahes üks on pärit kunagi doonoriks toodud 07 pealt (edaspidi M1), on tiba komplektsem ning nö. "sõitvalt autolt"
Teise ajalugu mulle täiesti teadmata (edasipidi M2).
Ohtra WD40 abil käis lammutamine mõlema puhul üpris lihtsalt.
Esimesed tähelepanekud:
M1: Plokil 2103, üksik M ja õlifiltri juures sisselöödud 2103 8604756.
Sees olnud õli oli ploki seinad, ploki kaane jm ühtlase musta pigilaadse kihi alla peitnud (ilmselt eelajaloolise õliga sõitnud?).
Ketipinguti oli metallini läbi kulunud ja ka karteri põhjast võid leida metallitükke. Väntvõlli üks saale oli ussitanud (augud sees), väntvõllil õrnad sooned.
Sees 76mm kolvid märkega 1 B0? Pole kahjuks nii täpset mõõteriista, et mikromeetreid mõõta aga tähis viitab esimesele remontmõõdule?
Silindrid paistsid siledad, kuid kolvid loksusid.
M2: Plokil 2103, üksik A, number 1595 ja õlifiltri juures kirja ei leidnud, ka värvi mahahõõrumisel (puhastamise järgne pilt jäi tegemata)
Sees oli küllalt puhas õli, detailid sai lapiga tõmmates õlist koheselt puhtaks. Väntvõll paistis esimesel vaatlusel kena ja soonteta.
Sees 79mm kolvid märkega sp 0,04, silindritel hoonimisjäljed. Ilmselt puuritud mootor. Pealt oli puudu nukkvõll.
Kaaned erineva tähisega 21011-1003015-10(M1) ja 21011-1003015(M2)
Kui kellegile see midagi rohkem ütleb, siis M1 käis generaatori kronstein kahe, M2 kolme poldiga kinni.
M2 tundub muidugi esmapilgul paremas seisus olevat, kuid kuna ei tea, miks ta seisma on jäänud, siis olen esialgu ettevaatlik.
Järgmine kord lähenen detailidele bensiini, lapi, traatharja, relaka, atsetooni ja teab mis muuga, et puhtaks saada, et olukorrast parem pilt saada.
Täpsem mõõteriist tuleks ka hankida.
Kui keegi tahab kaasa rääkida, et mida ma mootorite puhul kindlasti jälgima valikul, siis kõik soovitused/tähelepanekud oodatud.
Et mootorit osandades tuli ootamatult teatrisse joosta, ei jõudnud detailsemaid pilte teha. Väike valik spoileris: