sodipüüdja salongi jaoks
sodipüüdja salongi jaoks
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
sodipüüdja salongi jaoks
Pidevalt on auto salong täis mingeid puude seemneid ja helbeid, mis läbi ventilatsiooni salongi end puhuvad. Kuna siksil tehasepoolt filtrit ettenähtud pole, tuleb endal midagi nuputada. Enamus sodi tuleb 07-l värske öhu otse kanalitest, need mis armatuuri keskel on. Teisest traktist tuleb niipalju kui soendusradikast läbi lekib sodi.
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Eks see tuulesuunajate panek on iga mehe maitse ja omateooria asi. Minu puhul: väljanägemiselt pole nad veel mind sümpatiseerinud ning minu arusaam siksi aerodünaamikast ütleb, et nad ei ole kasuks vaid lihtsalt iluvidinad. Aga see on köigest minu teooria, millele ma katselist kinnitust pole veel teinud, seega ei pruugi see 100% töde olla, kuid piisav minule, et suunajaid mitte panna.Algselt postitas: Indy
Filter on hea...Aga pane ka tuulesuunajad peale...
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Filtri materjal vett ei karda.Algselt postitas: w2rk
Oletame, et sõidu ajal hakkab kõvasti sadama....tuulekogujad ei laseks niipalju vett sinu filtri peale. Tegelikult seistes kaitseksid nad vihma eest rohkem.
Öhukogujaid ma ei pane niikuinii, vöite mo moosimise jätta. Kunagi kui 03-ga mandril söitsin kasutasin kundepoolsel öhuaval kogujat, kuid seda HOOPIS TEISEL eesmärgil. Plastikuga katsin öhuribid kinni et öhk salongi säält ei pääseks ning sinna pääle panin siis ümberlöigatud koguja. Piisavalt öhku salongi pääses ka vaid juhipoolsest öhuavast. Öhukoguja oli aga löigatud eestpoolt suurema avaga, et öhk ülalt paremini sisse pääseks, ning tagant lahtiseks sellise kujuga, et ta kogunud tuule esiklaasile suunaks. Aretasin seda asja sellepärast, et siksil tuul esiklaasile eriti ei puhu (hüppab üle) kuid lääne autodele aga küll. Tuul aga hoiab klaasi puhtana, sügisel Tallinnas söites märg sopp mis klaasile tuleb, sinna ka jääb. Siksil on siis esiklaasil puhtad vaid kojamehe piirkonnad, ülejäänd läbinähtamatult must. Tundsin end kui tankistina, vahi läbi kahe pisikese poolkaare. Lääne autodel aga foori körval klaasid puhtad, kuna söites tuul puhub kohe märja sopa klaasilt minema. Panin ka tähele, et eelmise pölvkonna Toyota Celical on kapoti küljes ennem klaasi kohe selleks pisike tiib tehtud, et öhuvoolu suunda ka klaasile muuta. Üritasin siis seda ka 03-le teha, kundepoolsel küljel. Tulemus oli märgatav. Näha oli, kuda Tallinnas söites (linnakiirus 50 - 70 km/h) tuul üritas klaasi puhtaks puhuda. Klaas aga on liialt suure nurga all, et linnakiirusel ei jaksanud ta silmapiirilt körgemale soppa lükata ning säält hakkas ta külgedele voolama. Ning esiklaasi alumine tihendiäär jäi ka tuuleliikumisele ette, säält pidi tuul üle hüppama (seda oli sopajälgedest ka näha) ning seal kaotas ka osa liikumisenergiat. Asulast väljas suutis ta küll klaasi puhtaks puhuda, kuid see ei olnud mo eesmärk, tahtsin ju asulas just seda effekti, sest sääl teiste autodega söites lendleb ju see märg pori öhus ja määrib klaasi. Seega loobusin asjast. Katsetustel proovisin ka ilma kojameheta: s.t. keerasin kunde kojamehe küljest, sest juhipoolset oli ju pidevalt vaja, mudu ei näeks välja, kuid klaas aerodünaamikaga puhtaks aint silmapiirini ei olnud piisav tulemus. Asjast pilte pole, kuna mul puudus siis digi-kaamera ja filmikaameral ma kaadreid sellele raiskama ei hakkand.
Kellel veel "klassiku" aerodünaamikas aimu pole, visake pilk pildile, tuule surve kohad ja hörenduse kohad:
Arrogance diminishes wisdom.
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 914
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
07 ja 05 kapottidel filtrit hea sinna vahele toppida, motamehe 02-l kapott teistsugune, pole ääri kuhu taha panne filtrit. See probleem vöib ka tekkida teistel kopikalistel. Motale nuputan mingi hoidja sinna, kui aega saan.Algselt postitas: Suska
Hea idee, teen ka omal midagi taolist Ise algul mõtlesin et panen mingi riide, aga jah, see takistab õhu liikumust.
Arrogance diminishes wisdom.
Oma viiesel olid ka kapotil õhukogujad juba aegade hämarusest. Sel suvel, kõige palavamate ilmade paiku silm aga väsis nendest mustadest kopsikutest, viskasin need minema ja kapott on nüüd minu arvates palju ilusam... ja need olid isegi hästi siledad ja igasugusete veidrate kumerusteta õhukogujad, praegustest käkkidest, mis poes müüakse ei hakka rääkimagi...
Mingit erinevust õhuvoolus ei märganud, jahe õhk puhus maanteekiirusel kenasti salongi ja linnas puhus veidi vähem - samamoodi nagu nende kopsikutegagi:rolleyes
Nõustun selkohal overiga, pole neid õhukogujaid sinna vaja mingil muul eesmärgil, kui just autoomaniku tuunimise huvi seda ei nõua...
Mingit erinevust õhuvoolus ei märganud, jahe õhk puhus maanteekiirusel kenasti salongi ja linnas puhus veidi vähem - samamoodi nagu nende kopsikutegagi:rolleyes
Nõustun selkohal overiga, pole neid õhukogujaid sinna vaja mingil muul eesmärgil, kui just autoomaniku tuunimise huvi seda ei nõua...
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme