1119, olku, 2007

1119, olku, 2007

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Vasta
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

1119, olku, 2007

Postitus Postitas olaaf »

Üldiselt ajan kõik Walteri süüks..
Pakkus ta veebruaris mulle, et "osta Kalina omale", neil käis asutusest üks selline läbi ja pakuti müügiks..
Eks see oli rohkem naljaga mõeldud, aga käisin seda masinat isegi vaatamas.
Tegu oli 1400 16v mootoriga, õnnetu käkk, kere üsna kõver iga nurga alt, katuselt koorus värv, isegi armatuur avariist pilpaks..
Kuna hinnas kokkuleppele ei saanud, jätsin selle jõuetu mootoriga masina ostmata.

Kui aus olla, siis tegelikult sai Tsehhi kokkutulekul 2008a katsutud ühte tutikat Kalinat, Doris tegi isegi väikse ringi siis...

Pidasin seda parajaks masinaks millega võiks ummikutes võidu seista ja teinekord igaks juhuks korra Tsehhi või Serbiasse sõita, kui linnaralliautodega ei viitsi minna..

Kuna Kalinasid reaalselt meie teedel mõni üksik masin, siis võtsin hea sõbra Andreiga Riiast ühendust - lubati otsida..
Masin, mis lõpuks ära sai toodud, polnud ei esimene ega ka teine valik, kuid saime hinnas kokkuleppele (loe hind kahanes sobivaks) ja läkski kaubaks.
Tõime ta Raldoga ühel märtsikuu päeval ära.
Pilt
Pilt Riia rajoonist.

Kuu aega masin seisis eeskujulikult hoovis ja ootas oma aega.
Esmaregistreerimisel tekkisid tõrked tüübikinnitusega, lõpuks sai siiski taodelda tüübikinnituse numbri.
Isegi ülevaatus õnnestus üle kanda ja nüüd on masin täiesti street-legal.
Pilt
Saue angaari järtsus.

Masinast ka veidi:
Mootor 59,5 kw 1600cc 8v Euro4, 5 manuaalkäiku 3,7 peaülekanne - kast tavaline mitte trossidega.
"Lisadest": el roolivõim, turvapadjad ees, el aknad ees, 14" vent pidurid ees,
integreeritud pardakompuuter spidoblokis (kulu, välistemp, kiirused jne)

Tehniline seisukord:
Roolisüsteem on imelik, suurtel kiirustel kange.
Pidurid vajavad ülekäimist, esikettad ilmselt utiil, kässar nõuab pealekeeramist,
Kerel esitiivanurgad ja koopaääred käest ära, põhja alt üsna viisakas, kohati vajab pisipuhastust ja õlitust..
Kuna ls ainult 48k siis mootor/kast tunduvad heas korras olema - maanteekulu kiirusel 100-110 gps järgi tuli 5,6-5,8L/100

Muidu üllatavalt vaikne, mittemugav ja veidi uimane ökopill. Insener, kes istumise ja rooliasendi disainis oli ilmselt purjus või polnud tal lube :)

Erilisi plaane autoga pole peale läbisõidu tugeva suurendamise: kaazanid alla, kere veidi putitada ning 4,1 peaülekanne ja torsen kolivad käigukasti - esivedusega on ilma lukuta üsna imelik sõita...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1390
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Re: 1119, olku, 2007

Postitus Postitas Mel »

OO, tore, et sellist kraami ka lisandub.
Olen ise käinud Kalina universaali vaatamas (kahte erinevat). Sh ük oli 8v ja teine 1,4 16v. Kusjuures viimasest mootorist jäi mulle küll hea mulje, oli ergum kui 8v, kuigi alt otsast tõmme jõuetum. 8v kostis ka "karvasemalt" tuppa. Samas universaal näeb ikka väga 90ndad välja, luukpära on oluliselt meeldivam silmale.
Pikem ots, mis ma tegin oli kokku u sadakond km ja minu suuruse juures oli juhikohal täitsa mõnus olemine. Kui, siis oleks igatsenud, et iste oleks veidi laiem.

Kuidas tüübikinnituse numbri taotlemine täpsemalt käis?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Re: 1119, olku, 2007

Postitus Postitas motamees »

olaaf kirjutas:...Tehniline seisukord:
Roolisüsteem on imelik, suurtel kiirustel kange...
El roolivõimendit on väga lihtne reguleerida. Ilmselt ongi võim suurtel kiirustel välja lülitatud või lausa pidurdatud.
Mul Cliol on ka el roolivõim ja tunne on täpselt sinuga sarnane. Parklas jälle väga kerge keerata.
C
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Re: 1119, olku, 2007

Postitus Postitas olaaf »

Mel: Tüübikinnituse numbri väljastas tehnoosakond, kulus umbes nädal.
Täpsele põhjusele ma pihta ei saanud, tüübikoodi lõpp oli mul teine, kui teistel Kalinadel, mis arvel. Venelased kirjutavad masina komplektsuse sinna numbrisse, seega on see koodi lõpp ilmselt paljudel komplekssustel erinev. Ametnik, kes mind teenindas angaaris, tegi ise süsteemis avalduse ja peale nädalase ootamise muid hädasid polnud.

