Teeme ise korralikud tööriistad.

Teeme ise korralikud tööriistad.

Praktilised nõuanded, kuidas koduste vahenditega ja odavalt midagi ehitada
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Teeme ise korralikud tööriistad.

#1

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 10:54

Väga harva läheb tarvis üht või teist tööriista, aga kui remonttööde käigus mõne agregaadi järele vajadus
tekib, siis alati pole seda kuskilt võtta.
Sageli kasutatakse siis juhuslikult kättejuhtuvaid punne,
torne, padrunvõtmeid või mis iganes hoopis
teise operatsiooni läbiviimise jaoks mõeldud vahendeid ja rikutakse nii mõnigi täpset paigaldust vajanud detail
sootuks ära.
Meisel ja haamer ei ole alati need õiged vahendid.
Postitan siia teemasse palju jooniseid riistadest, mille
valmistamine tööpinki omaval, mõõtutundval kogenud
lukksepp-treialil on vaid aja- ja materjaliküsimus ning
mille olemasolu vähendab oluliselt keeruliste operatsioonide
läbiviimiseks kuluvat aja- ja närvikulu.

Mõned pildid on suuremad, kui foorumis kehtestatud nõuded lubavad.
Siinkohal palve modedele, et ärge palun hakake neid õgvendama,
sest vastasel juhul ei jää joonistel olevatest mõõtudest enam muhvigi järele.
Niigi on nad kohati üsna nigela kvaliteediga.

Loodan, et nii mõnelgi sellil, kel seisab ees tutvumine lada
klassiku mootori sisuga, on neist joonistest natukene kasu.

[Muudetud: 11-5-2008 logman]

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Alumiste rõngaste paigaldamine kolvile.

#2

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 10:58

Plekitükid 0,5 mm plekist. Lihtne :)Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Hoorattastoperdaja.

#3

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 10:59

Hoorata fikseerimiseks teatud tööde juures.Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Rakis mikromeetrile hülsi kulumisastme mõõtmiseks.

#4

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:02

Väga keerulise konstruktsiooniga agregaat, aga kui on olemas, oled tehtud mees iga masina mootori juures :).

[Muudetud: 11-5-2008 logman]Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Võti plokikaane järelpingutamiseks.

#5

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:05

Peale vastremonditud mootori sissesõitu ja ka sissesõidu ajal tekkib vajadus pingutada plokikaane polte.
Klassikladal peab selleks eemaldama nukkvõlliraami. Öäkk töö - kas pole?
Selliselt valmistatud võtmega saab operatsiooni läbi viia ilma nukkvõlli raami eemaldamata :).Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Ketilüli avaja.

#6

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:11

No loodan, et sellist asjandust kellelgi kunagi tarvis ei lähe, aga mine sa tea...
Alati ehk ei õnnestu leida poest õige pikkusega mootoriketti (01, 03).
Siis aitab välja ka vastavalt vajadusele keti lühendamine või pikendamine kahe lüli võrra
2101 - 114 lüli ehk lühike vänt.
2103 - 116 lüli ehk pikk vänt.Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Klapi juhtpuksi vahetaja.

#7

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:16

Sellega saab välja pressida vana juhtpuksi ja ühtlasi ka uue sisse pressida.

[Muudetud: 11-5-2008 logman]Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Klapisääretihendi paigaldaja.

#8

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:19

Lihtne riist, mille asemel kannatab kasutada ka padrunvõtit või muid torusid.
A kui on olemas täpselt valmistatud "kuppel", pole karta uue tihendi vigastamist.


[Muudetud: 11-5-2008 logman]Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Klapivedru suruja.

#9

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:21

No see asjandus ei vaja vist pikemaid kommentaare.
Siitsamast foorumist loetud, kuis mõni mees otsib tikutulega, keegi teine teeb aga vanast roostes vinklist, mis otsustaval hetkel läbi paindub :D.Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Kolvi paigaldaja.

#10

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:24

Kolbe saab paigaldada mitmesuguste rakiste abil.
Ideaalne on seda teha täpselt treitud koonushülsi abil.
Kodustes tingimustes saab kiirelt valmistada sellise riista.Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Kolvisõrme paigaldaja.

#11

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:26

Treitud torn kolvisõrme paigaldamiseks.
Hea, ei pea jälgima ja mõõtma, et kas nüüd on küllalt
või ei.
Kui on lõpus, siis on ka sõrm paigas :).Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Kolvisõrme eemaldaja.

#12

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:28

Eemaldaja ise ja mõned rakised ohutuks eemaldamiseks.Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Kolvisõrme press.

#13

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:30

Press ja sinna juurde kuuluvad vidinad-rakised, lihtsustamaks sõrme vahetust.Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Mootoripukk.

#14

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:35

Uhh, kuidas ma vaatasin siin ühes teemas,
kuis vend põrandal mootorit koostas :P:regan

Seda vaeva, et endale garaazi korralik pukk valmistada,
ei peaks küll ükski vähegi tehnikaga kodusolev mees kartma.

Ei pea olema mingi hüper-super asjandus, aga päris põrandal mootorit kokku laduda pole ka õige tegu.

Siin siis pilt ühest tublist pukist.Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Spilkakonduktor.

#15

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:37

Naljakas vidin, aga kui väljalaskekollektori poldid ära murduvad
ja väljapuurimist vajavad, siis on selleks võimalik valmistada
tõhus abinõu.
Läheb vist väga harva tarvis, kui üldse läheb.Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Summutitoru lahutaja.

#16

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:40

Kes meist ei ole näinud kurja vaeva ühe summutitoru
väljasaamiseks teise seest, kui ükspäev vahetuseks läheb?
Hull töö!
Vaeva aitab ehk kergendada sellise rakise olemasolu.Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Veepumba remonttööd.

#17

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:42

Paar vidinat, mis abiks veepumba juures tehtavate remonditööde korral.Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Väntvõlli esimese otsatihendi paigaldaja.

#18

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:43

Pole ehk niiväga vajagi, saab haamriga ka asja aetud
aga kes kardab miskit ära lõhkuda, siis abiks ikka.Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Väntvõlli tagumise otsatihendi paigaldaja.

#19

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 11:45

No sama jutt, ka selle asjanduse kohta.
Hea kui on, ise pole veel puudust tundnud.Pilt

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3915
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#20

Postitus Postitas logman » 11 Mai 2008 12:04

Minu poolt esialgu kõik.
Kui kuskil veel miskit väärtuslikku leidub,
siis ärge hoidke küünalt vaka all.


Mine “Teeme ise”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist