Mopeed NÄNNI, Konks, 2006.

Mopeed NÄNNI, Konks, 2006.

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Mopeed NÄNNI, Konks, 2006.

Postitus Postitas motamees »

Panen siis sõbra auto siia külaliste teemasse.
Asi ehitatakse niisama pulli pärast. Kui liikuma hakkab siis lõbu rohkemgi.
Miks seda üldse teha? Selle asjaga sõitmiseks ei ole vaja lube, ülevaatust ega kindlustust. Ka loodme saada hakkama hästi väikse bensiini kuluga.
Mootoriks kasutatakse 50kuubikulist Honda mootorit. Jõuallikal on neli takti ja õhkjahutus.
Enamus kandevkerest ja käiguosast on Daihatsu Saradelt. Kere on tehtud kolmerattaliseks. Lihtsalt Liikluseeskirjad määravad selle. Ka on aetud masin võimalikult kergeks, et väike mootor teda vedada jõuaks.
Täna tegime esimese sõidu. Masin liikus 30 km/h. Seda kolmanda käiguga. Ringi tuleb teha rihmaajami rattad. Esimene käik on praegu liiga kiire ja neljandat ja viiendat käiku ei saagi kasutada.
Pidurid on ainult esiratastel. Masin läks niipalju kergemaks, et esivedrusid tuli õhemaks töödelda. Esiosa oli sõites normaalse pehmusega. Tagavedrustuse kallal tuleb veel vaeva näha.

[Muudetud: 27-2-2007 motamees]Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Tagaratta kaitseks on tehtud kasti moodi asi. Sinna saab ka pakke panna. Kast on kokku valtsitud hästi õhuksest alumiinium plekist.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

See kang rullikuga on sidur. Lihtsalt rihm lastakse lõdvaks ja mootor on kastist lahutatud. Musta raami peale tuleb düna-starter.Pilt
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Parasjagu käis õli sissevalamine. Õli sisse sai pandud ka Hado. Siis peaks mootor kauem kestma. Sellel mootoril on vaja palju vaeva näha.
Hado katsetamisel oli kaasas ka selle masina autor. Ju tal jäi asjast hea mulje. http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... id/778.jpg[/img]
C
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Põhilised siduri osad.Pilt
C
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Ega need saarlased täie möistusega inimesed pole. Einoh täitsa pull pill! Sellega vast päris tore kalal käia.

Sain aru, et soov on sellega ka ametlikult liikluses osaleda. Kas seda liikurit ARK või muu ametnik üle ei taha vaadata. Ikkagi isetehtud sõiduk. Oleme ju Euroliidus ja seega igasugused sertifitseerimata liikurid siin sõita ei tohiks? Veneajal tahtis miilits mu isetehtud võrri küll vägisi ära võtta...
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Palju sel mootoril ka hobujõudusid on?
Ma vaatan ,et kuradima hea oleks variaatoriga seda sitikat vedada....
Sommid tegid LYNX'i kelguvabrikus kunagi TERRI roomikutega varustet metsatraktorit. Sel oli 21hj kolmepütane Kubota (japs) diisel ja Bombardier'i variaatorülekanne ,mida kasutatakse mootorkelkudel. Võimaldas koormaga teel ikka ligi 20 km/h sisse ajada.
Masin kaalus tühjalt kahe tonni ringis ,koorem teine samapalju.
Kahju ,et ei olnud seda viitsimist mootorile ja ülekandevärkidele küüsi taha ajada ,oleks saanud väga öko aiatraktori ehitada....
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

ARK'st sai küsitud. Nendel mingeid pretensioone pole. Kuni 50kuubikut, kuni 50km/h, mitte üle kolme ratta - tee, mis tahad.
Muidugi peab ta vastama teatud tingimustele, mis on mopeedidele/jalgratastele ette nähtud. Tuled, pidurid peavad korras olema. Tuled sellised, nagu valmistaja ette näeb (valmistajaks on Konks;) ). Aga eks elu näitab, kui sõiduks läheb.

Variaatoril on päris suur omatakistus. Tavaliselt kasutatakse seal kiilrihma.
Just sellel kaalutlusel on kasutatud selle sõiduki puhul soonrihma (multi-V). Sellel väga väike takistus. Hobujõude vist 2,5 sellel mootoril. Neljataktilisel aga hea väändemoment. Nii väikse jõuvaru juures on iga takistus ja kaalukilogramm tähtis.
Kaalu pärast on selle masina juures vaeva nähtud. Siin üliõhuksest roostevaba plekist sumbuti.Pilt
C
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: motamees
...düna-starter...
Kas see on atribuut, mis käivitab ja siis hakkab tööle generaatorina?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Jah. Tegu on motoroller Tuula (Muravei) agregaadiga (12v).Pilt
C
s
sr_oka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: 30 Sept 2004 21:35
Asukoht: Tartu
Autod: lada 1111 ja iz27151 ja alfa 156 ;)

