Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Minu kuuekale oli eelmine omanik ka selle peale pannud, kiitis taevani. Viskasin selle minema ja mootori töö läks minu tagumikutunnetuse järgi paremaks. Rääkimata sellest, et sellel suurepärasel vidinal oli üks "laba" puudu, mis arvatavasti lahkus töö käigus summuti kaudu.
Jõud taga, peab minema.
s
sõiduk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 11 Okt 2013 22:55
Asukoht: rakvere
Autod: 06

Postitus Postitas sõiduk »

Probleem selline, et kiirendades vähe järsemalt gaasi andes hakkab plärtsuma, ei jõua minna. Samas kui natuke gaasiga mängida läheb lõpuni pöörde. Vahetasin süütepooli, läks natuke paremaks. Enne kui uued juhtmed ostan küsin, kas viga võib olla süütejuhtmetes, või karpas?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kontaktivahe on paigas?
kiirenduspump pritsib kenasti karpas?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
a
Acer10
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 04 Mär 2013 22:46
Asukoht: Saaremaa
Autod: Žiguli 2101

Postitus Postitas Acer10 »

Autoks on 01. Probleem on selline, kui mootor tööle panna, siis käsitsi peale pumbates mootor töötab probleemideta. Aga kui ei pumpa enam siis töötab paarkümmend sekundit ja siis sureb ise välja.
Osadel joonistel käitab mingisugune varras bensupumpa, kuid mul selline asi puudub üldse. Mul käib see must jublakas pumba vastu ja see mootori külge. Et kas ta peabki olema selline vöi on mul mingid osad puudu sealt?

Pilt
a
Acer10
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 04 Mär 2013 22:46
Asukoht: Saaremaa
Autod: Žiguli 2101

Postitus Postitas Acer10 »

 
Acer10 kirjutas:Autoks on 01. Probleem on selline, kui mootor tööle panna, siis käsitsi peale pumbates mootor töötab probleemideta. Aga kui ei pumpa enam siis töötab paarkümmend sekundit ja siis sureb ise välja.
Osadel joonistel käitab mingisugune varras bensupumpa, kuid mul selline asi puudub üldse. Mul käib see must jublakas pumba vastu ja see mootori külge. Et kas ta peabki olema selline vöi on mul mingid osad puudu sealt?
Sain vastuse oma küsimusele kuidas pump töötab. Vötsin karteripöhja alt ära ja seal sees oli see pulk, mida on vaja et pump töötaks. Kuid uus küsimus, kas see metallpulk on kuskil kinni ka vöi on ta lihtsalt selle musta jublaka sees? Üks ots vastu pumpa, teine vastu völli.
Viimasel pildil olev jupp oli ka karteripöhjas.

http://nagi.ee/photos/veisbuuk/23781859/

http://nagi.ee/photos/veisbuuk/23781873/

http://nagi.ee/photos/veisbuuk/23781891/
Kasutaja avatar
Qunts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 367
Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
Kontakt:

Postitus Postitas Qunts »

See võll käibki lihtsalt niisama sinna. Paned musta plastiku paika lükkad võlli sisse ja paigaldad pumba.
Aga mis asi see veel seal oli ei oska mina hetkel välja nupputada.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

Tavaliselt ketipingutustalla juppe võib karteripõhjast leida.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
a
Acer10
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 04 Mär 2013 22:46
Asukoht: Saaremaa
Autod: Žiguli 2101

Postitus Postitas Acer10 »

 
EdR kirjutas:Tavaliselt ketipingutustalla juppe võib karteripõhjast leida.
Vötsin kaaned maha, pingutustald ja leevendi olid korras. Pole siiani kohta leidnud sellele.
Pilt
m
mortenx
Foorumi kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 26 Dets 2015 22:40
Asukoht: tartu
Autod: 2104

Postitus Postitas mortenx »

kas keegi teab mõnda head õpetust kuda karburaatori kruve õigesti keerata , co paigast ära ..
auto 2104 1.3
a
AlfaFanatico
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 22 Mai 2017 13:53
Asukoht: Tallinn

Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitus Postitas AlfaFanatico »

Ehk oskab keegi öelda, mis tööpõhimõte sellel punase ringiga märgitud klapil on? Pole enne sellise karburaatoriga kokkupuudet olnud.
Tegu siis sellist koodi omava karburaatoriga: 2101-1107010-02
317ge8s-960.jpg
317ge8s-960.jpg (177.52 KiB) Vaadatud 16346 korda
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitus Postitas motamees »

See peaks olema ujukiruumi rõhutasandusklapp.
Seal oli midagi seotud mustaks läinud õhufiltriga, mis tekitab suuremat vaakumit. Kui ujukiruum on pidevalt välisõhuga ühenduses, siis suurem vaakum imeb, mustunud filtri korral, rohkem kütet sisse. Kui ka ujukiruumi tekitatakse sama vaakum, siis ei sõltu kogus vaakumi suurusest, kuna mõlemas osas on see ühesugune.
Seisu ajal pidi vist olema avatud selle pärast, et bens aurud ei rikastaks segu käivitamise ajaks liigselt.
Selline udune mäletamine kaugetest aegadest.
C
a
AlfaFanatico
Foorumi kasutaja
Postitusi: 15
Liitunud: 22 Mai 2017 13:53
Asukoht: Tallinn

Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitus Postitas AlfaFanatico »

motamees kirjutas:See peaks olema ujukiruumi rõhutasandusklapp.
Seal oli midagi seotud mustaks läinud õhufiltriga, mis tekitab suuremat vaakumit. Kui ujukiruum on pidevalt välisõhuga ühenduses, siis suurem vaakum imeb, mustunud filtri korral, rohkem kütet sisse. Kui ka ujukiruumi tekitatakse sama vaakum, siis ei sõltu kogus vaakumi suurusest, kuna mõlemas osas on see ühesugune.
Seisu ajal pidi vist olema avatud selle pärast, et bens aurud ei rikastaks segu käivitamise ajaks liigselt.
Selline udune mäletamine kaugetest aegadest.
Tänud vastuse eest! :)
Kasutaja avatar
dani
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: 06 Apr 2022 12:39
Kontakt:

Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitus Postitas dani »

Tere,

mul on küsimus — kui palju peab olema solex karpal vahe ujuki ka karpa vahel? Vöi panna see möne teise karpa andmete järgi paika?
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitus Postitas Jass »

Ujukikamber on balansseeritud - s.t. õhufiltri sisemine pool on ühendatud karburaatori kaanes oleva ava kaudu ujukikambriga. Lisaks on ujukikambri debalansseerimise süsteem.

Kuuma mootori ülerikastamise vältimiseks käivitamisel avatakse ujukikambri debalansseerimisklapp ja kütuseaurud lastakse atmosfääri. (Kütusepump ei tea ju, et osa kütust on seisva kuuma mootori karburaatori ujukikambris aurustunud ja pumpab kütusenivoo kuni nõelklapi sulgumiseni). Sõidu ajal hoiab vedru klapi suletuna ja seistes jälle avatakse. Debalansseerimisklapp oli vaid esimestel Weberitel. Keskkonnanõuete tõttu hilisematel variantidel sellest loobuti.

Solex karpa: Auto pargitakse tasasele pinnale

- Eemaldada mootori õhufiltri korpus

- Laske mootoril viis minutit tühikäigul töötada

- Eemaldage karburaatori kaas

- Mõõdame kaugust ujukikambri ülemisest servast bensiini tasapinnani

Seda tuleb teha nii kiiresti kui võimalik, kuna bensiin aurustub väga kiiresti.

Tootja poolt näidatud Solexi karburaatorite kütusetaseme nõutav väärtus on 25–26 mm karburaatori ujukikambri ülemisest servast bensiini tasapinnani.

Регулировка уровня поплавковой камеры карбюратора SOLEX
Viimati muutis Jass, 06 Apr 2022 14:29, muudetud 1 kord kokku.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitus Postitas olaaf »

ilma tagasivooluta 3-4mm, tagasivooluga 2-3mm ujuk taeva poole mõõdad ümarkaliibriga ujuki ja tihendi vahelt (puur vms)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 257
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: Väärt lugemist [karpa, mootor, väljalase]

Postitus Postitas Jass »

Karburaatori kütusenivoo sõltub väga paljudest teguritest. Keerulisemaks teeb asjaolu, et müügil on eri aegade ja eri tootjate varuosi. Mõõdud ja kaalud võivad erineda.

Näiteks oli esimeste Weber karburaatorite ujuki kaaluks 11g±0,5g, hiljem 12±1g. Ujukitase oli esimestel 7,5mm ja hilisematel 6,5mm. Viimasel ajal on mindud eriti täpseks – 0,01kg :)

Ujukeid kaaludes on kõikumised päris suured – enamus on max lubatust (13g) raskemad. Eks siis tuleb osa joodist eemaldada. Esimeste karburaatorite remondi puhul ei õnnestugi varuosadega õiget ujuki kaalu saavutada.

Ka nõelklappide puhul esineb erinevusi. Varuosadena müüdavad düüside komplektid on ebatäpsed.

Ostsin hiljuti 4 remondikomplekti VAZ-2103-le. Kõikides karpides oli komplektsus erinev – ilmselt on rotid laos. Kindlam on osta kiletatud variante. Osa tihendeid olid hoopis Ozoni omad. Düüsidel esines valesid markeeringuid ja pooled olid suurema läbimõõduga. 2103 remondikomplektis on millegipärast 0,4mm kiirenduspumba pihustid. Eks siis tule need 0,5mm üle puurida. Kõik nõelklappide korpused on treimis-puurimissodi täis ja ei ole pärast puhastamist hermeetilised.
Nagu ka vanasti – tuleb osta 1,25mm düüsid ja puurida ise õigesse mõõtu mikromeetriga valitud puuridega.
Ozonide puhul on muidugi veelgi väiksemaid vaja – alates 1,07.
Ja eks tulemust muuda ka kütusepumba rõhk ning kütuse erikaal jne.

Solexide puhul on varuosi veelgi vähem saada.
Nivoo reguleerimisel olen seetõttu esialgse ujuki asendi pannud kaliibriga paika ja hiljem kontrollinud nivood ujukiruumis. Solexi puhul olen algselt seadnud abinõuga 2mm. Saab ka 2mm puurisabaga ja kindlasti koos kaanetihendiga. Ujukiruumis mõõdetakse nivood 25-26mm ilma tihendita.
Kaane mahavõtmisel peaks kütusesurve maas olema või voolik lahti - muidu võib ujukiruumi voolata lisakütust.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Vasta