21011, Mel, 1979
21011, Mel, 1979
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Täpselt:D
Päikene paistab ja loodus rõkkab - see tähendab vaid üht, et aeg auto talveunest äratada.
Selle talve elas auto üle spets kokkupandavas garaa?is. Seda see eelmine pilt näitabki. Selline garaa? on veneaegne toodang. Igasse tungraua auku käib varras, millest läbi külje pealsed torud ning nende külge panend torudest kokku sõrestiku. Siis tõmbad sõrestiku omavahel paeltega kokku ning present peale ja valmis ta ongi.
Mul oli sellesse asja küll sügisel mõningad kahtlused, kuid auto elas talve üle ja oli vaid kergelt tolmune. Enne muidugi töötlesin roostetõrjega hoolega auto ära. Näiteks põhjaalune läikis nagu oleks äsja üle plätserdatud.
Nüüd ka õli vahetatud ning väikene ring autoga tehtud.
Renaultist Ladasse istuda on ikka väga huvitav:D
Esimese hooga mõtlesin, et pidurid kadunud - tegelt lihtsalt võimendita pidurid. Rooli ei maksa ühekäega keerata. Samas rooli tunnetus mega hea võrreldes üle võimendatud prantslasega. Lisaks müra, müra, müra - kõik on kuulda - nüüd pidurdame, nüüd kiirendame, nüüd sõidame august läbi, nüüd rattad veerevad, nüüd võitleme tuuletakistusega.
Aga see kõik on tegelt väga mõnus - veab vägisi muige näole:lol
Pilt ilma presendita ning garaa?i "vundament":
[Muudetud: 7-18-2008 Mel]
Päikene paistab ja loodus rõkkab - see tähendab vaid üht, et aeg auto talveunest äratada.
Selle talve elas auto üle spets kokkupandavas garaa?is. Seda see eelmine pilt näitabki. Selline garaa? on veneaegne toodang. Igasse tungraua auku käib varras, millest läbi külje pealsed torud ning nende külge panend torudest kokku sõrestiku. Siis tõmbad sõrestiku omavahel paeltega kokku ning present peale ja valmis ta ongi.
Mul oli sellesse asja küll sügisel mõningad kahtlused, kuid auto elas talve üle ja oli vaid kergelt tolmune. Enne muidugi töötlesin roostetõrjega hoolega auto ära. Näiteks põhjaalune läikis nagu oleks äsja üle plätserdatud.
Nüüd ka õli vahetatud ning väikene ring autoga tehtud.
Renaultist Ladasse istuda on ikka väga huvitav:D
Esimese hooga mõtlesin, et pidurid kadunud - tegelt lihtsalt võimendita pidurid. Rooli ei maksa ühekäega keerata. Samas rooli tunnetus mega hea võrreldes üle võimendatud prantslasega. Lisaks müra, müra, müra - kõik on kuulda - nüüd pidurdame, nüüd kiirendame, nüüd sõidame august läbi, nüüd rattad veerevad, nüüd võitleme tuuletakistusega.
Aga see kõik on tegelt väga mõnus - veab vägisi muige näole:lol
Pilt ilma presendita ning garaa?i "vundament":
[Muudetud: 7-18-2008 Mel]
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Eile juhtus Rocca-al-Mare kaubanduskeskuse parklas üks huvitav lugu. Tulen mina hüpermarketi kirevate lettide vahelt poodlemast, kilekott vajaliku proviandiga näpu otsas. Parklas märkan, et minu 11-st piidleb kuskil 40-ndates mees. Auto juurde jõudes silmitses tegelane mind ning mainis et kena masin. Ma enam-vähem nõustusin, et pole kõige hullem jah. Uuris siis teine veidi rohkem auto kohta, palju sõitnud, mis aastast ning kiitis veel, et korralik masin. Mul juba tuju hea, et kellelegile auto meeldib:) Lõpuks siis küsis, et ega ma auto müümisest huvitatud ole, tema maalt ning seal kuluks üks selline vene-masin igati marjaks ära. Mina vastu, et eriti ei ole, aga küsisin siiski, et palju ta pakub. Mille peale tegelane sai hoogu juurde ja rääkis, et ta ikka tõesti huvitatud ning maksaks oma 4-5 tuhat kohe. Summa polnud kaugeltki mitte ahvatlev - nii ma siis seletasin, et tõesti ei ole huvitatud:( Tegelane tegi kergelt virilat nägu ning suundus enda Audi 80-sse.
Aga see pole veel kõik - natukene enne seda käisin olaafi juures ning tema jutu järgi mingi mees fotografeeris autot. Endal jäi see küll nägemata kuna vaatasin teise suunda.
Kuid ka see pole veel kõik Mõnda aega tagasi riskis Pärnu maanteel Viru tänava alguses mingi turist (välimus meenutas turisti:rolleyes) auto alla jäämisega kui trammiteel seistes filmis mind (õigemini küll autot) eest, küljelt ja tagant.
:yllatunud
Tuleb välja, et 27 aastat vana ?iguliga on võimalik inimeste tähelepanu köita. Ei teagi kohe, kas see on hea või halb:puzzled
Aga see pole veel kõik - natukene enne seda käisin olaafi juures ning tema jutu järgi mingi mees fotografeeris autot. Endal jäi see küll nägemata kuna vaatasin teise suunda.
Kuid ka see pole veel kõik Mõnda aega tagasi riskis Pärnu maanteel Viru tänava alguses mingi turist (välimus meenutas turisti:rolleyes) auto alla jäämisega kui trammiteel seistes filmis mind (õigemini küll autot) eest, küljelt ja tagant.
:yllatunud
Tuleb välja, et 27 aastat vana ?iguliga on võimalik inimeste tähelepanu köita. Ei teagi kohe, kas see on hea või halb:puzzled
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Mõningad klubilised juba teavad, et mul järgmine mänguasi kodus:D
Pole küll Lada, aga näidata ikka kõlbab. (seega ei hakka ka uut teemat tegema)
Tegemist on siis 1987. aasta Volgaga. Igavesti mõnus ja uhke sõiduk, aga üks probleem teise otsa. Ehk nagu ikka vana autoga kogu tehnika tahab ülekäimist. Palju on tehtud, palju veel teha, kuigi auto kannatab juba sõita.
Muideks tänaval püüab rohkem tähelepanu kui vana Lada;)
[Muudetud: 7-18-2008 Mel]
Pole küll Lada, aga näidata ikka kõlbab. (seega ei hakka ka uut teemat tegema)
Tegemist on siis 1987. aasta Volgaga. Igavesti mõnus ja uhke sõiduk, aga üks probleem teise otsa. Ehk nagu ikka vana autoga kogu tehnika tahab ülekäimist. Palju on tehtud, palju veel teha, kuigi auto kannatab juba sõita.
Muideks tänaval püüab rohkem tähelepanu kui vana Lada;)
[Muudetud: 7-18-2008 Mel]
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Ega see bensuhind just rõõmu valmista. Praegu on kulu kuskil 15-16 l sajale, mis on Volga kohta vägagi liiast. Praegu on peal K126 karpa (mis on gaz 24 oma ja ei hiilga just oma moodsusega), üritan kuskil saada K151 karpa, mis peaks olema sellel autol originaalis peal.
See sumps on jah paras naljanumber. Keegi on sinna otsa keevitanud veel mingi roostes pikenduse, mille ots läks veel laiemaks ka. Selle laienduse lõikasin kohe maha.
Tühikäik on juba parem, aga mitte korras. Ka madalatel pööretel saab nüüd ilma jõnksutamata sõita.
Vahepeal on auto väga erk - kiirendab paremini kui siks, aga järgmisel hetkel jälle tuim:P
Huvitav fakt veel see, et eelmine omanik sai siksi ostuloa, aga kuna siksid olid parajasti otsa saanud, siis anti asemele Volga. Kõikvõimas NSVL.
Mõni sõna ka siksist - Rutjal käigul tegin kekmise kütusekulu kontrolli - sain 9,8 liitrit sajale. See on ikka täitsa hea tulemus, kui arvestada kihutamist lennuväljal ja maanteel pikalt kõrgetel pööretel sõitmist.
See sumps on jah paras naljanumber. Keegi on sinna otsa keevitanud veel mingi roostes pikenduse, mille ots läks veel laiemaks ka. Selle laienduse lõikasin kohe maha.
Tühikäik on juba parem, aga mitte korras. Ka madalatel pööretel saab nüüd ilma jõnksutamata sõita.
Vahepeal on auto väga erk - kiirendab paremini kui siks, aga järgmisel hetkel jälle tuim:P
Huvitav fakt veel see, et eelmine omanik sai siksi ostuloa, aga kuna siksid olid parajasti otsa saanud, siis anti asemele Volga. Kõikvõimas NSVL.
Mõni sõna ka siksist - Rutjal käigul tegin kekmise kütusekulu kontrolli - sain 9,8 liitrit sajale. See on ikka täitsa hea tulemus, kui arvestada kihutamist lennuväljal ja maanteel pikalt kõrgetel pööretel sõitmist.
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Kuna mu talve-Lada oli kaotanud igasuguse esteetilise välimuse (värv koorus, mõlgid siin-seal, rooste tärkamas), siis sai sügisel nn pesuremont tehtud. Kiiresti rooste eemaldus, natukene mõlke silutud ja uus värv selga. Eesmärgiks ei olnud väga hea kvaliteediga töö, vaid enam-vähem rotika staatuse vältimine.
Samal ajal lammutasin ära ka oma 03 ("ladade saatuse" teemas pildid), siis lõi ikka edevus kroomisära vastu välja ning 03 heas korras kroomosad rändasid 06 omade asemele. Tõsi koopa servades käivaid liiste ei pannud. Nüüd esmapilgul eristab 061-te 03st siiski ainult tagumine ots (tuled).
Värv on "vana-hea" sadolini valikust kõige tumedam pruun toon. Järgnevatel piltidel ja päikese käes saab veel aru, et tegemist pruuniga. Veidi tolmusena, vihmas või hämaramas, rääkimata pimedast peab olema päris hea fantaasia, et näha pruuni autot:P
Samal ajal lammutasin ära ka oma 03 ("ladade saatuse" teemas pildid), siis lõi ikka edevus kroomisära vastu välja ning 03 heas korras kroomosad rändasid 06 omade asemele. Tõsi koopa servades käivaid liiste ei pannud. Nüüd esmapilgul eristab 061-te 03st siiski ainult tagumine ots (tuled).
Värv on "vana-hea" sadolini valikust kõige tumedam pruun toon. Järgnevatel piltidel ja päikese käes saab veel aru, et tegemist pruuniga. Veidi tolmusena, vihmas või hämaramas, rääkimata pimedast peab olema päris hea fantaasia, et näha pruuni autot:P
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Summercamp tulekul ja ajasin 011-ne välja. Pea aasta oli auto seisnud garaa?is. Selle ajaga oli auto kattunud paksu tolmukihiga ning üks kumm oli tühjaks vajunud. Pumpasin käsitsi bensu üles ja kaks pööret starteriga ja elaski jälle;)
Üle mitme aasta võtsin ka põhjalikuma hoolduse ette, vaatasin üle veeremiku ja mootori, kõik paistis korras olevat. Õli tahtis vahetamist ning klapid reguleerisin ära. Samuti tõin kahe kulunud kummi asemele uued (mõõt ikka 185/60 R14). Esimesel proovimisel paistis neil Continentalitel pidamist olema ka. Seni all olnud Fuldad oli ikka täitsa müstiliselt hea pidamisega kuival ja soojal asfaldil. Märjas ja mis veelgi hullem külmas pidamine aga täiesti puudus. Olen nendega kinni olnud siledal teel 3 cm sügavuses lumes.
Kui varem oli autoga igasuguseid ehitamise plaane, siis nüüd on üht-teist osasid kogutud ning tulevik saab olema originaaliks taastamine. Auto vajab rooste pärast juba hädasti värvimist ja kui see juba (vast järgmisel aastal) ette võtta, siis üks originaalne 011 kulub ikka ära;)
Muudest autodest ka - Volga leidis uue omaniku Saaremaal, aga eks endalegi jäi Volga-pisik sisse (tahaks vedi vanemat;))
Aga ega loodus (loe garaa?iesine) tühja kohta salli, seega lisandus üks elukas juurde.