Postitus Postitas sr_oka »

ARK-i teemadel veel niipalju, et võib olla ka neli ratast, bensiinimootoril 50 kuubikut aga diislil võib olla kuni 4 kw võimsust. Tavaliselt on sellistel masinatel mingid 500 kuubikulised diislid elektrooniliselt piiratud võimsusega :D klassifitseeritakse kui mopeedi. Ei viitsi liikluseeskirjadest seda lõiku otsida aga see on seal täiesti olemas. Tootmises sellise ideoloogiaga autosid suht palju :D aga ega nad odavad pole ca 10000?
Et jõudu ehitamisel;) Selliseid huvitavaid aparaate on päris vahva näha.
Ahjaa veel masina mass ei tohi ületada 350 kg ;)
http://www.45km.com/ midagi eeskuju kah ;)
Elu ainult projektide kuhja all :D
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Täna sain masinaga uuesti sõita. Sõber tegi vahepeal hunniku rihmarattaid. Neid sai vist lausa viis korda ringi tehtud. Nüüdseks liigub masin 35km/h ja seda viienda käiguga. Ka on kohaltvõtt oluliselt lihtsam. Esimene käik on hästi aeglane. Jõudu on liikuma hakkamiseks piisavalt.
Rataste koha pealt - ju siis oleme kusagilt midagi valesti aru saanud (või valesti meile öeldud). Kolme ratta veeretakistus (ja üldmass) ongi väiksem (talvel on see väike probleem, tuleb kolm jälge).
Järge ootavad soendus, kapott, esiosa jne.
C
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: sr_oka
http://www.45km.com/ midagi eeskuju kah ;)
Jah ,kuratlikult kallid ,aga eks seal Hollandis ei viitsita vist enam pedaale tallata ,mis nagu kompleksiks muutumas või sinnapoole...
Aga küttekulust pole seal lehel juttu või olen ma pilditu?

Teemasse kah küsimus ,et mismoodi küttemõtted siis plaanitakse lahendada? Sundjahutuse kaudu salongi.... või "kuivgero"?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Plaanis jahutusõhk suunata auto originaalsoojenduse õhuvõtturisse. Edasi juba läheks originaalkanaleid pidi sinna, kus vaja.
Kui sa mõtled "kuivgero" all kollektorit (polegi seda, ainult leegitoru), siis algul oli plaan gaasidega käigukasti soojendada. Pregune otsus siiski vedelam õli kasti. Talvist sõitu ikkagi naa vähe ja suvel kaotab see mõtte.

Ahh-jaa. Võtsin LE väljavõtte mopeedi kohta.
Kaalust pole seal juttu. Kuskohast selle leiab.

Mopeedi all mõistetakse tulenevalt «Liiklusseaduse» lisast 1 kahe- või kolmerattalist sõidukit, mille sisepõlemismootori töömaht ei ületa 50 cm3 ja valmistajakiirus ei ületa 45 km/h.
C
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1734
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Kood 1305. L kategooria sõiduki lubatud suurim tühimass.
Nõue: ei tohi olla suurem kui valmistaja poolt määratud ja ületada:
· kolmerattalisel mopeedil 270 kg;
· neljarattalisel mopeedil 350 kg;
· kolmerattalisel mootorrattal (elektrisõidukil ei arvestata veoakude massi) 1000 kg;
· sõitjateveo neljarattalisel mootorrattal 400 kg;
· neljarattalisel veomootorrattal (elektrisõidukil ei arvestata veoakude massi) 550 kg;
· kaherattalisel L kategooria sõidukil -- ei tohi ületada valmistaja poolt määratut.
Kontrollimine: registreerimisdokumentide järgi või kaalumisega.
----------------------------------------------------------------------------------
L kategooria sõidukid:
L kategooria sõidukid jaotatakse:

L1 kategooria sõiduk -- mootorjalgratas või mopeed, mille mootori töömaht ei ületa 50 cm3 ja valmistajakiirus ei ületa 40 km/h;

L2 kategooria sõiduk -- mopeediga võrdsustatud 3- või 4-rattaline sõiduk;

L3 kategooria sõiduk -- kaherattaline (soolo) mootorratas;
---------------------------------------------------------------------------------
Kood 407. Mootorratta (L kategooria sõiduki) pidurite kontrollimine

Nõue: 1) käsipiduri rakendamiseks vajalik jõud ei tohi ületada 200 N;

2) jalgpiduri rakendamiseks vajalik jõud ei tohi ületada 400 N;

3) üheaegsel jalg- ja käsipiduriga pidurdamisel kuival kõvakattega teel kiiruselt 30 km/h ei tohi pidurdusteekond olla suurem ning aeglustus väiksem kui:

