2101, Valdz - Kopikas Racing, 1971
2101, Valdz - Kopikas Racing, 1971
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
2101, Valdz - Kopikas Racing, 1971
Võtsin ennast lõpuks kokku ja teen siis ka enda auto teema ära.
Auto kere siis 2101, valmistamisaasta 1971. Kere ostsin ralliprojektina alustatuna LK kasutaja Jan'i käest 2005 aasta lõpus. Kere on väga heas korras, mõni üksik pisike auguke oli esitiibades, milled ma küljest võtsin ja uued ostsin. Turvapuur tehtud hr. Heeringa poolt.
Mastiks põhja alt kooritud. Hmm, mõnus töö, ei soovita nõrganärvilistele
Mootoriks tuleb Fiat Argenta 2.0 8 klapi DOHC mootor (120hj originaalis).
Muudatused:
*Uued sepistatud kolvid GCRE - Guy Croft Racing Engines
*SPM sepistatud kepsud
*Nava Linea Sport plokikaane tihend, eraldi W rõngastega
*Kaan porditud, roostevabad racing klapid, BMW pronksist klapi juhtpuksid - Windorf
*Väntvõlli õlituskanalid modifitseeritud, keermestatud õlikanali korgid
*Reguleeritavad nukarattad - Windorf
*Spetsiaalsed kaanepoldid GCRE
*1" mootoririhm - Photographer
*Crank scraper
*Õlipihustid mootoriplokis
*Turbo Holset hx40 super - Pro Turbo Systems OY
*Vesi-õhk tüüpi vahejahuti
Sildadest.
*Esisild: Kõik vajalik vahetatud uue vastu. Vanad jupid liivapritsitud ja pulbervärvitud.
*Tagasild: Toyota Hiace LSD-ga - Installeeritud Valgas (+kõik laagrid, simmrid vahetatud.)
*Amortisaatorid: Gabriel
*Pidurid: Uute silindritega ja paigalduskomplektiga tagasild.
Ees Brembo lõigatud kettad + Ferodo klotsid.
*Rehvid: Tagumised Hoosier 15*9" drag slickid
“
Sellest autost tuleb B-klassi kiirendusauto, tänavalegaalseks seda ei ehita. Kui kõik asjad plaanipäraselt läheb valmib projekt sellel kevadel.
Suured tänud soovin öelda koostööpartneritele:
ja inimestele nii klubist kui ka väljaspool klubi ilma kelle toetuse ja abita poleks projekt niikaugel kui ta praegu on.
Eraldi ei tahaks kedagi välja tooma hakata, aga eks need inimesed tea isegi kellest jutt on.
[Muudetud: 14-5-2010 Eve]
Auto kere siis 2101, valmistamisaasta 1971. Kere ostsin ralliprojektina alustatuna LK kasutaja Jan'i käest 2005 aasta lõpus. Kere on väga heas korras, mõni üksik pisike auguke oli esitiibades, milled ma küljest võtsin ja uued ostsin. Turvapuur tehtud hr. Heeringa poolt.
Mastiks põhja alt kooritud. Hmm, mõnus töö, ei soovita nõrganärvilistele
Mootoriks tuleb Fiat Argenta 2.0 8 klapi DOHC mootor (120hj originaalis).
Muudatused:
*Uued sepistatud kolvid GCRE - Guy Croft Racing Engines
*SPM sepistatud kepsud
*Nava Linea Sport plokikaane tihend, eraldi W rõngastega
*Kaan porditud, roostevabad racing klapid, BMW pronksist klapi juhtpuksid - Windorf
*Väntvõlli õlituskanalid modifitseeritud, keermestatud õlikanali korgid
*Reguleeritavad nukarattad - Windorf
*Spetsiaalsed kaanepoldid GCRE
*1" mootoririhm - Photographer
*Crank scraper
*Õlipihustid mootoriplokis
*Turbo Holset hx40 super - Pro Turbo Systems OY
*Vesi-õhk tüüpi vahejahuti
Sildadest.
*Esisild: Kõik vajalik vahetatud uue vastu. Vanad jupid liivapritsitud ja pulbervärvitud.
*Tagasild: Toyota Hiace LSD-ga - Installeeritud Valgas (+kõik laagrid, simmrid vahetatud.)
*Amortisaatorid: Gabriel
*Pidurid: Uute silindritega ja paigalduskomplektiga tagasild.