011 ja korraliku face-lifti läbinud mudel:
Üle mitme aasta võtsin ka põhjalikuma hoolduse ette, vaatasin üle veeremiku ja mootori, kõik paistis korras olevat. Õli tahtis vahetamist ning klapid reguleerisin ära. Samuti tõin kahe kulunud kummi asemele uued (mõõt ikka 185/60 R14). Esimesel proovimisel paistis neil Continentalitel pidamist olema ka. Seni all olnud Fuldad oli ikka täitsa müstiliselt hea pidamisega kuival ja soojal asfaldil. Märjas ja mis veelgi hullem külmas pidamine aga täiesti puudus. Olen nendega kinni olnud siledal teel 3 cm sügavuses lumes.
Kui varem oli autoga igasuguseid ehitamise plaane, siis nüüd on üht-teist osasid kogutud ning tulevik saab olema originaaliks taastamine. Auto vajab rooste pärast juba hädasti värvimist ja kui see juba (vast järgmisel aastal) ette võtta, siis üks originaalne 011 kulub ikka ära;)
Muudest autodest ka - Volga leidis uue omaniku Saaremaal, aga eks endalegi jäi Volga-pisik sisse (tahaks vedi vanemat;))
Aga ega loodus (loe garaa?iesine) tühja kohta salli, seega lisandus üks elukas juurde.
011 ja korraliku face-lifti läbinud mudel:
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Pole juba ammu kirjutanud, aga pole ka põhjust olnud, auto sisuliselt probleemideta sõitnud.
Viimati Lõuna-Eestist klubi kevadretkelt tulles kostis mootori ülemisest otsast juba niivõrd hirmsat laginat, et otsustasin nukkvõlli maha võtta. Nüüd siis jõudsin tegudeni kah.
Avanes pildil nähtav vaatepilt - tegemist nukaga 7 ja 8 ning vastavate nookuritega.
Uue nukaga on hääle ikka hoopis vaiksem ja jõudu oleks ka keegi nagu ämbriga juurde visanud.
Survega vana nukka läbi puhudes tuli sealt ikka igasugust ollust välja. Üliselt paistis ka ülejäänud mootor seest nii kohutavalt nõgine, et õige oleks kõik juppideks võtta ja puhtaks leotada.
Muideks 33 aasta jooksul esimest korda on selle autol nukkvõll maha võetud.
Viimati Lõuna-Eestist klubi kevadretkelt tulles kostis mootori ülemisest otsast juba niivõrd hirmsat laginat, et otsustasin nukkvõlli maha võtta. Nüüd siis jõudsin tegudeni kah.
Avanes pildil nähtav vaatepilt - tegemist nukaga 7 ja 8 ning vastavate nookuritega.
Uue nukaga on hääle ikka hoopis vaiksem ja jõudu oleks ka keegi nagu ämbriga juurde visanud.
Survega vana nukka läbi puhudes tuli sealt ikka igasugust ollust välja. Üliselt paistis ka ülejäänud mootor seest nii kohutavalt nõgine, et õige oleks kõik juppideks võtta ja puhtaks leotada.
Muideks 33 aasta jooksul esimest korda on selle autol nukkvõll maha võetud.
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Viimasest teemast on möödas ilmatuma aeg ja lubatud projekt 2013 - hmm... Lihtsalt muu elu on viimased kaks aastat teiste tegevustega peale pressinud.
Samas plaan on endine, tähtajaks nagu ikka - valmis saab Summercambiks. Aastat ei maini.
Pea kolm aastat seismist mitte just parimates oludes oli tugeva jälje jätnud. Tegelikkuses oli pilt palju nukram kui siit piltidelt paistab. Mõlemad parempoolsed kummid tühjad, auto lääpas, paksult tolmune ja laest tilkunud betooniniiskuse jälgedega. Kummmid võtsid õhu sisse, akupeale ja bens üles. Siduripedaal ei liigu. Hiljem selgus, et kurjajuur oli siduri töösilinder, mis peale mõningast haamriga tagumist hakkas ka tööle. Pidurid olid lahti nagu ka siduriketas. Viimane oli vägagi üllatav.
Starter tegi tõk-tõk ja kõik. Käik sisse, starterit ja samal ajal kaks meest lükkasid. Sedasi võttis starteri järele ja auto sõitis inim ja starteri jõul maaalusest garaažist välja.