Mota: Jah, kiirustundlik võimendi lükatakse suurematel kiirustel tagant ära.. ma kahtlustan, et tugilaagrid, rooliotsad või latt võib ka kuiv olla, kuna ilma võimendita manööverdamisel on rool täiesti kosmiliselt raske arvestades neid kitsaid rehve, mis all on.. Platsil ja linnas on rooli väga kerge ja mingit reaalset tagasisidet rehvi pidamisest peab ikka väga otsima ja uurima..

Lisaks siinkohal veel infot lätist auto toomise kohta.
Auto vormistamine lätis maksab 50 euri, juhul kui autol on maksmata igaaastane automaks tuleb ka see tasuda.
Peale ümbervormistamist, tahtsin seaduskuuleka inimesena vormistada ka liikluskindlustuse.
Kohalikus büroos pakuti soodne lahendus - 30 päeva 860€ (miski piirikindlustuse nime all, kuna ma pole kodanik).
Kuna ma auto hinda mitmekordistada ei soovinud, sõitsin koju ilma.
Eestis läksin Salva kontorisse ja mulle pakuti 15 päeva 730 euro eest, hoolimata sellest, et ma olen püsiklient mitte mingi suvaline võõras. Tuleb välja, et süsteem justkui ei luba mitte eesti autonumbri standardile vastavat numbrit sisestada, mis on nn vabas euroopas täiesti arusaamatu ja ajuvaba.
Pakuti eestis täpselt samamoodi piirikindlustust selle röögatu raha eest.
Kui ma seletasin, et lätis arvel olevale autole ei saa põhimõtteliselt piirikindlustust müüa kehitati õlgu.

Piirikindlustuse selgitus LKF kodukalt:
"Piirikindlustus on liikluskindlustus, millega on kindlustatud välisriigis, välja arvatud Euroopa Majanduspiirkonna lepinguriigis ja Šveitsi Konföderatsioonis, põhiasukohta omava sõidukiga seotud vastutus ning mille kindlustusandja on LKF.
Piirikindlustuse sihtgrupiks on Eestis ajutiselt liiklevad sõidukid, mille põhiasukoht ei ole Euroopa Majanduspiirkonna lepinguriigis."
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Re: 1119, olku, 2007

Postitus Postitas ando »

Ma millegipärast ei usu, et sa mootori täitsa näppimata jätad..
Kuidas tagaistmel ruumi on? Juhikohal mugavamat olemist ei plaani luua? Alt on nagu samaar või on insenerid olnud ka seal edumeelsed?

Roostetavad tiivakaared kata ikka nagu noortel kombeks:
kalina-jdm.jpg
kalina-jdm.jpg (48.55 KiB) Vaadatud 18332 korda
Ja ei saa jätta mainimata, et kade olen ka natuke.
Jõud taga, peab minema.
p
PikkPresident
Foorumi kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 27 Mär 2013 21:03
Asukoht: Lõunamaa taeva all

Re: 1119, olku, 2007

Postitus Postitas PikkPresident »

Tervitusi üle hulga aja! Ilusat Jaanipäeva kõigile!

Tunnistan, et minulgi on sellise aparaadi vastu teatud huvi tekkinud. Minagi küsin: kuidas on tagaistmel ruumiga? No kui näiteks Samaraga võrrelda? Või kuidas pikk mees (ega mul ilmaasjata selline edev kasutajanimi pole) rooli taha mahub?

Jättes kõrvale silmaga nähtava, käega katsutava ja sõidul tunnetatava... Kuivõrd mõistlik sellise eksootika ekspluateerimine on?

Kataloogidest kaevatu põhjal on 1,6 8v mootor, ülekanne ja käiguosa tugevas suguluses vanemate esivedulistega, vana hää Porsche inseneritöö. Aga siiski... Katalüsaator paistab olevat kollektorisse istutatud nagu moodsal ajal kombeks. Aga spetsiifilised jupid, näiteks kereosad? Kuivõrd neid Eestist saada on?