Ees Brembo lõigatud kettad + Ferodo klotsid.
*Rehvid: Tagumised Hoosier 15*9" drag slickid
“
Sellest autost tuleb B-klassi kiirendusauto, tänavalegaalseks seda ei ehita. Kui kõik asjad plaanipäraselt läheb valmib projekt sellel kevadel.
Suured tänud soovin öelda koostööpartneritele:
ja inimestele nii klubist kui ka väljaspool klubi ilma kelle toetuse ja abita poleks projekt niikaugel kui ta praegu on.
Eraldi ei tahaks kedagi välja tooma hakata, aga eks need inimesed tea isegi kellest jutt on.
[Muudetud: 14-5-2010 Eve]
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Algselt postitas: PuZuP
Valdz, kaugel mootori koostamisega oled?
Kõik vajalikud jupid ja vidinad olemas?
Ikka edeneb mootor ka, enamus juppe olemas ja kohal. Mingeid vidinaid veel vaja, suurematest sidur, mis tuleb tõenäoliselt AP-racingu oma 3kettaline.
Mootorit hakkan nüüd mõõtma ja kaalu ajama. Kui see tehtud siis tuleb dry build...
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Tänud Reiner, seda paksu rahakotti on eriti vaja.
Eks alati saab vähemaks jõudu keerata, lennuväli suur ja lai, eks harjutama peab alguses ikka
GCRE omad on kolvid, need 1 grammi sees küll, SPM kepsudega natuke suuremad vahed (Pauteril niisugust proleemi vist pole, aga SPMid mitu korda odavamad). Kuna 0.01grammi täpsune kaal olemas, siis võiks ju kõik täpselt kaalu ajada. Ega see töö ära ei tapa ja halba ei tee.
Eks alati saab vähemaks jõudu keerata, lennuväli suur ja lai, eks harjutama peab alguses ikka
GCRE omad on kolvid, need 1 grammi sees küll, SPM kepsudega natuke suuremad vahed (Pauteril niisugust proleemi vist pole, aga SPMid mitu korda odavamad). Kuna 0.01grammi täpsune kaal olemas, siis võiks ju kõik täpselt kaalu ajada. Ega see töö ära ei tapa ja halba ei tee.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Leidsin midagi kasulikku, mine tea kunas kellelgi lugejaist või teema autoril vaja võib minna. Tegelikult usun, et Valdz on sellest asjast teadlik, aga siiski...
Detailide võrdsesse kaalu ajamisel tasub arvestada mitte ainult võrdset massi, aga natuke muudki.
Tsitaat siinkohal jällegi raamatust, kus kirjeldatud Venemaal ehitatud Lada standardmootori juppidest koostatud võistlusbagi:
Kepsud ja kolvid.
Ühele vändakaelale langeva koormuse vähendamiseks ja selle koormuse paremaks jaotumiseks vändakaelte vahel tuleb tagada kepsude ühesugune raskuskese ja ühesugune inertsmoment.
See saavutatakse kepsude valimise teel. (tuletan meelde, et kirjeldatud bagi mootor koosnes ainult standartjuppidest, ei mingisugust viilimist, käiamist, pealekeevitamist jne..., mis pole meil oma autode mootorite koostamise juures keelatud).
Tähtis ei ole mitte ainult kepsude võrdne mass, vaid ka see, et kõigil neljal kepsul oleks raskuskese ühe ja sama koha peal mõõdetuna kepsu ülemisest ja alumisest servast.
Selliselt mootori koostamine pole tänapäeval eriti võimalik, kui just seljataga ei asu vastava margi juppide tohutult pikk varuosariiul nii nagu oli LSA MADI's, kus bagisid kokku klopsiti.
Märkimisväärne on võimsusenäit, mis mootorist taolisel hoolikalt valitud detailide puhul kätte saadi:
Tavaline Avtovaz'ist toodud 21011 1,3 liitrine seeriamootor andis stendikatsetustel 68-72hj., LSA MADI's koostatu aga 78-80hj.
Detailide võrdsesse kaalu ajamisel tasub arvestada mitte ainult võrdset massi, aga natuke muudki.
Tsitaat siinkohal jällegi raamatust, kus kirjeldatud Venemaal ehitatud Lada standardmootori juppidest koostatud võistlusbagi:
Kepsud ja kolvid.
