Tulin kaks päeva enne koroonaaja algust ja piiride sulgemist Rootsist. Sattusin kaheks nädalaks karantiini, millest sai neli kuud kodukontorit.
Aimamata, et asi nii jamaks kisub, tundus kahenädalane karantiin ideaalne ja progress auto kallal oli ju garanteeritud?
Reaalsus oli aga, et esimesed kodukontori päevad osutusid ootamatult tegusaks ja garaaži hobi jäi vaeslapse rolli.
Juulis otsisin aga uksed ning luugid garagest üles ja siht oli selge - Auto peab enne kütteperioodi värvitud saama. Töö sujumisel hästi, kehvemal juhul kasvõi pintsli ja rulliga. Praegust seisu vaadates tundub, et tuleb vahepealne variant...
Esimese hooga midagi sellist ei teinud, mida poleks siin varem kajastanud. Ikka vana hea traatharja ja liivapritsi protseduur kivikaitse, lahtise värvi ja rooste eemaldamiseks. Halja pleki peale läks roostesurm ja stabiliseersin olukorra epokrundiga enne pahteldama asumist.
Vanade värvikihtide matistamisel oli kohati väga selgelt aru saada, kus värv väga lahti on. Osades kohtades tulnuks pendlit viibata, lootes, et selle maagilised jõud avaldavad "otsitava" tõelise asukoha.
[bbvideo=560,315]
https://www.youtube.com/watch?v=Lf0F1N84usk[/bbvideo]
- kehvad.jpg (40.01 KiB) Vaadatud 27905 korda
Uksed sai enne pahteldust ka ette proovitud, sest tagumistega oli varasemalt omajagu probleeme, mida peale viimast värvimist lahendada ei õnnestunud.
- ees.jpg (50.96 KiB) Vaadatud 27905 korda
Esiuksed istusid ette rahuldavalt. Tagumised tahtsid rohkem väntsutamist, et need käima saada aga päris heaks neid ei saanudki.
Kui ülevalt paika sain, siis olid karbi juurest väljas ja vastupidi.
Uued ukse vastused sai ka vanaraua hunnikusse saadetud, sest nendega uksi käima ja korralikult lukustama ei saanudki. Külge lähevad vanad ja sissetöötanud.
Kapotiga ülemäära palju tööd ei olnud. Kollane värv püsis peal ja oli sile. Tagantjärgi tarkusest ainult ütleks, et ventavade ja nurkade juurest oleks võinud enne kruntimist rohkem vaeva näha värvikihtide, halja metalli ja kõrguste vahede hajutamisega.
- luugid.jpg (69 KiB) Vaadatud 27905 korda
- pealt.jpg (43.06 KiB) Vaadatud 27905 korda
Pahteldamisele on kogunenud hea töönädala jagu tunde kindlasti aga kõiki nullviiele omaseid ja äratundavaid vorme sellel autol kindlasti ei ole. Osades kohtades ei kannata ilma plekitööd tegemata olukorda parandada ja teistes kohtades jääb puudu mu enda motivatsioonist, seega tõmban hetkel piiri.
- pahteldus.jpg (49.03 KiB) Vaadatud 27905 korda
Lõbusam töö oli täitekrundi lihvimine ja julgen öelda, et viimaste paneelide lihvimise hetkeks oli tekkinud ka teatud vilumus. Mõistsin strateegilised kohad maalriteibiga katta ja läbilihvimist oli oluliselt vähem.
Hetkel auto 500-600 peale lihvitud. Ideaalis tahaks siin-seal veel ülekruntimist, et mõningad ebatasasused ja "pinholed" täidetud saaks.
- nurgad.jpg (122.09 KiB) Vaadatud 27905 korda
- kere.jpg (120.44 KiB) Vaadatud 27905 korda
Värvilahenduse osas on ka mõned mõtted tekkinud
- varvid.jpg (68.54 KiB) Vaadatud 27905 korda