· L1 kategooria mopeedil ja L2 kategooria 3- või 4-rattalisel sümmeetrilise rataste asetusega sõidukil 8,2 m ja 4,2 m/s2;

· L2 kategooria 3- või 4-rattalisel asümmeetrilise rataste asetusega sõidukil 9,0 m ja 3,9 m/s2;

· L3 kategooria soolomootorrattal 7,0 m ja 5 m/s2;
------------------------------------------------------------------------------
Kood 1203. Suurim laius

Nõue: 1) kõik sõidukid (v.a M1 kategooria sõidukid) 2,55 m;

2) M1 kategooria sõidukid 2,50 m;

3) köetavate, termos-, külmik- ja külmutussõidukite kered, kui kere soojusisolatsiooniga seina paksus on vähemalt 45 mm või millel on akrediteeritud katsekoja tunnistus või plaat kere vastavuse kohta ATP kokkuleppele 2,60 m;

4) 2-rattalised mopeedid 1,00 m;

5) teised L kategooria sõidukid 2,00 m;

6) L kategooria veduki haakes olev O1 kategooria haagis 1,25 m;
--------------------------------------------------------------------------------
Kood 1306. L kategooria sõiduki lubatud suurim kandevõime**

Nõue: ei tohi olla suurem kui valmistaja poolt määratud ja ületada:

· kolmerattalisel mopeedil 300 kg;

· neljarattalisel mopeedil 200 kg;

· kolmerattalisel veomootorrattal 1500 kg;

· kolmerattalisel sõitjateveo mootorrattal 300 kg;
--------------------------------------------------------------------------------
Kood 507. Üldnõuded veljele

Nõue: 1) peab kasutama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud mõõtudega ja ISO 4000-2 (sõiduautod ja nende haagised), ISO 4209-2 (veoautod, bussid ja nende haagised), ISO 5751-2 ja 5751-3 (mootorrattad ja nende haagised), ISO 6054-2 (motorollerid ja nende haagised), ISO 5995-2 (mopeedid) ja ETRTO või UTQG nõuetele vastavaid velgi. Muudel juhtumitel otsustab velje kasutamise ARK;
--------------------------------------------------------------------------------
Kood 501. Üldnõuded sõiduki rehvidele
2) mootorratastel ja nende haagistel peab kasutama valmistaja poolt ettenähtud ja E-reegli nr 75/00 või ISO 5751 (rehvid: 5751-1 ja veljed: 5751-2 ning -3), ISO 6054 (motorollerite rehvid: 6054-1 ja veljed: 6054-2) ning ISO 5995 (mopeedi rehvid: 5995-1 ja veljed 5995-2) või USA standardi «DOT» nõuetele vastavaid rehve ja velgi;
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: motamees
Plaanis jahutusõhk suunata auto originaalsoojenduse õhuvõtturisse. Edasi juba läheks originaalkanaleid pidi sinna, kus vaja....
Jah ,nii on kõige lihtsam ja massi poolest (nagu selgub ,ikka ülitähtis tegur!) parim lahendus.
Kuivgero all mõtlesin ikka seda disla või bentsu pealt käivat katla-ventika süsteemi http://soeauto.cma.ee/index.php?linker=true&id=89 ,aga see on paganama kallis ja massi koos kütusepaagi ja akuga annab tohutult ,pealegi 12V pinge...pööraseks kisub :P
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Pane sellele need peenikesed ja väikesed varurattad alla mida Audidel ja VW-el kasutatakse siis talvel ja ka suvel veelgi lihtsam liikuda. Need sobivad ka kiiruse poolest max 80km/h:lol
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Nende kitsaste rataste eest küsitakse ülearu palju raha. Vähemasti meie romulas. Ega need 145 originaalkummid ka oluliselt laiemad pole.
Järgnev pilt annab mingisuguse ettekujutuse tulevasest kapotist.Pilt
C
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

hirmus raske tuleb see asi ikkagi..
kas poleks targem nina üldse lühemaks teha.. kaotada ära suurem osa ninast ja esitiibadest.

selles suhtes ei tohiks ju piiranguid olla..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kindlasti peab jääma kaalu piiridesse. Mingi aja pärast käib masin üle kaalu. Eks siis näeb mis saab. Kui on raskem, siis tuleb ka kusagilt rasva maha võtta. See aga ei juhtu esitiibade juures. Sealt lühendamine on väga keerukas protsess. Esiõõtsade kinnitused ju sealsamas esimese otsa all. Ja tugevustalad ka. Niigi on juba muist eemaldatud.
Kõhnumisest saab täpsemalt rääkida, kui kaalul käidud. Tunde (ühe käega tõstab tagumise otsa maast lahti ja eest paremat/vasakut kordamööda) järgi peaks ikka kaalu ära mahtuma.
C
Vasta