Ühele vändakaelale langeva koormuse vähendamiseks ja selle koormuse paremaks jaotumiseks vändakaelte vahel tuleb tagada kepsude ühesugune raskuskese ja ühesugune inertsmoment.
See saavutatakse kepsude valimise teel. (tuletan meelde, et kirjeldatud bagi mootor koosnes ainult standartjuppidest, ei mingisugust viilimist, käiamist, pealekeevitamist jne..., mis pole meil oma autode mootorite koostamise juures keelatud).
Tähtis ei ole mitte ainult kepsude võrdne mass, vaid ka see, et kõigil neljal kepsul oleks raskuskese ühe ja sama koha peal mõõdetuna kepsu ülemisest ja alumisest servast.
Selliselt mootori koostamine pole tänapäeval eriti võimalik, kui just seljataga ei asu vastava margi juppide tohutult pikk varuosariiul nii nagu oli LSA MADI's, kus bagisid kokku klopsiti.
Märkimisväärne on võimsusenäit, mis mootorist taolisel hoolikalt valitud detailide puhul kätte saadi:
Tavaline Avtovaz'ist toodud 21011 1,3 liitrine seeriamootor andis stendikatsetustel 68-72hj., LSA MADI's koostatu aga 78-80hj.
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Seda tavaliselt jah inimesed ei tea. Kepsude kaalu ajamisel on tähtis see et kepsu ülemine osa käib üles-alla, aga alumine ringjoones. Siis ajataksegi niisuguses pingis keps kaalu. Pärast tõstetakse teistpidi. Siin siis keps täpselt horisontaalselt, ja sellega "kaalutaksegi" raskuskeset.
Tundub lihtne, aga tegelt seda järgi teha pole üldse meelakkumine...
Tundub lihtne, aga tegelt seda järgi teha pole üldse meelakkumine...
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1734
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Sry jah... mõtlesin SPM-i...
Aga minu mälu järgi ei olnud Parneri kepsud väga mööda...
Muidu öeldakse, et kui 9000 rpm taga ei aja, siis ei ole 1 grammi sisse mahtumine väga suureks miinuseks, aga alati võib selle töö, ette võtta - mida põhjalikum ettevalmistus ja koost, seda parem lõpptulemus
Muidu tellisid need, mis kodulehel üleval, või lasid teha mõõtude järgi ?
Aga minu mälu järgi ei olnud Parneri kepsud väga mööda...
Muidu öeldakse, et kui 9000 rpm taga ei aja, siis ei ole 1 grammi sisse mahtumine väga suureks miinuseks, aga alati võib selle töö, ette võtta - mida põhjalikum ettevalmistus ja koost, seda parem lõpptulemus
Muidu tellisid need, mis kodulehel üleval, või lasid teha mõõtude järgi ?
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Esialgu muidugi jah üle 7500rpmi ei plaani ajada, aga igaksjuhuks tasub kaalu ajada. Need SPM kepsud ka üldkaalus 1g sees (kontrollisin just üle), aga pole veel seda kaalumispinki teinud, et raskuskese üle kontrollida. Soomlased teadsid rääkida et vanemad olid väga kaalust väljas olnud.Algselt postitas: PuZuP
Sry jah... mõtlesin SPM-i...
Aga minu mälu järgi ei olnud Parneri kepsud väga mööda...
Muidu öeldakse, et kui 9000 rpm taga ei aja, siis ei ole 1 grammi sisse mahtumine väga suureks miinuseks, aga alati võib selle töö, ette võtta - mida põhjalikum ettevalmistus ja koost, seda parem lõpptulemus
Muidu tellisid need, mis kodulehel üleval, või lasid teha mõõtude järgi ?
Kepsud tellitud, Fiat/Lanciale mõeldud. (http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=42)Kolvid ka tellitud, tehtud JP pistonsis GCRE jooniste järgi.
Jah Puzup leidis ka kodulehe üles, seda ma siin polegi öelnud.
Ametlik koduleht: WWW.KOPIKASRACING.EE
[Muudetud: 21/2/2008 Valdz]
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1734
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Kui Sa kopika lehte mõtled, siis tegelikult ennem ei leidnud, kui Sa siia lingi panid
Aga SPM-ist on ennemgi kepsu tellitud...viimati otsisin ühele MR2-le, aga lõpuks otsustasin MWR-i kasuks...lihtsam on võtta juba õigete mõõtudega asjad, kui hakata mõõtma ühes riigis ja siis lasta teises riigis teha...alati on võimalus eksida
Nukad ja vedrud on juba välja valitud?