Väljas olles ja peale siduri tööle saamist otsustas auto juba ise käivituda. Uksumatu auto, peale taolistes halbades oludes seismist kõik toimib ja auto sõidab!
Peale pesu läks välimus täitsa meeldivaks, eriti kui vaadata 20 meetri kauguselt:) Samas salong on hirmus. Ei, tegelikult hullem veelgi.
Peale kuivamist pahistasin lahtisele roostele MLi peale ja auto läks nüüd juba mu enda garaaži ootele. Millal töödega pihta hakkan, ei tea. Samas nüüd auto kuivas ja õhutatavas kohas. Vaatamata nirule seisukorrale oli mu enda tuju äärmiselt hea. Kummaline, kuidas üks rauast asi võib mõjuda.
Pilte praegusest seisukorrast:
[img=800x600]https://lh4.googleusercontent.com/-MOwx ... GP4512.JPG[/img]
[img=800x600]https://lh3.googleusercontent.com/-LnTt ... GP4514.JPG[/img]
[img=800x600]https://lh5.googleusercontent.com/-tn5b ... GP4516.JPG[/img]
[img=800x600]https://lh6.googleusercontent.com/-30dL ... GP4518.JPG[/img]
[img=800x600]https://lh6.googleusercontent.com/-RjQ3 ... GP4520.JPG[/img]
[img=800x600]https://lh6.googleusercontent.com/-1rx6 ... GP4522.JPG[/img]
[img=800x600]https://lh4.googleusercontent.com/-nff5 ... GP4523.JPG[/img]
[img=800x600]https://lh5.googleusercontent.com/-IbPV ... GP4525.JPG[/img]
Samas plaan on endine, tähtajaks nagu ikka - valmis saab Summercambiks. Aastat ei maini.
Pea kolm aastat seismist mitte just parimates oludes oli tugeva jälje jätnud. Tegelikkuses oli pilt palju nukram kui siit piltidelt paistab. Mõlemad parempoolsed kummid tühjad, auto lääpas, paksult tolmune ja laest tilkunud betooniniiskuse jälgedega. Kummmid võtsid õhu sisse, akupeale ja bens üles. Siduripedaal ei liigu. Hiljem selgus, et kurjajuur oli siduri töösilinder, mis peale mõningast haamriga tagumist hakkas ka tööle. Pidurid olid lahti nagu ka siduriketas. Viimane oli vägagi üllatav.
Starter tegi tõk-tõk ja kõik. Käik sisse, starterit ja samal ajal kaks meest lükkasid. Sedasi võttis starteri järele ja auto sõitis inim ja starteri jõul maaalusest garaažist välja.
Väljas olles ja peale siduri tööle saamist otsustas auto juba ise käivituda. Uksumatu auto, peale taolistes halbades oludes seismist kõik toimib ja auto sõidab!
Peale pesu läks välimus täitsa meeldivaks, eriti kui vaadata 20 meetri kauguselt:) Samas salong on hirmus. Ei, tegelikult hullem veelgi.
Peale kuivamist pahistasin lahtisele roostele MLi peale ja auto läks nüüd juba mu enda garaaži ootele. Millal töödega pihta hakkan, ei tea. Samas nüüd auto kuivas ja õhutatavas kohas. Vaatamata nirule seisukorrale oli mu enda tuju äärmiselt hea. Kummaline, kuidas üks rauast asi võib mõjuda.
Pilte praegusest seisukorrast:
[img=800x600]https://lh4.googleusercontent.com/-MOwx ... GP4512.JPG[/img]
[img=800x600]https://lh3.googleusercontent.com/-LnTt ... GP4514.JPG[/img]
[img=800x600]https://lh5.googleusercontent.com/-tn5b ... GP4516.JPG[/img]
[img=800x600]https://lh6.googleusercontent.com/-30dL ... GP4518.JPG[/img]
[img=800x600]https://lh6.googleusercontent.com/-RjQ3 ... GP4520.JPG[/img]
[img=800x600]https://lh6.googleusercontent.com/-1rx6 ... GP4522.JPG[/img]
[img=800x600]https://lh4.googleusercontent.com/-nff5 ... GP4523.JPG[/img]
[img=800x600]https://lh5.googleusercontent.com/-IbPV ... GP4525.JPG[/img]