Pildi järgi tundub paras roostekott olevat, kuigi lugesin (vist siitsamast foorumist), et 54% kerest on tsingitud :roll: Aga ka Samara kohta on öeldud, et mõned kereosad on tsingitud. Kohe väga tahaks teada, kus need asuvad :D

Ja mis imeelukas see 1,4 16v mootor on?
Ja ma tei säändse viguri, et osti hindäl Žiguli
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: 1119, olku, 2007

Postitus Postitas SexSix »

olku
Mis jutt see on, et kindlustust ei saa teha? Sul tõmmati see sammune lohku. Leedus tegin kindlustuse kuuks. Üle poole aasta autot ei võtnud Eestis arvele. Kaks korda tegin Eestis IF kindlustuse Leedu transiitnumbrile kuuks korraga, 20,89 € kuu.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Re: 1119, olku, 2007

Postitus Postitas olaaf »

Urmas, mina registreerisin auto lätis registris Oma nimele mitte ei võtnud transiit numbreid!!

Vastuseks PikaPresidendi küsimustele:
Varusi eestist saada pole, idapiiri tagant leiab kõike.
Tagaistmel on ruumi jalgadele, juhiistmel pole kitsam kui samaras va uks on lühem!

Eks kui satud tallinna, võid helistada, saad sisse istuda prooviks.

1,4 16v mootor on päris õnnetu ja varuosi sellele raske leida, eriti plokikaane tihendit. paksu vanatüübi tihendiga läheb nukkvõlli ajastus paigast ära! Suurimaks probleemiks on 1,4 mootoril õlikulu. Rihmapurunemisel on 100% klapid kõik kõverad..
1,6 8v mootor on igapäevaekspluatatsioonis mõtekam, sisuliselt hooldevaba 1984 aasta disain. võrreldes 1,5 mootoriga on tänu pikemale väntvõlli käigule väänet rohkem.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Re: 1119, olku, 2007

Postitus Postitas olaaf »

Vahepeal on 48000km-st saanud 92000km,
Autoga aastate jooksul käidud Tsehhis, Ungaris, Rumeenias ja mujal.

Kuna Selle aasta WinterCampil otsustas üks tagaamort tuppa tulla (padja riknemise tõttu) siis sai ette võetud kerge taasteremont. Sansa tuli ka kaugelt appi, ja eemaldasime autolt amordid, pool esisilda, käigukasti.

Külge läheb nüüd uus sachsi sidur, kergem hooratas millele hammasvöö kinni keevitatud (originaalil on hakanud maha nügima juba ennast).. Käigukasti proovin samara kastist torseni võtta...

Lekkiv salongiradikas ootab veel vahetust - kuna nüüd kast eest ära, on seda jube hea teha..

Ühesõnaga jooksev remont koos väikeste täiustustega, et olla valmis Mais Tsehhi ründamiseks.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Re: 1119, olku, 2007

Postitus Postitas olaaf »

Uuendaks vahepeal jällegi teemat, palju aega viimasest updatest.
Sidurikomplekt sai mitmest asjast kokku ehitatud:
- 2112 survelaager (kalinal veidi teistsugune ja mitte parem)
- 21213 siduriketas
- Luk sidurikorv, mis ülinapilt mahtus sidurikotta, koodi sidurikorvile leidsin drive2ru postitusest.
korv on visuaalselt ja kannaga vajutades veidi tugevam, lamellid on paksemad.

mootori kohapealt, kontrollitud said pihustid - valisin võrdsemad puhtalt visuaalse kontrolliga mõõtepurkidesse.
plokikaan sai eemaldatud, kaanetihend oli juba viimasel sirgel, kohe kohe lahkumas.
tegu on esiveolise mootori tüüpveaga - blokk kipub kõveraks vajuma
lisaks tihend üle kuumenema ja ära põlema 2 ja 3 sil vahelt
kaane võtsin laiali, kanalid käisin üle ja klapid vahetasin välja.
väljalaske juhtpuksid olid suht otsas aga ei hakanud vahetama veel, klappide vahetus tegi asja enam vähem normaalseks.
piirlõtkuni 0,15 oli veel ruumi.
avastasin, et 1118 mootoritel, kus 194,8 blokki ehitas tehas 1,6 mootori 2,3mm madalama kolviga on nukkvõll tahtlikult ca 3kraadi hilisem.
nukkvõlli keerasin nulli nagu 2111 mootoril. Alt veab mootor märgatavalt paremini, jõulisemalt. Maanteekulu kasvas ca 0,5L/100le
klapivahe 1118 mootoril 0,20/0,40
reaalne kulu linnas alla 7 ja maanteel kuni 90km/h 6,8 üle 100km/h 7,5
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Re: 1119, olku, 2007

Postitus Postitas motamees »

Ahah, pidupäevaks otsustasid kõvasti tööd teha. Ela kaua tahad. ;)
C
Vasta