Aga SPM-ist on ennemgi kepsu tellitud...viimati otsisin ühele MR2-le, aga lõpuks otsustasin MWR-i kasuks...lihtsam on võtta juba õigete mõõtudega asjad, kui hakata mõõtma ühes riigis ja siis lasta teises riigis teha...alati on võimalus eksida
Nukad ja vedrud on juba välja valitud?
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
To: Mikk 17
Otsesõitmisel kaalujaotus nii ülimalt tähtis ei ole kui kurvisõites. See Toyota hiace tagasild kaalub päris palju ja reeglite järgi peab auto kaaluma u. 1100kg. Mis tähendab et kaalu on veel juurde vaja saada, eriti tagasilla peale.
To: Puzup
Jah, selles eksida ei tasu. Need kepsud ei kõlba siis enam ukse stopperiteks ka
Nukkadega on asi veel lahtine. Tõenäoliselt originaal sisselase ja Croma turbo väljalaske nukk, aga see võib veel muutuda. Klapivedrud tulevad 3me kordse vedruga (originaalis 2he vedruga), mis peavad ilusti vastu 12mm tõelise tõusuga nukkvõllide korral 9500rpm'i.
Otsesõitmisel kaalujaotus nii ülimalt tähtis ei ole kui kurvisõites. See Toyota hiace tagasild kaalub päris palju ja reeglite järgi peab auto kaaluma u. 1100kg. Mis tähendab et kaalu on veel juurde vaja saada, eriti tagasilla peale.
To: Puzup
Jah, selles eksida ei tasu. Need kepsud ei kõlba siis enam ukse stopperiteks ka
Nukkadega on asi veel lahtine. Tõenäoliselt originaal sisselase ja Croma turbo väljalaske nukk, aga see võib veel muutuda. Klapivedrud tulevad 3me kordse vedruga (originaalis 2he vedruga), mis peavad ilusti vastu 12mm tõelise tõusuga nukkvõllide korral 9500rpm'i.
-
mMikk
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1029
- Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
- Asukoht: Harjumaa, Kose vald
- Autod: VIS 23464-10
Seda küll, aga otsesõidul lähevad kiirused suuremaks.... natuke vist väljendasin end valesti ka, aga osaliselt sain ka vastuse.... et kaalu vaja tagasilla peale juurde.....minu arutelu: kui esiots liiga raske, siis kergitab tahest tahtmata ju tagumistelt ratastelt survet ära ja kui tagaosa liiga raske, tõstab ninaotsa üles, mis aga ka ei ole hea nähtus, mitte sellepärast, et juhtimine halveneb vaid sellepärast, et auto tuuletakistused on erinevad.... ja nii ei pruugi tagaratastelt mahapandav jõud kuluda enam kasulikus tööks....
aga kas kere voolujoonelisusega võetakse ka midagi ette.....
aga kas kere voolujoonelisusega võetakse ka midagi ette.....
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Algselt postitas: mikk 17
aga kas kere voolujoonelisusega võetakse ka midagi ette.....
Ainult katuselt vihmarennid kaovad. Muidu jääb kõik originaali ehk sama aerodünaamiliseks nagu lauda uks.
Enzo Ferrari on kunagi öeldnud: "Aerodynamics are for people who can't build engines.";
[Muudetud: 22/2/2008 Valdz]
-
mMikk
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1029
- Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
- Asukoht: Harjumaa, Kose vald
- Autod: VIS 23464-10
Jah, olen seda lauset ennegi lugenud:D kuid piirangud seatakse ju klassidega, mistõttu mootorile on ettenähtud ju kindlad piirid ja nende piiridega hakkavad mingil hetkel lihtsalt füüsika seadused oma tööd tegema..... ja seega tuleb mängida juba aerodünaamikaga.... mis aga tähendaks roppult töötunde juurde... nii et loodame et saame varsti vähemalt siis kiiresti sõitvat lauda ust näha, mida siis edasi saab arendada.
Ei jah ega ei oskagi midagi muud öelda, et lahe ja anna aga minna:)
[Muudetud: 22-2-2008 mikk 17]
Ei jah ega ei oskagi midagi muud öelda, et lahe ja anna aga minna:)
[Muudetud: 22-2-2008 mikk 17]